P3 Spel går i graven – igen

Robot
P3 Spel går i graven – igen
Medlem

visste inte P3 hade en spel pod äns. Kanske det som är problemet?

Medlem

Speljuntan <3

Mysigt community, mysig spelpodd.

Redaktör
Skrivet av Natrium:

visste inte P3 hade en spel pod äns. Kanske det som är problemet?

Jag hörde att radio är det nya heta bland ungdomen!


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag hörde att radio är det nya heta bland ungdomen!

problemet är att jag inte är ungdom längre, (42) ^^

Medlem
Skrivet av Natrium:

problemet är att jag inte är ungdom längre, (42) ^^

Jag är 44. Lyssnade på P3 spel från första avsnittet. Gav rebooten (alltså den med Effie) ett försök i ett par avsnitt men det klickande inte. Sen kom Speljuntan I don't see the problem

Medlem

Gamla programmet med Angelica tyckte jag var väldigt charmigt, men den nya podden har jag nog aldrig hört.

Medlem

Hela P3 spel hanteringen känns rätt så unken. Den gamla redaktionen tackade för sig och skapade Speljuntan vilket blev en succé. Ngn får för sig att skapa en ny P3 spel och i princip ingen bryr sig...

Medlem

Gillade deras Dokumentäravsnitt. Otroligt intressant att lyssna på! Resten tyckte jag inte alls var lika kul..

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Gamla programmet med Angelica tyckte jag var väldigt charmigt, men den nya podden har jag nog aldrig hört.

Själv valde jag att aldrig lyssna på den nya, med hur dom hanterade det hela med gamla gardet.
Dom ”lade” ner P3 Spel så dom gamla programledarna fick gå, sen startade dom upp P3 Spel igen med två helt andra programledare som ett stort f**k you till dom gamla. Inget mot Effie personligen, mer mot P3 som gör att jag aldrig lyssnat på det sedan dess.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Inte lyssnat på länge.

Jag lyssnar inte direkt på någon spel-podd... Även fast jag lyssnar jävligt mycket på podd...

Finns en marknad för en BRA spelpodd.. Känns det som


signatur

subterranean homesick alien

Skribent

Jag hade faktiskt fått för mig att den redan var nedlagd, igen. Men då så. Då har verkligheten hunnit ikapp min uppfattning av den.

Medlem

Jag har personligen aldrig förstått varför någon lyssnar på P3 alls? Inte bara spelpodden, utan varför kanalen ens finns? Vet ingen som lyssnar på den kanalen, och har nog aldrig hört någon säga "byt till P3, det är "x" på just nu"...

Skribent

Tyckte P3-spel ändå kom in i sitt groove med Effie och Viktor. De hade bra balans tillsammans och Viktor var rätt rolig för han var så ofiltrerad. Sen tycker jag avsnitten var perfekt långa med sina 30-40 min.

Speljuntan är också bra, men tycker P3-spel ändå gjorde sig rätt bra utan gamla teamet även om det var annorlunda. Var som nöjd med att få ta del av båda programmen! Förstår dock att man kanske vill satsa på något nytt efter så många år. Så all lycka åt Effie!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har personligen aldrig förstått varför någon lyssnar på P3 alls? Inte bara spelpodden, utan varför kanalen ens finns? Vet ingen som lyssnar på den kanalen, och har nog aldrig hört någon säga "byt till P3, det är "x" på just nu"...

håller med, har bara halkat in på p3 av misstag och förstår inte vem det kan vara som lyssnar.
wikipedia skriver "Från 1993 till 2020 var kanalens målgrupp ungdomar från 16 till 35 år"
vad fan är målgruppen nu?

Medlem

Tyckte nya p3 spel va riktigt bra ändå, Effie och Viktor är riktigt roliga att höra på. Så lite trist tycker jag.

Medlem

Angelicas silkesstämma kan man ju inte få nog av, så det är trevligt att Speljuntan finns. Jag lyssnade på ett avsnitt av ”nya” P3 Spel men tyckte att det var ganska själlöst. Virtuellt är ett bra komplement också (med Calle).


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Lyssnade på gamla gänget men gav upp med det nya för tyckte att det blev rätt plant i mitt tyckte. Sen fallerade Speljuntan rätt hårt då det följer samma linje avsnitt efter avsnitt. Det är mer fokus på att betala till deras patreon än vad det är reklam i ett freemium spel.

