EA vill testa demo-försäljning

Inaktiv

skulle aldrig betala för en demo, punkt slut.


signatur

/Lord BBQ

Inaktiv

Hujaligen... Kommer aldrig bli att köpa ett demo. Ett demo provar jag för att se om produkten är VÄRD mina pengar, tänker inte köpa ett demo för att kunna avgöra det... Då blir det inget köp överhuvudtaget.

Inaktiv

Isåfall ska demona vara i storlek med 1943, minst. Och kosta max en hundring.

Alltså ens då är jag extremt emot det här, det är en sjukt dålig ide. Om NÅT så ska man ha det riktiga spelet billigare sen efter ha testat ett demo man betalt för.

Medlem

Hahaha....! Och sen klagar dom på att folk piratkopierar för att testa spelen?

Vilka jävla idioter.

Medlem

Greed is god skrek Gordon Gekko och tog över spelbranchen.

Bojkottar redan ubi soft, ska jag bli tvungen att bojkotta ea oxå?

Medlem

Det är väl aldrig sagt att gratisdemon kommer tas ur bruk helt? PDLC ska väl vara för folk som vill ha det där lilla extra. Om de är tillräckligt korkade att betala så är det väl deras huvudvärk.
Om EA nu skulle ta bort gratisdemon så får man väl hoppas att folk inte betalar för PDLC och att argumentet för marknadsundersökning försvinner. Tyvärr är folk i allmänhet idioter...

Medlem

Tja om dett innebär att att EA kommer våga ta ut svängarna så är jag på, jag komme af testa. Kalla mig idiot om ni vill, dock tycker jag folk här är lite väl snabba med att dömma allt, när ett förtag vill testa en ny linje och ta betalt för det.

Och det är ju inte så att de kommer ta betalt för vanliga demos utan NYA spel som de egentligen inte skulle ha vågat satsa på för de visste inte hur de skulle ha mottagist.

Tycker det är jävla massa gnäll att distributörer som EA, Activevison, Blizzard mfl inte vågar satsa på nya ider, och nu när det har kommit ett förslag på hur man ska lösa detta så att det funkar för både distributörerna och oss.
Då gapas det och skriker om girighet, lär er företagsekonomi förhelvete.

Medlem

Varför är jag inte förvånad? Jo, för att Evil Assholes har betett sig som bondfångare i mer än ett decennium nu utan minsta tecken på att ha ett samvete.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Re #4:
Nej, däremot har SVT tänkt sig att ta ut TV-avgift för att äga en dator, vilket är ungefär samma sak. "Vi bryr oss inte om ifall du använder tjänsten, att du KAN använda den är belägg nog för att du ska betala".

Medlem

EA kan ju dra åt helvete.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

"Ju större antal som betalar för demot, desto större chans att ett fullständigt, boxat spel släpps"

Så jag ska betala 100 kr för ett demo och sen kanske det inte ens går att köpa hela spelet om jag tyckte om det bara för att "det inte var tillräckligt många som köpte demot"...Bra spenderade pengar!

Kan ju göra en affärsidé av det här konceptet: Jag (som spelutvecklare) satsar bara på att göra demos, tar 100-200 kr för det sen fortsätter jag inte att göra en fullversion utan hävdar att det inte var många nog som köpte demot. Det sparar in både tid och pengar för spelutvecklarna och utgivarna samt kostar spelarna massor med pengar för ett kort demo.

Nu ska jag söka en spelutvecklingskurs och sen kan Guldfeber göra ett program om mig, I'm rich bitch! :D:up:

Medlem

idiotjävlar.. ni borde skämmas... och de som kan ens tänka sig betala för ett speldemo (och dessutom fullpris sen vid släppet) borde också skämmas. 10-15 dollar? wtf, det är ett halvt spel där eller ett spel som är 3 månader gammalt i butik? spelen blir sämre och nu blir det dyrare? precis som mcdolands. hamburgarna blir mindre och äckligare och priserna går upp.. jävla fjant EA.. ni är döda i mina ögon


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Inaktiv

*Saknar shareware tiden*

Medlem

GÖTT EA!

