De svåraste uppdragen/banorna du vet!

Testpilot
Skrivet av Lokander:

Hemska minnen....

Annars är det Demolition Man från Vice City.

https://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/grand-theft...

Ja det uppdraget minns jag. Hade jag spelat det nu hade jag ragequittat men på den tiden då var jag mer envis. Jag gick helt sonika till affären och köpte en riktig joystick enbart för att klara det förbannade uppdraget.

Redaktör
Skrivet av kalle.lindestrom:

Funderar lite .hade ringa problem med maffia racingen .funderar vad är världens svåraste grej i wanna be THE Guy Rage quit hela tiden

Vill minnas att de patchade den enklare. Den var helt förjävlig vid release. @Kebbe är spot-on tidigare i tråden "svårt på fel sätt".

Relaterat: en kompis körde racet i Mafia-remaken i vintras. Vann med typ en halv kilometer, så remaken inte helt trogen originalet. Kanske lika bra.


signatur
Medlem
Skrivet av Danster:

Detta var det första jag tänkte på när jag läste rubriken.

Men där gav jag åtminstone inte upp, utan det var "git gud" som gällde.

Ett uppdrag som jag däremot aldrig slutförde förrän flera år senare, och därmed även spelet, var "The Driver" i GTA Vice City, ett av Malibu-uppdragen. Verkligen noll utrymme för misstag.

Vill minnas att jag lämnade en Banshee eller liknande på något lämpligt ställe, och sen helt sonika bytte till den under racet!

Skrivet av mrizze:

Spelade igenom remastern på Veteran för något år sedan och den delen är verkligen hemsk! Klarade det till slut mer eller mindre endast för att jag hittade något stället där jag var mer eller mindre skyddad från granater.

Det jag kom att tänka på när jag såg tråden var Mile High Club från samma spel. Klarade aldrig den banan på Veteran. Var nog aldrig ens nära faktiskt.

Frustrerande med granaterna. AI vet exakt vars du är hela tiden...
Auto-aim fan och hans moster.

Skrivet av Lokander:

Hemska minnen....

Annars är det Demolition Man från Vice City.

https://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/grand-theft...

Det var riktigt svårt de första åren men sen lärde jag mig.
"Supply Lines" i SA är något snarlikt efter lite googling.
Hursomhelst jag t om använde ett GTA forum där man kunde skicka saves och folk klarade uppdraget åt en.

Visste att det var ett till uppdrag från GTA som var hemsk, nånstans där i bakhuvudet.
Usch

--------------------------

Har några egna exempel på rak arm.
OBS! Inget Angry Nintendo Nerd här inte
-The Courtroom i Wolfenstein II. Fiender lite här och där och man startar utan skjutvapen och låg hälsa typ. Hemsk.
-Flygplatsen i Max Payne 3 (slutbanan). Minns ej exakt men vill minnas att det var inget utrymme för misstag, var tvungen att nyttja ammon till max för de fiender du måste få ner. Måååånga försök.
-The Casino i Cuphead. En massa minibossar innan du ens har chans att ta dig an huvudbossen. Ja visst, vissa lättare än andra men man ska ha tur med tärningarna..
-Någon flygsekvens eller vad fan det var i Halo CE, något sketet uppdrag är det iallafall.
-Sista banan i Darkest Dungeon. Får erkänna att jag kollade upp vilket väg man skulle ta, hade varit total kört annars.
-Bari "The Best Laid Plans" i AoE2. Finns många svåra men jädrar vad mycket fiender som stormar relativt tidigt, och ganska starka dessutom.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Alex Kidd in the Enchanted Castle
Minns inte specifika banor, men spelet var fan omöjligt! Klarade det aldrig.

Medlem

Cat Scan uppdraget från RoboTech: Battlecry.
Ett jävla escort mission där det man ska skydda är typ tillverkat av papier mache.
Galet svårt, och har än idag inte klarat av det.
Älskar spelet fram tills det uppdraget.

