Butiker ser ingen ljusning för Playstation 5- och Xbox Series-tillgången innan sommaren

Robot
Butiker ser ingen ljusning för Playstation 5- och Xbox Series-tillgången innan sommaren
It's not a lake, it's an ocean

Som väntat då. Jag räknar med att köpa någon gång under senhösten, då lär det se bättre ut.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Slim/pro versionen lär ju hinna komma innan det går få tag på 😅


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Backloggens befriare

Jag ska hämta mig en krysslåda nu, som jag beställde i tisdags!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Som sagt, kommer ändå inget intressant spel år 2021 som man måste ha PS5 eller Xbox one series x (får fortfarande rysningar av detta namn varje gång jag säger det) för. Så jag förstår inte brådskan.

Medlem

Tack för att ni följer upp detta! Lagret byggs väl på vad det lider, men som andra också sagt, inte så många exklusiva spel ännu som kräver de nya konsolerna, plus att jag har en stor backlog på current/last-gen fortfarande.

@Redaktionen fråga gärna butikerna om de har några nya strategier, för att få bukt med bottar/scalpers som köper upp hela lagret på några sekunder. Detta är den brinnande frågan för mig och som halva spelvärlden är upprörd över

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Som sagt, kommer ändå inget intressant spel år 2021 som man måste ha PS5 eller Xbox one series x (får fortfarande rysningar av detta namn varje gång jag säger det) för. Så jag förstår inte brådskan.

Håller med. Å andra sidan kommer det nog bli ett uppsving i efterfrågan så fort de tunga first-party titlarna börjar närma sig release, så vill man ha en konsol det här året ska man nog ligga på lite. Men nej, jag känner ingen stress just nu.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av aasecond:

@Redaktionen fråga gärna butikerna om de har några nya strategier, för att få bukt med bottar/scalpers som köper upp hela lagret på några sekunder. Detta är den brinnande frågan för mig och som halva spelvärlden är upprörd över

Elgiganten kör ju utlottning av ps5 konsoler så där löser dom scalpers.
Skulle alla köra på det sättet i framtiden så minskar det risken med scalpers.

Medlem

Väntan är iaf lättare av att det inte direkt finns någon "system seller", nu är det ju bara skaffa ny maskin "bara för att" det är nytt.

Medlem

Så länge de inte göra samma sak som med grafikkorten, höjer priset.

KoP
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Som sagt, kommer ändå inget intressant spel år 2021 som man måste ha PS5 eller Xbox one series x (får fortfarande rysningar av detta namn varje gång jag säger det) för. Så jag förstår inte brådskan.

Säg bara XBX när du nämner Xbox Series X så blir det lättare.

Medlem
Skrivet av aasecond:

Tack för att ni följer upp detta! Lagret byggs väl på vad det lider, men som andra också sagt, inte så många exklusiva spel ännu som kräver de nya konsolerna, plus att jag har en stor backlog på current/last-gen fortfarande.

@Redaktionen fråga gärna butikerna om de har några nya strategier, för att få bukt med bottar/scalpers som köper upp hela lagret på några sekunder. Detta är den brinnande frågan för mig och som halva spelvärlden är upprörd över

Jag dammar av backloggen på ps5an på de spel som fått ps5 patch. Alltså det är så dunder!!!! Spelen får nytt liv.
Sedan håller jag inte med om svag lineup, den är starkare än på länge. Demons Souls räcker för att ps5 ska bli intressant Sen har vi några till.

Ohhhhhhhhhhhf


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Som sagt, kommer ändå inget intressant spel år 2021 som man måste ha PS5 eller Xbox one series x (får fortfarande rysningar av detta namn varje gång jag säger det) för. Så jag förstår inte brådskan.

Du kan ju börja med att säga rätt.
Men ja, Xbox Series X är kanske inte det smidigaste namnet.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Jag dammar av backloggen på ps5an på de spel som fått ps5 patch. Alltså det är så dunder!!!! Spelen får nytt liv.
Sedan håller jag inte med om svag lineup, den är starkare än på länge. Demons Souls räcker för att ps5 ska bli intressant Sen har vi några till.

Ohhhhhhhhhhhf

Ja jo Demon souls är ett bra spel men ett gammalt Ps3 spel och inget "nytt" även om grafiken är bättre.

Medlem

Är det någon som vet hur det ser ut för Webhallen och hur långt in på sin orderstock de betat av?


