Diablo Immortal - Val av server + allmänt snack

Skribent
Skrivet av Broshimitsu:

<Uppladdad bildlänk>
Nu kör vi! 😄
Kan rekommendera handkontroll - funkar klockrent

Hatar dig lite nu...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tänkte jag skulle prova spelet på PC men efter läst och sett hur deras system och ekonomiska modell är så blåvägrar jag. Tänker inte stödja sånt här. Sånna här släpp förstör bara spel

Tyvärr vände det för mig med när jag började forska lite mer i exakt hur deras ekonomiska modell ser ut. Skulle nog våga säga att det är rätt mycket sjukare än de flesta andra mobilspel t.o.m.

Medlem

Finns det någon FZ guild man kan joina?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Methea:

Finns det någon FZ guild man kan joina?

Vi kommer lösa så det finns någon, men de inte hunnit dyka upp ännu


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur lägger man till vänner? När ser man guild? Förstår noll. Min gubbe heter ÖL iallafall

Medlem

Är det någon som lyckats länka kontot till battle.net? Får bara att det inte går för tillfället. Men finns på The Ancients och min barbar heter Osirius. Lvl 20 snart och diggar det. Längtar till PC versionen dock, så man kan switch mellan språng och hemma.

Ruskigt överraskad av det iaf. Kommer inte köpa nåt i det dock.

Medlem
Skrivet av robbis:

Är det någon som lyckats länka kontot till battle.net? Får bara att det inte går för tillfället. Men finns på The Ancients och min barbar heter Osirius. Lvl 20 snart och diggar det. Längtar till PC versionen dock, så man kan switch mellan språng och hemma.

Ruskigt överraskad av det iaf. Kommer inte köpa nåt i det dock.

Det gick fint för mig runt 16-tiden men fick stå i kö typ en kvart. Gissar att det är rätt stort tryck just nu men testa lite då och då bara.

Skribent
Skrivet av robbis:

Är det någon som lyckats länka kontot till battle.net? Får bara att det inte går för tillfället. Men finns på The Ancients och min barbar heter Osirius. Lvl 20 snart och diggar det. Längtar till PC versionen dock, så man kan switch mellan språng och hemma.

Ruskigt överraskad av det iaf. Kommer inte köpa nåt i det dock.

Jo det är lite tryck nu tror jag? Tog några försök för en kompis som laddade hem det alldeles nyss.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Blev necromancer på Ancient.
Kör gärna ett ”warband” med folk som inte bryr sig om att man ska vara hyperaktiv då livet och sånt tar väldigt mycket tid i övrigt.
Lägg isf till Amelek på er lista.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo det är lite tryck nu tror jag? Tog några försök för en kompis som laddade hem det alldeles nyss.

Fast det går inte. Försökt typ 30 gånger nu.

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast det går inte. Försökt typ 30 gånger nu.

<Uppladdad bildlänk>

Ibland får jag detta?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vad gör du ens inne i en tråd om serverval när du uppenbarligen inte ens tänkt spela? Tror du har ett behov av att sprida ditt gnäll på folk som tänkt spela:) GLHF...

Vad vet du om jag tänker spela eller ej? Fan vad känslig du är om ett spel du gillar får kritik, lär dig sluta bry dig. Det här är ett forum då får du finna dig i att folk vädrar sina åsikter

Gen
Medlem
Skrivet av robbis:

Fast det går inte. Försökt typ 30 gånger nu.

<Uppladdad bildlänk>

Samma här. Vette fan om man orkar starta en gubbe om det ändå inte går att köra vidare på PC sen.

Medlem
Skrivet av Gen:

Samma här. Vette fan om man orkar starta en gubbe om det ändå inte går att köra vidare på PC sen.

Det ska väl ändå gå...? Konstigt annars!

Testade fem minuter på mobilen. Kör hellre på PC. Kommer man kunna spela på PC nu vid midnatt, eller?

Medlem

Hoppade in på ancient nu med en wizard.

Gubben heter Rastaration. Annars är min battle tag enartz#2526


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Nu finns klanen FragZone på The Ancients. Välkomna.

Krävs att ni når lvl 30 för att ansöka till klaner.

Medlem
Skrivet av stenman:

Nu finns klanen FragZone på The Ancients. Välkomna.

Krävs att ni når lvl 30 för att ansöka till klaner.

Gött! Jag har lagt en ansökan! 😃


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Palla bli skitnödig för att killen delade en video som är högst relevant även om det inte specifikt handlar om serverval.
Gjorde det väldigt ont i fingret för dig att scrolla förbi hans inlägg eller?

Dessutom så är det långt ifrån bara skins utan du behöver rent av betala för att bli starkare. Detta hade du vetat om du faktiskt kollade på den informativa videon istället för att gå och leka butthurt.

Menar mer att de finns andra trådar som man kan diskutera i hur dåligt spelet är. Men man kan väl byta namn på denna tråden också🤷🏼‍♂️ Frågan är vem som är skitnödig egentligen🤔

Skrivet av Gaara:

Vad vet du om jag tänker spela eller ej? Fan vad känslig du är om ett spel du gillar får kritik, lär dig sluta bry dig. Det här är ett forum då får du finna dig i att folk vädrar sina åsikter

Inte alls! Du får vädra din kritik hur mycket du vill. Tycker bara att de finns bättre trådar att göra det i! Men om du nu är så illa tvungen så kör på då. Jag ska låta dig va;)

Medlem

Spelade en stund i går men kunde inte länka mitt BNet-konto. Nu på morgonen kunde jag äntligen länka men då försvann min karaktär.. lite sur.

