Upp till 100 000 PUBG-fuskare bannas – varje vecka

Robot
Upp till 100 000 PUBG-fuskare bannas – varje vecka

Det tas krafttag mot fusket.

#fusk, #pubg


KoP
Medlem

Skrämmande att det är så många som tar till fusk och oärligheter. 😶

Dock kanske det inte är så "många" om man ser till den totala mängen spelare som spelar PUBG? 🤔

Inaktiv

Borde bli olagligt med att sälja fösk

Medlem

såg detta för ett tag sen:

https://youtu.be/LkmIItTrQP4?t=652

Timestamp: 10:52

Runt 30% av spelare i FPS använder någon form av fusk. Är ganska lätt för oss i sverige att se det som extremt högt, men finns många kulturer i världen där det är betydligt mycket mer acceptabelt att fuska, och dom är oerhört många fler än oss, t ex Kina, där BattleEye rapporterade ett par år sen att 99% av fuskarna i PUBG kom ifrån:
https://dotesports.com/pubg/news/pubg-99-percent-cheaters-fro...

Är riktigt intressant hur stora skillnaderna kan vara pga kultur.

PS: har läst flertal gånger att det är ganska populärt i kina att erbjuda hacks på internet-cafén som ett incitament att gå dit iställlet för konkurrenter, funkar ganska bra då tydligen dom flesta hacks är prenumerationstjänster nuförtiden. Har dock ingen källa på detta påstående, bara massor med folk på internet.

Medlem

Märks inte tyvärr…stöter på fuskare i var och varannan match…

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Märks inte tyvärr…stöter på fuskare i var och varannan match…

Kör du rankat då eller? Spelade orankat i ca 12h i helgen med polarna och stötte på två som var uppenbara.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kör du rankat då eller? Spelade orankat i ca 12h i helgen med polarna och stötte på två som var uppenbara.

Beror helt på vilket läge du spelar. I FPP (first-person-perspective) så är det som minst hackare av okänd anledning.
I third-person-perspective så är det knökat med hacks.

Tydligen också stor skillnad på vilken region man kör på.

Medlem

De bryr sig inte om hackare. Spelet är stort på kinesiska marknaden och därav medföljer massa hacks, då det är i deras "kultur".
Trots att man kan rapportera spelare in-game för fusk så har inget gjorts mot det på åratal. Man kan se profiler som kör öppet med fusk som inte blir bannade.

https://www.youtube.com/watch?v=NR8EOxEd8KI

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Beror helt på vilket läge du spelar. I FPP (first-person-perspective) så är det som minst hackare av okänd anledning.
I third-person-perspective så är det knökat med hacks.

Tydligen också stor skillnad på vilken region man kör på.

Det kan förklara det. Sist vi spelade TPP var strax innan FPP introducerades

Är ju tråkigt nog flest som spelar TPP och då blir det tyvärr naturligtvis fler fuskare där, fast egentligen.. procentuellt sett borde det ju vara detsamma 🤔

Medlem

Efter en ny uppdatering eller patch, "säsong", så är det katastrof i ungefär en månad, sen kan det lugna ner sig. Report systemet tycker jag funkar bra i PUBG eftersom en fuskare oftast får fler än 3+ rapporter på sig, vilket automatiskt temp bannar spelaren. Som Sviskon säger så är det ingen idé att försöka förstå det hela då Kinas levnadssätt är lite annorlunda, men samtidigt finns det många otroligt bra kineser som inte fuskar, vilket säkert bidrar till att många andra kineser gör det, mycket handlar om att vinna där, medans vi Européer står mitt i korselden.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det kan förklara det. Sist vi spelade TPP var strax innan FPP introducerades

Är ju tråkigt nog flest som spelar TPP och då blir det tyvärr naturligtvis fler fuskare där, fast egentligen.. procentuellt sett borde det ju vara detsamma 🤔

Alla seriösa spelare spelar FPP. För att kunna se spelare måste du även visa dig, och där med öppna dig för att bli skjuten.
I TPP ligger alla och gömmer sig medans de letar folk med kameran. Det läget lockar mer nybörjare och cassuals.

Medlem

Jag hade ingen aning att det blivit gratis nu.
Kan jag få tillbaka mina pengar?

