The Book of Boba Fett

Medlem
Skrivet av Zero303:

dome sabbade boba fett med. hur är det möjligt? den ända coola karaktären i star wars.

Man får nästan intrycket av att det är det som Disney eftersträvar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Tänkte på det också. Någon Star Wars expert som kan tidslinjen? Vars ligger Fallen Order i förhållande till The Mandalorian och The Book of Boba Fett?

Minns jag rätt så utspelar det sig några år efter Episod 3, enligt googling 14 år innan första filmen vilket blir.. jag vet inte, 20-25 år innan Mando?

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Minns jag rätt så utspelar det sig några år efter Episod 3, enligt googling 14 år innan första filmen vilket blir.. jag vet inte, 20-25 år innan Mando?

Ja, mandalorian är 9 ABY, så 23 år mellan

Medlem

Den här serien har jag höga förväntningar på. Inte börjat se än, väntar tills alla avsnitt är ute. The Mandalorian, Rogue One och Solo är det bästa som kommit ur Disney's Star Wars. Medans den senaste trilogin var ett fiasko.

Medlem
Skrivet av nDreaZ:

Den här serien har jag höga förväntningar på. Inte börjat se än, väntar tills alla avsnitt är ute. The Mandalorian, Rogue One och Solo är det bästa som kommit ur Disney's Star Wars. Medans den senaste trilogin var ett fiasko.

Väntar också tills alla avsnitt är ute, vill inte förstöra den genom att se ett avsnitt i veckan.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Ion
Medlem
Skrivet av haiko:

Boba var inte ens med i avsnittet, men jag håller med dig.
Kommer bli kul att se Din, Boba och Fennec jobba ihop o smiska lite Pykar.

Jag är taggad, och tror att TBoBF bara har mycket mer att ge, vi får hoppas att de inte kommer fler permobiljakter.
Jag gillade tiden hos Tusken-folket, har man inte koll på loren så har man nog bara sett Tusken som ett laglöst folk utan kultur.
Hoppas även få se mer av Jawas och en återkomst av Grogu.

Mandalorian blev juh bara bättre och bättre ju längre den pågick tycker jag.
Det fanns dock inget avsnitt jag inte gillade tror jag...

Det var ju lite tårar som rann på sista Mandalorian avsnittet faktiskt

Det kommer en ny säsong av Mandalorian i år! https://en.wikipedia.org/wiki/The_Mandalorian_(season_3)

Medlem

Såg 3 avsnitt av Mandalorian och kollat några YouTube klipp och tycker serierna känns väldigt B :/ ännu mer om man jämför de med de nyare Marvel serierna.

The Falcon and The Winter Soldier hade väldigt bra effekter, nästan på film nivå imo. Loki och Wandavision hade också bra effekter för att vara serier med mycket CGI. Grymma skådespelare också, fast ska inte klaga där på SW serierna. Har inte sett tillräckligt för att göra en bra bedömning på skådisarna.

Är absolut mer Marvel fan än SW så är säkert lite biased men såg ändå ut som budgeten var högre på Marvel serierna.

Jämför de mest för att båda är ju Disney nu.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Såg 3 avsnitt av Mandalorian och kollat några YouTube klipp och tycker serierna känns väldigt B :/ ännu mer om man jämför de med de nyare Marvel serierna.

The Falcon and The Winter Soldier hade väldigt bra effekter, nästan på film nivå imo. Loki och Wandavision hade också bra effekter för att vara serier med mycket CGI. Grymma skådespelare också, fast ska inte klaga där på SW serierna. Har inte sett tillräckligt för att göra en bra bedömning på skådisarna.

Är absolut mer Marvel fan än SW så är säkert lite biased men såg ändå ut som budgeten var högre på Marvel serierna.

Jämför de mest för att båda är ju Disney nu.

Hmm.. jag har inte fått samma känsla alls med The Mandalorian när det gäller dess effekter. Men å andra sidan är jag också SW-freak Marvel-serierna håller fin kvalite.

Medlem
Skrivet av Crank:

Väntar också tills alla avsnitt är ute, vill inte förstöra den genom att se ett avsnitt i veckan.

Må Kraften skydda er från spoilers, ni som vandrar dessa trådar utan att ha sett ett enda avsnitt!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av nDreaZ:

Den här serien har jag höga förväntningar på. Inte börjat se än, väntar tills alla avsnitt är ute. The Mandalorian, Rogue One och Solo är det bästa som kommit ur Disney's Star Wars. Medans den senaste trilogin var ett fiasko.

Sista säsongen av Clone Wars, Rebels och Bad Batch till och med Visions är bättre än Solo som är en medioker heist film. Håller med dig om resten dock.

Book of Boba Fett håller högre klass än första säsongen av Mandalorian som åtminstone hade två avsnitt som var mindre bra enligt mig.

