Trine-utvecklarna: Game Pass är bra men övermättande

Robot
Trine-utvecklarna: Game Pass är bra men övermättande

Kan för stor valmöjlighet vara negativt för spelandet?

#Frozenbyte, #Game-pass, #Trine


Medlem

Nej eftersom man gillar inte allt. Gillar man varenda spel som finns så kan jag förstå det blir svårt och jobbigt.

Bara för jag har gamepss går jag inte igenom varenda spel som finns där. Är typ 1-4 st av alla som jag vill ens installera och testa när jag kör en månad.

Medlem

Jag tycker inte det är så bra. Men folk älskar ju prenumerationskiten tydligen.
Som utvecklare är jag också tveksam, vet inte vad det ger mindre studios...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan säkert vara så. Lite som när man bläddrar runt på Netflix i en halvtimme och sen stänger av för man kan inte bestämma sig.

Medlem

Komiskt då jag aldrig hade hört talas om spelet/testat spelet utan Gamepass.

Medlem

Är väl inte bara GamePass, är väl så med hela sin spelsamlig där många spel är gratisspel man fått på olika sätt så som Epic store.

Medlem

Det stämmer, jag badar i så mycket spel i game pass, epic freebies och ps+ extra att jag nästan aldrig spelar klart ett spel för det smattrar in så mycket nytt.

Skulle säga att jag har över 200 spel i min backlog jag faktiskt vill spela, och den växer fortare än den betas av.

I-landsproblem

Medlem

Ja, så kan det nog bli för vissa att det lätt blir "en i mängden", och svårare för utvecklarna att få många att spela deras spel. Där krävs det nog mer marknadsföring utanför game pass, det är så jag har hittat spel som jag vill spela.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Redaktör
Ponny

Skulle säga att man behöver en plan för sin Game Pass-konsumtion. Är jäkligt lätt (för egen del) att "dutta" omkring och spela lite av mycket. Men just nu håller jag mig till ett Game Pass-spel i stöten. Är inte alltid lätt, men jag vinner på det i längden.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Känner samma grej med Steam. Det finns så sjukt mycket billiga och intressanta spel och ofta sitter jag bläddrar efter något nytt istället för att spela det jag köpte förra veckan…

Medlem

Att försvinna i bruset är förståss inte bra.
Vet inte hur det fungerar Men om en utvecklare får en påse pengar för att finnas på gamepass kan det vara en bra deal beroende på vd det är för typ av spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är lite samma med att ha flertalet streamingtjänster.. eller för många tv-kanaler. Visst finns det massor man vill spela eller titta på, men inte sällan känns det som att man inte orkar välja och istället struntar i att göra nåt alls.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Känner samma grej med Steam. Det finns så sjukt mycket billiga och intressanta spel och ofta sitter jag bläddrar efter något nytt istället för att spela det jag köpte förra veckan…

Jag gissar att Trineutvecklaren ser detta ur ett utvecklarperspektiv där mängden pengar man får från MS via konsumenter kanske inte är så bra. För jag antar att man får betalt per ""öppnad session" av en ny spelare"" eller något?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag har nog mer spenderad tid i att bläddra bland spelen i gamepass och PS Plus än vad jag har i faktiskt speltid på dessa tjänster😅

Medlem

Jag tänker kring spel ungefär som jag tänker kring film, serier, musik m.m. Har game pass sedan länge och hör jag bra om ett spel som jag blir sugen på så spelar jag det och har förhoppningsvis kul. Skulle jag börja tänka att jag hade en back log med spel skulle jag nog bara bli stressad och helt tappa spelsugen, det finns för mycket. Sällan tycker jag man hör folk prata om back log vad gäller filmer, musik, serier det går ju inte med dagens utbud när det säkert varje dag släpps ett dygn med kultur som man skulle kunna uppskatta.

