Diskutera – Hur bra är spelåret 2021 hittills?

Robot
Diskutera – Hur bra är spelåret 2021 hittills?

Vi har trots allt hunnit avverka mer än hälften av det.

#diskutera, #spelåret-2021


Medlem

Ljummet för egen del.
Trots nya konsoler har vi inte så många nya spel som drar nytta av dem på bästa sätt.
Jag har dock haft kul med flertalet spel så som Returnal, Ratchet & Clank:Rift Apart och umm Legend of Zelda Skyward Sword?

Avstängd

Har det ens varit ett "spelår"? Värdelöst imo.

Medlem

Ett ord: remasters.

Förutom Rift Apart och Returnal så har det varit en stor mängd remasters eller PS5-patchade spel. Och en hel del Genshin. Jag har haft mycket kul ändå, men nu verkar det ju som att detta kommer fortsätta in i 2022.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Inte haft så mycket tid att spela. Men blir väl att köra igenom Rift Apart när jag får tid sen har jag Biomutant och AC Valhalla som väntar men vet inte om jag kommer fastna för dom.
Det spelet jag sett framemot mest är New World men det sköts ju upp.
Book of travels från might and delight ska bli ett trevligt spel att sjunka in i också, bara att hoppas att det inte får genomgå ännu en försening.

It's not a lake, it's an ocean

Om det inte hade varit för att jag låtit 2021 bli ett backloggens år, hade det varit en besvikelse. Nu återstår visserligen en hel del godis, som Super Monkey Ball Banana Mania, Halo Infinite och Forza Horizon 5, som lär göra året rätt OK överlag. Men jag har faktiskt tyckt att det varit ganska skönt med något av ett mellanår för att komma ikapp och hinna spela igenom en del av de spel som förtjänar speltid men stått där och tittat argt på mig under flera år.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har nog bara spelat RE Village men det var ju iallafall grymt. Körde igenom det fem gånger bara förra helgen. Blir nog GOTY för min del.

phi
Medlem

Bara skit hittills.

Medlem

Väldigt ljummet..kan inte komma på ett enda spel jag kört som släppts i år förutom It Takes Two.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Väldigt ljummet..kan inte komma på ett enda spel jag kört som släppts i år förutom It Takes Two.

Samma här. Jag väntar oftast in rea i och för sig så spelar sällan spel samma år som de släpps.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Medlem

Början av året kändes ljumt tills jag lyckades köpa en PS5. Nu spelar jag många PS4 spel jag har missat. Ser fram emot nya PS5 spel som kommer.

Medlem

Hittils är det verkligen kasst. Men flera titlar i år som jag faktiskt längtar till. Diablo 2 Remake, Kings Bounty 2 & Disciples 4.

Medlem

Sony har levererat över förväntan med tanke på första året i generationen och pandemin. I övrigt så är det väl inget direkt som sticker ut.
Ser lite tunnare ut till hösten dock då horizon 2 ser ut att skjutas upp, får se om de kan dra fram nått ess ur rockärmen, typ bloodborne remaster så man håller sig flytande till nästa år.

Medlem

Diablo2r kommer ju iår, så bästa spel året enligt mig


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

2020 var ett väldigt bra år. 2021 blir ett mellanår så får vi hoppas på ett bättre 2022.

Medlem

Ratchet & Clank: Rift Apart och It Takes Two är underbara spel, men utöver det har det varit skralt på spelfronten.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Nja... Inte någon höjdare direkt.
Bäst hittills är ju nier replicant men utöver det så har det vart många ok spel men inget riktigt bra


signatur

Ultrazine

Medlem

Ljummet, re village är det som ligger bäst till i år för mig. Nästa år tror jag kan bli riktigt stort, med elden ring, god of war, Harry Potter, final fantasy, horizon etc. Om de nu vill komma 2022 😬


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Håller på med backloggen så ligger rätt så långt undan 2021. Men Returnal är väl det som lockat mest iaf!

Medlem

Bra tycker jag. Ratchet and Clank, Monster Hunter Rise, Skyward Sword, Returnal, Mario Golf och 3d Land Bowser’s Fury, haft väldigt många roliga timmar med dessa spel.

Medlem

Hittils har det enligt mig endast kommit ett spel som drar nytta av den nya tekniken och kraften i den nya generationen. Och det är Microsoft flight simulator. Man kan debattera hur roligt gameplay är egentligen men faktum är att vad Asobo har åstadkommit är inte annat än mästerligt. Hela jordklotet renderat i 1:1 skala och live väder. Att glida över ett New york när solen håller på att gå ner i horisonten är en mäktig och rogivande upplevelse som jag inte upplevt i spel förrut. Enligt mig det enda next gen spelet värt att nämna.