Medlem

Senaste var i God of War Ragnarök. Skyldiga är 2 beserker bossar vid namnen Svipdagr The Cold And The Sisters Of Illska och Hvitserkr The Bold. Värst var Svipdagr där det är inte en, inte två utan tre (!) fiender i fighten mot Svidagr, det flyger projektiler till höger och vänster konstant genom hela fighten samtidigt som man måste parera fysiska attacker.
Hvitserkr är allmänt irriterande då denne spawnar mobs.

Medlem
Skrivet av Band1t:

Pantheon of hallownest från Hollow knight. 42 bossar på rad som blir svårare och svårare och dör du får du börja om från början!

Har spelat hollow knight och har inte ens vågat tänka tanken på att försöka. Klarade du de?

Medlem

Mitt tydligaste rage minne är från när man var liten och spelade Sly 2. Var på banan med spindelkvinnan som styrde en stad. Man skulle ta sig genom ett långt och jobbigt jumping puzzle. Vet inte hur många gånger jag dog. Min första riktiga upplevelse av fullt rage mode. Tog nog 2 dagar att klara.

Minns att det var något liknande när man körde Sly 3 och var i Nederländerna. Man skulle sabba för de andra tävlarna genom att infiltrera. Var ett rent helsike.

Annars stod ju LOL för en evig mängd frustration, svordomar och hat när man gick på gymnasiet.


signatur

"Glöm dina bekymmer för imorgon kommer nya"

Medlem

Jag håller faktiskt på med Mafia 1 igen och körde racinguppdraget nu för någon timme sedan. Det är fortfarande helt idiot på alla svårigheter förutom very easy. Tog mig ex antal omstarter och mycket svordomar nu med och det slutade med att jag fick stänga av damage.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Cp styrningen i Zelda skyward sword är plågsamt svår genom hela spelet.
Speciellt på bossen som tar tag i ditt svärd.

Men annars att döda alla bossar i Hollow knight på raken, typ sista trophyn kommer jag aldrig att ta.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av 0skar:

Alex Kidd in the Enchanted Castle
Minns inte specifika banor, men spelet var fan omöjligt! Klarade det aldrig.

Alla Alex Kidd spel lider tyvärr av otight kontroll. Vilket är synd för de är annars ganska bra spel. Minns att jag klarade det till Mega Drive men inte det första till Master System. I remastern av första spelet kan man välja mer precis kontroll vilket gör spelet lättare.

Skribent
Skrivet av DerpMcDerp:

Korolev...

Klarade det genom att låta mig vart ifrån attackvågorna skulle komma, pricka rätt mål med torpeder och styra över all energi från vapen/sköldar till motorerna när jag brände mot nästa våg av anfallare.

Nämns som ett träningsuppdrag i boken Rogue Squadron av Michael A. Stackpole.

https://starwars.fandom.com/wiki/X-Wing:_Rogue_Squadron

Rekommenderar den serien varmt. Den är sammanflätad med serien Wraith Squadron av Aaron Allston som också den är väldigt bra.

haha, kul att det nämns i böckerna.

Har tänkt läsa dem någon gång då jag blivit tipsad, men har inte kommit så långt i mitt liv än.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kommer inte ihåg namnen på uppdragen men GTA3 rc-helikopter på tid och nån jäkla mc-jakt i Gta vice fick mig att bita i handkontrollen. Även de flesta banorna i Ghosts n goblins.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

No one lives forever, Safecrackeruppdraget där man ska undvika laserstrålarna. Vet inte om det var jag som missade något (jag minns att man kunde gå under golvet på vissa ställen), men jag dog om och om igen.
Men allt som relaterar till plattformande i FPS-spel är lite av ett hatobjekt.

PS Racingbanan i Mafia var för övrigt ett stort hatobjekt när det begav sig

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Tutorial-delen i Driver som var svårare än resten av spelet.

