Diskutera – Det bästa Zelda-spelet är...

Robot
Diskutera – Det bästa Zelda-spelet är...

En legendarisk spelserie, men vilket spel är egentligen bäst?

#diskutera, #the-legend-of-zelda


Qus
Medlem

A link to the past är ju totalt överlägsen enligt mig.

Medlem

Vinnarna är i följande nostalgisk ordning:
The Legend of Zelda
Zelda II: The Adventure of Link
The Legend of Zelda: A Link to the Past

Men bäst tycker jag ändå att Breath of the Wild är.

Medlem

Då jag är av generationen N64 är detta en självklarhet för mig: Ocarina of Time (med Majoras Mask tätt efter).

Hedersomnämnande: A Link Between Worlds är en fin pärla som positivt överraskade på 3DS!

Medlem

Ocarina of Time (För sin tid)

Annars är det nog ändå Breath of the Wild som är överlägset i mina ögon.

Inaktiv

The Legend of Zelda: A Link to the Past utan tvekan.

Gnällkuk

A link to the past.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Twilight Princess (unpopular opinion, tycker det är de snyggaste Zelda hittils) eller Links Awakening.

Medlem

Windwaker ligger högt likaså Skyward Sword men i slutändan blir det ändå Breath of the Wild, världens bästa spel.

Wind Waker är helt otrolig, och fantastiskt att spela på moderna telefoner med Switch-liknande kontroller.

För min del är Zelda definierat med Ocarina of Time, så de delar nog förstaplats.

Medlem

Ocarina of times
A link to the past
The Wind Waker

Är top 3 för mig

Redaktör
Ponny

Det här är en diskussion jag knappt vill ta med mig själv.

Hjärtat säger ändå Wind Waker. Hjärnan? Breath of the Wild. Tror jag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Utan tvekan Snes Zelda, oj oj vilken spelmagi det va

Medlem

Växte upp med 1:an och 2:an på NES så jag gillar dem, men Breath of the wild är ju objektivt 1000 gånger bättre på alla vis.

Medlem

Det bästa spelet är breath of the wild. Däremot är ocarina of time ett av de bästa spelen som gjorts. Speciellt när det kom. Nintendo la grundpelarna för open world. Det ekar starkt än idag. Ett av spelhistoriens giganter.

Medlem

Det finns så otroligt många bra spel i serien. Jag är svag för Ocarina of Time och Wind Waker, samtidigt tycker jag A Link Between Worlds är en riktigt fin liten pärla. Dessutom har jag bäst nostalgiska minnen från Legend of Zelda till NES.

Men BÄST är Breath of the Wild. Det tog originalets frihet till nya höjder och har en helt magisk värld att förlora sig i. Tears of the Kingdom har stor potential att peta ner BotW från tronen så jag väntar med spänning på det nya spelet. Bara 43 dagar kvar!

Medlem

Ända fram till BOTW kom så var Zelda ALTTP ohotad etta (eller zelda 3 som vi brukade säga). Men BOTW knep den platsen men en liten marginal, mycket pga den enorma mängden innehåll spelet har. Räcker hundratals timmar!

Medlem

Breath of the Wild
A Link to the Past
Wind Waker

Medlem

Är inte så nostalgisk av mig så säger Wind Waker. Var så grymt bra när det kom (är fortfarande), snygg design, snygg grafik osv det hade verkligen allt!

Medlem

Svårt.

Nostalgin säger A Link to the Past.

Hjärnan och faktisk speltid säger Breath of the wild.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Av de som kommit sedan 1995 har jag bara spelat dem en gång var. Så vet inte hur väl de håller för replay.
Men.

1. BotW. Helt magiskt. Bland det roligaste jag haft med TVspel de senaste åren.
2. A Link to the Past.
Fungerar så otroligt bra med sina snack sized dungeons. Man behöver inte kötta runt i flera timmar utan kan få sig en härlig dos Zelda på en halvtimma/timma.
3. Twilligt Princess och Windwaker kan dela pp bronsplatsen. Fina spel, men med vissa jäkligt sega delar. Första timmarna till TP och att åka båt i en evighet för att fiska triforce i WW? Mjae.

Medlem

Jag hör väl till den mikroskopiska andel som inte uppskattade Zeldaspelen innan vuxen ålder. Spelade Ocarina of Time när jag gick i lågstadiet, men jag gav nog inte serien en riktigt ärlig chans förrän BotW släpptes, och det har jag haft riktigt kul med.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

A link to the past. 90 talet när det var som bäst =D kommer fortfarande ihåg det som igår några av mina finaste gaming minnen 12 år gammal satt man å spela som aldrig föll kompisar vallfärda till en varje dag för att upptäcka vart den grymma gannoon "Ganon" skulle åka på stryk och, kompisar och jag själv tog vartannat liv var, och den där känslan när vi ännu inte visste vad vi hitta men fick tag i silverpilarna för att äntligen kunna nita satan var magisk =D

Medlem

Twilight Princess.


signatur

Jätteintressant information.

Testpilot

Det första jag spelade var Ocarnia of Time och det gillar jag nog bäst, spelade även igenom remaken.

Medlem

A link to the past

Medlem

Zelda 2 om man går efter vad som ligger närmast hjärtat, Zelda 3 utifrån hur objektivt bra spelet är.

Medlem

Breath of the wild.

A linknto the past och between worlds är också favoriter och så klart orcarina of time
Sen var det npn på DS jag gillade.
Det absolut sämsta zelda jag spelat är skyward


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

A link to the past bästa!

Populär åsikt, Zelda 2 är ett riktigt dåligt spel, men med den snyggaste nes kasetten.


signatur

IDKFA

Medlem

Fågelperspektiv
Zelda: A Link to the Past (SNES)
Zelda: Links Awakening (GameBoy-versionen)

3D
Zelda: Ocarina of Time (N64)

Bubblare
Zelda: Breath of the Wild. Tog många steg i rätt riktning efter sömnpillret - Skyvard Sword. Dock saknar jag något mer att upptäcka än just Shrines. Sen får det gärna vara en djupare story, med dungeons och fler klassiska musikstycken. Tack på förhand.

Skriv svar