PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Min PS5 låter en stund när man stoppar in en skiva eller drar igång ett spel på skiva. Jag har Standard Edition. Den låter inte annars när man spelar. Jag stör mig inte alls på de ljud som förekommer, verkligen inte som med ps4 där jag tyckte den ibland var så högljudd att det var jobbigt.

Medlem
Skrivet av Ami86:

Min PS5 låter en stund när man stoppar in en skiva eller drar igång ett spel på skiva. Jag har Standard Edition. Den låter inte annars när man spelar. Jag stör mig inte alls på de ljud som förekommer, verkligen inte som med ps4 där jag tyckte den ibland var så högljudd att det var jobbigt.

Jag hade samma sak. Varje gång en skiva laddades så brummande han igång.

En kväll så flyttade jag på konsolen och justerade till de yttre skalen. De kändes lite slappa så jag bara tryckte lite lätt på sidorna.

Helt plötsligt så låter den mer eller mindre ingenting.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hur mättad är marknaden för next-gen på FZ? Får intrycket av att de flesta här som har varit på jakt efter konsolerna har nu lyckats knipa sig ett ex. (Kan dock ha fel givetvis!)

Tror att det nämndes för ett par veckor sen att det vore intressant med en undersökning på hur många som fortfarande står utan och hur många som har fått tag på en konsol (t.ex. ett stående frågeformulär på startsidan). Men detta kanske redan har gjorts?

Inaktiv

Någon som köpte en xsx förra veckan när mediamarkt hade inne? Tog till butik men dom verkar ta tid på sig, inga uppdateringar ännu.

Inaktiv
Skrivet av bastupekka:

Hur mättad är marknaden för next-gen på FZ? Får intrycket av att de flesta här som har varit på jakt efter konsolerna har nu lyckats knipa sig ett ex. (Kan dock ha fel givetvis!)

Tror att det nämndes för ett par veckor sen att det vore intressant med en undersökning på hur många som fortfarande står utan och hur många som har fått tag på en konsol (t.ex. ett stående frågeformulär på startsidan). Men detta kanske redan har gjorts?

Bra idé! Hoppas FZ nappar.

Medlem
Skrivet av bastupekka:

Hur mättad är marknaden för next-gen på FZ? Får intrycket av att de flesta här som har varit på jakt efter konsolerna har nu lyckats knipa sig ett ex. (Kan dock ha fel givetvis!)

Så länge i princip alla butiker har stängt för bokningar så är det gissningsvis en hel del som inte har fått tag i någon (bla jag själv). Sen finns det ju inte så mycket poäng med att skriva att man inte har fått tag i någon än

Medlem
Skrivet av bastupekka:

Hur mättad är marknaden för next-gen på FZ? Får intrycket av att de flesta här som har varit på jakt efter konsolerna har nu lyckats knipa sig ett ex. (Kan dock ha fel givetvis!)

Tror att det nämndes för ett par veckor sen att det vore intressant med en undersökning på hur många som fortfarande står utan och hur många som har fått tag på en konsol (t.ex. ett stående frågeformulär på startsidan). Men detta kanske redan har gjorts?

Jag har inte fått tag i någon ännu.

Medlem
Skrivet av bastupekka:

Hur mättad är marknaden för next-gen på FZ? Får intrycket av att de flesta här som har varit på jakt efter konsolerna har nu lyckats knipa sig ett ex. (Kan dock ha fel givetvis!)

Inte fått tag i. Hade en tanke om att skaffa en PS5:a lagom till hösten och tänkte lite naivt att det är väl bara köa lite och i värsta fall får man vänta några veckor... ha. Som jag förstått det är bästa chansen att lyckas vinna när MM eller Elgiganten lottar ut chansen att köpa dem.

Medlem
Skrivet av bastupekka:

Hur mättad är marknaden för next-gen på FZ? Får intrycket av att de flesta här som har varit på jakt efter konsolerna har nu lyckats knipa sig ett ex. (Kan dock ha fel givetvis!)