Medlem

Började att kolla på den igår, helt ok än så länge.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av nDreaZ:

Hmm.. jag har inte fått samma känsla alls med The Mandalorian när det gäller dess effekter. Men å andra sidan är jag också SW-freak Marvel-serierna håller fin kvalite.

Jag såg några YouTube klipp med Ashoka och snubben med Darksabern. Tyckte striderna såg lite stela ut och deras svärd såg inte lika bra ut som de gör i filmerna, vilket är konstigt för det känns som en effekt som borde vara väldigt enkel. Säga vad man vill om den nya trilogin men gillade verkligen Kylo Rens svärd, både den instabila effekten och ljudet det ger ifrån sig.

Har inte sett så mycket Clone Wars men kollat på Youtube där också och de har verkligen nailat striderna i den serien så jäkla bra. Fighten mellan Ashoka och Maul som är mo-capad är sjukt cool. Hade velat se mer sånt, många SW fans är kanske lite trötta på Jedis och Sith men jag gillar iaf de välkoreograferade striderna.

Jag kanske ger det en chans till. Jag är ett SW fan men är mer fan av settingen, speciellt Old Republic eran än filmerna.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Må Kraften skydda er från spoilers, ni som vandrar dessa trådar utan att ha sett ett enda avsnitt!

Hehe ja, jag tänker jag får skylla mig själv

Medlem

Känner bara att serien känns väldigt onödig på nåt vis.
Mandalorian var hästlängder mer intressant och charmig.

Fetbobbans Bok är stundvis ganska fult. Såsom "fajten" med gänget som hade röda sköldar.
Gillar inte heller han som spelar Boba Fett... tål verkligen inte hans låååångdragna, trötta & monotona röst och skådespel. Låter så inläst på nåt vis.
Ingen bra skådis.

Annars har det vart väldigt sömnigt fram tills femte delen då det vart intressant igen (då det inte handlade om Boba & Co).
Man har ju ändå börjat glo så då får man väl se klart också, men är inte speciellt impad än så länge, för det händer så lite som kmappt är av intresse.

Mandalorian fångade en ju direkt med "baby Yoda" och man ville följa hur det skulle utvecklas för dem båda.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Säga vad man vill om den nya trilogin men gillade verkligen Kylo Rens svärd, både den instabila effekten och ljudet det ger ifrån sig.

Måste verkligen hålla med här!
Det var bland de fräschaste ideer de haft sedan Darth Maul's dubbelsabel.
Medan (vad som kändes) halva världen gapade över att de hatade över K-Ren's riddarliknande klinga, så älskade jag att den var tre-delad med det otroliga nya ljudet de skapat.
Helt klart bästa karaktären ifrån de nyaste filmerna.
Hans mask är också ett väldigt häftigt tillskott med ett otroligt ljud.
Kommer osökt att tänka på att det var så Bane skulle låta i Dark Knight Rises, tills de fick för sig att dubba ljudet ovanpå originalinspelningen.... som lät förjävligt.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Må Kraften skydda er från spoilers, ni som vandrar dessa trådar utan att ha sett ett enda avsnitt!

Haha, jag tänkte också på det! Det är ju väldigt lätt hänt att få en hel säsong förstörd ifall man råkar läsa någon spoiler som tar upp en viktig händelse.

Medlem

Apropå BD så vore det ju kul om det var samma droid som i Fallen Order, men jag är lite skeptisk...

... eftersom Cals BD-1 hade massa röda detaljer:

... medan Peli Mottos BD verkar sakna sånt:

Men det är klart, det var ju ett antal år sedan händelserna i Fallen Order så röda färgen kanske har flagnat. Och det går ju att måla om samt byta delar på en droid också, så man vet aldrig...

Medlem
Skrivet av Nemo:

Haha, jag tänkte också på det! Det är ju väldigt lätt hänt att få en hel säsong förstörd ifall man råkar läsa någon spoiler som tar upp en viktig händelse.

Jaa hans outfit är skitball.

Finns ett set i SWTOR som påminner om det som jag använder på min Sith Warrior

Medlem
Skrivet av Nimman:

Serien får en chans till efter avsnitt 5. Annarsr det peacemaker som gäller, mycket bättre

Peacemaker är ju jäkligt bra, imo.

Har inte kollat in Boba Fett än, men den har ju inte fått särskilt bra recensioner, hah. Ska bli kul att se.

Medlem

Såg senaste avsnittet idag, fy fan vad bra.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Såg senaste avsnittet idag, fy fan vad bra.

Vad kul! Skall bara jäkta töserna i säng sen är det bara jag och Boba.
Efter några sega avsnitt så glimmade avsnitt 5 till. Jag var rädd för att det var en engångsföreteelse.

