Den stora tråden om Diablo IV

Medlem
Skrivet av Freakon:

Googlade lite och det verkar inte helt enkelt att komma igång. Antar att du har bättre koll än mig och redan har googlat rundor men jag hittade denna guiden:

https://www.spieltimes.com/esports/gaming/diablo-4-ps5-couch-...

Problemet där är ju att för att kunna ha en karaktär att spela Co-op med så måste hon kunna logga in och spela single player-delen, vilket hon alltså inte kan. Så vi kommer inte ens dit. I Diablo 3 har det inte varit något som helst problem.


signatur

War, War never changes...

Medlem

Bara jag som tycker det är konstigt att dom inte har lagt in något slags matchmaking system så man kan lira dungeons med randoms t.ex. ?

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Problemet där är ju att för att kunna ha en karaktär att spela Co-op med så måste hon kunna logga in och spela single player-delen, vilket hon alltså inte kan. Så vi kommer inte ens dit. I Diablo 3 har det inte varit något som helst problem.

Okej, låter som att Blizzard har gjort det onödigt krångligt. Speciellt om det funkade smärtfritt i trean.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Någon som är lite mer "veteran" än vad jag är kanske kan hjälpa mig. Har kört en rogue (bow) till ca lvl 35 på T1 och den är seg, alltså riktigt seg. Ingen AOE att snacka om förutom imbue med shadow då. Men i varje fall testade jag att starta med en sorcerer idag som jag än så länge kört upp till lvl 25 i T2 och det är verkligen easy mode i jämförelse.

Någon annan som upplevt att rogue med båge är svår helt enkelt?

Medlem

Klarade ut main storyn idag. Vi har suttit fyra kompisar, började igår vid lunch och spelade till sent och sen påt igen idag efter frukosten. Fy fan va bra jag tycker det är. Älskade varenda sekund förutom ett par sega "följa gubben"-quests. Var level 48 när vi var klara, körde necro (summons + shadow. Riktigt kul!). Nu är det vara tusen side quests kvar och sen end game. Och sen alla andra klasser... Tror jag kommer spela det här spelet lääääääänge!

5/5 av mig, ett riktigt djävla grymt Diablo-lir.

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Japp, vi har testat allt som föreslås, förutom att köpa In-game currency. Det känns som en otroligt märklig översikt, det här.

Har ni lyckats lösa inlogget än?

Annars testa att ladda ner ett gratisspel från storen. När den är nedladdad så starta om diablo så ska det funka. Fungerade för mig vid release när jag hade samma felkod. Det är något med att systemet uppdaterar sitt register. Dock kör jag inte couch co-op
Man behöver inte köpa in-game valuta

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Någon som är lite mer "veteran" än vad jag är kanske kan hjälpa mig. Har kört en rogue (bow) till ca lvl 35 på T1 och den är seg, alltså riktigt seg. Ingen AOE att snacka om förutom imbue med shadow då. Men i varje fall testade jag att starta med en sorcerer idag som jag än så länge kört upp till lvl 25 i T2 och det är verkligen easy mode i jämförelse.

Någon annan som upplevt att rogue med båge är svår helt enkelt?

Nu är jag visserligen inte någon veteran då du är högre level än mig, men jag körde båg-rogue till 20 i betan och reagerade redan då på att den kändes anmärkningsvärt rövig att spela jämfört med motsvarande klass i tidigare Diablo-spel och även andra ARPGs. Jag frågade då runt på diverse forum och den generella uppfattningen var att den utmärkte sig i negativ bemärkelse. Nu vid full release kör jag båg-rogue igen då det uppenbarligen är det enda jag kan spela i den här sortens spel och jag håller med om att den fortfarande känns ganska rövig. Håller tummarna för att det ordnar upp sig i endgame men då verkar det åtminstone som att jag inte kan vänta mig det de kommande 15 levlarna!

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Har ni lyckats lösa inlogget än?

Annars testa att ladda ner ett gratisspel från storen. När den är nedladdad så starta om diablo så ska det funka. Fungerade för mig vid release när jag hade samma felkod. Det är något med att systemet uppdaterar sitt register. Dock kör jag inte couch co-op
Man behöver inte köpa in-game valuta

Tack men som jag sa, vi har provat alla sätt som sägs funka. Ingen lycka än så länge, inte ens med valutan. Hon får spela på mitt konto så länge, så löser det sig nog på tisdag


signatur

War, War never changes...