Tror att det nämndes för ett par veckor sen att det vore intressant med en undersökning på hur många som fortfarande står utan och hur många som har fått tag på en konsol (t.ex. ett stående frågeformulär på startsidan). Men detta kanske redan har gjorts?

Mättad? ne, med tanke på hur svårt det är att få tag på en ps5 fortfarande så kan det omöjligt vara det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Mättad? ne, med tanke på hur svårt det är att få tag på en ps5 fortfarande så kan det omöjligt vara det.

Jag menade inte i generella eller absoluta termer, utan snarare hur det ser ut för de flitiga forummedlemmarna som febrilt uppdaterar återförsäljarnas produktsidor tills fingrarna blöder. En marknad kan ju vara relativt mättad för en viss grupp medan den är relativt omättad generellt sett.

Vill också understryka, som några av er redan har poängterat, att istället för enstaka inlägg hade det mest intressanta varit en poll/undersökning för att få en bild av hur framgångsrik den här tråden har varit. Statistik är ju kul, liksom.

Medlem
Skrivet av bastupekka:

Jag menade inte i generella eller absoluta termer, utan snarare hur det ser ut för de flitiga forummedlemmarna som febrilt uppdaterar återförsäljarnas produktsidor tills fingrarna blöder. En marknad kan ju vara relativt mättad för en viss grupp medan den är relativt omättad generellt sett.

Vill också understryka, som några av er redan har poängterat, att istället för enstaka inlägg hade det mest intressanta varit en poll/undersökning för att få en bild av hur framgångsrik den här tråden har varit. Statistik är ju kul, liksom.

Ja snälla gör det! I en annan Tråd! låt denna tråd vara för det den är ämnad för.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Medlem

Har en bokning från Inet som jag har glömt bort (PS5Disc). Vann min nämligen på Elgiganten. Finns att hämta på Sveavägen, först till kvarn, hör av sig till mig.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Har en bokning från Inet som jag har glömt bort. Vann min nämligen på Elgiganten. Finns att hämta på Sveavägen, först till kvarn, hör av sig till mig.

Du har pm!

Medlem
Skrivet av bastupekka:

Hur mättad är marknaden för next-gen på FZ? Får intrycket av att de flesta här som har varit på jakt efter konsolerna har nu lyckats knipa sig ett ex. (Kan dock ha fel givetvis!)

Tror att det nämndes för ett par veckor sen att det vore intressant med en undersökning på hur många som fortfarande står utan och hur många som har fått tag på en konsol (t.ex. ett stående frågeformulär på startsidan). Men detta kanske redan har gjorts?

Jag gjorde denna "POLL" förra veckan. Jag är ett statistik-freak.

https://www.fz.se/forum/trad/444796-vill-kopa-en-playstation-...

Skrivet av Megagurra:

Har en bokning från Inet som jag har glömt bort (PS5Disc). Vann min nämligen på Elgiganten. Finns att hämta på Sveavägen, först till kvarn, hör av sig till mig.

You got mail. But late...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag hade samma sak. Varje gång en skiva laddades så brummande han igång.

En kväll så flyttade jag på konsolen och justerade till de yttre skalen. De kändes lite slappa så jag bara tryckte lite lätt på sidorna.

Helt plötsligt så låter den mer eller mindre ingenting.

Min teori är att efter en stunds spelande blir sido plattorna lite lösa och det kan vara faktorn till att den börjar låta lite. Särskilt vid krävande spel. Läste ditt inlägg samt ett inlägg om den fläkten som har 24 blad som är tystare än den med 17 blad. Öppnade kollade bladen på fläkten tryckte tillbaka sidan på konsollen och nu är den tyst igen. Den började brumma lite efter jag spelat ff7 remake i mars i 5+ timmar.

Så tack för tipset. Och ni som har fläkten med 17 blad försök få den bytt till den bättre innan garantin går ut. Om det gå såklart.

