Take-two stäms på 50 miljoner kronor för lootlådor i NBA 2K

Robot
Take-two stäms på 50 miljoner kronor för lootlådor i NBA 2K

De "skapar ett psykologiskt avstånd till köpet".

#Lootlådor, #Nba-2k, #Take-two


Medlem

Sjukt löjligt, köp inte spelet bara om det är så.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Lol. Av vilken anledning skulle en privatperson få 5 miljoner Dollar pga lootlådor?

Medlem
Citat:

Nu har en förälder och hennes barn i Illinois, USA, fått nog

Inte behöver väl alla veta det varje gång någon någonstans hittar på (säger att dom tänkt hitta på) något relativt orimligt...

Okej - blir det så att stämningen kommer förbi basic gallring av rätts-rojteln och det sätts datum i domstol med advokater - för all del förmedla...

Men fan... En vacker dag kommer ni medias ångra hur ni satt och trollade fram trams med vänster-anus som kan tänkas generera klicks... Vet inte hur och varför... Men om så många så länge kommunicerar ut så mycket som inte gör någon som helst nytta för någon så måste det väl bli någon sorts bubbla som på något sätt måste spricka at some point?

Om man drar det över nyhetssidor/tidningar överlag vilket man lätt kan göra så skulle jag säga att 80% av det som det skrivs om inte hade setts som av något intresse eller hade skrivits om över huvud taget utifall rubrik/intressefångning var helt och hållet saklig kring vad det egentligen handlar om och innebär...

Typ allt bygger på att man antingen kan få något litet att framstå som stort - eller att få en sak att tekniskt sett skulle kunna rubriceras som något annat... IVE HAD ENOUGH!

1. Leta skaer som har GENUINT NYHETSVÄRDE OCH ALLMÄNINTRESSE
2. SKRIV OM DET
3. PROFITS AND HUMITARIAN AWARDS NOBEL PEACE PRIZE ROCKNROLL HALL OF FAME


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av Anton Q:

Inte behöver väl alla veta det varje gång någon någonstans hittar på (säger att dom tänkt hitta på) något relativt orimligt...

Okej - blir det så att stämningen kommer förbi basic gallring av rätts-rojteln och det sätts datum i domstol med advokater - för all del förmedla...

Men fan... En vacker dag kommer ni medias ångra hur ni satt och trollade fram trams med vänster-anus som kan tänkas generera klicks... Vet inte hur och varför... Men om så många så länge kommunicerar ut så mycket som inte gör någon som helst nytta för någon så måste det väl bli någon sorts bubbla som på något sätt måste spricka at some point?

Om man drar det över nyhetssidor/tidningar överlag vilket man lätt kan göra så skulle jag säga att 80% av det som det skrivs om inte hade setts som av något intresse eller hade skrivits om över huvud taget utifall rubrik/intressefångning var helt och hållet saklig kring vad det egentligen handlar om och innebär...

Typ allt bygger på att man antingen kan få något litet att framstå som stort - eller att få en sak att tekniskt sett skulle kunna rubriceras som något annat... IVE HAD ENOUGH!

1. Leta skaer som har GENUINT NYHETSVÄRDE OCH ALLMÄNINTRESSE
2. SKRIV OM DET
3. PROFITS AND HUMITARIAN AWARDS NOBEL PEACE PRIZE ROCKNROLL HALL OF FAME

Det finns inte alltid stora nyheter att rapportera om, då blir det mindre grejer. Eftersom kritik som din är rätt ovanlig bedömer jag att åtskilliga är nöjda med att vi rapporterar om sånt också, särskilt eftersom det inte sker på bekostnad av viktigare saker.

En site som FZ, med tiotusentals dagliga läsare, kan omöjligt skriva på ett sätt som passar alla. Passar det inte dig? Då får du väl låta bli att läsa - vi kan inte serva allas personliga smak. Vi gör inte clickbait, varken här eller annars.