Medlem

Riktigt bra hittills, men surt att man bara kan ha sex skills aktiva. Var tvungen att droppa min ultimate för att få plats med min golem som Necro. Saknar också overlayläget med kartan. Men annars är det så bra som jag förväntade min. Inga större buggar än (PC).

Inaktiv
Skrivet av Jönsen:

Någon som är lite mer "veteran" än vad jag är kanske kan hjälpa mig. Har kört en rogue (bow) till ca lvl 35 på T1 och den är seg, alltså riktigt seg. Ingen AOE att snacka om förutom imbue med shadow då. Men i varje fall testade jag att starta med en sorcerer idag som jag än så länge kört upp till lvl 25 i T2 och det är verkligen easy mode i jämförelse.

Någon annan som upplevt att rogue med båge är svår helt enkelt?

Är ingen veteran men har hunnit till lvl 47. Har kört med en Trickshot legendary i 15 levlar nu.
Kör combo på specialization, bygger upp med Forceful Arrow och avslutar med Penetrate Shot.
Tillsammans med Poison Imbue så går det rätt bra när det är många mobs men det går rätt trögt på bossar.

Men har man inte den så vete fan. Ska nog bara köra klart storyn och köra Sorcerer som jag egentligen tänkte börja med.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Riktigt bra hittills, men surt att man bara kan ha sex skills aktiva. Var tvungen att droppa min ultimate för att få plats med min golem som Necro. Saknar också overlayläget med kartan. Men annars är det så bra som jag förväntade min. Inga större buggar än (PC).

Ja det är lite störande. Men jag anpassade mig på det sättet att jag ser både golem och skeletons som varsin active skill. Golem knappen gör ju olika saker beroende på vilken golem man har tex. Sedan har jag valt att köra Ulti. Sedan blev det Blight och en curse (decrepify): Så jag hoppade över macabres. Andra varianter är att ersätta core skillsen med en curse och macabre (tex corpse explosion) eller köra utan curse med en macabre.

En polare från jobbet offrade sina skelett och kör med bara golem Men jag vill köra en minion necro så sacrifice är inte för mig.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Riktigt bra hittills, men surt att man bara kan ha sex skills aktiva. Var tvungen att droppa min ultimate för att få plats med min golem som Necro. Saknar också overlayläget med kartan. Men annars är det så bra som jag förväntade min. Inga större buggar än (PC).

Skrivet av Aletheides:

Ja det är lite störande. Men jag anpassade mig på det sättet att jag ser både golem och skeletons som varsin active skill. Golem knappen gör ju olika saker beroende på vilken golem man har tex. Sedan har jag valt att köra Ulti. Sedan blev det Blight och en curse (decrepify): Så jag hoppade över macabres. Andra varianter är att ersätta core skillsen med en curse och macabre (tex corpse explosion) eller köra utan curse med en macabre.

En polare från jobbet offrade sina skelett och kör med bara golem Men jag vill köra en minion necro så sacrifice är inte för mig.

Jag kör helt utan förstaskillen istället. Använder corpse explosion och sen den där passiva som gör att man får essense av att äta lik. Just nu har jag då följande skills aktiva:
Skelett
Golem
Blight
Corpse explosion
Decrepefy
Ultimate - den med skelett vad den nu hette.

Och sen passiva för shadow skills. Har legendarys som gör att cursade fiender minskar cooldown, vilket gör att ulti kan användas ofta. Dessutom passiva så det genereras lik heeeeela tiden typ. Funkar grymt bra.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Nu är jag visserligen inte någon veteran då du är högre level än mig, men jag körde båg-rogue till 20 i betan och reagerade redan då på att den kändes anmärkningsvärt rövig att spela jämfört med motsvarande klass i tidigare Diablo-spel och även andra ARPGs. Jag frågade då runt på diverse forum och den generella uppfattningen var att den utmärkte sig i negativ bemärkelse. Nu vid full release kör jag båg-rogue igen då det uppenbarligen är det enda jag kan spela i den här sortens spel och jag håller med om att den fortfarande känns ganska rövig. Håller tummarna för att det ordnar upp sig i endgame men då verkar det åtminstone som att jag inte kan vänta mig det de kommande 15 levlarna!

Skrivet av anon_328997:

Är ingen veteran men har hunnit till lvl 47. Har kört med en Trickshot legendary i 15 levlar nu.
Kör combo på specialization, bygger upp med Forceful Arrow och avslutar med Penetrate Shot.
Tillsammans med Poison Imbue så går det rätt bra när det är många mobs men det går rätt trögt på bossar.

