Vad har jag missat?

Medlem
Vad har jag missat?

Hej där,

Jag har haft ett uppehåll från gaming sedan 5 år tillbaka då jag blev pappa - nu är kvällarna desto lugnare och jag funderar mer och mer på vilka spel jag missat under tiden.

Det jag spelade som mest var RPG-titlar men även någon enstaka FPS-titel. Det är dock RPG-spel som lockar mest, tänk typ Dragon Age-serien.

Vad föreslår ni att jag testar?

Jag spelar på PC.

Ha det bra,
Recharu

Medlem

Om du gillar RPG-titlar så vill jag varmt rekommendera Divinity - Original Sin 2, har några år på nacken men det gör väl inget

FZ tester:
--------------
https://www.fz.se/recension/274399-divinity-original-sin-2

https://www.fz.se/recension/277645-divinity-original-sin-2-de...

Medlem
Skrivet av SolidWorks:

Om du gillar RPG-titlar så vill jag varmt rekommendera Divinity - Original Sin 2, har några år på nacken men det gör väl inget

FZ tester:
--------------
https://www.fz.se/recension/274399-divinity-original-sin-2

https://www.fz.se/recension/277645-divinity-original-sin-2-de...

Tackar, detta ska jag kika närmare på!

Medlem

Baldurs Gate 3 är ju också en grej nu. Har prövat det i några timmar och det är helt okay! Känns lite för snarlikt Div 2, men ändå.

https://www.youtube.com/watch?v=Qz3L9oEOk80 random gameplay vid.

FM-guru
F.d. Sisyr

Disco Elysium (recension), Pillars of Eternity 2 (recension) och Pathfinder: Kingmaker (FZ gjorde ingen recension) är mina RPG-favoriter under perioden ifråga. Huruvida de faller dig i smaken har jag ju däremot ingen aning om.

Medlem

Hann du spela The Witcher 3?

Om inte, jag avundas dig att få spela det för första gången


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Hann du spela The Witcher 3?

Om inte, jag avundas dig att få spela det för första gången

The Witcher 3 hann jag aldrig testa men jag har läst en hel del recensioner som verkligen hyllar spelet - så det blir nog det första jag provar!

Tack för tipset!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Disco Elysium (recension), Pillars of Eternity 2 (recension) och Pathfinder: Kingmaker (FZ gjorde ingen recension) är mina RPG-favoriter under perioden ifråga. Huruvida de faller dig i smaken har jag ju däremot ingen aning om.

Tack så jättemycket för tipsen, jag ska kika närmare på dessa!

Medlem

Kan tipsa om Outward. Finns även 2 player coop online eller local.

Medlem

Glöm inte bort nya Pathfinder som släpps om bara några veckor
https://www.gog.com/game/pathfinder_wrath_of_the_righteous_my...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Frilansare
Skrivet av Recharu:

The Witcher 3 hann jag aldrig testa men jag har läst en hel del recensioner som verkligen hyllar spelet - så det blir nog det första jag provar!

Tack för tipset!

Men herregud! Det måste vara nummer 1 på din to-do nu!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Recharu:

The Witcher 3 hann jag aldrig testa men jag har läst en hel del recensioner som verkligen hyllar spelet - så det blir nog det första jag provar!

Tack för tipset!

Haha, utgick från att du redan spelat det när jag skrev mitt inlägg. Det är annars en stor favorit det med. Bara att sätta fart - spelet är ju nästan alltid på rea dessutom.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Men herregud! Det måste vara nummer 1 på din to-do nu!

Hehe, nu är det definitivt det - spännande att så många talar gott om det!

Har höga förväntningar, minst sagt!

Medlem

Red dead redemption 2 skulle jag säga. Mästerverk.

Avstängd
Skrivet av Flugsaft:

Red dead redemption 2 skulle jag säga. Mästerverk.

Tänkte just tipsa om det.


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Skrivet av Recharu:

The Witcher 3 hann jag aldrig testa men jag har läst en hel del recensioner som verkligen hyllar spelet - så det blir nog det första jag provar!

Tack för tipset!

Då har du något att se fram emot


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Riktigt kul att det trillar in så många olika tips, jag tackar och bockar!

