Vinn biobiljetter till Sonic the Hedgehog 2!

Jag är inte så intresserad av att vinna något men Sonic the Hedgehog 2 var mitt första egna spel.
Jag ville ju visserligen ha ett SNES med Super Mario, men det var slutsålt enligt mina föräldrar.

Dryga 30 år senare så sitter jag här. Jisses.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Hade varit sjukt roligt att se denna med dottern på 10 år, få henne än mer i pappas gamla banor

Medlem

Jag kommer ihåg när jag var sex år och fick mitt Mega Drive. Mina föräldrar brukar sitta uppe halva nätterna å försöka ta sig igenom just Sonic the hedgehog medan de pratade i telefon med de andra föräldrarna i området hur långt de kommit.

Medlem

Vinner gärna! Så jag kan gå på bio med mina syskonbarn

Medlem

Första kontakten med Sonic var i mitten av 90-talet i en släktings källare. Borde varit Sonic 3 vi spelade. Snabbspola till min senaste kontakt vilket var Sonic-filmen som var väldigt positivt överraskande och jag å tjejen kommer definitivt att se den nästa filmen

Medlem

Intresseanmälan inlämnad! ✅🤞

Backloggens befriare

Sonic 2 är mitt barndomsspel nummer ett!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Hade vart trevligt med lite Sonic-prylar!

Klart man har minnen av att starta mega driven när man var en liten fis och pillade igång Sonic 2.

Medlem

Mitt starkaste minne av Sonic var under mellanstadiet när jag spelade Sonic hemma hos en kille som jag var kär i. Han spelade som Sonic och jag fick spela som Tails. 😊

Jag och min sambo (ej mellanstadieförälskelsen ) firar 9 år tillsammans om två veckor och han älskar Sonic. Hade passat perfekt att ge honom detta som en överraskning. Vi båda gillade den första filmen. ❤️

Medlem

Första filmen var rätt bra. Dock ska man inte se den dubbad till svenska som jag och grabben gjorde. Numera har han inga problem att kolla med engelskt tal så vinner jag så ser vi den på engelska, därmed basta!

Bästa minnet med sonic är ju allt tjafs om sonic eller mario var bäst, dom diskussionerna kunde ju pågå hur länge som helst


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Hade inte sagt nej tack till att vinna några biobiljetter och/eller leksaker

Bästa minnet är faktiskt att spela Sonic Adventure på Dreamcast. Verkar kanske konstigt, men växte upp i familj utan mycket pengar, så det var endast hos kompisar jag spelade. Så Dreamcast var första konsolen som jag lyckades själva spara ihop och köpa splitterny, på releasedag, tillsammans med Sonic Adventure. Det var verkligen något som satt sig på minnet.

Medlem

Det här vill man självklart vinna! Sign me up!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Myskväll med farsan (en av få gånger han testade tv-spel) i mitten av nittiotalet med Sonic. Får se om man kanske kan njuta igen(?) med farsgubben.... dock på bio. Frågan om det är en lika skön upplevelse... återstår att se.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Då jag valde "fel" sida i min uppväxt har jag dessvärre inga sonic-minnen. Däremot var förra filmen ganska bra. Desto bättre är att barnen gillade filmen. Vinner gärna biljetterna ivf!

One
Medlem

Jag fick ett sega 16 bitar som 6 åring med Sonic och Lejonkungen och idag sitter jag spelar Sonic Mania med min 6 åring. Vinner jag även dessa biljetter till filmen att gå på så som pensionär har jag extremt bra Sonic minnen 😁✌️

Medlem

Mitt minne går också tillbaka till mega driver. Och med 2 barn som var väldigt förtjusta i den första Sonic-filmen, hade ju ett sådant paket varit toppen.

It's not a lake, it's an ocean

Klart jag är intresserad!

Sonic 2 var det första spelet jag köpte för egna pengar. 428 kr på postorder (Haléns). Jag blev frälst efter det första spelet, men det var något speciellt med att sätta sina egna pengar på spel i uppföljaren och helt magiskt att inse att Sonic 2 var det bästa jag någonsin hade spelat. Nu, 30 år senare, håller jag fortfarande Sonic 2 oerhört högt. Sällan har en uppföljare varit så mycket bättre än det första spelet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Vinner gärna den högra!
Sonic and knuckles sega mega drive! Bästa minnet helt klart

etz
Medlem

Jag anmäler mitt intresse till tävlingen! Det är alltid skoj med lite Sonic.

Medlem

Sonic, minne, hmm.. måste vara när Sonic räddade prinsessan Zelda från Bowser i Night City!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Var iväg på nyårsfest hos mina föräldrars kompisar och ser att mannen har köpt ett Sega Mega Drive. Då jag hade ett master system så blev jag väldigt nyfiken och frågade om jag fick prova, vilket jag fick. Jäklar var snyggt och roligt det var. Vill minnas att vi spelade hela kvällen.

Och nu har man själv kids, där den största har hittat Sonic och frågat om vi inte kan se denna på bio, så vi är gärna med i utlottningen

Medlem

Enda minnen från Sonic är när jag och min 5 årige son Ladda ner Sonic Boom Rise of the lyrics till wii u. Bägge tyckte det va helt kasst, men ingen sa nått . För vi båda trodde att den andre tyckte det va roligt. Så vi spela det alldeles för länge. Men en så snäll pojk så är värd att vinna ett par Bio biljetter, så han kan ta med sin gamle far på en bättre Sonic upplevelse.

Medlem

Klart man ställer upp med att vara med i en tävling =>
Hade aldrig själv Sega, men en kompis hade. Minns så väl hur vi satt i hans källare och varvade Sonic 2 och leka med Biker Mice from Mars gubbar.
På fritids målade han alltid Sonic karaktärer och jag målade Nintendo karaktärer, sen bytte vi målningar med varandra. Härliga minnen.

Medlem

Biljetterna behövs inte då vi ska se den imorgon bitti men leksakerna!

Medlem

Trevligt med tävling ! Man gillar såklart världens coolaste blåa igelkott ... inte svårt o vara coolast iofs när man är den enda blå igelkotten ;P

Medlem

Har goda minnen av när man var liten och spelade sonic på min morbrors gamla konsol tillsammans med kusinerna. Känns både som igår och som en halv evighets sedan.

Bio hade varit trevligt, inte besökt sedan innan corona så är på tiden.
Trevlig helg på er!


signatur

"Glöm dina bekymmer för imorgon kommer nya"

Medlem

När sonic var populärt och kul och man körde det med sina kompisar som lite. Själv gillade jag Tails, då det var roligt att flyg. Men sen dess är det väl filmen som varit rolig, för är kul att se lite av klassiska och spralliga Jim Carrey.

Medlem

Vill gärna vinna!

Har minne av Sonic från när jag var liten. Vår katt använde vårat NES som toalett, det gick sönder... Gjorde inte så mycket för farsan köpte ett Mega Drive med Sonic kort därefter!

Avstängd

Sett filmen - bättre än första!

Medlem

Många minnen av Sonic från min egen barndom. Men ska jag lyfta något så blir det ändå när jag och min son såg senaste Sonic-filmen, det var något han verkligen gillade och det är det som ligger närmast hjärtat nu. Hade varit jätteroligt att vinna biljetter och även lite leksaker till grabben!

Skriv svar