Iofs så har jag inte spelat på evigheter.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det kan förklara det. Sist vi spelade TPP var strax innan FPP introducerades

Är ju tråkigt nog flest som spelar TPP och då blir det tyvärr naturligtvis fler fuskare där, fast egentligen.. procentuellt sett borde det ju vara detsamma 🤔

Nu har jag inte spelat på flera år men jag slutade helt med tpp när fps kom.
Känns som givet nybörjar/barnläge med tpp, som Fortnite 🙂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu har jag inte spelat på flera år men jag slutade helt med tpp när fps kom.
Känns som givet nybörjar/barnläge med tpp, som Fortnite 🙂

Håller med. Tycker inte TPP har en plats i ett spel som PUBG över huvud taget men det är tack vare skins vi fick det.

Medlem

Så det kanske inte borde kallas för fusk längre utan snarare add ons. Kanske lika bra att låta "fusk" finnas i spelen med en gång så slipper alla ladda ner dom? Man är tydligen en outsider idag om man inte har något fusk aktiverat.
Synd det ännu inte finns fusk fria fps spel. Kan inte tänka mig någon äldre än 18år vilja spela dessa spel nu för tiden. Men å andra sidan när alla har fusk så finns det ju inga fusk längre kanske så dom tänker. Man kanske borde testa

Medlem

Vill inte påstå att man blir supersugen på att lira FPS mot andra direkt, efter att tagit del av siffrorna.
Men vad säger de stora aktörerna, att vi som spelare bara får acceptera att det är så? Att man bannlyser 100K spelare i veckan löser ju inte problemet direkt...


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Vill inte påstå att man blir supersugen på att lira FPS mot andra direkt, efter att tagit del av siffrorna.
Men vad säger de stora aktörerna, att vi som spelare bara får acceptera att det är så? Att man bannlyser 100K spelare i veckan löser ju inte problemet direkt...

Spela ett annat spel är väll det enklaste.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så sjukt mycket fuskare...PC, ett trasigt format.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spela ett annat spel är väll det enklaste.

Men det löser dock inte problemet?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Håller med. Tycker inte TPP har en plats i ett spel som PUBG över huvud taget men det är tack vare skins vi fick det.

Håller inte med. PUBG började och blev populärt som ett TPP spel, så hur kan man säga att TPP inte har en plats i PUBG när det är grunden utav spelet?

Själv ogillar jag FPS i PUBG men förstår att det behövdes lägga in då efterfrågan blev så stor. Jag har spelat FPS spel i mer än 20 år och blev glad att PlayerUnknown för en gångs skull satsade på ett TPP spel i tävlingsform, därför är hela idén med PUBG TPP. Allt ni pratar om nybörjare som spelare TPP är bara nonsens, att man kan använda kameran för att se fiender utan att synas är detsamma för dina fiender, så det handlar bara om vem som kan hantera situationen bäst och ta med den extra beräkningen i stridens hetta.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Så sjukt mycket fuskare...PC, ett trasigt format.

Beror pånspel.
Jag spelar online på PC, iofs VR spel.
Stöter inte på fuskare, upplever iaf inte det.
Nån som utnyttjar exploits kanske men det är väll inte nått som bara förekommer på PC och sånt åtgärdas eftersom av utvecklarna.

Visst kan man säga att "konsol är bättre" ur fusksynpunkt men är imo inte alls lika kul med tex Battlefield på konsol, känns styltigt som fan.

Sen inte att förglömma alla som skyller på fuslare pga dom inte kan acceptera npn annan är böttre.
Blivigt fuskanklagad många ggr genom tiderna.
Och enda gången jag faktiakt fuskat var på konsol


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av nils45:

Håller inte med. PUBG började och blev populärt som ett TPP spel, så hur kan man säga att TPP inte har en plats i PUBG när det är grunden utav spelet?

Själv ogillar jag FPS i PUBG men förstår att det behövdes lägga in då efterfrågan blev så stor. Jag har spelat FPS spel i mer än 20 år och blev glad att PlayerUnknown för en gångs skull satsade på ett TPP spel i tävlingsform, därför är hela idén med PUBG TPP. Allt ni pratar om nybörjare som spelare TPP är bara nonsens, att man kan använda kameran för att se fiender utan att synas är detsamma för dina fiender, så det handlar bara om vem som kan hantera situationen bäst och ta med den extra beräkningen i stridens hetta.

TTP känns imo alldeles för orealistiskt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Beror pånspel.
Jag spelar online på PC, iofs VR spel.
Stöter inte på fuskare, upplever iaf inte det.
Nån som utnyttjar exploits kanske men det är väll inte nått som bara förekommer på PC och sånt åtgärdas eftersom av utvecklarna.

Visst kan man säga att "konsol är bättre" ur fusksynpunkt men är imo inte alls lika kul med tex Battlefield på konsol, känns styltigt som fan.

