Playstation-insider hävdar: The Last of Us Part II lär få en PS5-patch
Det får vi hoppas! Ska köra vidare med min grounded-genomspelning när jag väl får tag på en ps5.
Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16
Vore konstigt om dom inte gjorde det. "Alla säger att detta spel är jättebra, tvinga folk att köpa en ps4" känns dumt
De kan ju göra en remaster för ps5 och sälja det en gång till som de gjorde med Ps3 spelen på ps4.
Vore konstigt om dom inte gjorde det. "Alla säger att detta spel är jättebra, tvinga folk att köpa en ps4" känns dumt
De kan ju göra en remaster för ps5 och sälja det en gång till som de gjorde med Ps3 spelen på ps4.
Skillnaden är väl att PS4-versionen redan går att spela på PS5?
Förstår inte vad som dröjer. Lås upp fpsen till 60 så som tex Ghost of tsushima och Days gone. Det gjorde underverk för upplevelsen!
Planerar som en större patch för att få ps5an att visa musklerna med både FPS och mer ögongodis?
Eller väntar som såpass länge så att dom kan sälja spelet på nytt istället för att släppa en gratis patch?
Det är frågan...
Ställer samma fråga ang ff7 remaken då jag gärna vill spela den. Men med högre fps än vad ps4 verisionen ger mig i min ps5.
Skillnaden är väl att PS4-versionen redan går att spela på PS5?
Det vet jag, men de driver ju ett företag så skulle inte bli förvånad om de vill ha pengar för något sånt. Ex call of duty cold war får du ju köpa en dyrare version ifall du vill ha "next gen" grafiken. Finns säkert fler exempel.
60 fps, 4 k texturer, ray tracing, haptic feedback.
De är väll de man kan önska sig ett litet dlc skulle inte vara fel heller
Jo precis, jag hoppas på något lite mer omfattande.
Högre FPS och högre upplösning i alla fall, men det mest intressanta hade varit ifall de släpper uppdatering för handkontrollen.
Ray tracing och grafik känns inte lika viktigt, men handkontrollen kan ju bidra till spelupplevelsen.
Jag var faktiskt ganska inställd på att spelen som släpptes 2020 skulle få en PS5 version också, alltså typ Ghost of Tsushima och TLOU 2, då menar jag inte bara för upplösningen eller FPS:en.
Nu så blir det väl lite besvärligt att implementera i efterhand dock, ifall de inte arbetet på det vid sidan av PS4 versionen, men adaptive triggers skulle nog kunna bidra en hel del till trycket hos mellansekvenserna.
Jag ser framför mig att man trycker ner triggern som blir trögare på väggen ner medans man på skärmen till exempel håller på att föra in en kniv i någon man brottats med, eller att när man ska skjuta någon med sniper så känner man på avtryckaren, men att skottet inte sticker iväg förens knappen gått ner så långt att det klickar till.
Liknande situationer skulle kunna bidra en hel del till inlevelsen.