Och tack för feedback. Det är bra att få veta vad som är intressant och inte. Men det vore trevligt om du förmedlar den lite mindre aggressivt.


signatur
Medlem

Jag har älskat 2k-serien sedan typ 2010/11, och även om detta kanske är lite löjligt får man nog säga att det är ett jävla problem här ändå. Du betalar typ 700 spänn för ett nytt spel och måste ändå lägga pengar för att typ skaffa de skor som du vill ha i spelet...Det är vidrigt, lägg därtill att en sådan som Ronnie 2K för det mesta beter sig som ett arsle mot communityt och har genom åren hotat en hel del content creators för att de klagat på spelet och alla mikrotransaktioner....Vidrigt företag på precis alla sätt.

Det går dock inte komma ifrån att spelen är underhållande.

Gnällkuk

Fan vad töntigt, varför i helvete ska de ha 5 miljoner dollar för? Hade det varit class action hade jag köpt det, här är det ju bara någon som försöker snika till sig pengar. Gillar vare sig loot lådor eller take two men hoppas de förlorar


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det finns inte alltid stora nyheter att rapportera om, då blir det mindre grejer. Eftersom kritik som din är rätt ovanlig bedömer jag att åtskilliga är nöjda med att vi rapporterar om sånt också, särskilt eftersom det inte sker på bekostnad av viktigare saker.

En site som FZ, med tiotusentals dagliga läsare, kan omöjligt skriva på ett sätt som passar alla. Passar det inte dig? Då får du väl låta bli att läsa - vi kan inte serva allas personliga smak. Vi gör inte clickbait, varken här eller annars.

Och tack för feedback. Det är bra att få veta vad som är intressant och inte. Men det vore trevligt om du förmedlar den lite mindre aggressivt.

Jag har väl inga starka känslor gällande denna nyhet men....

Mer djupdykning gällande spelvärlden hade varit intressant, både när det gäller spelföretag och spelutvecklarna själva.
Eller rättare sagt spel i bredare context hade ju varit intressant, inte nästan bara recensioner och specifika spel.
Jag tänker då också spelcaféer, spelare, intervjuer med folk gällande musiken, bandesign och de som skriver dialog och story.

Men vad vet jag, spelbranschen kanske är lite hemlig av sig så det kanske är svårt eller dyrt att få tag i några som är villiga att dela med sig av detta.

Inte missnöjd, tänkte mer som förslag.

Och sen så får ni gärna våga er på VR lite mer, kan ni inte anställa någon som är väldigt intresserad av detta?
Tycker att PSVR Without Parole lyckas bra med att prata om VR och de har ju bara en plattform att arbete med, borde vara betydligt lättare att skapa content ifall man har PCVR, Quest och PSVR.
Men de gör det ju säkert på väldigt smal budget i och för sig, men det låter ju inte omöjligt.
Sen kanske det blir svårare eftersom att de pratar engelska och kan nå en större publik.

Men en liten VR hörna borde väl inte vara omöjlig i alla fall, får nästan intrycket av att ni undviker det så mycket som möjligt nu istället.

Lite mer ontopic så är 5 miljoner $ alldeles för lite, det ska kännas när man sysslar med skadlig manipulation, dock nog mer för class-action i och för sig.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

[Tog bort inlägget pga inte längre relevant.]

Älskar att du nästan låter arg när man jämför FZ med Aftonbladet... det skulle jag också ha blivit 😅 FZ levererar mycket bättre kvalité än någon annan svensk media fortsätt så ni gör ett strålande jobb ☀️

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det finns inte alltid stora nyheter att rapportera om, då blir det mindre grejer. Eftersom kritik som din är rätt ovanlig bedömer jag att åtskilliga är nöjda med att vi rapporterar om sånt också, särskilt eftersom det inte sker på bekostnad av viktigare saker.

En site som FZ, med tiotusentals dagliga läsare, kan omöjligt skriva på ett sätt som passar alla. Passar det inte dig? Då får du väl låta bli att läsa - vi kan inte serva allas personliga smak. Vi gör inte clickbait, varken här eller annars.

Och tack för feedback. Det är bra att få veta vad som är intressant och inte. Men det vore trevligt om du förmedlar den lite mindre aggressivt.

Mental note: Förmedla feedback efter du lugnat ner dig lite!

Jag är knappast den enda som drivit på den här uppfattningen dom senaste åren...

