Fallout 76 når 13,5 miljoner spelare och blickar tillbaka på året

Robot
Fallout 76 når 13,5 miljoner spelare och blickar tillbaka på året

Spelarna har bland annat slutfört över fem miljoner expeditioner.

#Bethesda, #Fallout-76


Medlem

Imponerande siffra för ett spel man trodde floppade och "dog"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Imponerande siffra för ett spel man trodde floppade och "dog"

Mja. Det är ju inte aktiva spelare. Så det är 13 miljoner som startat spelet i princip.
Eftersom det varit "gratis" på xbox game pass ett bra tag så tror jag en ganska stor siffra är därifrån.
Jag själv startade och stängde av spelet

Gen
Medlem

Underlig siffra men det visar väl helt enkelt att en hel del personer inte bryr sig om kass grafik, mängder med buggar och andra problem som spelet haft under långa perioder.

Skrivet av Ronzem:

Mja. Det är ju inte aktiva spelare. Så det är 13 miljoner som startat spelet i princip.
Eftersom det varit "gratis" på xbox game pass ett bra tag så tror jag en ganska stor siffra är därifrån.
Jag själv startade och stängde av spelet

Är också en av dem som testade spelet under en gratishelg under någon timme eller två, avinstallerade det och tittade aldrig tillbaka

Medlem

Var även gratis på amazon prime för några månader sedan.
Så hade varit intressant att se de riktiga försäljningssiffrorna!

Får väl ta o prova det snart, kanske är något att ha?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Gen:

Underlig siffra men det visar väl helt enkelt att en hel del personer inte bryr sig om kass grafik, mängder med buggar och andra problem som spelet haft under långa perioder.

Det är iofs exakt samma problem som i Fallout 4, med skillnaden att många buggar som fanns där har fixats i Fo76. Och även Fo4 är hyffsat omtyckt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är iofs exakt samma problem som i Fallout 4, med skillnaden att många buggar som fanns där har fixats i Fo76. Och även Fo4 är hyffsat omtyckt.

Fast hade inte FO4 bra story osv? Problemet med FO67 var väl total avsaknad av story och att alla side quests inte ens hade voice-over? Eller minns jag fel?

Medlem
Skrivet av Gen:

Fast hade inte FO4 bra story osv? Problemet med FO67 var väl total avsaknad av story och att alla side quests inte ens hade voice-over? Eller minns jag fel?

Det fanns mycket story i Fo76 också, men inte alls lika uppstyrt. Det var en main story i början för att komma in i spelet och vad som hänt, och sen fanns det mängder att hitta runtom i världen.

Men gillar man inte utforskningsdelen och att behöva leta själv så blir det inte så mycket story.

Sen huruvida story:n var bra eller inte i Fo4 är en helt annan diskussion. Jag tyckte den var ganska kass och gick ännu mer ifrån vad ett Fallout "ska vara".


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det fanns mycket story i Fo76 också, men inte alls lika uppstyrt. Det var en main story i början för att komma in i spelet och vad som hänt, och sen fanns det mängder att hitta runtom i världen.

Men gillar man inte utforskningsdelen och att behöva leta själv så blir det inte så mycket story.

Sen huruvida story:n var bra eller inte i Fo4 är en helt annan diskussion. Jag tyckte den var ganska kass och gick ännu mer ifrån vad ett Fallout "ska vara".

Måste erkänna att jag lirat max 60 minuter av FO4 då skiten var låst till 60fps och jag hade precis köpt min första 120Hz skärm vid det tillfället. Spenderade mer tid i menyerna och försökte få bort micro stutter och annat bös än lirade spelet

Medlem
Skrivet av Gen:

Underlig siffra men det visar väl helt enkelt att en hel del personer inte bryr sig om kass grafik, mängder med buggar och andra problem

Du beskriver varenda spel Bethesda har släppt Ändå säljer det.

Medlem

Jag började lira på pc först när Brotherhood of steel uppdateringen släpptes, oerhört mysigt och atmosfäriskt spel. Tröttnade efter ca 150h, långt ifrån färdig med storyn så det finns sjukt mycket att göra i spelet.

Nån gnällde på att spelare inte bryr sig om kass grafik och buggar, jag vänder på det och säger att ett bra spel överlever kass grafik och buggar, och fo76 åtminstone i det skick det var efter BoS är ett bra, förmodligen det bästa fallout sedan originalen.

Men releasen var bedrövlig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Gen:

Fast hade inte FO4 bra story osv? Problemet med FO67 var väl total avsaknad av story och att alla side quests inte ens hade voice-over? Eller minns jag fel?

Som jag förstått så fick FO76 mesta av sin story i Brotherhood uppdateringen ett år efter släppet, samtidigt som dey lanserades på steam.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Gen:

Måste erkänna att jag lirat max 60 minuter av FO4 då skiten var låst till 60fps och jag hade precis köpt min första 120Hz skärm vid det tillfället. Spenderade mer tid i menyerna och försökte få bort micro stutter och annat bös än lirade spelet

Ja, att fysikmotorn var bunden till uppdateringsfrekvensen var ett av problemen de löste i Fo76.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Gen:

Fast hade inte FO4 bra story osv? Problemet med FO67 var väl total avsaknad av story och att alla side quests inte ens hade voice-over? Eller minns jag fel?

Spelet har story, fast första året då spelet släppte hade spelet bara en mainstory, och side quests för alla factions. Alla quests gick mest bara ut på att jaga spöken. Sedan lade dom till wastelanders dlcn som lade till en bättre story i spelet. Sen brotherhood of steel storyn som var lite sämre. Och efter det Pit expansionen, som är mer som en repeatable side quest.

Finns många som spelar spelet för bara storyn, men dom spelar kanske bara en vecka. För en hög levlad tar det bara några timmar att bli klar med en main quest. Dom flesta som spelar spelet idag gör det inte för storyn, mest för den beroende framkallande gameplayen.

Fallout 4 har bättre story, men det är inte lika roligt efter man är klar med mainquestet som fallout 76. Mest för kartan är mycket mindre, och man tröttnar snabbt. Fast Fallout 4 har mycket mods som man kan göra om hela spelet med.

Har lagt 2200 timmar på spelet, senaste tiden har man lagt mindre timmar på spelet då man bara spelar när en ny season kommer tills man är färdig med den, sen ta break tills nästa season kommer.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag har tydligen lagt över 300 timmar (enligt Playstation) i F76 under året så visst finns det dom som spelar aktivt. Men som med alla spel brukar det bli en lång paus efter att jag spelat något väldigt intensivt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Provade Fallout 76 för någon månad sedan, gillade det men har ingen att spela med, då det tyvärr inte har crossplay.
Men det fick mig in på Fallout 4 igen, så jag installerade Welcome to Paradise som är en moddsamling vilken installeras med Wabbajack. Riktigt bra, som Fallout 4 skulle varit. Rekommenderas starkt. Finns på https://thephoenixflavour.com/fo4/wtp/.

Medlem

Jag har spelat sedan det släpptes men hade ett uppehåll i början pga alla buggar. Men tragglar på dagligen även när jag gjort klar Säsongen. Alla jag började spela med har droppat ut nu tyvärr men tycker det ger mig en trevlig avkoppling efter jobbet

Medlem

Det är svårt att bedöma om det är bra eller dåligt.

Spelet har funnits i många år, varit med i massor av reor, haft gratisperioder och ingår med Game Pass och PS Plus Extra/PS Now.

Medlem

drog ner det idag. pallade 2h sedan tog jag bort skiten. Men kul att folk gillar det


signatur

Allätare

1
Skriv svar