Regionsbegränsningar i StarCraft II vid släpp

Robot
Medlem
Regionsbegränsningar i StarCraft II vid släpp

hoppas ryssarna räknas till asien, dom är så oförskämda online :>

Medlem

Så det var sant. Fy fan säger jag bara, jävla stat wh*res, man kan ju inte spela med/mot folk för att man tycker det är kul.

Medlem

ryssarna har en egen server, men dom kan spela på europa om dom köper en europeisk klient vilket jag antar är det samma för alla regioner.

Medlem

Det är väl bra i sig, då slipper man lag, finns inget mer irriterande än slowdowns pga lag i RTS.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Ser inte hur det skulle vara någon problem egentligen. Jag spelar hellre utan lag än med möjligheten att spela mot jänkare eller asiater.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Jag tycker snarare att svenskar är oförskämda online... Mycket mer än ryssar.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

ALLA är jävligt oförskämda online. Det är bedrövligt. Problemet med ryssar är att de är kassa på engelska och därför enbart försöker snacka ryska med en.

Jag spelar mycket HoN, och även om man är 9 engelsktalande spelare och en ryss så fattar den där stackars ryssen aldrig att vi inte förstår honom utan fortsätter skriva på ryska i chatten under hela matchen...

Medlem

Tycker det låter som en skitbra idé.

Inaktiv

Hur kan folk egentligen gnälla över detta (de som gör det)? Det blir ett trevliga spelsätt när majoriteten kan njuta av spelet utan att få drops hela tiden....och det vill man väl inte? Jag är ganska övertygad om att varje region har tillräckligt med spelare för att täcka en personlig kvot. Bra val av Blizzard här, i mina ögon.

Medlem

Ser ingen större skillnad på detta och hur de gjort med WoW. Det är juu också regionsbegränsat.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Smart drag.

Sen att slippa spela mot ryssar är ytterligare ett plus. ^^

Medlem

Skitdåligt, Starcraft(1) är den enda e-sporten man kan bli miljonär i just nu. Tyvärr har det begränsats sig till sydkorea även om några från US och EU har lyckats hamna i en sydkoreansk klan och flyttat dit.

Starcraft 2 har redan i betan skapat otroligt grymma turneringar bland eliten med rejäla prissumor för att vara i beta. En "grudge match" mellan två spelare på $10000 dollar ska också spelas snart där vinnaren tar allt. I betan...

Både EU:s och US toppspelare inbjuds till varandras turneringar och det kommer blir ett stort problem när man inte kan mötas med varandra. I Starcraft är det inte EU vs. US som man kan se i många andra spel utan det är stor vänlighet mellan dem. Starcraft-communityn har en av den mognaste och vänligaste tonen av alla där 'firsts' och 'memes' är ban direkt. Nya spelare behandlas med respekt och veteraner är hjälpsamma till skillnad från WoW där noobs minsann får veta att de är noobs.

Genom att separera EU och US kommer e-sport scenen att få en stort slag under bältet och jag förstår verkligen inte varför man inte kan välja gateway som man kunde i gamla battle.net. Man kan väl begränsa så att man bara kan köra ladders där man kommer ifrån men att de ger oss möjlighet att köra custom games med varandra oavsett region.

Toppspelare kommer nog köpa en US och en EU-kopia av Starcraft 2 och det är Blizzard medvetna om och tänker stålar. Men vi som inte är ritktigt lika dedikerade och kanske inte vill spendera pengar på två ex för att lira med någon kompis i US får att alltså helt enkelt bita i det sura äpplet.

Medlem

Ryssarna borde bara kunna spela med sig själva, tycker ryssland kan räknas som en egen världsdel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Så detta innebär att man inte kan hoppa in på den Nordamerikanska servern eller Asiatiska som man kunnat tidigare eller?

Medlem

Vore ju enklare att bara ha en default-inställning som står på EU-spelare endast, som man sen kan klicka bort för att spela över hela världen.
Men visst, ser man det på det stora hela.. Hur ofta spelar man på amerikanska servrar i något spel? Oftast spelar man ju på svenska eller europeriska.