Men har man inte den så vete fan. Ska nog bara köra klart storyn och köra Sorcerer som jag egentligen tänkte börja med.

Aja men då är jag i varje fall inte ensam, lite tråkigt då rogue/archer brukar vara min favorit men får låta dom balansera innan jag ger mig på den igen.

Tack för svar!

Medlem

Tycker att det än så länge är riktigt jävla bra, men det känns som att jag missat en viktig detalj gällande säsonger.
Ska man starta en ny gubbe varje säsong? Vad händer om man inte gör det, får man inte de nya questen då eller va?
Vad händer med gubben efter säsongen?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Riktigt bra hittills, men surt att man bara kan ha sex skills aktiva. Var tvungen att droppa min ultimate för att få plats med min golem som Necro. Saknar också overlayläget med kartan. Men annars är det så bra som jag förväntade min. Inga större buggar än (PC).

Nu är spelet byggt och anpassat efter 6 skills, men jag hade också gärna sett att de ökat till 8 skills och byggt efter det. Antalet poäng man lägger gör ändå att man bestämmer vilka skills som är viktiga huvudskills. Men att kunna ha med ett par till som kanske inte används hela tiden, men under vissa omständigheter.

Min build har bara två aktiva skill har mer än 1 poäng, alla andra skills som har flera poäng är passiva skills. Jag är beroende av generator skillen, men har bara en poäng i den eftersom ökningen av skada är så liten i jämförelse med vilka buff/def passiva ger. Det finns en del att tweaka för Blizzard.

Men jag gillar verkligen spelet, striderna känns mycket välgjorda och aktiva. Grafiken är riktigt bra. Story och uppdrag känns lagom för typen av spel. Det blir en del repetition förstås, men så länge striderna är bra kan jag leva med det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Tycker att det än så länge är riktigt jävla bra, men det känns som att jag missat en viktig detalj gällande säsonger.
Ska man starta en ny gubbe varje säsong? Vad händer om man inte gör det, får man inte de nya questen då eller va?
Vad händer med gubben efter säsongen?

Ny char varje säsong och när den är över kan du spela vidare utanför säsongen. Nya legendariska och unika items kommer också gå att hitta utanför säsongen.

Medlem

Blir helt galen, får inga drops på Crushed Beast Bones. Är lvl 39 nu men har fortfarande inte kunna uppgradera till light healing potion (lvl 30)


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Blir helt galen, får inga drops på Crushed Beast Bones. Är lvl 39 nu men har fortfarande inte kunna uppgradera till light healing potion (lvl 30)

Kan inte få det via side quests?

Inaktiv
Skrivet av Issue:

Blir helt galen, får inga drops på Crushed Beast Bones. Är lvl 39 nu men har fortfarande inte kunna uppgradera till light healing potion (lvl 30)

Har en hög kvar, är det 4 som behövs så kan du få det av mig. Min battletag är Patashnic#1395.

Edit: Om det går vill säga, blev osäker nu.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Har en hög kvar, är det 4 som behövs så kan du få det av mig. Min battletag är Patashnic#1395.

Edit: Om det går vill säga, blev osäker nu.

Har addat dig nu, lusitopp# nånting…
Vi märker om det går, tack på förhand


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Blir helt galen, får inga drops på Crushed Beast Bones. Är lvl 39 nu men har fortfarande inte kunna uppgradera till light healing potion (lvl 30)

Tips: kör flooded mine. En liten sidogrotta som har en kista som spawnar crafting material. Bara ett rum, rensa, kolla kistan, gå ut. Grottan nollställs på två minuter, sen kan du göra så igen. Jag körde 5-6 gånger innan jag fick 5 crushed beast bones i kistan.
Du hittar flooded mine här: https://mapgenie.io/diablo-4/maps/sanctuary?locationIds=27118...

Inaktiv

Har nått lvl 50 nu och är halvvägs i Act V. Går faktiskt dugligt med den gear jag har, även på bossar.
Men får nog kolla på nån guide när storyn är klar, finns säkert en hel del att förbättra.

Edit: Fått till ett utseende jag trivs med. Hoppas på att hitta en snygg pilbåge också.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Tips: kör flooded mine. En liten sidogrotta som har en kista som spawnar crafting material. Bara ett rum, rensa, kolla kistan, gå ut. Grottan nollställs på två minuter, sen kan du göra så igen. Jag körde 5-6 gånger innan jag fick 5 crushed beast bones i kistan.
Du hittar flooded mine här: https://mapgenie.io/diablo-4/maps/sanctuary?locationIds=27118...