Medlem

Dom här har du missat, och ska därför spela

Control
Detroit: Become Human
Cyberpunk 2077
Firewatch
Abzu
The Pathless
Final Fantasy 7 Remake
Red Dead Redemption 2
What Remains of Edith Finch
Inside
Little Nightmares
Resident Evil 2
Resident Evil 3
Resident Evil 7
Resident Evil: Village
Watch Dogs 2
Watch Dogs: Legion
Death Stranding
Sekiro: Shadows Die Twice (lycka till... )

Medlem

Under de senaste 5 åren så hade jag även rekommenderat Dark Souls III utöver det som redan har nämnts ovan!
Spela de andra spelen från samma utvecklare med om du inte har gjort det för den delen.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Dom här har du missat, och ska därför spela

Control
Detroit: Become Human
Cyberpunk 2077
Firewatch
Abzu
The Pathless
Final Fantasy 7 Remake
Red Dead Redemption 2
The Vanishing of Ethan Carter
What Remains of Edith Finch
Everybody's Gone to the Rapture
Inside
Resident Evil 2
Resident Evil 3
Resident Evil 7
Resident Evil: Village

Jag får snart göra någon form av "bucketlist" där jag kan kryssa av när jag varvat spelen!

Medlem
Skrivet av Recharu:

The Witcher 3 hann jag aldrig testa men jag har läst en hel del recensioner som verkligen hyllar spelet - så det blir nog det första jag provar!

Tack för tipset!

Förvänta dig inte för mycket av stridsmekaniken, den är väldigt repetitiv, men om du gillar dialoger så kommer du älska Witcher 3, speciellt när det kommer till expansionerna. Jag rekommenderar att du lämnar dom till sist, på så sätt blir spelet bara bättre ju längre in du kommer.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Recharu:

Jag får snart göra någon form av "bucketlist" där jag kan kryssa av när jag varvat spelen!

Lite avis är jag. Du har allt detta framför dig att uppleva för första gången

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Lite avis är jag. Du har allt detta framför dig att uppleva för första gången

Jag blir bara mer och mer övertygad om hur mycket jag saknat spel överlag, det ska bli riktigt roligt att testa alla dessa titlar!

Medlem

Har du inte spelat alls på fem år? Shit!

Medlem
Skrivet av Andyrew:

Har du inte spelat alls på fem år? Shit!

Det närmsta jag kommit att spela är när min sons kusiner spelat Sims 4 & Minecraft på deras Xbox One! :/

Medlem
Skrivet av Recharu:

The Witcher 3 hann jag aldrig testa men jag har läst en hel del recensioner som verkligen hyllar spelet - så det blir nog det första jag provar!

Tack för tipset!

Om The Witcher faller dig i smaken(vilket jag utgår ifrån) och du inte känner dig helt utmattad av Open World RPGs, så rekommenderar jag Horizon: Zero Dawn. Mer grymt äventyr än renodlat RPG, men i mitt tycke helt fantastiskt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Recharu:

The Witcher 3 hann jag aldrig testa men jag har läst en hel del recensioner som verkligen hyllar spelet - så det blir nog det första jag provar!

Tack för tipset!

Jag kan bara stämma in i hyllningarna. Jag är pappa till en ettåring så man får mala efter 19 på kvällarna och då detta visade sig bättre än vad jag förväntat mig (tämligen svårflirtad) så har det resulterat i många hårda mornar. "Jag ska bara göra detta...."

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Baldurs Gate 3 är ju också en grej nu. Har prövat det i några timmar och det är helt okay! Känns lite för snarlikt Div 2, men ändå.

https://www.youtube.com/watch?v=Qz3L9oEOk80 random gameplay vid.

Dock bättre att vänta tills spelet är helt klart.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

I närliggande genrer är Slay the Spire (deckbuilder, så ryp turbasserade strider där du bygger din karaktärs attacker varje omgång), Hollow Knight (metriodvania) två viktiga titlar.

FF VII remake kom till slut.
De senaste tre Assassins Creed spelen är också mer RPG än den serien vart tidigare.

Medlem
Skrivet av Siggesvenskas:

Jag kan bara stämma in i hyllningarna. Jag är pappa till en ettåring så man får mala efter 19 på kvällarna och då detta visade sig bättre än vad jag förväntat mig (tämligen svårflirtad) så har det resulterat i många hårda mornar. "Jag ska bara göra detta...."

Första pöjken var 2 när det släpptes och jag passade på att spela The Witcher 3 när han sov middag. Det blev oftast ofantligt mycket kortare spelsessioner än vad jag hade velat om man säger så^^.

Var dock ytterst tveksam först till The Witcher 3 då rpg inte alls var min genre men chansade i brist på annat. Håller det än idag som ett av mina favoritspel. Magiskt spel!

12
Skriv svar