Vad hände med speldemos?

Medlem

Jag tycker det är en någorlunda schysst kompromiss Sony gjort med att man med många av deras spel, om man är prenumerant, får testa spelet i 1-3h. Kruxet blir ju att det är hela spelet man får ladda hem så det är ju ingen renodlad demo. En demo har ju också i regel lite högre tempo vilket många spel missar tycker jag.
Eftersom man är uppvuxen med demos och demoskivor så är jag självklart positivt till detta men jag förstår också företagen som kanske lägger budgeten på annat då just demos är gratis.

Medlem
Skrivet av gregari:

För mig handlar det mycket om prestandan då jag har lite äldre hårdvara 😅. Vill gärna se så att spelet flyter på någorlunda.

Men då funkar ju 2 timmar på Steam ypperligt, eftersom man märker om ens hårdvara reder ut spelet på 10 minuter.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Men då funkar ju 2 timmar på Steam ypperligt, eftersom man märker om ens hårdvara reder ut spelet på 10 minuter.

Så är det ju, men man skall fortfarande köpa spelet och i värsta fall göra ett återköp.

Nu har jag iofs inte gjort det på länge, så kommer inte riktigt ihåg om det är omständigt eller ej.

Jag är bekväm 😅.

Medlem

Vill tipsa om spelet Fallen Aces som har ett gratis demo på Steam. First person shooter med noir vibes föll i min smak perfekt. Påminner lite om XII.

12
Skriv svar