Framtida Bethesda-spel blir exklusiva för Game Pass-plattformar

Robot
Framtida Bethesda-spel blir exklusiva för Game Pass-plattformar
Medlem

Om marknaden faktiskt var helt fri, så skulle nog MS helt enkelt kunna köpa bort Sony från konsolmarknaden, gör lite flera sådana här köp så, se till att God of War bara kommer till xbox med, något metal gear, gta och lite så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"i värsta fall gå så illa"

Ödesmättat. Undrar om det hade låtit så om det hade handlat om Sony?

Är ju bara att köpa Xbox eller en PC, precis på samma sätt som en annan var tvungen att köpa PS4 för Bloodborne till exempel. Inga konstigheter.

Medlem

Om Mircosoft försöker tvinga på mig deras super dåliga Microsoft Store kommer ja bli lite upprörd

Medlem

De gör ändå faktiskt inga spel som intresserar mig så det är lugnt

Dex
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

"i värsta fall gå så illa"

Ödesmättat. Undrar om det hade låtit så om det hade handlat om Sony?

Är ju bara att köpa Xbox eller en PC, precis på samma sätt som en annan var tvungen att köpa PS4 för Bloodborne till exempel. Inga konstigheter.

Så låter det ju konstant hela tiden så är inte riktigt med dig där?

Det klagas ju konstant på Sonys exklusivitet både här och på resten av internet? Klart att det blir det om Microsoft gör samma sak då? Fan boys kommer alltid klaga på "andra sidan" och det är så otroligt tröttsamt med det från båda hållen, men man får väl acceptera att alla trådar som handlar om konsoler alltid blir ett litet "fanboy krig".

Redaktör
Skrivet av r4v3nl0rd:

"i värsta fall gå så illa"

Ödesmättat. Undrar om det hade låtit så om det hade handlat om Sony?

Är ju bara att köpa Xbox eller en PC, precis på samma sätt som en annan var tvungen att köpa PS4 för Bloodborne till exempel. Inga konstigheter.

Ja, jag hade skrivit likadant om det hade varit det omvända. Det handlar om en utvecklare som upphör att släppa spel till en viss plattoform. Bloodborne har aldrig varit aktuellt för Xbox, så det är annorlunda.


signatur
Inaktiv
Skrivet av r4v3nl0rd:

"i värsta fall gå så illa"

Ödesmättat. Undrar om det hade låtit så om det hade handlat om Sony?

Är ju bara att köpa Xbox eller en PC, precis på samma sätt som en annan var tvungen att köpa PS4 för Bloodborne till exempel. Inga konstigheter.

Sen finns det ju absolut ingenting som tyder på att Bethesda skulle ha sålt iväg rättigheterna till sina största IP:n till Sony innan affären gick igenom. Det är nog bara till att acceptera läget att Microsoft också har börjat köpa på sig exklusiviteter.

"Gamers play games", vilken insikt. Det enda jag tänker på när jag hör Bethesda nuförtiden är hur de har hamnat i bottenskrapet. Mycket har man kunnat acceptera, men F76 var nog droppen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det som gör att man inte blir irriterad på MS när de köper exklusiviteter såhär (utöver att jag har PC och XSX...) är att de släpper allt på Game Pass. Det är ju så jäkla bra tjänst att man inte kan bli sur.

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, jag hade skrivit likadant om det hade varit det omvända. Det handlar om en utvecklare som upphör att släppa spel till en viss plattofrm. Bloodborne har aldrig varit aktuellt för Xbox, så det är annorlunda.

Eller också: spel som folk faktiskt planerat att köpa till sina konsoler för att det var en självklarhet att spelen skulle släppas där.

Jag menar om nån hade frågat mig för ett år sen ifall es6 och starfield skulle komma till Playstation så hade jag sagt "ja, utan tvekan"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, jag hade skrivit likadant om det hade varit det omvända. Det handlar om en utvecklare som upphör att släppa spel till en viss plattoform. Bloodborne har aldrig varit aktuellt för Xbox, så det är annorlunda.

Fair enough.

Står dock fast vid att det inte är värre än att gå och köpa hårdvaran som krävs för att kunna spela sitt favoritspel. För övrigt verkar ju de flesta här inne redan sitta på en fet PC, så då är det ju lugnt.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

"i värsta fall gå så illa"

Ödesmättat. Undrar om det hade låtit så om det hade handlat om Sony?

Är ju bara att köpa Xbox eller en PC, precis på samma sätt som en annan var tvungen att köpa PS4 för Bloodborne till exempel. Inga konstigheter.

Ja, eller tvärt om.
Mycket gnäll om att Sony har exklusiva spel, men när Xbox också får exklusiva spel så är det tydligen inte ett problem längre?