Jag tror också att folk inte nödvändigtvis tänker så mycket på innehållet när man synar det.. Om det ser ut som potatis och det smakar som potatis så märker man inte gärna att det i själv verket är torvbrickor... Förns man ligger inför sväntdöden

Inte helt säker på vad svältdöden skulle vara i den här liknelsen... Men rätt säker på att den iaf kommer innehålla delar av att man blir en puckad sopa

Skrev en grej som jag tycker illustrerar rätt bra vad jag tycker är fel och vad jag tycker man skulle kunna gjort istället.. I exemplet så har ni skrivit om siffror som publicerats av utgivaren av typen "såhär många kulor har avfyrats" osv osv... Den här typen av statistik är helt och hållet påkommen för att presentera höga siffror för typ atkieägare osv som låter bra - men som inte säger någonting över huvud taget om någonting vad gäller spelet, hur folk spelar spelet eller hur många/ofta folk spelar spelet... Antagligen inte så många osv man plockar fram den varianten.

Basically det finns ingen information i detta... Nyheten hade lika gärna kunna varit "Någon har sagt siffror till folk"...

Iaf så försökte jag i exemplet leta fram någon faktiskt information från det...

How about hitta på något intressant att skriva om - en vinkel eller obsevation.. Osv... Ist för att då konsekvent publicera sådant som inte har någon som helst intresse för någon, utan mer eller mindre bygger på en missuppfattning att det är av intresse...

Jag säger inte att det saknar information/något av intresse i ilska eller något sånt Utan jag påstår att det typ.. scientifically saknar informationsvärde... IE det säger inte någonting om något...

Jag tycker det suger... Det händer inte alltid stora grejjer och allt som publiceras behöver inte vara viktigt - jag tycker bara att det borde vara något

Om det är en slow news week så fucking draw a comic or something... Maila någon som slutat på nån stor studio och försök få dom att anonymt snacka skit om olika stora gamedev-personligheter.

"Allt Gabe Newell gör att är lukta illa och äter på chili cheese nuggets och han har inte tänkt en bemödande tanke sen 2003"
-Säger en nyligen avhoppad medarbetare från Valve.

"Varje gång John Romero hoppar ner i sin oförtjänta pool så håller han för näsan - som en tönt!!!"
-Vittnar en som en gång var bjuden på en fest hos John Romero

Now that's some slow news week news you can sink your teeth into

EDIT: Ops glömde länka det där jag skrev som jag refererade till.
https://www.fz.se/forum/trad/354814-shadow-of-mordor-statisti...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

[Inlägg borttaget]

Tog bort mitt inlägg

Medlem

Jag ser inte varför de skulle ha 50 mille, men jag uppskattar ändå all aktion mot lootlådor och mikrotransaktioner där man försöker tona ner faktumet att man spenderar riktiga pengar genom att maskera det bakom hitte-på-valutor. Avskyr smygbedrägerier.

Redaktör
Skrivet av Lasrod:

Tog bort mitt inlägg

Då gör jag detsamma.


signatur
Redaktör
Skrivet av Rhymst:

Älskar att du nästan låter arg när man jämför FZ med Aftonbladet... det skulle jag också ha blivit 😅 FZ levererar mycket bättre kvalité än någon annan svensk media fortsätt så ni gör ett strålande jobb ☀️

Ja, jag blir irriterad av orättvisa anklagelser. Vi är inte alltid perfekta, och förtjänar skäll ibland. Men ska man kritisera ska man ha fog för det. Tack förresten.


signatur
Redaktör
Skrivet av Fearnox:

Jag har väl inga starka känslor gällande denna nyhet men....

Mer djupdykning gällande spelvärlden hade varit intressant, både när det gäller spelföretag och spelutvecklarna själva.
Eller rättare sagt spel i bredare context hade ju varit intressant, inte nästan bara recensioner och specifika spel.
Jag tänker då också spelcaféer, spelare, intervjuer med folk gällande musiken, bandesign och de som skriver dialog och story.

Men vad vet jag, spelbranschen kanske är lite hemlig av sig så det kanske är svårt eller dyrt att få tag i några som är villiga att dela med sig av detta.

Inte missnöjd, tänkte mer som förslag.