Sen inte att förglömma alla som skyller på fuslare pga dom inte kan acceptera npn annan är böttre.
Blivigt fuskanklagad många ggr genom tiderna.
Och enda gången jag faktiakt fuskat var på konsol

Nu är det ju redan hänvisat att så många som 30% fuskar i onlinespel på PC, då är det ju klart att man kommer kunna skylla mycket på "fusk", vare sig det faktiskt är fusk eller inte, det är formatet PC i det fallet det är fel på att det inte går att komma åt det utbredda fusket, då kommer ju aldrig en onlinematch kännas rättvis oavsett. Bättre då att lira på konsol eller mindre spel än Battlefield där man bara kan spela med folk man känner. Spela mot främlingar på PC, går inte när folk kan trixa så mycket med både hårdvaran och mjukvaran.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nu är det ju redan hänvisat att så många som 30% fuskar i onlinespel på PC, då är det ju klart att man kommer kunna skylla mycket på "fusk", vare sig det faktiskt är fusk eller inte, det är formatet PC i det fallet det är fel på att det inte går att komma åt det utbredda fusket, då kommer ju aldrig en onlinematch kännas rättvis oavsett. Bättre då att lira på konsol eller mindre spel än Battlefield där man bara kan spela med folk man känner. Spela mot främlingar på PC, går inte när folk kan trixa så mycket med både hårdvaran och mjukvaran.

Jag håller inte med.
Det är inte roligare att spela spel som Battlefield på konsol. Tycker det kan jämföras med att spela biljard mef ett kvastskaft, det funkar men är inte bra eller speciellt kul.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag håller inte med.
Det är inte roligare att spela spel som Battlefield på konsol. Tycker det kan jämföras med att spela biljard mef ett kvastskaft, det funkar men är inte bra eller speciellt kul.

Men att spela det med alla fuskarna på PC, det är ju som att spela biljard med en motståndare som helt skippar biljardkön och bara greppar biljardbollarna med händerna och kör ner dem där hen känner för

Medlem
Skrivet av Majoren:

Men att spela det med alla fuskarna på PC, det är ju som att spela biljard med en motståndare som helt skippar biljardkön och bara greppar biljardbollarna med händerna och kör ner dem där hen känner för

Ja jag vet inte om det ändrats då det var länge sen jag spelade spel som BF online men det var samma snack om fusk då.
Jag upplevde aldrig fuskare förstörde upplevelsen. Det var mo ett överdrivet problem.
Det känns som "competitive" mp är större på PC än konsol så det kanske är en orsak också att det gnälls mest.
Sen verkar många allmänt less på klimatet i MP idag och drar det också över samma kant.

Tacka vet jag virtual reality, där upplever jag inget fuskande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av nils45:

Håller inte med. PUBG började och blev populärt som ett TPP spel, så hur kan man säga att TPP inte har en plats i PUBG när det är grunden utav spelet?

Själv ogillar jag FPS i PUBG men förstår att det behövdes lägga in då efterfrågan blev så stor. Jag har spelat FPS spel i mer än 20 år och blev glad att PlayerUnknown för en gångs skull satsade på ett TPP spel i tävlingsform, därför är hela idén med PUBG TPP. Allt ni pratar om nybörjare som spelare TPP är bara nonsens, att man kan använda kameran för att se fiender utan att synas är detsamma för dina fiender, så det handlar bara om vem som kan hantera situationen bäst och ta med den extra beräkningen i stridens hetta.

Jag skulle å andra sidan säga att allt det du säger om TPP är rent nonsens, speciellt det där om att eftersom alla kan abuse:a kameran så är det okej. Periskopspelande är bara fånigt och har (i min mening, naturligtvis) ingen plats i ens en halvt seriös tävlingsshooter. Men visst, tycker man det är kul så är ju TPP-mode ett bra val, men det förstör det taktiska i ett annars väldigt bra spel.

Enda grunden till att TPP var i PUBG över huvud taget var på grund av skins, och FPP var alltid planerat, men inte i spelet först på grund av Unreal Engine-mallen Bluehole använde. Kommer tydligt ihåg diskussionerna om detta i Discorden med PU själv under det första alpha-stadiet vi gamla Arma 3 BR-rävar deltog i.

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Märks inte tyvärr…stöter på fuskare i var och varannan match…

Jo har samma upplevelse i alla battle royale liknande spel.

Om vi säger att 0,5% fuskar. Är det 100 spelare per match är det då minst 1 fuskare varannan match. I en CS match på 10 pers en var 20:e match istället.

Nackdelen när det är så många spelare i samma match, en enda jäkel kan förstöra så mycket för så många.

1
Skriv svar