Medlem

Detta känns som ett riktigt drygt beslut. Man bör kunna välja regioner som man vill spela i med sitt konto, och inte vara låst till en region just eftersom att det finns folk som har vänner i andra regioner som de vill spela mot.

Inaktiv

Synd att frankrike räknas till europa, de är lika dryga som svensken, och lika kassa på engelska som ryssen, ingen förlust om de hade försvunnit ifrån b-net.

Medlem

hehe detta var exakt samma diskussion som när LoL gick från beta till preseason. Från början var det så grovt att folk skulle bli ipbannade om dom försökte köra från eu i usa men det fattade GoA rätt snabbt var idiotiskt, så en del eu killar har drat till usa servern och en del från usa har kommit till eu servern. Men det är rätt så bra på eu servern i jämförelse med vad jag trodde från början iallafall.

Så visst det är trist att man inte direkt kan lira i usa, men köp ett usa konto om du vill lira i usa iallafall tills dom har fixat stabil lina som klarar matcher utan lagg över atlanten.

Medlem

Nja tycker väl det är både bra men dåligt samtidigt. Tycker de borde hålla laddern regionslåst eftersom att då vet du iaf att du inte kommer hamna i en match mot nån från kina/usa däremot så tycker jag att när det gäller vanliga custom games ska man få spela vart man vill.

Medlem

Borde vara valfritt om man vill lira med folk utanför kontinenten. Iallafall i icke matchmaking games.

Medlem

Man hör alltid svenskar klaga på ryssar men sanningen är att svenskar har jävligt dåligt rykte online också. När jag spelade WoW så var ryssar, greker, spanjorer och svenskar dem mest hatade nationaliteterna

Medlem

Spelet lär ju komma senast Juli!

As of March 2010, all missions are in, dialog is in, and all game mechanics are working. Källa: Wikipedia

betan är i full gång sedan 2 månader tillbaks.

Map editorn finns ute.

Vad finns det kvar? Typ att polera spelet lite! Kom igen nu Blizzard! Släpp spelet i juni!

Kanske får se en utannonsering när det kommer väldigt snart?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Meh. Det suger ju otroligt mycket. Blev inte glad när jag inte kunde spela med min amerikanska polare och nu kommer jag inte kunna spela med honom alls.
Blizzard kan gå suga på något stort.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Så dom tar med en av de absoluta sämsta detaljerna med WoW - regionsbegränsning. Nej tacka vet jag traditionella MMO där man spelar mot hela världen om man vill... vad är ~100-200ms roundtrip egentligen liksom... bah, jäkla bakåtsträvande kulturbegränsare - anti-internet.

Medlem

man tycker ju att dom borde haft både och?

någon standard "public" som är överallt och mest på skoj, och sen mer competitive.
känns så jävla onödigt att begränsa sig såhär.

Skrivet av Remus:

Ryssarna borde bara kunna spela med sig själva, tycker ryssland kan räknas som en egen världsdel.

Håller med dig. Ryssland är ju i stort sett en jäkla massa stater i en.


signatur
Medlem

Tja där försvann köpintresset av spelet TOTALT. Lär inte alls köpa detta, jag hatar dessa region kontroller. Vafan behöver de alltid försämra produkterna så förbannat mycket? Inte nog med det så är ju Lan borttaget så antar att det kommer vara totalt omöjligt att spela spel mot andra regioner. Med andra ord ett spel som jag inte har något intresse av alls längre det kan brinna eller försvinna jag bryr mig liksom inte mer.

Det är ju en sak att begränsa match making funktionen att hitta närmare spelare men att sätta region spärr på hela förbannade spelet är ju enbart så förbannat fail.

Medlem

wooho, att inte bli ägd av asiater är en bra grej!

Medlem

fast det vore skönt att slippa att lira med svenskar dock, vi är alltid så oförskämda..

12
Skriv svar