Och sen så får ni gärna våga er på VR lite mer, kan ni inte anställa någon som är väldigt intresserad av detta?
Tycker att PSVR Without Parole lyckas bra med att prata om VR och de har ju bara en plattform att arbete med, borde vara betydligt lättare att skapa content ifall man har PCVR, Quest och PSVR.
Men de gör det ju säkert på väldigt smal budget i och för sig, men det låter ju inte omöjligt.
Sen kanske det blir svårare eftersom att de pratar engelska och kan nå en större publik.

Men en liten VR hörna borde väl inte vara omöjlig i alla fall, får nästan intrycket av att ni undviker det så mycket som möjligt nu istället.

Lite mer ontopic så är 5 miljoner $ alldeles för lite, det ska kännas när man sysslar med skadlig manipulation, dock nog mer för class-action i och för sig.

Tack för feedback!

Vi kan absolut göra bättre ifrån oss i fråga om att ta fram egna grejer, och vi jobbar regelbundet med sånt. Samtidigt är det inte bara att tuta och köra när man får en idé. Intervjuer, artiklar och annat tar mycket tid, och tid är som bekant pengar. Vi måste tänka igenom om en idé kan intressera så många att det är värt kostnaden i tid och pengar. VR är en sån grej: hängivna användare, men kanske inte tillräckligt många för att en större täckning ska bära sig. Sen är vi bara två fast anställda som producerar material, alla andra beställda jobb är en utgift. Med det inte sagt att vi hela tiden prioriterar rätt - guld värt att få sån här feedback så att vi får tänka igenom våra val.


signatur
Redaktör
Skrivet av Anton Q:

Mental note: Förmedla feedback efter du lugnat ner dig lite!

Jag är knappast den enda som drivit på den här uppfattningen dom senaste åren...

Jag tror också att folk inte nödvändigtvis tänker så mycket på innehållet när man synar det.. Om det ser ut som potatis och det smakar som potatis så märker man inte gärna att det i själv verket är torvbrickor... Förns man ligger inför sväntdöden

Inte helt säker på vad svältdöden skulle vara i den här liknelsen... Men rätt säker på att den iaf kommer innehålla delar av att man blir en puckad sopa

Skrev en grej som jag tycker illustrerar rätt bra vad jag tycker är fel och vad jag tycker man skulle kunna gjort istället.. I exemplet så har ni skrivit om siffror som publicerats av utgivaren av typen "såhär många kulor har avfyrats" osv osv... Den här typen av statistik är helt och hållet påkommen för att presentera höga siffror för typ atkieägare osv som låter bra - men som inte säger någonting över huvud taget om någonting vad gäller spelet, hur folk spelar spelet eller hur många/ofta folk spelar spelet... Antagligen inte så många osv man plockar fram den varianten.

Basically det finns ingen information i detta... Nyheten hade lika gärna kunna varit "Någon har sagt siffror till folk"...

Iaf så försökte jag i exemplet leta fram någon faktiskt information från det...

How about hitta på något intressant att skriva om - en vinkel eller obsevation.. Osv... Ist för att då konsekvent publicera sådant som inte har någon som helst intresse för någon, utan mer eller mindre bygger på en missuppfattning att det är av intresse...

Jag säger inte att det saknar information/något av intresse i ilska eller något sånt Utan jag påstår att det typ.. scientifically saknar informationsvärde... IE det säger inte någonting om något...

Jag tycker det suger... Det händer inte alltid stora grejjer och allt som publiceras behöver inte vara viktigt - jag tycker bara att det borde vara något

Om det är en slow news week så fucking draw a comic or something... Maila någon som slutat på nån stor studio och försök få dom att anonymt snacka skit om olika stora gamedev-personligheter.

"Allt Gabe Newell gör att är lukta illa och äter på chili cheese nuggets och han har inte tänkt en bemödande tanke sen 2003"
-Säger en nyligen avhoppad medarbetare från Valve.

"Varje gång John Romero hoppar ner i sin oförtjänta pool så håller han för näsan - som en tönt!!!"
-Vittnar en som en gång var bjuden på en fest hos John Romero

Now that's some slow news week news you can sink your teeth into

EDIT: Ops glömde länka det där jag skrev som jag refererade till.
https://www.fz.se/forum/trad/354814-shadow-of-mordor-statisti...

