Gabe Newell om Cyberpunk 2077: "Finns många väldigt glada pc-spelare"

Robot
Gabe Newell om Cyberpunk 2077: "Finns många väldigt glada pc-spelare"

Tror att CD Projekt kommer ro allt iland.

#cyberpunk-2077, #gabe-newell, #steam


Fragtjuv

Ja, jag väljer också att tro att det kommer att bli bättre, något att vore väl total katastrof. För min del har det hur som helst fungerat bra på PC men jag lider med er som spelar, eller försökte spela, på den äldre generationen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Testpilot

Jag är en av dom. Spelet är väldigt bra, även om det finns lite småbuggar. Synd att konsolversionerna verkar vara otroligt eftersatta det skulle CDPR gjort bättre.

Medlem

Kan bara instämma, tror de fixar det.

Avstängd

Som jag skrev om spektaklet på Sweclockers så har CDPR förmågan att få sina spel att åldras som vin och whisky: bara bli bättre med åren genom att de får patchas i fred!

Medlem

Sitter å väntar på ps5 versionen 😊

Medlem
Skrivet av AplAy:

Som jag skrev om spektaklet på Sweclockers så har CDPR förmågan att få sina spel att åldras som vin och whisky: bara bli bättre med åren genom att de får patchas i fred!

..så därför kunde de väntat att släppa den


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

var nog inte många glada pc spelare vid release...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

var nog inte många glada pc spelare vid release...

Majoriteten var glad. Men det är som vanligt en väldigt högljudd minoritet

Medlem

För egen del handlar det inte alls om buggarna utan att spelet inte är vad dem ursprungligen annonserat. Det är inte ett rollspel i en Cyberpunkvärld utan en generisk action-shooter med vackra miljöer. En död livlös värld med fina fasader och utan innehåll.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Inaktiv
Skrivet av Ronzem:

Majoriteten var glad. Men det är som vanligt en väldigt högljudd minoritet

Tror på exakt detta. Själv hade jag en relativt buggfri upplevelse på min datormaskin och har hört samma från polare som spelat på PC. Men som alltid är det, förståeligt, de som har en dålig upplevelse som uttrycker sitt missnöje i forumen medans de nöjda är fast i spelet

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Majoriteten var glad. Men det är som vanligt en väldigt högljudd minoritet

Och majoriteten av den minoriteten har troligtvis inte satt sig in i vilken typ av spel det är eller ens spelat det. 🙄

Medlem
Skrivet av AplAy:

Som jag skrev om spektaklet på Sweclockers så har CDPR förmågan att få sina spel att åldras som vin och whisky: bara bli bättre med åren genom att de får patchas i fred!

Sitter i ett hörn och väntar på PS5-uppdateringen av Witcher 3 för att göra en tredje omspelning; Gillar liknelsen och ser fram emot god whiskey!

Medlem
Skrivet av MLundin:

Sitter i ett hörn och väntar på PS5-uppdateringen av Witcher 3 för att göra en tredje omspelning; Gillar liknelsen och ser fram emot god whiskey!

Exakt!

Hela Velen är som en djup rökig och tänd brasa
Blood and wine krävde finvin.

Finns nog inget annat spel som kan matcha med någon dryck så som Witcher 3.

Skrivet av AplAy:

Som jag skrev om spektaklet på Sweclockers så har CDPR förmågan att få sina spel att åldras som vin och whisky: bara bli bättre med åren genom att de får patchas i fred!

Fast whisky sälj ju inte för ens efter det e färdig åldrat..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag antar att man ska ta hem whiskyn och ge det två år tills det har fermenterat klart


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Majoriteten var glad. Men det är som vanligt en väldigt högljudd minoritet

men skojar du eller? spelet av vad jag läste vid launch var ju total katastrof.. o du säger dom flesta var glada? okej..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men skojar du eller? spelet av vad jag läste vid launch var ju total katastrof.. o du säger dom flesta var glada? okej..

Folket har ju röstat det till årets spel på flera sidor. Spelet har i genomsnitt 8/10 i omdöme på flera ställen. Så nej jag skojar inte

Medlem

Funkade fint tills jag drog igång det nyligen, 1.06'an verkar få min RMB att strula och jag fastnar på de mest obegripliga ställena. Men har ingen stress. Kan lätt invänta fler patcher, så länge de bara dyker upp.