Medlem

Gäller väl Series S? På Series X står det bara "meddela mig".

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Gäller väl Series S? På Series X står det bara "meddela mig".

Gällde Series X... allt tog slut på typ 2 timmar. lol

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Gällde Series X... allt tog slut på typ 2 timmar. lol

Wow...
De verkar i alla fall ha kommit till rätt personer för jag ser inget stort inflöde av oöppnade Series X på Tradera eller Blocket.

Avstängd

Nått snack om när bristen (på vad det nu är) kommer upphöra och vi kan börja köpa grafikkort och PS5:or som normalt?

Kan man förbeställa PS5 nånstans, gärna utan att ligga ute med hela summan...?

Medlem
Skrivet av Harmond:

Nått snack om när bristen (på vad det nu är) kommer upphöra och vi kan börja köpa grafikkort och PS5:or som normalt?

Kan man förbeställa PS5 nånstans, gärna utan att ligga ute med hela summan...?

Tror inte nån butik, förutom några scambutiker förstås, som tar betalt innan leverans. Jag har då inte lagt ut något för min bokning.

Men det finns vad jag vet ingen butik som tar förbokningar nu. Eftersom de har för många enligt deras egen mening. Möjligen Cyberphoto

Skribent
Skrivet av Harmond:

Nått snack om när bristen (på vad det nu är) kommer upphöra och vi kan börja köpa grafikkort och PS5:or som normalt?

Kan man förbeställa PS5 nånstans, gärna utan att ligga ute med hela summan...?

Vill ha för mig att det är sagt at bristen (i alla fall på grafikkort) kommer vara hela 2021 och det ser väl inte bättre ut på PS5-marknaden.

Personligen skulle jag inte förhandsboka någonstans där de tar betalt i förhand. Dels för att det antingen är en scam om det är en okänd butik och är det en känd butik är kön så lång så man vet inte vad som kan hända. En konkurrent kanske får in ett jättelass, men då är du bunden till den andra butiken. Går att avboka såklart, men det kan väl ta tid och vara lite bökigt när produkten redan är betald.

Inaktiv
Skrivet av Harmond:

Nått snack om när bristen (på vad det nu är) kommer upphöra och vi kan börja köpa grafikkort och PS5:or som normalt?

Kan man förbeställa PS5 nånstans, gärna utan att ligga ute med hela summan...?

Tror nog du är lite sent ute. Störst chans har du nog hos Elgiganten med deras utlottningar. Som dessutom har 19 likes.
Annars är det nog sviniga priser på Blocket/Tradera. Det kommer vara så hela 2021 och kanske 2022 också.

Avstängd
Skrivet av Patashnic:

Tror nog du är lite sent ute. Störst chans har du nog hos Elgiganten med deras utlottningar.
Annars är det nog sviniga priser på Blocket/Tradera. Det kommer vara så hela 2021 och kanske 2022 också.

ok, är egentligen ingen större förlust.. jag har en backlog som är iaf 1-2 år av spel på PC och då hinner det ju komma lite titlar till PS5 under tiden man väntar.

Medlem

Series X finns i lager hos Webhallen i skrivande stund. 18 kvar i lager kl 15:55.

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Avstängd

Webhallen
Xbox series X
https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X
5 st kvar skynda!


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Skrivet av 20LEGEND:

Tvåa på bollen!

4 stycken kvar!

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Tvåa på bollen!

4 stycken kvar!

Fortfarande 5 kvar


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Skrivet av 20LEGEND:

Fortfarande 5 kvar

Står tre här nu...

Gått lite upp och ner har jag märkt. Kanske vissa som är på väg att köpa men sen ångrar sig.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Står tre här nu...

Gått lite upp och ner har jag märkt. Kanske vissa som är på väg att köpa men sen ångrar sig.

"Tillfälligt fullbokad" men finns i vissa butiker.

Skriv svar