Så vad jag skulle komma till :). För mig så blir det ofta att jag plockar lockande spel som finns på game pass eftersom jag redan betalar för det och ett spel som detta skulle jag med största säkerhet inte spela alls om jag var tvungen att köpa det separat.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Deekar:

Jag har nog mer spenderad tid i att bläddra bland spelen i gamepass och PS Plus än vad jag har i faktiskt speltid på dessa tjänster😅

Roligt för att det är sant!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

För mig har det gått så långt, med min stress kring dessa tjänster, att jag packat ner min Xbox och ska ge den till min syster. Spelar nu endast spel jag köpt till PS5 och Switch. Sedan en vecka tillbaka njuter jag av mina spel på samma sätt som när jag var yngre. Det känns befriande och har gett mig spelintresset tillbaka.

Menar inte att någon annan behöver följa mitt exempel. Det är absolut ett lyxproblem att ha ”för många” spel, men jag vill njuta av till exempel Tears of the Kingdom och Forbidden West i lugn och ro.

Medlem

Jag håller med om påståendet. Svårt att verkligen ge spelet en chans om det fins flera andra intressanta titlar på GP.

Men ska man dra ner på antalet titlar, absolut inte.

Medlem

Både ja och nej, visst det blir mer ofokuserat spelade men jag spelar å andra sidan spel som jag aldrig hade spelat annars. Vissa spel vill jag kandke också bara spela ett tag utan att klara ut, då är Game pass bra så man slipper känna sig tvungen att klara ut ett spel för att man köpt det.

Medlem

För mig blir det enklare att hänge mig åt ett spel som jag betalat för än om jag har en prenumeration som löper ut efter en viss tid. Stressen infinner sig inte riktigt på samma sätt.

Medlem

Det krävs att spelet är bra och fortsätter att roa en för att göra bra ifrån sig på Game pass. Annars är nästa spel runt hörnet.

Medlem

Jag har tyvärr inte haft möjligheten att testa game pass, men drar liknelser till ps+ (som jag har). Tycker egentligen inte mängden spel är ett problem så länge spelen är så att säga "bra" spel. Är iaf på ps+ uppenbart vad som, från mitt perspektiv, bara är utfyllnad och vad som faktiskt är kvalitet. Är det många "bra" spel så bygger det en backlogg som alltid, det andra böset distraherar inte mig iaf. 😊

Medlem

Han har rätt. Har man tillgång till mycket så känns nästan ingenting riktigt värt det.

Gamepass passar inte mig.


signatur

Memento Mori

Medlem

Tycker inte utbudet med kvalitetsspel på GamePass är så jäkla stort att det skapar något problem. Tvärtom. Vanligtvis tar jag en månad för att spela ett specifikt spel och sen avslutar.

It's not a lake, it's an ocean

Detta är ett problem med streamingtjänster rent generellt, tycker jag. Man scrollar, hoppar runt, blir kräsen, har svårt att hänge sig fullständigt åt något och lurkikar alltid åt något nytt ifall serien/filmen/spelet inte genast griper tag. Jag älskar valmöjligheterna, men detta är baksidan av det hela.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag gillar inte prenumerations-idén för att spela. Men det är definitivt ett bra sätt att kunna testa spel på. Om man gillar att spela igenom många spel på en kortare tid så är det väldigt bra men om du spelar ett fåtal spel länge så är det mindre värt eftersom du någon gång kommer att spendera mer än vad spelet är värt.

För min del så köper jag hellre ett spel jag verkligen vill ha som jag kan komma tillbaka till när jag vill, utan att behöva tänka att jag måste spendera pengar för att kunna starta ett spel igen.

Medlem

Gamepass är grymt för hushållet. Skönt att slippa köpa barnspel till barnen. Finns något för hela familjen.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Komiskt då jag aldrig hade hört talas om spelet/testat spelet utan Gamepass.

Med tanke på att bara de första två spelen i serien passerade 7 miljoner sålda ex redan 2014 så tror jag de klarar sig bra utan de spelare som väljer att bo under en sten.

1
Skriv svar