Medlem

Och så är det rätt så jäkla bra att Fragzone Fredag finns! In och tumma upp varje sändning nu!


signatur

/MJ

Fragtjuv

Jag har alltid lyssnat på P3 Spel och uppskattade både det gamla och det nya. Det var perfekt att lyssna på när jag åkte till jobbet på tisdagar så det känns faktiskt lite tråkigt att den försvinner.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Sveriges radio pissar så mycket på spelkulturen. Har man lyssnat de senaste åren både på de nya och gamla så låter det ju som om de får sitta i städskrubben och ingen bryr sig om dem. Nä, lägg ner SR. P3 är ren skit!

Medlem

Hujj, det är längesedan jag lyssnade på P3. Musiksmaken är har tagit en kliv från det söndermalda för flera herrans år sedan, men säkert var det ett okej program att lyssna medan man tar den där långa promenaden eller lyfter skrot.

För övrigt. En av deltagarna i Talkshow i P1 nyansera idag om sin lust att skaffa Discord, och beskrev programmet med egna ord, vilket fick hatten att garva.

Timestamp: 03.30 min för en viss inledning, strax innan 04.00min så sker utlägget. (de diskuterar om jänkens läcka av hemligstämplade dokument)
Länk: https://sverigesradio.se/avsnitt/2142643

Medlem

Så hon kommer avsluta alla uppdrag på P3 som teknikreporter? Eller är hon inte intresserad av att prodda poddar? Speljuntan är så mycket goare att lyssna på nu än förr.
Det är mer fokus på nyheter dom är intresserade av och spel dom vill testa, inte så mycket senaste senaste hela tiden. Finns poddar för folk som vill ha det med. Virtuellt och Kontrollbehov är utmärkta komplement

Medlem

Lyssnade aldrig på det gamla, men tycker victor kan vara kul i radio så började lyssna på p3 spel när han började.
Synd att de lägger ner.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har personligen aldrig förstått varför någon lyssnar på P3 alls? Inte bara spelpodden, utan varför kanalen ens finns? Vet ingen som lyssnar på den kanalen, och har nog aldrig hört någon säga "byt till P3, det är "x" på just nu"...

Jag har lyssnat på främst morgonpasset och PP3 i 10 år. Jag hörde väl det i bilen någon gång och sen var jag fast. Känner också många som lyssnar eller har lyssnat på kanalen dagligen i jobbet.

Hade jag inte lyssnat på P3 så hade jag däremot inte lyssnat på radio alls, megapol, rix och annat reklam-skräp går inte att lyssna på.
Jag har väl på det i bilen ibland enbart för musiken, men jäklar vilket hoppande mellan kanalerna det blir för att undvika reklamen.

Tråkigt i alla fall, jag har lyssnat en del och tycker att Effie och Viktor är roliga.

Medlem
Skrivet av Tung:

Så hon kommer avsluta alla uppdrag på P3 som teknikreporter? Eller är hon inte intresserad av att prodda poddar?

Det är bara spelpodden som hon slutar med.

Medlem
Skrivet av mats:

Och så är det rätt så jäkla bra att Fragzone Fredag finns! In och tumma upp varje sändning nu!

Men fragzone fredag finns väl inte som pod längre? Saknar den

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Själv valde jag att aldrig lyssna på den nya, med hur dom hanterade det hela med gamla gardet.
Dom ”lade” ner P3 Spel så dom gamla programledarna fick gå, sen startade dom upp P3 Spel igen med två helt andra programledare som ett stort f**k you till dom gamla. Inget mot Effie personligen, mer mot P3 som gör att jag aldrig lyssnat på det sedan dess.

Precis som jag kände. Fruktansvärt ruttet.

Speljuntan, Virtuellt och Kraftspelen <3


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Lika bra, speciellt med mediokra Aftonbladet-skribenter vid skutan...
Men för min del så får de gärna stänga ned Sveriges Radio helt, eller göra den kommersiell och utan statsfinansiering. Har den något av värde att erbjuda så går det vägen, i annat fall så är det lika bra att lägga ned.

Medlem

P3 Spel var som bäst när de började göra väldigt välproducerade dokumentärer (med det gamla gänget), typ 2 år innan de "lades ned" första gången.

Efter det, kändes det som en helt annan podd och hela produktionen upplevdes som halvhjärtad och framstressad.

Tyckte att de lade fokus på väldigt mycket annat än spel som kärnämne... Det var otroligt mycket snack om "äckliga runkisar" osv, som gjorde att jag till sist slutade lyssna.

123
Skriv svar