Att landa planet på hangarfartyget i Top Gun till NES.

Flygande mattan-sekvensen i Aladdin.

Ja fy fasen, även sista uppdraget (presidents run) var riktigt svårt tyckte jag, tog bra många försök innan man klarade det


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Jag tappade humöret friskt på bilracet i slutet på Mad Max.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha, kul att det nämns i böckerna.

Har tänkt läsa dem någon gång då jag blivit tipsad, men har inte kommit så långt i mitt liv än.

Gör slag i saken! Är uppfriskande att gräva ner sig i det gamla extended universe istället för allt nytt dravel med StarWars-stämpel som Disney pumpar ut idag.

Har övergivit SW för Warhammer 40K då jag saknar smutsen och mörkret som fanns i böckerna.

Edit: Är uppfriskande också med historier som, i huvudsak, INTE handlar om jedis och kraften.

Medlem

Usch, nu fick jag mycket anger by proxy av stora delar av den här tråden. Hua.

Medlem

Jag har en stark aversion mot alla banor där det är en jobbig tidsgräns eller en oändlig ström av fiender. Till exempel: även fast jag är en oerhört van GoldenEye-spelare så blir jag väldigt stressad och arg när jag spelar Caverns på 00 agent, när man kommer till punkten att oändligt med hagelgevärsfiender dyker upp. Det är inte jättesvårt och är en kort sträcka, men det är bara negativa känslor som kommer. Man måste skjuta sönder drone gunsen i taket i korridoren framför jävligt snabbt och perfekt för att inte hagelgevärsfienderna ska komma och skjuta en i ryggen. Springer man bara rakt igenom så är risken alltför stor att man får backboosts och stenhårda skott som tar bort all energi även om den är nästan full.

Har man presterat bra MÅSTE det enligt mig belönas med att man kan pusta ut under banans/uppdragets gång för att det ska kännas kul att spela.

Skrivet av AdamMK:

Mission 7 - Control på 00 i Golden Eye till N64 lyckades jag aldrig klara

Jo det är oerhört stressande när fienderna kommer och ska skjuta på Natalya. Jag undviker allt som oftast att spela banan i fråga. Det som är förmildrande omständigheter är att så fort Natalya har klarat sig och man springer mot slutet så är risken inte så stor att man dör så länge man minns vart man ska springa.

En annan frustrerande bana är Train. Har antagligen klarat den över 50 gånger, men varenda gång jag kommer fram till sista rummet så börjar jag second guessa mig själv angående hur man faktiskt bör skjuta på Xenia för att köpa sig tid. Ibland får man slumpmässiga resultat som gör att man nästa gång plötsligt blir osäker. Hur mycket skada bör hon ta? Eller var det så att man skulle döda henne? Man kanske kollar upp en guide. Följer den. Och man får ett annat resultat än vad som påstås.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Ja fy fasen!! Det där uppdraget var det som fick mig sluta spela Mafia..dock klarade jag det på remaken, men då hade gjort det aningen lättare. Men det var inte mycket det..

Nog för att det gick att klara Racing banan i Mafia på rätt sätt tror jag många missade att man kunde gena på ett ställe och på så sätt vinna rätt enkelt.
Jag upptäckte det av en slump på typ 3e försöket. Jah minns det fortfarande efter så lång tid just pga det blev sånt hett ämne


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Alla Alex Kidd spel har lider tyvärr av otight kontroll. Vilket är synd för de är annars ganska bra spel. Minns att jag klarade det till Mega Drive men inte det första till Master System. I remastern till första kan man välja mer precis kontroll vilket gör spelet lättare.

Spelade detta för två kvällar sedan och tog platinum till ps5 vilket tog typ 4 timmar. I remaken går det att lägga in infinite lives vilket gör spelet enkelt.
Jag undrade hur folk kunde klara detta när det begav sig, kontrollen var verkligen hopplös och utan infinite lives hade jag knappt klarat första banan.

Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

Hvitserkr är allmänt irriterande då denne spawnar mobs.

Bossar som spawnar mobs är en riktig pet peeve för mig. Avskyr det.

Medlem

Driver, absolut första uppdraget när man ska visa vad man går för... Minns att det var i ett parkeringshus och man skulle tvärnita, köra slalom, u-sväng m.m. Tyckte det var riktigt svårt som 12-13 åring eller vad jag kan ha varit när det begav sig.

Medlem
Skrivet av Jallle:

Spelade detta för två kvällar sedan och tog platinum till ps5 vilket tog typ 4 timmar. I remaken går det att lägga in infinite lives vilket gör spelet enkelt.
Jag undrade hur folk kunde klara detta när det begav sig, kontrollen var verkligen hopplös och utan infinite lives hade jag knappt klarat första banan.

Det var sjukt svårt när det begav sig men fick ju typ bara ett spel per år så man hade inte så mycket att spela. Idag hade man aldrig haft tålamodet men då visste man inget bättre.

Medlem

Tror jag klarade mig förbi den här delen nån enstaka gång när jag var mindre. Såg aldrig tredje banan förrän det började dyka upp let's plays på youtube i vuxen ålder 😀

Medlem

Det är kanske inte det absolut svåraste, men jag spelade nyligen igenom Assassin's Creed Freedom Cry och de här uppdragen där man ska följa efter NPCer kan vara otroligt frustrerande. Minns att Ubisoft gick full banans med sådana här uppdrag vid den här tiden och tidens tand har inte direkt varit överdrivet snäll mot kontrollerna....

Annars så tror jag nästan att jag får hålla med dom som säger Control på Goldeneye....Herregud så man slet på den där banan som barn...

Skribent
Skrivet av Nioreh:

<Uppladdad bildlänk>

Tror jag klarade mig förbi den här delen nån enstaka gång när jag var mindre. Såg aldrig tredje banan förrän det började dyka upp let's plays på youtube i vuxen ålder 😀

Ja just ja, de där stället var stört svårt! Var väl i några av hoppen som man inte ens såg plattformen för den var utanför bild? Jag lärde mig dock klara banan, men det var genom att man samlade alla extra liv man kunde på banorna före.

Sen fattar jag inte ens att jag orkade lägga tid på spelet för det är fan inte ett bra spel! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ingen som nämnt XCOM: Terror from the Deep ännu? Särskilt när de angrep de stora turistskeppen.. Ofta var det där mina omgångar slutade.. Tror aldrig jag fick se slutsekvensen i det spelet trots att jag spelat det massor i mina unga år..

/ LordDaimos

Medlem

Det är väl en del av charmen med spelet kanske. Snowrunner. Man är 15-20 minuter ifrån närmsta garage och välter med både lastbil och släp. Tar sig dit med någon form av kranbil för att rädda både fordon och last men välter så klart med den också. Skicket ytterligare ett fordon som snart ligger på taket...

Skribent
Skrivet av LordDaimos:

Ingen som nämnt XCOM: Terror from the Deep ännu? Särskilt när de angrep de stora turistskeppen.. Ofta var det där mina omgångar slutade.. Tror aldrig jag fick se slutsekvensen i det spelet trots att jag spelat det massor i mina unga år..

https://i.redd.it/6rjonpbx6am21.png

/ LordDaimos

Var väl inte kanske så "svårt", men jag håller med om att kryssningsfartygen var sjukt irriterande för att de var så stora. De var ju i princip lika stora som ett riktigt skepp med 100 hytter den sista sectioden kunde gömma sig i. Gillade mer hur Jagged Alliance skötte det med att när an inte ser någon så blir spelet realtid. Var sjukt irriterande att genomsöka alla hytter, tog en evighet!


signatur

"Writer and Fighter"

Skriv svar