Här är alla nomineringar inför The Game Awards 2021

Robot
Här är alla nomineringar inför The Game Awards 2021

Och ett svenskt spel kan kamma hem storpriset.

#game-awards, #nyhetstips


Medlem

Håller inte med vissa nomineringar. Men det säger nog alla.

Medlem

Vad är det som gäller för att ett spel ska nomineras?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jaha. Dem gick alltså inte på Metacritic eller 10/10 eller populäritet.

Hcz
Medlem

It Takes Two GOTW!
Helt underbart spel!

Skribent
Skrivet av Hcz:

It Takes Two GOTW!
Helt underbart spel!

Helt klart en värdig finalist! Och riktigt kul med en svensk kandidat.

Medlem

Visst var ratchet bra men kanske lite väl "safe". Deathloop var riktigt bra i mitt tycke, där hade jag kanske önskat mer vapen varierande.
Håller nog med om att fares spel var bland det bästa som kommit i år. Perfekt spel att köra med familjen också.

It's not a lake, it's an ocean

Jag vidhåller att denna gala borde hållas i januari så att alla årets spel skulle kunna få en chans. Att utelämna Halo Infinite blir ju bara knasigt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Om inte The artful escape vinner best debut indie så ska jag klubba en säl!!!

Medlem

Att inte Pathfinder är med i kategorin rpg är ju kasst.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det som gäller för att ett spel ska nomineras?

Citat:

The Game Awards has an advisory committee which includes representatives from hardware manufacturers Microsoft, Sony, Nintendo, and AMD, along with several game publishers. This committee selects around thirty influential video game news organizations that are able to nominate and subsequently vote on the video games in several categories.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Game_Awards

Så spelsiter som delar av branschen väljer ut får gemensamt nominera.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Om inte The artful escape vinner best debut indie så ska jag klubba en säl!!!

Valheim menar du väl ändå!?!
Vad är ens the artful escape..? 300 reviews på steam? Gissar på ett väldigt snävt spel?

Medlem

Heja It Takes Two! Mycket värdig finalist och för alla ni som ännu inte spelat det, gör det! Utan tvekan Game of the Year enligt mig.

Om du läser detta Joseph Fares:
Snälla fortsätt skapa co-op spel och fortsätt med ert nytänkt som ni gjorde med It Takes Two. Vilken otrolig fantasi och kul på jobbet ni måste haft.

Inaktiv

Antar att racing inte är "fint" nog för lill-Oscars.

Det är väl hursomhelst för trailers man ser showen?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag vidhåller att denna gala borde hållas i januari så att alla årets spel skulle kunna få en chans. Att utelämna Halo Infinite blir ju bara knasigt.

Tidsperioden är rullande, så alla spel släppta efter cutoff i år är med i 2022 års utvärdering. Så Halo kommer få sin chans.

It takes two är ju helt fantastiskt! Ren spelglädje rakt igenom

Verkar också ha högst betyg på metacritic sett till user score.

Skrivet av anon_118566:

Antar att racing inte är "fint" nog för lill-Oscars.

Det är väl hursomhelst för trailers man ser showen?

Racing och sportspel är väl så gott som aldrig nominerade till GOTY. Tror bara det hänt en gång att ett bilspel vunnit GOTY och det var väl Gran Turismo 3 har jag för mig.

Medlem

Best Indie Debut kategorin hade en massa bra spel, där blir det intressant. Resten kändes lite meh för min del. Misstänker det kommer bli mest Deathloop.

Medlem

Snacka om tråkig lista. Det har kommit ut så många guldklimpar i år, som inte kommer få den uppmärksamhet de förtjänar.

Medlem

Medioker uppställning…

Medlem

Så ljummet år.
Känns konstigt att säga. Men det som gav mig mest spelglädje detta år var astro's playroom 😆


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Tycker ändå det känns lite halvmärkligt att man bara får välja bland sex olika spel för GOTY.

Medlem

Skönt att Cyperpunk inte är med bland GOTY listan. Heja Sverige hoppas Valhiem och It takes two vinner lite priser. Skrattar åt alla E-SPORT priser , bäst coach hahaha

Medlem
Skrivet av limonass:

Skönt att Cyperpunk inte är med bland GOTY listan. Heja Sverige hoppas Valhiem och It takes two vinner lite priser. Skrattar åt alla E-SPORT priser , bäst coach hahaha

Cyberpunk kom väl inte ut i år ändå?

Testpilot
Skrivet av gorbatjov:

Tycker ändå det känns lite halvmärkligt att man bara får välja bland sex olika spel för GOTY.

Det kommer en "Player's Choice" award lite senare där vi får välja lite mer fritt, detta är ju framtaget av en jury.

Har inte spelat samtliga sex titlar men Metroid Dread gillade jag nog bäst av dem

Skrivet av Gaara:

Cyberpunk kom väl inte ut i år ändå?

Det är väl fortfarande i early access

Medlem

Känns som att Hazelight och Game Awards är polare. Alltid något varje år. Lansering m.m.

Medlem

Psychonauts <3

Medlem
Skrivet av Gaara:

Cyberpunk kom väl inte ut i år ändå?

Är med i bästa RPG listan. Släpptes efter förra årets Game Awards därför är det med nu. Samma sak kommer hända med nya Halo får vara med i nästa år Game Awards .

FM-guru
F.d. Sisyr

Jaha, en annan funderade på om årets RPG är Pathfinder 2 eller ATOM: Turbograd, och så är inget av dem ens nominerade. Väldigt mycket japanskt fokus där, vilket ju faller bort direkt för en annan som inte tål JRPG:n.

12
Skriv svar