Men konstigt nog funkade mitt ganska buggfritt innan, särskilt del 1. Del två började det kännas rätt opolerat emellanåt.
Blir nog bra.. Varit kul iallafall. Men inte särskilt utmanande direkt.


signatur

- pixelfantast

Medlem

jag tyckte spelet var skoj å rätt bra även om det hade brister försöker jag se vad spelet kommer vara när dom bristerna är fixade, förutom konsol versionerna jag tror aldrig det kommer funka bra på dom gamla maskinerna deras hårdvara var döende redan när dom släpptes.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Fast whisky sälj ju inte för ens efter det e färdig åldrat..

Skrivet av YmerXE:

Jag antar att man ska ta hem whiskyn och ge det två år tills det har fermenterat klart

Mja, whisky tar sin form så länge den är i tunnan. För länge där är inte heller alltid bra (beroende på träslag och var det lagras, ny-ek exempelvis, kan gå åt htlv3 så man måste hålla koll på den).

Sen är det faktiskt så att öppnad flaska påverkas, framförallt om den står öppnad med lite innehåll kvar. Oftast inte heller positivt, men kanske om man haft en ny-ek som det är för mycket träsmak på

Medlem

Ja fixar dom ai:n på denna "levande" stad med massa människor med ai från 1994 inte 2077

Skrivet av deezel:

Mja, whisky tar sin form så länge den är i tunnan. För länge där är inte heller alltid bra (beroende på träslag och var det lagras, ny-ek exempelvis, kan gå åt htlv3 så man måste hålla koll på den).

Sen är det faktiskt så att öppnad flaska påverkas, framförallt om den står öppnad med lite innehåll kvar. Oftast inte heller positivt, men kanske om man haft en ny-ek som det är för mycket träsmak på

Där av så säljs den inte förens den e färdig åldrad som jag skrev


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Där av så säljs den inte förens den e färdig åldrad som jag skrev

Ja, och en buteljerad flaska som legat massa år kan gå för en rejäl slant mer än när den tappades på flaska.

Medlem

Det finns säkerligen många nöjda PC-kunder. Jag tycker ändå att man kan påstå att det var grovt fel att släppa last-gen versionen i det skicket.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Natrium:

jag tyckte spelet var skoj å rätt bra även om det hade brister försöker jag se vad spelet kommer vara när dom bristerna är fixade, förutom konsol versionerna jag tror aldrig det kommer funka bra på dom gamla maskinerna deras hårdvara var döende redan när dom släpptes.

Ja de borde slopat gammelkonsol-versionerna från början och lagt tid på att fixa Ps5/PC/XBOXSX

Tycker även de ska vänta med DLC tills de fixat spelet.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Folket har ju röstat det till årets spel på flera sidor. Spelet har i genomsnitt 8/10 i omdöme på flera ställen. Så nej jag skojar inte

Det har runt 7/10 på metacritic....vilket är inget att hurra för.

Skrivet av deezel:

Ja, och en buteljerad flaska som legat massa år kan gå för en rejäl slant mer än när den tappades på flaska.

Vet inte riktigt vad du vill komma till.. men ja visst


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jag är en av dom. Spelet är väldigt bra, även om det finns lite småbuggar. Synd att konsolversionerna verkar vara otroligt eftersatta det skulle CDPR gjort bättre.

Du som säger att det finns lite småbuggar, jag spelar spelet också det är skapligt mycket buggar, men det hade man kunnat förbise om inte combat-systemet var mer eller mindre helt brutet.

Alla Builds blir så OP så att man kan mer eller mindre by-passa combat totalt, och vissa builds t.ex allt melee med blades osv, lider av ett jäkligt jank animationssystem som bryter imerssion för mig mer eller mindre hela tiden.

Överväger på allvar att starta om och spela någon form utav Ranged, kanske Tech wepons med autoaim så att man bara kan skita i combatsystemet som ändå inte tillför så mycket och fokusera på narrativet som faktiskt är bra i spelet.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Folket har ju röstat det till årets spel på flera sidor. Spelet har i genomsnitt 8/10 i omdöme på flera ställen. Så nej jag skojar inte

Folk är som känt, rätt efter Medianen av populationen har 100 IQ... det är rent korkat för min del.

De flesta människor kanske inte upplever den mängd utav buggar som jag stöter på varje gång jag spelar spelet, eller så märker det inte alla system som inte fungerar, det som stör mig nästan varje session är helt klart Polis-systemet, eller bristen av det helt enkelt.

Att det spawnar in poliser i väggen gör att man hör GTA skratta åt det, t.ex.


signatur

P.L.U.R

123
Skriv svar