Spel som man "ska" ha spelat men ni inte spelat?

Medlem
Spel som man "ska" ha spelat men ni inte spelat?

Min backlogg är gigantisk, överväldigande nästan. Jag satt fast i det träsk som är World of Warcraft i en mängd år och missade massor av spel. Ska sanningen fram är det egentligen först de senaste 1-2 åren som jag verkligen dykt ner i andra speltitlar och jösses vad njuter! Detta har dock medfört att jag har stora kunskapsluckor vad det gäller mängder av spelserie och spel som haft stor betydelse för mediet som sådant. Detta fick mig att fundera lite, vilka spel har ni andra inte spelat men som kanske ses som titlar som "måste" spelas? Min lista är som sagt lång, men här kommer ett litet axplock.

The Last of Us
Köpte detta vid release 2013, jag var otroligt tagen av Walking Dead vid det här laget och var väldigt sugen på spelet. Det rann dock ut i sanden av någon anledning. Påbörjade det och spelade någon timme men mer blev det aldrig. Har dock plockat upp detta nyligen och är precis i sluttampen av spelet nu.

GTA IV
Släpptes under mina mest fanatiska WOW-år och missades helt, har dock en vän som tjatat på mig i år att spela igenom spelet samt de DLC som släpptes.

GTA V
Ytterligare ett spel som köptes vid release men som jag aldrig kom igång med pga World of Warcraft. Har sedan dess införskaffat det på de nya konsolerna och väntar nu i backloggen.

Red Dead Redemption 2
Ytterligare ett spel som står i hyllan. Spelade igenom ettan för en massa år sedan och gillade det verkligen och med allt man hört om RDR2 så är jag oerhört taggad på att få sätta tänderna i det där spelet längre fram.

God of War
Aldrig lirat ett enda God of War, men det senaste har jag hört så mycket gott om. Har också märkt i flertalet poddar och liknande hur mycket callbacks som ofta görs till spelet som jag helt enkelt missar då jag inte har spelat igenom det.

Detta var som sagt ett axplock av de stora titlar som jag har framför mig, finns väldigt mycket mer på listan. Det fina i den här kråksången är dock att jag nu kan hitta alla de här spelen nästintill gratis på Tradera och liknande, alltid något. Vilka spel har ni inte hunnit sätta tänderna i än?

Medlem

För min del är det framförallt:

Sekiro

Ghost of Tsushima

Dark Souls 1-3


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Mass Effect trilogin är det första jag tänker på.
Vet inte varför jag inte spelat denna men det blev helt enkelt inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har inte spelat Witcher 3, Amnesia dark descent, Soma, Titanfall 2 och GTA V ännu. Hoppas i framtiden...:D

Medlem
Skrivet av Hanzo:

För min del är det framförallt:

Sekiro

Ghost of Tsushima

Dark Souls 1-3

Jag var lite sugen på Sekiro och Dark Souls, men jag vet inte. Känns som att frustrationen där kan få mig att helt enkelt bara ge upp. Tsushima införskaffade jag i dagarna och är riktigt sugen på att dra igång.

Skrivet av Molotov:

Mass Effect trilogin är det första jag tänker på.
Vet inte varför jag inte spelat denna men det blev helt enkelt inte.

Det var det första som jag tog tag i när jag började spela på allvar igen. Gillade alla tre väldigt mycket, inte rört Andromeda än men enligt min bror så är spelet idag inte riktigt förjänt av sitt dåliga rykte. Såhär i backspegeln kan jag dock ångra lite att jag inte väntade med att köra igenom trilogin och i stället kört remastern...Ettan var i vissa delar hemsk..

Skrivet av matte76:

Jag har inte spelat Witcher 3, Amnesia dark descent, Soma, Titanfall 2 och GTA V ännu. Hoppas i framtiden...:D

Witcher 3 har jag spelat igenom, ett av få spel som jag faktiskt var sugen på att dra igång på nytt direkt efter att jag var klar. Otroligt spel.

Medlem

Varför finns det så många spel 😆 ? Man har iaf klarat underbara Hollow Knight igår, det är ett fantastiskt men lite klurigt spel men det är bra som sjutton, nästa blir nog det black metal luktade Blasphemous

Farornas Konung

Tycker inte att det finns några spel man "ska" spela.

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Tycker inte att det finns några spel man "ska" spela.

Självklart är det så. Sen finns det väl spel som har haft ett större genomslag kulturellt som kan anses vara viktiga för mediet som sådant? Ett spel som World of Warcraft får man väl någonstans ändå säga är ett sådant. Avtrycket det har gjort är ju större än säg Fenyx Immortals Rising?

1
Skriv svar