Får testa igen då, jag körde den två gånger igår innan jag skrev.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Bara jag som tycker det är konstigt att dom inte har lagt in något slags matchmaking system så man kan lira dungeons med randoms t.ex. ?

Håller med, hade varit bra att ha ett sådant system även mot Strongholds

Medlem

Wow, polaren köpte mellanversionen i helgen, över 1k, vilket jag tyckte var för dyrt. Jag tänkte att jag kollar på den billigaste när spelet släpps, men det gick fan på över 800 spänn, helt sjukt. Det får bli en annan dag för mig, 650 skulle jag kunna ge men inte en krona mer. Vi får se om kronan stärks tillräckligt eller om priset sjunker om nåt år. Blizzard brukar kanske inte vara de som kör rabatter men man vet ju aldrig. Jag är glad att jag inte är en av dem som faktiskt 'måste' köpa spelet.

Medlem

Kan tycka racet mot 100 blev lite fel faktiskt.
Tänker att alla har inte börjat spelat än och den "tävlingen" lär ju vara klar innan resten har börjat spela spelet ens.
Mest fair hade ju varit att dra igång det i season, för de blir fel också om man startat om imorrn eftersom de som börjat med EA redan unlockat en massa även om man börjar om från 0.
Rob blev ju 100 för en stund sen tex och hans polare som inte är live Rengar sen är där ett gäng från PoE som kommer bli 100 inom närmsta timmarna. Sen är där väl en del som kör offline som man inte ser.

Medlem
Skrivet av delli:

Kan tycka racet mot 100 blev lite fel faktiskt.
Tänker att alla har inte börjat spelat än och den "tävlingen" lär ju vara klar innan resten har börjat spela spelet ens.
Mest fair hade ju varit att dra igång det i season, för de blir fel också om man startat om imorrn eftersom de som börjat med EA redan unlockat en massa även om man börjar om från 0.
Rob blev ju 100 för en stund sen tex och hans polare som inte är live Rengar sen är där ett gäng från PoE som kommer bli 100 inom närmsta timmarna. Sen är där väl en del som kör offline som man inte ser.

Det går inte att spela offline. Level 100-tävlingen för namn på staty är bara för de som spelar hardcore, eller har jag missat att de haft nån tävling även för softcore? Eller tänker du bara helt enkelt att han blev först till 100 generellt så är det ju inte så konstigt att det gick till nån av alla som började spela i fredags, men det gav väl inget "pris"?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det går inte att spela offline. Level 100-tävlingen för namn på staty är bara för de som spelar hardcore, eller har jag missat att de haft nån tävling även för softcore? Eller tänker du bara helt enkelt att han blev först till 100 generellt så är det ju inte så konstigt att det gick till nån av alla som började spela i fredags, men det gav väl inget "pris"?

Offline som offline från Twitch, blir ju en "tävling" att nå 100 så fort som möjligt i HC alla vill ju vara nr 1.

Medlem
Skrivet av delli:

Offline som offline från Twitch, blir ju en "tävling" att nå 100 så fort som möjligt i HC alla vill ju vara nr 1.

Ja precis, men det jag hittade när jag googlade var att ROB körde softcore, alltså inte i den tävlingen. Men kanske googlade dåligt?

Edit: Men tror jag är med på vad du menar nu, hardcore verkar ha några på typ lvl 99 osv så borde bli klara snart. Den "tävlingen" är ju dock främst ett reklamjippo för att få folk att köpa delux, så känns rimligt tycker jag.

Medlem

Nu är jag runt level 45 med min barbar. Har fått en del grymma legendaries så känner mig rätt så mäktig.

Fick mount igår och det var väldigt skönt. Man bara susar fram och plötsligt känns inte världen lika seg att navigera i.

Har haft några riktigt kul stunder där jag spelat i grupp med randoms. Jäkligt kul när man synkas och kompletterar varandra.

Tyckte att storyn var sådär ett tag men när jag skippade att göra sidogrejor och bara fokuserade på main story så blev det betydligt bättre.

Gillar renowns mycket, det gör att det alltid finns något att göra i alla områden och genom att göra dessa så blir man rikligt belönad i form av främst extra skill points. Dessa gäller för alla ens karaktärer vilket bådar gott inför min nästa karaktär.

Tycker fortfarande att grafiken är riktigt läcker och jag gillar skalan. Det känns stort och episkt.

Musiken är väldigt stämningsfull.

Längtar till endgame.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar