Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hur är det ett problem? Förr i tiden, behövde du ju installera en "launcher" för varje spel. Du behöver verkligen inte 100 launchers, inte ens tio, kanske inte ens fem. Motsätter du dig att skapa nya konton om det är för en webbsida också? Vägrar du se på någonting om det inte finns på Netflix?

Det är ju sjukt jobbigt att trycka på en annan knapp för att öppna en annan launcher. Detta kan du ju inte begära av folk.

Kommer aldrig att förstå dessa personer.

Medlem

Jag är inte helt såld än. Ibland är det lite för slumpmässigt om man får en sådan där motståndare som har ett extraliv (och blir extra svår) mitt i en folkmassa. Känslan är cool. Men man börjar redan tröttna lite på de inte allt för varierade "finishers"... och då har jag ändå bara spelat 3h.

Skrivet av Mahkizmo:

Less is more som man brukar saga

How can that be? It´s not possible ...More is more


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

FZ borde lägga upp en snabbkoll på hur många som spelar detta, precis som med Lost Ark. Kan ju kalla det en Sifu undersökning.

Redaktör
Skrivet av Fletchett:

FZ borde lägga upp en snabbkoll på hur många som spelar detta, precis som med Lost Ark. Kan ju kalla det en Sifu undersökning.

Mja, för litet spel för det. Blir inte så många som svarar, och av de som faktiskt gör det lär många vara intresserade och då blir det hög frekvens ja-svar. Nyheter/omröstningar om stora spel som Lost Ark lockar även mindre intresserade att läsa och rösta.


signatur
Medlem

Nött spelet ordentligt sedan släpp, men ännu inte riktigt kommit hela vägen i mål. Uppskattar verkligen estetiken och "flowet". Har inte stört mig nämnvärt på repetitionen - utan snarare är det nästan tvärt om, där vissa delar av banorna aldrig behöver spelas om eftersom det finns genvägar direkt till bossen (det annars urläckra museet, för de som spelat).
4/5 från mig!

Medlem

Vän av ordning måste påpeka att dom inte nödvändigtvis använt motion capture för movesen i det här spelet... Min gissning är att dom inte har det då stilen i animationerna är väldigt stiliserad samt att dom måste procedurally animerat en del av det.

Vet man itt så kallar man animationer för animationer och inte motion capture


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vän av ordning måste påpeka att dom inte nödvändigtvis använt motion capture för movesen i det här spelet... Min gissning är att dom inte har det då stilen i animationerna är väldigt stiliserad samt att dom måste procedurally animerat en del av det.

Vet man itt så kallar man animationer för animationer och inte motion capture

motion capture använder man mest på ett någorlunda rent sätt i cutscenes, filmsekvenser och så, och mindre till animationer i gameplay... Och när dom har använts där så är dom såpass bearbetade att motion captur'n närmast liknar en förskiss i relation till resultatet.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Vän av ordning måste påpeka att dom inte nödvändigtvis använt motion capture för movesen i det här spelet... Min gissning är att dom inte har det då stilen i animationerna är väldigt stiliserad samt att dom måste procedurally animerat en del av det.

Vet man itt så kallar man animationer för animationer och inte motion capture

Det finns BTS-material från just motion capture-sessioner för Sifu.

https://www.youtube.com/watch?v=6gskZdJ8rF8


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Det finns BTS-material från just motion capture-sessioner för Sifu.

https://www.youtube.com/watch?v=6gskZdJ8rF8

Aah! Jag erkänner mig rättad.

Finns nog nån behållning i mitt skriv ändå vad gäller bearbetning osv... Motion capture är typ ett verktyg som används i processen att framställa animationer... Och det är inte samma sak som resultatet (som sagt iaf när det inte handlar om typ mellansekvenser osv)


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Aah! Jag erkänner mig rättad.

Finns nog nån behållning i mitt skriv ändå vad gäller bearbetning osv... Motion capture är typ ett verktyg som används i processen att framställa animationer... Och det är inte samma sak som resultatet (som sagt iaf när det inte handlar om typ mellansekvenser osv)

Absolut. Datan från MP har väl legat som grund för själva arbetet, om jag förstår det rätt. Referensramar att utgå ifrån? (Jag har ingen aning, utan killgissar vilt.=


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Det finns ju en ganska konkret skillnad mellan att installera en launcher som används som standard för alla spel individuellt och att installera en helt ny butik i datorn.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

How can that be? It´s not possible ...More is more

Det är nog pga att det är en musikerterm, spela mindre och det låter bättre.

Dock så anser jag att det kan användas i flera andra områden.

Lite som, för mycket av det goda


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem

Jag är en bit in på 'The Tower' nu. Börjar tycka det är extremt enformigt. Vad tycker ni andra?

Medlem
Skrivet av Fletchett:

FZ borde lägga upp en snabbkoll på hur många som spelar detta, precis som med Lost Ark. Kan ju kalla det en Sifu undersökning.

haha


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Drygt att verkligen all progression försvinner. Missuppfattade nog beskrivningen av spelet.
Trodde inte det skulle vara riktigt så oförlåtande.
Man känner sig riktigt cool när man mosar ner en hel klubb med skurkar.
Sen blir det en kalldusch när någon får in en lyckoträff för att gubbfan duckar åt fel håll och man faller ihop.
Motsatsen till Doom-känslan haha

Lär inte orka köra klart det.

Ducka inte, blockera. Mycket mer givande, förlåtande och öppnar för kontringar. 90% av alla attacker är uppe, så det är väldigt lätt att blockera. Jag kämpade på också när jag försökte ducka, men ducka är verkligen fel väg att gå.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Ducka inte, blockera. Mycket mer givande, förlåtande och öppnar för kontringar. 90% av alla attacker är uppe, så det är väldigt lätt att blockera. Jag kämpade på också när jag försökte ducka, men ducka är verkligen fel väg att gå.

Tack för tips!

lol försökte spela Sifu på Geforce Now bara för att testa. Lite för mycket delay alltså. Klarade inte ens korridoren på första banan.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Tack för tips!

lol försökte spela Sifu på Geforce Now bara för att testa. Lite för mycket delay alltså. Klarade inte ens korridoren på första banan.

Kan tänka mig! Jag kör på konsoll med handkontroll, och blockeringar upp var block-knapp + neråt på sticken, tog ett tag att vänja sig att ner var upp och vice versa


signatur

I drank what?

12
Skriv svar