Aja, på väg till The Ancients..

Medlem
Empowered battlepass

Har köpt empowered battlepass och de står som reserverat belopp sen igårkväll på kortet. Men de har inte låst upp sig i spelet. Fler med samma problem?

Skribent
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det ska väl ändå gå...? Konstigt annars!

Testade fem minuter på mobilen. Kör hellre på PC. Kommer man kunna spela på PC nu vid midnatt, eller?

Tror personen menar att gubben inte sparas på ditt bnet-konto för crossplay om man inte kan logga in. Det kommer annara gå utmärkt att hoppa mellan PC och mobilt.


signatur

"Writer and Fighter"

Gen
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror personen menar att gubben inte sparas på ditt bnet-konto för crossplay om man inte kan logga in. Det kommer annara gå utmärkt att hoppa mellan PC och mobilt.

Precis, men ska testa att länka konton idag. Kanske fungerar bättre?

Edit - Kontolänkningen fungerar.

Medlem
Skrivet av Gen:

Samma här. Vette fan om man orkar starta en gubbe om det ändå inte går att köra vidare på PC sen.

Det tror jag inte är något problem sen när du väl lyckats koppla kontot! Spela vidare på mobilen du, det tänker jag göra! Fungerar fruktansvärt bra på mobil dessutom. Nog det bästa mobilspel jag spelat hittills...

Medlem
Skrivet av Gen:

Samma här. Vette fan om man orkar starta en gubbe om det ändå inte går att köra vidare på PC sen.

Skrivet av robbis:

Det tror jag inte är något problem sen när du väl lyckats koppla kontot! Spela vidare på mobilen du, det tänker jag göra! Fungerar fruktansvärt bra på mobil dessutom. Nog det bästa mobilspel jag spelat hittills...

Jag skulle nog avvakta med att spela tills ni länkat kontona, se Ugly_Bobs svar nedan.

Skrivet av Ugly_Bob:

Spelade en stund i går men kunde inte länka mitt BNet-konto. Nu på morgonen kunde jag äntligen länka men då försvann min karaktär.. lite sur.

Aja, på väg till The Ancients..

Medlem

Upplevelsen hittills - kunde inte länka kontot i går så körde som guest. Lyckades länka i dag men då var min karaktär borta då jag ju var inloggad på nytt konto. Skapade ny karaktär men kunde inte välja det namn jag ville ha - gissningsvis var det upptaget av mig själv på det andra gästkontot. Bilefen-paketet går nu inte att ladda ner utan är fast på 0%. Hoppas att spelet är bra sen bara!

Medlem

Jag kan meddela att det här spelet funkar klockrent tillsammans med en Razr Kishi (faktiskt över förväntan med touch också). Riktigt nice faktiskt, ska fortsätta spela lite idag och joinar FragZone så fort jag når lvl 30

Har dock bara kört igenom tutorial med alla klasser än så länge, väntar in en kamrat för att kunna spela lite ihop idag.

Det enda problemet jag upplevde igår var vid ett par tillfällen när jag lämnade en meny att jag inte kunde använda några spells på typ 10 sekunder... Men det var snarare en bugg i spelet än relaterat till kontrollern.

Medlem

Det finns en clan ”SvenskaDiablo” för svenskar på The Ancients som vill gå med i en svensk clan. Finns även en aktiv Discord för oss svenska Diablo-spelare också.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av Albrion:

Det finns en clan ”SvenskaDiablo” för svenskar på The Ancients som vill gå med i en svensk clan. Finns även en aktiv Discord för oss svenska Diablo-spelare också.

Ptja, jag tar hellre FragZone då ändå med resten av folket härifrån än random svenskar

Medlem

Jag gick in på Google Play och hitta inte Diablo ?!
Provade att ladda ner Battle.net och logga in, men det är ju bara en chat.
Är det nått jag missar här ?

Edit: Haha ! ok..det var inget. Min Samsung S10e är tydligen ingen "gaming mobil"

Edit2: But then again... Jag kollade kraven för spelet och det kräver ju typ inget. Min gamm samsung borde funka.

Minimum Requirements / Och Samsung S10e specs

Operating System Android 5.0 and higher / Android 12

Processor Snapdragon 660 / Exynos 9611 and higher / Snapdragon 855, Exynos 9820

Video Adreno 512 / Mali-G62 MP3 and higher / Mali-G76 MP12, Adreno 640

Memory 2 GB RAM / 6GB RAM

Skribent
Skrivet av s_o_n_y:

Jag gick in på Google Play och hitta inte Diablo ?!
Provade att ladda ner Battle.net och logga in, men det är ju bara en chat.
Är det nått jag missar här ?

Edit: Haha ! ok..det var inget. Min Samsung S10e är tydligen ingen "gaming mobil"

But dont you have a phone? 🤣


signatur

"Writer and Fighter"

Skriv svar