Trålös mobilladdare

Medlem
Trålös mobilladdare

Någon som vet om någon riktigt bra trådlös laddare för mobiler?

Har nyligen bott på ett hotell där de hade en bordslampa på skrivbordet med trådlös laddningssymbol på sig. Testade lägga min mobil med sitt skal på sig där och den laddade utan problem. Riktigt smidigt.

Så jag köpte en "Samsung EP-P2400 - Trådlös laddningsplatta - 15 Watt" till min Xiaomi 12.

Testadelägga mobilen på den med sitt skal och den vägrade ladda. Tog min frus Samsung S20 mobil och la på den med sitt skal och den vägrade ladda.

Tog av mitt skal och la den på och samma med fruns Samsung mobil och den laddade några sekunder och avbröt. Fick placera om mobilen flera gånger utan skalet till millimeter precision för att få den att konstant ladda i flera minuter, uppåt 10 minuter innan den avbröt ändå.

Har läst samma skit från andra laddplattor. Var hittar man en riktigt bra och snabb laddplatta som funkar och även med skal på?
Finns det eller är allt på marknaden skit?

Tittade på nätet på denna som låter lovande, men man vet ju inte helt säkert. Tanken är att jag vill använda den i bilen då jag jobbar extra i ett yrke med leveranser där jag går ut och in ur bilen hela tiden och behöver navigering och mobilens skärm igång konstant, så det suger mycket batteri.

https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefontill...

Att koppla i och ur laddkabel varje gång kommer slita ut laddporten ganska snabbt. Det har hänt förr på tidigare telefoner.

Medlem

Min erfarenhet är väldigt lik din. Inte med att ha prövat bra sådana utan mer att de jag prövat har varit kassa. Ska dock nämnas att jag mest prövat de billigare laddplattorna.
Hade en som funkade hyfsat utan skal i ca 6 månader och sen började det krävas millimeter perfektion. Efter ca 2 år så började den bukta utåt en hel del och se en aning mindre säker ut.
Kände sen att det var enklare att bara stoppa i sladden än att försöka med trådlösa varianter, även om de är sköna när de funkar, även på semester utrikes där de har underliga elkontakter.

Sen det där med att slita ut kontakthålet vet jag inte om jag håller med om. Haft iPhone som höll 6 år och det var inte hålet för laddaren som var orsaken att jag bytte. Körde även med en iPad 3 i väldigt många år, även där höll porten för laddaren hela tiden. Enda gången jag haft problem med att laddaren inte vill gå i ordentligt eller ladda luren är för att det letat sig in ludd från fickan och gjort så att sladden inte får kontakt med telefonen. Men med en tandpetare så var det löst.

1
Skriv svar