Vi får se vad detta innebär, förhoppningsvis så leder det tills större konkurrens så att Sony känner sig manade att skapa konkurrerande spel i samma genrer.
Sony har dock ett ganska stort försprång när det kommer topptitlar och Microsoft maskineri kommer väl inte igång förens typ 2023, men det bör kunna bli en ganska intressant utveckling där någonstans när kundbasen för de nya konsolerna bör vara tillräckligt stor, så att de inte behöver skapa spel som ska fungera på 10 år gammal hårdvara.

eld
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ja, eller tvärt om.
Mycket gnäll om att Sony har exklusiva spel, men när Xbox också får exklusiva spel så är det tydligen inte ett problem längre?

Det finns hundra olika åsikter om ämnet, jag tror inte allas är exakt samma.

Själv tycker jag att exklusivitet är något alla konsolutvecklarna behöver i slutändan.

Redaktör
Skrivet av r4v3nl0rd:

Fair enough.

Står dock fast vid att det inte är värre än att gå och köpa hårdvaran som krävs för att kunna spela sitt favoritspel. För övrigt verkar ju de flesta här inne redan sitta på en fet PC, så då är det ju lugnt.

Ja, så länge man har råd med det så är det lugnt. Men det har ju inte alla. Själv fick jag spara som en galning bara för att byta prolle eller grafikkort när jag var student en gång i tiden, och konsol var inte att tänka på. Gaming är materialsport ibland.


signatur
Medlem

Sony får helt enkelt tillåta nedladdning av Game pass på sina konsoler.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Dex
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Fair enough.

Står dock fast vid att det inte är värre än att gå och köpa hårdvaran som krävs för att kunna spela sitt favoritspel. För övrigt verkar ju de flesta här inne redan sitta på en fet PC, så då är det ju lugnt.

Än så länge är det ju ingen som har sagt något i denna tråden om att det skulle vara något problem så vet inte varför du gjorde den kommentaren

Medlem

Tråkigt, men väntat

Medlem
Skrivet av Dex:

Än så länge är det ju ingen som har sagt något i denna tråden om att det skulle vara något problem så vet inte varför du gjorde den kommentaren

Hängde upp mig på andemeningen i artikeln, som jag kanske misstolkade.

Medlem

Tänk om Sony betalar en "viss summa" och får gamepass på Ps5...
MS bryr sig inte så mycket vilken maskin du spelar det på så länge du använder GamePass right?

Dex
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Hängde upp mig på andemeningen i artikeln, som jag kanske misstolkade.

Ah fair enough

Tolkade det lite som att du försökte starta lite "fanboy-krig", men det är nog pessimisten i mig!

Du brukar vara rätt lugn med sånt i vanliga fall också så ber om ursäkt där!

Medlem

Jag tror att om konsolkriget blir för intensivt så puttar XB o PS över sina kunder till PC i snabbare takt.

Medlem

Om ni sku börja lite längre nu.
Sony är inte Microsofts huvudkonkurrent på sikt, Amazon och möjligen Google.

Microsoft köpte Bethesda för att de var till salu, skulle inte Microsoft ha köpt dem, så skulle någon annan ha gjort det t.ex. Amazon eller Google. Sony är inte med när de stora pojkarna öppnar plånboken.

Skulle Amazon eller Google ha köpt dem, kan ni vara säkra på att spelen inte skulle ha kommit på Xbox eller Playstation. Men nog till en streaming tjänst nära er.

It's not a lake, it's an ocean

And even in the future there might be things that have either contractual things or legacy on different platforms that we'll go do,

Detta är en potentiell nyckelmening för framtida releaser på PS5. Men som trogen Game Pass-prenumerant känner jag förstås att det är rätt av dem att satsa där.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Man får vara glad över att man har råd med både Xbox och ps5 i tider som dessa.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Inte så konstigt när man lagt miljarder på att köpa Bethesda. Nu vill jag bara att Microsoft ska skärpa sig och lägga lite krut på xbox appen till PC, den är verkligen under all kritik.

Inaktiv

Tur man spelar alla bethesda spel på pc men riktigt fult av Microsoft om detta gäller titlar likt TES. Som att Sony skulle köpa upp Blizzard och bara släppa Diablo 4 på sina egna konsoller

Medlem

Har aldrig kört bethesda spel på konsol så ingen skillnad för mig. Men kommer aldrig betala för game pass.

Medlem
Skrivet av anon_181566:

Tur man spelar alla bethesda spel på pc men riktigt fult av Microsoft om detta gäller titlar likt TES. Som att Sony skulle köpa upp Blizzard och bara släppa Diablo 4 på sina egna konsoller

TES kommer ju till PC...

Medlem
Skrivet av Tassel:

Man får vara glad över att man har råd med både Xbox och ps5 i tider som dessa.

Helt onödigt med en av varje dock, bättre att satsa på en PC och en Sony-konsol enligt mig om man vill kunna spela hela utbudet i såna fall.

Men ja, smaken är som baken!

Skriv svar