Vi har en budget att förhålla oss till. Man kan gräva fram fler egna grejer om man har tiden och pengarna. Men nyhetstext på siten görs av tre frilans och två fast anställlda (jag och Jocke Bennet, som dessutom gör allt annat - beställningar, korr, branschkontakt, m.m.). Det är absolut intressant att hitta egna vinklar och eget material - men det tar tid. Att göra det konsekvent skulle, förutom att vara jäkligt svårt, minska mängden material drastiskt. Och som jag sa ovan, vi måste hela tiden värdera om de egna grejer vi gör får tillräckligt stor uppmärksamhet för att det ska vara värt det. Det är långtifrån alltid fallet. Exempel: jag la en hel del tid på att rota i prissättningen för SNES Mini i Sverige. Artikeln fick inte alls den uppmärksamhet jag tycker den förtjänade. Det är troligt att 3-6 nyheter isttället för den hade fått fler att besöka och läsa oss, vilket nånstans ändå är ett grundkrav för vår existens.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det finns inte alltid stora nyheter att rapportera om, då blir det mindre grejer. Eftersom kritik som din är rätt ovanlig bedömer jag att åtskilliga är nöjda med att vi rapporterar om sånt också, särskilt eftersom det inte sker på bekostnad av viktigare saker.

En site som FZ, med tiotusentals dagliga läsare, kan omöjligt skriva på ett sätt som passar alla. Passar det inte dig? Då får du väl låta bli att läsa - vi kan inte serva allas personliga smak. Vi gör inte clickbait, varken här eller annars.

Och tack för feedback. Det är bra att få veta vad som är intressant och inte. Men det vore trevligt om du förmedlar den lite mindre aggressivt.

Japp, jag är nöjd. Tack.
Är det något nyhet jag inte är intresserad av, scrollar jag enkelt vidare.

KoP
Medlem

Typisk jänkare som prövar lyckan till att få in lite cash genom att stämma ett företag.

Har personen tur i rätten så kanske denne får 200 spänn och en hamburgare i slutändan.

Medlem

Påhittade valutor...om de bara visste hur rätt de har. $, €, £, ¥, SEK, valfri "krypto" "valuta"...påhittade varenda en. 🙂

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi har en budget att förhålla oss till. Man kan gräva fram fler egna grejer om man har tiden och pengarna. Men nyhetstext på siten görs av tre frilans och två fast anställlda (jag och Jocke Bennet, som dessutom gör allt annat - beställningar, korr, branschkontakt, m.m.). Det är absolut intressant att hitta egna vinklar och eget material - men det tar tid. Att göra det konsekvent skulle, förutom att vara jäkligt svårt, minska mängden material drastiskt. Och som jag sa ovan, vi måste hela tiden värdera om de egna grejer vi gör får tillräckligt stor uppmärksamhet för att det ska vara värt det. Det är långtifrån alltid fallet. Exempel: jag la en hel del tid på att rota i prissättningen för SNES Mini i Sverige. Artikeln fick inte alls den uppmärksamhet jag tycker den förtjänade. Det är troligt att 3-6 nyheter isttället för den hade fått fler att besöka och läsa oss, vilket nånstans ändå är ett grundkrav för vår existens.

Nä jag köper att det jag efterfrågar inte kommer bra överens med den marknadsekonomiska verkligheten.

Isåfall får jag väl addressera mina klagomål till den marknadsekonomiska verkligheten och hålla den ansvarig för hur mycket det är som folk engageras i som egentligen är trams/tomt/snake oil.

Och att den verkligheten är verklig syns ju tydligt då nästan all 'news media' i den ekonomiskt globaliserade världen lider av samma sjukdom.

Att den monetära tryckpunkten flyttats från prenumeration och/eller köp av tidning till klickade rubriker har ju derailat hela systemet och är fan ett allvarligt hot mot folkhälsan

I min värld känner jag ändå att om det kompromissat det man sysslar med så pass så kan man inte bara 'roll with it' och rätta sig efter det...