Avstängd

Otroligt ojämn skulle jag säga. Skådespeleriet är under all kritik. Gillade dock det senaste avsnittet med Luke. Deepfaken på Luke är kusligt bra.

Medlem

De två senaste avsnitten har varit klart bättre än alla tidigare. Och då handlar det inte ens om Boba Fett, vilket säger en del.
Boba är en sån otroligt tråkig karaktär... eller han är ju knappt en karaktär alls känns det som.

Vill se mer Mando och mindre av Boba.
Fyra första avsnitten har ju inte tillfört någonting hittills enligt min mening. En mopedjakt i promenadfart är det jag minns. (Fniss!)

Medlem
Skrivet av Razken:

De två senaste avsnitten har varit klart bättre än alla tidigare. Och då handlar det inte ens om Boba Fett, vilket säger en del.
Boba är en sån otroligt tråkig karaktär... eller han är ju knappt en karaktär alls känns det som.

Vill se mer Mando och mindre av Boba.
Fyra första avsnitten har ju inte tillfört någonting hittills enligt min mening. En mopedjakt i promenadfart är det jag minns. (Fniss!)

Yes, kommer aldrig förstå varför folk gillar B.F så mycket.

Vill gärna ha mer Mando!

Medlem

Serien har klart blivit bättre de senaste avsnitten men det kusliga med det är att Boba inte varit med, tror tyvärr det blev för långdraget och tramsigt i början. Har gett stöd till Boba men ja...Mando är avsevärt bättre än Boba...tom gunfighten med 2 sidokaraktärer var ett upplyft

Min undran är kommer Grogu vara med i serien om Kenobi? Tanke på Grogus minne så känns de ganska öppet och Grogu är en älskad karaktär bland de yngre samt min fru...

Medlem

Jag gillar verkligen sättet som Jon Favreau, Dave Filoni och Co valt att berätta Star Wars-historierna — genom att till exempel ägna ett helt avsnitt eller två åt andra karaktärer än enbart huvudkaraktären för serien, såsom till exempel i The Book Of Boba Fett.

Alla karaktärer kan ju inte få en egen The Book Of-serie men samtidigt vill författarna och förmodligen många tittare gärna fördjupa sig i olika karaktärer och deras "resa", så det här sättet att berätta historierna på tycker jag är helt perfekt.

Jag hoppas de fortsätter på liknande sätt i tredje säsongen av The Mandalorian. Jag ser gärna att Mando tar ett steg tillbaka i några avsnitt och så kan till exempel Bo-Katan få ett helt avsnitt som fokuserar på henne, eller varför inte Sabine Wren, Ezra Bridger eller någon annan intressant karaktär som lever i samma tidslinje som huvudkaraktären för serien. Mando skulle ändå få större delen av avsnitten så det skulle fortfarande till stor del vara hans show, men serien skulle bli mycket rikare på många sätt.

Medlem

Avsnitt 1-4 var en aning seg, men 5 och 6 var väldigt bra. Börjar hända saker nu


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nu var det slut..

En tanke som slog mig.
Hela sista avsnittet skulle varit på kvällen/natten.

Annars en helt ok avslutning.

Lite svajig serie in alles.

Mitt betyg…..en trea!

Medlem

Baserat på avsnitt 5-6 som imo helt tog över hela serien så får det en 3 men inte mer en det.

Avsnitt 7 vara ok pgr av alla möjliga idiot fel som dom kunde löst på ett smartare sätt var riktigt besviken på slutet utan att gå in på spoilers.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Yes, kommer aldrig förstå varför folk gillar B.F så mycket.

Vill gärna ha mer Mando!

För Boba Fett var den bounty huntern med mandelorian armor i 40 år innan Mando ens existerade.
I extended universe så var han cool och inte den här tönten dom visat upp i Book of Boba fett.

En serie där man haft fullt fokus på Boba fett som bounty hunter och den kriminella världen med Darth maul som ledare för Crimson dawn hade vart intressant. Den kunde skiljt sig mot Mando som tyvärr blandat in för mycket jedi's med grogus del av storyn.

Ett annat problem med serien var också Robert Rodrigez som regissör. Alla hans avsnitt hade en slags billighetskänsla över sig som skar sig mot dom andra avsnitten. Sen tycker jag lite att Disneys version av Star Wars börjar likna Marvel för mycket. Dave Filoni vill gärna mosa ihop alla dom animerade serierna med live action serierna och det känns lite som fanficion där någon leker med sina Star Wars figurer och bara slänger ihop dom i alla möjliga olika scenarion utan någon som helst tanke på någon övergripande story. Vilket både gör att det känns som världens minsta galax där alla träffar varandra hela tiden men också att alla trampar vatten storymässigt och inget händer.

Hoppas säsong 3 av Mandalorian är bättre.

123
Skriv svar