Jämförande video: vad har ett års försening gjort med Halo Infinite?
Ser otroligt föråldrat och fult ut fortfarande. Hur har de inte kunna få till en bättre grafik än såhär med all den extra utvecklingstiden, de ekonomiska resurserna och med så många utvecklare som har jobbat på spelet?
Spelet kanske har andra kvaliteter, men grafiken är sannerligen inte en av dem.
Kunskapsförmedlare.
Helt ärligt ser jag inte förbättring, den finns förmodligen där men jag kan inte se det. Man det låter som att dom la mycket fokus på att gör gameplay bättre och det skulle jag anse är viktigare.
Ser knappt heller någon skillnad om jag ska vara ärlig.
Är väl egentligen bara lite finlir och puts jämfört med 2020.
Känns som om vissa hade hoppats på en helt ny grafikmotor typ.
Ser ut som ett spel
Jag ska ärligt säga att det är inte väldigt ofta jag håller med dina inlägg men när du har rätt har du fan rätt.
https://www.youtube.com/watch?v=3A785RkGfl0
Denna halo 4 gameplay trailer från 2012 imponerade mer grafiskt för mig än nya Halo...
Tror det är något fel på dina ögon. Men du kanske föredrar 360p texturer m.m.
Förstår inte var allt lip om grafiken kommer ifrån. Dels tycker jag det ser bra mycket bättre ut än 2020 och det såg inte dåligt ut från början bortsett från vissa föråldrade texturer och dodgy lighting i vissa scener. Gameplay > grafik oavsett vad och från det jag spelat så har Halo Infinite riktigt tight gameplay jämfört med många mp fps i dagsläget.
Tror det är något fel på dina ögon. Men du kanske föredrar 360p texturer m.m.
Vad som gör grafik imponerande har inte enbart med högupplösta texturer att göra. Jag tycket stora öppna kala ytor/områden i spel är oerhört fult oavsett hur högupplöst det är. Blanka enkelfärgade ytor ser inte bra ut oavsett hur hur hög upplösning och raytracing de lägger på.
Ja jag föredrar nog 360texturer över en död miljö som inte tilltalar mig alls.
Förstår inte var allt lip om grafiken kommer ifrån. Dels tycker jag det ser bra mycket bättre ut än 2020 och det såg inte dåligt ut från början bortsett från vissa föråldrade texturer och dodgy lighting i vissa scener. Gameplay > grafik oavsett vad och från det jag spelat så har Halo Infinite riktigt tight gameplay jämfört med många mp fps i dagsläget.
Förstår inte heller, ser ju bättre ut än dom allra flesta spelen
Förstår inte heller, ser ju bättre ut än dom allra flesta spelen
Från Xbox 360-eran menar du?
Kunskapsförmedlare.
Det ser ut som ett Xbox One-spel. Digitial Foundry som är den stora auktoriteten på grafikområdet har också uttalat sig och sagt att förbättringen jämfört med 2020-versionen är högst marginell.
Så med ett års försening för ett jätteprojekt som Halo är för Xbox, så är 2021-versionen i själva verket än ännu större besvikelse rent grafiskt!
Sen att gameplay är viktigare än grafik (självklart är det ju så) och att Halo är übersuperduperfantastiska spel, det har inget med denna diskussion att göra.
Spelet sköts upp ett år pga backlash för att det var fult, att det såg ut som last gen, det är fakta. Och 343 failade igen.
Memento Mori
Det ser ut som ett Xbox One-spel. Digitial Foundry som är den stora auktoriteten på grafikområdet har också uttalat sig och sagt att förbättringen jämfört med 2020-versionen är högst marginell.
De använder ju ord som "looks great" "feels like Halo" och "Distinctly improved" när de pratar om grafiska förbättringar.
Verkar som att de flesta bara sitter som papegojor och säger att det är fult utan att faktiskt poängtera vad de inte gillar.
Kanske inte är ett true NEXT GEN spel men det mäter sig med t.ex. Metro Exodus som är allt annat än ett fult spel.