Age of Empires liknande spel?

Medlem
Age of Empires liknande spel?

Hej!

Spelar Age of Empires II med brorsan och har fått blodad tand. Brukade spela Age of Empires, Age of Mythology och Empire Earth när det begav sig men har inte spelat real-time strategy sedan dess så vet inte vad som flyger idag? Det måste ju ha gjorts otroligt många bra spel under dom här åren som jag har missat

Söker alltså efter Age of Empires liknande spel (som helst inte är 20+ år gammalt) där man kan spela tillsammans och samarbeta

Ni som är med i svängarna hur ser era topplistor ut?

Avstängd

Jag gillar spellforce 3 som fan, det är dock en blandning av rts och rpg.

Medlem

Starcraft 2 har ju en jäkla coopscen med speciella uppdrag och levlingssystem, och med moddar kan man spela hela kampanjerna. Det kanske är vad du söker?


signatur

Videomupp

Medlem

Settlers New Allies.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Jag gillar spellforce 3 som fan, det är dock en blandning av rts och rpg.

Spellforce (både 1, 2 & 3) är en underskattad juvel!

Medlem
Skrivet av fejksson:

Jag gillar spellforce 3 som fan, det är dock en blandning av rts och rpg.

Skrivet av Hipshot:

Settlers New Allies.

Tack för tips har kollat in ser ungefär ut som det jag söker 😊

Medlem

Age of Empires 4 möjligen ?

Medlem
Skrivet av CrazzyElk:

Age of Empires 4 möjligen ?

Visste inte att det fanns men såg att det är ju fasen helt nytt vilken grej jag som trodde Age of Empires serien var begravd! Det är ju verkligen super intressant 😊

Skribent
Skrivet av Rhymst:

Visste inte att det fanns men såg att det är ju fasen helt nytt vilken grej jag som trodde Age of Empires serien var begravd! Det är ju verkligen super intressant 😊

haha tänkte tipsa om 4:an, men så tänkte jag att ni nog har provat. Så raderade meddelandet! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

World in Conflict och Ground Control 2 är grymt bra strategispel. Båda stödjer multiplayer.
Det är dock inget basbyggande

Skribent

Company of Heroes-serien och Dawn of War har ju bra co-op även de.

Sen vet jag inte, men Supreme Commander? Hade det co-op?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha tänkte tipsa om 4:an, men så tänkte jag att ni nog har provat. Så raderade meddelandet! XD

Haha nä både jag och brorsan är lite bakom flötet ibland, vi råkade bara se att Age of Empires 2 var på Xbox Gamepass och gjorde ett nostalgiskt återbesök och fastnade ju såklart 😆 Såg att Age of Empires 4 var för Gamepass PC så får bli byta konsol till PC i helgen! Men tipsa gärna om fler liknande spel nu är man ju i RTS träsket 👍

Medlem

Northgard kan jag föreslå. Det är lite långsammare och du har inte lika många gubbar som slåss samtidigt. Du bygger baser på ett lite annat sätt med.Sjukt mysigt spel.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Rise of Nations! Förbaskat kul RTS som blandar AoE-liknande gameplay med ett översiktsläge som för tankarna till RISK.

Finns på gamepass pc att avnjutas dessutom 😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rhymst:

Haha nä både jag och brorsan är lite bakom flötet ibland, vi råkade bara se att Age of Empires 2 var på Xbox Gamepass och gjorde ett nostalgiskt återbesök och fastnade ju såklart 😆 Såg att Age of Empires 4 var för Gamepass PC så får bli byta konsol till PC i helgen! Men tipsa gärna om fler liknande spel nu är man ju i RTS träsket 👍

Age of Empires 4 kommer till konsol också senare i år!


signatur

Jump in.

Medlem

Starcraft 2 är det bästa RTS och det är gratis att ladda hem.

Medlem

C&c 3 kanes wrath om man gillar snabba puckar 😀 supreme commander forged alliance om man vill ha mer makro storskaligt.
Act of agression är lite hyfsat också som en upp piffad variant av c&c generals med snyggare grafik m.m.
För sci fi strategi med rymdskepp o kolonibyggande endless space 2, stellaris, homeworld remastern.

1
Skriv svar