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Jag kan iofs säga att jag är orimligt taggad över att spela om God of War och FF7R i 4K60, men ingen på SIE eller Square Enix verkar särskilt intresserad av att släppa patchar för det.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Vad är Xbox One Series X? Är det en special byggd Xbox One X eller? Jag vet bara om två X modeller. Xbox One X och Xbox Series X. Eller XOX och XsX. Och S varianterna blir XOS och XsS.

Inaktiv

Blir bra. Finns inga spel ändå som är värda att köpa en ny enhet för. Kanske hunnit komma lite till sommaren.

Medlem

Mediamarkt må vara dåliga på att kommunicera men de höll vad de lovade och levererade PS5 innan julafton.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Som sagt, kommer ändå inget intressant spel år 2021 som man måste ha PS5 eller Xbox one series x (får fortfarande rysningar av detta namn varje gång jag säger det) för. Så jag förstår inte brådskan.

God of War 2 och Horizon 2?! OO

Medlem

Fick tag i en PS5 i november som mest står och samlar damm medan jag har fullt upp med Microsoft Flight Simulator. Men visst, PS5-versionen av Valhalla är silkeslent och laddningstiderna ensamt är värda uppgraderingen från PS4.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Fick tag i en PS5 i november som mest står och samlar damm medan jag har fullt upp med Microsoft Flight Simulator. Men visst, PS5-versionen av Valhalla är silkeslent och laddningstiderna ensamt är värda uppgraderingen från PS4.

Förutom laddtiderna är den största uppgraderingen för mig att PS5 är otroligt mycket tystare än PS4 pro och det trots att PS5 är mycket svalare. Jag har dock inte spelat det mest grafikkrävande spelen utan bara hunnit med Cyberpunk och Valhalla på maxad grafik.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag kan iofs säga att jag är orimligt taggad över att spela om God of War och FF7R i 4K60, men ingen på SIE eller Square Enix verkar särskilt intresserad av att släppa patchar för det.

God of war går att köra i 60fps på ps5. Vet dock inte upplösningen om det är 4k eller inte.

Medlem

Vilken tur att man aldrig har blivit en console peasant. 😉

Medlem

Sättet El-Giganten satsat på för att undvika "scalpers" innebär inte bara att det blir mer rättvist för alla som vill köpa en konsol från dem utan det bidrar med stor sannolikhet att bokningar på andra ställen minskar (tack vare att många garanterat bokar hos flera ställen samtidigt, när de lyckas få tag på en så tar de antagligen bort denna bokning). Jag tycker fler borde göra som EG gör, detta är än så länge det bästa sättet enligt mig.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

God of war går att köra i 60fps på ps5. Vet dock inte upplösningen om det är 4k eller inte.

Om man ger fan i att patcha spelet är det native 4k 60 fps, om spelet patchas blir det 1k tror jag, så gäller att vara i offlinemode o spela med skiva annars är de tkört


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Om man ger fan i att patcha spelet är det native 4k 60 fps, om spelet patchas blir det 1k tror jag, så gäller att vara i offlinemode o spela med skiva annars är de tkört

Jag har inget intresse att spela om det, har redan platinum.
Men bra info för dom som har möjligheten och vill spela det.

Dock vill man ändå ha ens ps5 för att spela massa andra spel. Dels gamla i backloggen men även lite nya.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Om man ger fan i att patcha spelet är det native 4k 60 fps, om spelet patchas blir det 1k tror jag, så gäller att vara i offlinemode o spela med skiva annars är de tkört

Och då går man väl miste om NG+ och ett gäng QOL-fixar vill jag minnas. Jag har platinumat spelet jag också, men det säger väl en del om spelets kvalitet att jag fortfarande är sugen på mer. Ska jag ge den en vända till så vill jag dock att det ska vara lite "extra". En sista vända i 4K60 inför Ragnarök vore grymt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fr0gg0.:

Som sagt, kommer ändå inget intressant spel år 2021 som man måste ha PS5 eller Xbox one series x (får fortfarande rysningar av detta namn varje gång jag säger det) för. Så jag förstår inte brådskan.

Det förstår jag, då det inte heter så.

Märke (Xbox), modell (Series X). Jättekomplicerat!

Märke (PlayStation) modell (5). Jättekomplicerat!

I korthet: XSX och PS5.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Som sagt, kommer ändå inget intressant spel år 2021 som man måste ha PS5 eller Xbox one series x (får fortfarande rysningar av detta namn varje gång jag säger det) för. Så jag förstår inte brådskan.

Din spelsmak är den enda rätta och alla som inte håller med har fel med andra ord? Bra att veta, hör av dig när det kommer nått spel värt att spela.

12
Skriv svar