Med det sagt så har jag kommit att förstå att jag kan vara en smula intense


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Fattar att det är lätt att driva med att jag typ säger att det är ett allvarligt hot mot folkhälsan att ni skriver om nån tant i USA som vill stämma Take Two

Men tycker inte det är en helt galen uppfattning ändå om man zoomar ut och ser hela bilden och vad det är ett symptom av


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi har en budget att förhålla oss till. Man kan gräva fram fler egna grejer om man har tiden och pengarna. Men nyhetstext på siten görs av tre frilans och två fast anställlda (jag och Jocke Bennet, som dessutom gör allt annat - beställningar, korr, branschkontakt, m.m.). Det är absolut intressant att hitta egna vinklar och eget material - men det tar tid. Att göra det konsekvent skulle, förutom att vara jäkligt svårt, minska mängden material drastiskt. Och som jag sa ovan, vi måste hela tiden värdera om de egna grejer vi gör får tillräckligt stor uppmärksamhet för att det ska vara värt det. Det är långtifrån alltid fallet. Exempel: jag la en hel del tid på att rota i prissättningen för SNES Mini i Sverige. Artikeln fick inte alls den uppmärksamhet jag tycker den förtjänade. Det är troligt att 3-6 nyheter isttället för den hade fått fler att besöka och läsa oss, vilket nånstans ändå är ett grundkrav för vår existens.

Att ha något sånt här och hypea det lite med ljämna mellanrum kanske skulle hjälpa.

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-08-24-how-to-pitc...

"Vi köper din artikel om den är bra"


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av Anton Q:

*flera inlägg*

Lite off-topic detta, men... Internet har förändrat ekonomin för speljournalistik i grunden på 15-20 år. Det finns ju nästan inga speltidningar kvar i dag, och läsarna finns på nätet istället. Men där är det mesta annonsfinansierat. Prenumerationer kan kanske bidra lite, men administrationen kostar också resurser och det krävs rätt många prenumeranter för att det ska ge nåt. Se på dagstidningarna: de öser ut rabatter för att få in kunder som de hoppas fortsätter betala när erbjudandet är slut. Det är en tuff värld, och så länge inte läsarna är beredda att ha annonserna på och prenumerera mer kommer redaktionerna inte ha råd att göra så många större egna jobb. Varken vi i spelbranschen eller de större medierna.

Men allt är inte ekonomi förstås. Det är vårt ansvar att göra urvalet och skriva grejer som är intressanta. Då är feedback som din välkommen, så vi håller oss på tårna.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Lite off-topic detta, men... Internet har förändrat ekonomin för speljournalistik i grunden på 15-20 år. Det finns ju nästan inga speltidningar kvar i dag, och läsarna finns på nätet istället. Men där är det mesta annonsfinansierat.

Ja precis... Det här menar jag är en katastrof, och att man bör göra sitt yttersta för att det inte ska påverka det man publicerar... Där det ofta är i bästa fall helt tomt på kalorier men som regelbundet direkt skapar konflikter som nästan lika ofta grundar sig i felaktiga uppfattningar...

I don't like it man, det var bättre förr!

The good old magazine days.


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av Anton Q:

Ja precis... Det här menar jag är en katastrof, och att man bör göra sitt yttersta för att det inte ska påverka det man publicerar... Där det ofta är i bästa fall helt tomt på kalorier men som regelbundet direkt skapar konflikter som nästan lika ofta grundar sig i felaktiga uppfattningar...

I don't like it man, det var bättre förr!

The good old magazine days.

Fast det tidningarna gjorde förr finns ju i stor utsträckning kvar på spelsiter. Förr köpte du en tidning och fick en mängd läsning. Nu har du typ samma material gratis och snabbare tillgängligt på en mängd spelsiter - bara att välja den du gillar bäst. Sen finns massa mer material i dag, mycket av det hade kanske inte klarat cutten för att hamna i en tidning med begränsad mängd innehåll. Men det är ju valfritt vad man läser, och man lär sig ju rätt snabbt vilka siter och nyheter som bara är klickmjölkning.


signatur
Medlem
Skrivet av Anton Q:

IVE HAD ENOUGH!

1
Skriv svar