Jag hoppas nu innerligt inne att INGEN här kommer köpa något demo...

Folk verkar ha missat att det inte är ett vanligt kort demo vi talar om, om man nu ska tro på vad de säger så är det mycket längre än så. Dessutom så har väl det här redan gjorts med till exempel GT5 prologue och där var väl det inga större protester.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Köpa ett DEMO är i sig en dödsynd...

Skulle inte förvånga mig om hälften här kommer köpa demos tillslut... tyvärr så det funkar :/


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Absurt att de vill ta Betalt för Demon.

åt andra sidan är det ingen hemlighet att EA är giriga som troll.

Men detta är ju bara löjligt! - jag vet ju så mycket som att jag tänker inte spendera en krona på ett Demo, då sparar jag pengarna till det fulla spelet ist.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av MFC:

Två ord och vi tar det på engelska så ev. representanter förstår...

FUCK YOU

Ha ha! För bra för att inte quota Håller med dig!


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

EA........D.I.A.F.

Medlem

gränsen för snålhet har precis nåtts, ea vill tom. tjäna pengar på de stackarna som faktiskt provar spelet innan man köper det.
själv provar jag aldrig demo utan köper det jag vill ha, e det dåligt så må det vara så men jag förstår alla er som kör demon för att utvärdera spelet.
Skärpning EA games... bara för man e stor ska man inte mjölka pengar ur de som stödjer erat företag..ush!!!


signatur

Google is your friend!!!

Medlem
Skrivet av frunk:

*Saknar shareware tiden*

Ja, fy fan vad bra det var. Få prova en tredjedel av spelet med full funktionalitet och sedan betala om man blev sugen på resten. Och de tjänade som fan på det.

Nu för tiden finns det ju inte på kartan att nåt större företag skulle göra så, då skulle väl aktieägarna skrika i högan sky.

Demoversioner idag motsvarar vad som för 10-15 år sedan enbart sågs som tidiga teknikdemos för att demonstrera själva spelkonceptet. Det är ofärdig skit som knappt visar vad man får i spelet.
Om man för att utvärdera om det är värt att köpa vill få en lika bra bild av ett PC-spel idag som man fick av en shareware-version måste man antingen piratkopiera det eller spela hos nån som redan har det.

Inaktiv

Haha dem måste ju skämta! Och vafan ska de hålla på för, beta är de nya demo, pldc, dlc bla bla är saker som ska ingå i spelet från början. Snart kommer vi alla väl sitta och spela alpha versioner avspel för spelutvecklarna har sabbat de andra

Inaktiv

Står hellre över då och kollar på klipp från spelet på youtube.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Om EA istället bara nyttjade samma kreativitet till att utveckla nya och intressanta spel som man nu ägnar till att utveckla nya metoder att suga ut/mjölka pengar, så KANSKE man skulle tjäna skulle tjäna en hacka den vägen?

Jag vet inte hur ni andra tycker och tänker i det här, men är ni inte allmänt less detta "uppföljare på uppföljare på uppfölj..."-koncept som man har stampat på med? Eller vill folk sitta och spela Call of Duty 12 om några år?

EA; Rikta om kreativiteten till ett område där det behövs för helvete! Jag är less nya "kreativa" DRM som stjälper mer än de hjälper och alla dessa uppföljare. Ge oss spel och nyttja talangen till något vettigt!

Medlem

wankas FAIL


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Ett demo--> Gratis

vem vill ha ett längre demo ? när du köper spelet måste du ändå köra om allting.
som sagt:

Think Again Fucktards..... Milk someone else !

Medlem

Men vad är det folk inte fattar!!
Detta kommer att gälla spel som förmodligen aldrig skulle ha lämnat ritbordet för att det ansågs för osäkert.

Om det nu innebär att jag behöva betala EA för att de ska ge nya ider en chans, then fine by me! Ni vet det kostar pengar att utveckla, och EA mfl är ju inte kända för att vilja kasta pengar i svarta hål.

Medlem

De kommer bara att göra att mer folk tankar för att testa. men men dom lär sig aldrig.

Medlem

Men seriöst FZ. Det är inte 1 april än!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Skriv svar