Medlem

År 21 kommer kanske vara det år jag inte spelar ett enda nytt spel. Så otroligt uselt har det varit, tyvärr..

Medlem

Jag kom på rak arm inte på några och fick googla lite.

Utöver en del backlog (Modern Warfare, Dragon age Inquisition, Forza horizon 4) har jag mest provat det som kom på Game Pass. Jag hoppades på Dark Alliance men faktiskt inte provat efter de dåliga recensionerna. Ska nog prova The Ascent så småningom. Har gjort lite korta flygturer med Flight Simulator.

I övrigt har jag skaffat en PS4 och spelat ikapp de exklusiva titlarna där med God of War Spiderman, Horizon

Så utan backloggen har det varit ett ganska kasst spelår för mig personligen.

Medlem

Sämsta jävla skitspelår hittills. Och då har ändå de senaste åren varit kassa också. Lanseringen av nextgenkonsolerna har varit ett skämt.

Medlem

2020 var sämsta på länge, 2021 får 2020 att se bra ut.

Inaktiv

Ganska kasst. Biomutant har varit den lilla ljusglimten. Miles Moralez var skoj med men vet inte om det kom ut 2021. Fast det är ju ett år med nya enheter, brukar bästan alltid vara dåliga.

Om man ser på Switch så kom Botw (som i min mening var en framstressad skräpkopia av Assassins) och sen Odessey som dock var ett höjdarlir releaseåret.
På ps5 kom Morales som är bra men kändes som ett DLC. Även Demons men det är ju en remaster.
På XSX så inget av värde än så länge, ska ta och spela lite Flight simulator dock.

Åren med nya enheter brukar allmänt vara dåliga. Switch är ju inne på år 4-5 men tyvärr har avsaknades av exklusiva spel varit domedagsdåligt.

Nästa år borde ju bli bättre men de riktigt stora titlarna känns långt bort.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Ganska kasst. Biomutant har varit den lilla ljusglimten. Miles Moralez var skoj med men vet inte om det kom ut 2021. Fast det är ju ett år med nya enheter, brukar bästan alltid vara dåliga.

Om man ser på Switch så kom Botw (som i min mening var en framstressad skräpkopia av Assassins) och sen Odessey som dock var ett höjdarlir releaseåret.
På ps5 kom Morales som är bra men kändes som ett DLC. Även Demons men det är ju en remaster.
På XSX så inget av värde än så länge, ska ta och spela lite Flight simulator dock.

Åren med nya enheter brukar allmänt vara dåliga. Switch är ju inne på år 4-5 men tyvärr har avsaknades av exklusiva spel varit domedagsdåligt.

Nästa år borde ju bli bättre men de riktigt stora titlarna känns långt bort.

Får jag fråga vad tyckte du gjorde biomutant så bra? Jag har ännu inte spelat det men har det väntandes hemma på mig och har hört mycket negativitet kring det spelet därav att jag undrar.

Inaktiv
Skrivet av Grävling:

Får jag fråga vad tyckte du gjorde biomutant så bra? Jag har ännu inte spelat det men har det väntandes hemma på mig och har hört mycket negativitet kring det spelet därav att jag undrar.

Gillade världen de byggt upp. Den känns levande och när man hittar något så känns det som om man upptäcker något själv. Roligt att gå omkring i gamla kloaker och utforska eller bara strosa runt, allid något av värde att kika på.
Sen gillar jag hela mutant/fablernas värld grejen.
Fast det lider av en del problem dock, ganska tråkigt fightingsystem och den hemska berättarrösten.
Sen var det lite svårt att sätta sig in i på vissa aspekter, dålig tutorial.
Världen är fin men karaktärerna ser ut som crap.
Craftingsystemet var däremot skoj.
Fick också börja om ca 10 timmar in när ett uppdrag buggade och jag inte hade någon bra backupfil så spara med många sparfiler om du lirar det.
Gillar det men kan lungt förstå dom som inte uppskattar det med.

Medlem

Hur bra är spelåret hittills?

låt se, har bara spelat om spel jag redan har. Så bra har det varit. Förutom Warhammer 40,000 Battle Sector. Det köpte jag häromdagen, riktigt bra!


signatur

I drank what?

12
Skriv svar