Ada Wong anländer till Resident Evil 4

Robot
Ada Wong anländer till Resident Evil 4

Separate Ways släpps till Resident Evil 4 nästa vecka.

#Resident-evil-4, #capcom


Medlem

Guld !.. Jag är supersugen på en ny genomspelning sedan jag tänkte på det igår. Avvaktar tills denna DLC släpps ihop med en ny patch nästa vecka.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Kommer inte köra detta då jag tycker Ada i remaken är sämre än original Ada från RE4. Inte samma charm.

Hela Remaken av 4 år bara tråkig, dyster och mer nertonat emo deppigt. Mörkare och mer realistiskt. Alla karaktärer är mer tråkiga. Speciellt Ada och Ashley.

Blev så lack på hur de tog bort all ost och humor i RE4-Remake att jag installerade originalet igen istället och spelade det.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Lite REA på RE på PS Store nu. Village för strax över 200 och RE4 för 400. Vilket ska jag slå till på? Har inte spelat något av det. Litar på här

Medlem
Skrivet av Sunny:

Lite REA på RE på PS Store nu. Village för strax över 200 och RE4 för 400. Vilket ska jag slå till på? Har inte spelat något av det. Litar på här

Samma på Steam, RE 4 Remake nedsatt 34%, Village 50%, och 2 och 3 hela 75%. Bra tillfälle att slå till på något av dem.
Jag gillade Village mer än remake 4an.
Är lite viktigt att komma ihåg att Village och 4an är olika stil, Village är förstapersonsperspektiv i den mer moderna soft reboot stilen de gjorde för att nya spelare inte skulle skulle känna att de behövde köra allt. 4an är i samma stil som originalet fast väldigt mycket snyggare, smidigare, och modernare. Som sades tidigare så har en del av ostigheten försvunnit från 4an så har man nostalgi är det bra att veta i förväg.
Den ordning JAG skulle kört spelen är 7 och sen 8, alltså Village, alternativt 2 och sen 4. Anledningen är att de spelen följer samma karaktärer. 7-8 är Ethan Winters story i mer skräck fokuserade spel och 2 och 4 är Leon Kennedys story i en modern tolkning av den klassiska survival horror genren.
Hoppas du blev lite klokare…

Medlem
Skrivet av Sunny:

Lite REA på RE på PS Store nu. Village för strax över 200 och RE4 för 400. Vilket ska jag slå till på? Har inte spelat något av det. Litar på här

Jag skulle kört remaken på 2an. Den kostar en hundring typ Men jag tycker alla dem senaste spelen är mycket bra på sina egna sätt.

Men fyran är nog det bästa jag har spelat i år!

Medlem

Detta kommer bli dunder!

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Vi prata förstås om kapitlet med Ada Wong som fanns med i originalet men saknades i remaken

Ska bli kul med separate ways för jag har inte spelat den delen eftersom den inte fanns med i den ursprungliga GC versionen

Medlem
Skrivet av Sunny:

Lite REA på RE på PS Store nu. Village för strax över 200 och RE4 för 400. Vilket ska jag slå till på? Har inte spelat något av det. Litar på här

Köpte Village på REA i våras men jag valde att spara det till Oktober 👻🎃💀 Då jag redan äger RE4 till Switch så kan jag vänta med att köpa remaken. Det är förbannat bra dock, både HD-remastern och remaken (iaf demot jag testade).

Medlem

En intressant och bra artikel. En rättelse dock.
"Vi PRATAR förstås om kapitlet med Ada Wong som fanns med i originalet men saknades i remaken."

Medlem

Om man köpte Deluxe versionen i våras, ingår dlc i det eller måste köpas seperat för 200

Skribent
Skrivet av Frezy_man:

Ska bli kul med separate ways för jag har inte spelat den delen eftersom den inte fanns med i den ursprungliga GC versionen

Ahh! Jag hade för mig den fanns där också. Men kan ha bladat ihop med Wii-versionen.

Skrivet av Andy Wadstein:

En intressant och bra artikel. En rättelse dock.
"Vi PRATAR förstås om kapitlet med Ada Wong som fanns med i originalet men saknades i remaken."

Tack, och fixat


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har läst någonstans att separate ways var ett tillägg som fanns med i alla andra versioner än GC versionerna 😊

It's not a lake, it's an ocean

Kul! Jag älskar ju Resident Evil 4 så jag måste försöka hinna med detta. Men just nu handlar allt om Starfield och sedan blir det Alan Wake II. I december kan det finnas tid för att återvända till RE4.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Kommer inte köra detta då jag tycker Ada i remaken är sämre än original Ada från RE4. Inte samma charm.

Hela Remaken av 4 år bara tråkig, dyster och mer nertonat emo deppigt. Mörkare och mer realistiskt. Alla karaktärer är mer tråkiga. Speciellt Ada och Ashley.

Blev så lack på hur de tog bort all ost och humor i RE4-Remake att jag installerade originalet igen istället och spelade det.

Men men men mörk deppigt emo är vad jag lever för. Många fler spel borde vara snuskigare mörkare blodiga och väldigt emo då skulle jag bli glad.

1
Skriv svar