Spider-Man 2 får troligen new game+ och omspelningsbara uppdrag i år

Robot
Spider-Man 2 får troligen new game+ och omspelningsbara uppdrag i år

Kommer du att svinga dig runt i New York i dag?

#Insomniac, #Spider-man-2


Medlem

Nej. Blir Los Santos (GTA 5) istället. Får se om det blir Spider-Man 2 nån gång, känns inte så nu. Räckte nog med första.

Medlem

Jajjemän. Jag pre-loadade Spidde igår kväll, så nu väntar jag bara på att jobbdagen ska ta slut.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Varför färdigställer man inte sådant inför release? De vet ju att folk vill ha det.
Inte bara Insomniac som är dåliga på detta.


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Varför färdigställer man inte sådant inför release? De vet ju att folk vill ha det.
Inte bara Insomniac som är dåliga på detta.

De hinner inte tror jag. För lite folk som jobbar på spelen och för liten budget.

Medlem

Skulle va intressant o veta hur många som faktiskt spelar spel med new game+. Personligen så har jag nog aldrig kört det så för mig spelar det ingen större roll.

Har hela act 3 kvar på Baldurs Gate så Spider-man får vänta ett tag!

Medlem

Yes det blir definitivt mer Spider-Man 2 i helgen. Har hunnit testa ett par timmar nu och gillar det jag spelat.

Skrivet av Bussovic:

Varför färdigställer man inte sådant inför release? De vet ju att folk vill ha det.
Inte bara Insomniac som är dåliga på detta.

Känns ju i min mening betydligt viktigare att putsa och få bort buggar till releasen osv än att färdigställa ett NG+-läge.

Medlem

Blir att spela hela helgen med systersonen


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Varför färdigställer man inte sådant inför release? De vet ju att folk vill ha det.
Inte bara Insomniac som är dåliga på detta.

Att färdigställa och buggfixa i spel tar tid och resurser, det är dyrt helt enkelt. Bättre trycka ut det i tid och tjäna pengar.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Att färdigställa och buggfixa i spel tar tid och resurser, det är dyrt helt enkelt. Bättre trycka ut det i tid och tjäna pengar.

Bättre att släppa spel som funkar.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Bättre att släppa spel som funkar.

Absolut men det finns ju grader av det också.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Bättre att släppa spel som funkar.

Med tanke på vilka betyg spelet har fått så kan vi nog konstatera att spelet funkar ganska bra.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

"Kommer du att svinga dig runt i New York i dag"

Växer det löv på träd. 😅

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Absolut men det finns ju grader av det också.

Antingen så funkar det eller inte. Funkar det inte så kommer det flera updates senare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Med tanke på vilka betyg spelet har fått så kan vi nog konstatera att spelet funkar ganska bra.

Kanske som Ragnarök då? Rekommenderades att ladda ner update men jag läste att Digital Foundry sa det funkade bra ändå, och det gjorde det.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Antingen så funkar det eller inte. Funkar det inte så kommer det flera updates senare.

Inte enligt min erfarenhet. Färdiga spel uppdateras och en del trasiga eller ofärdiga fortsätter att vara det.

Medlem

Det är inte så långt. Det är ju några som redan har klarat spelet. Det är med cutscenes ca 12h långt. Med sidequest också. Så det behövs nog.

Det är vad Twitter X säger. Finns en hel playthrough att skåda.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Inte enligt min erfarenhet. Färdiga spel uppdateras och en del trasiga eller ofärdiga fortsätter att vara det.

Ja, jag har varvat flera spel utan att uppdatera, sett att det kommit flera updates. Undrar vad det är de fixar till? Kanske mest för de som spelar online?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är inte så långt. Det är ju några som redan har klarat spelet. Det är med cutscenes ca 12h långt. Med sidequest också. Så det behövs nog.

Det är vad Twitter X säger. Finns en hel playthrough att skåda.

Gamefaqs: 21 timmar.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Gamefaqs: 21 timmar.

https://youtu.be/t2yKVdJwo5k?si=5KSbcQs_O-sjXJOb

Eller 10,5h. Om det nu är med sidouppdrag eller ej får någon annan titta på. Men hoppas det är kul. Det är det som är viktigast.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

https://youtu.be/t2yKVdJwo5k?si=5KSbcQs_O-sjXJOb

Eller 10,5h. Om det nu är med sidouppdrag eller ej får någon annan titta på. Men hoppas det är kul. Det är det som är viktigast.

15-25 timmar beroende på hur mycket man gör vid sidan av enligt diverse recensenter.

Medlem

9-26 timmar beroende på om man vill göra allt eller springa igenom verkar det som. Det är väl skönt med spel man är klar med efter en helg, finns ju så många.
https://howlongtobeat.com/game/79769

Medlem

Väldigt stabilt spel hitintills. Har bara varit med om en bugg och det var en rackare som smällde raketer på ett tak. Han var vit med hade svarta händer(inte sotiga).

Medlem
Skrivet av Ribcage:

9-26 timmar beroende på om man vill göra allt eller springa igenom verkar det som. Det är väl skönt med spel man är klar med efter en helg, finns ju så många.
https://howlongtobeat.com/game/79769

Fast med en prislapp på 800:- förväntar i alla fall jag mig ett spel med betydligt mer innehåll. Även om jag älskade föregångarna så kommer jag inte köpa spelet innan jag kan hitta det med en rejäl rabatt.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Fast med en prislapp på 800:- förväntar i alla fall jag mig ett spel med betydligt mer innehåll. Även om jag älskade föregångarna så kommer jag inte köpa spelet innan jag kan hitta det med en rejäl rabatt.

Tycker också prislappen är väl saftig men köpte det ändå och har spelat runt 5 timmar hittills. Var länge sen jag köpte ett AAA-spel på releasedagen nu så det var inte jättesvårt att motivera.
Jag ser ju dock hellre att ett såhär stort spel är väloptimerat och ger mig en riktigt skön AAA-åktur i 15 timmar än att det är fyllt med massa sidofluff för innehållets skull. Visst att det är open world och allt vad det innebär men storyn är egentligen det jag är ute efter plus lite svingande och kul fighting mellan varven.

Har väl kanske gett upp lite när det gäller meningsfullt fluff i open world-spel. Senast jag kände att jag hade kul med sidospår var i The Witcher 3 och det är ett tag sen nu.

Avstängd

Vem Fan lägger 900 spänn på en standardutgåva av ett spel? Dekadens.

Gräsen är nådd.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Tycker också prislappen är väl saftig men köpte det ändå och har spelat runt 5 timmar hittills. Var länge sen jag köpte ett AAA-spel på releasedagen nu så det var inte jättesvårt att motivera.
Jag ser ju dock hellre att ett såhär stort spel är väloptimerat och ger mig en riktigt skön AAA-åktur i 15 timmar än att det är fyllt med massa sidofluff för innehållets skull. Visst att det är open world och allt vad det innebär men storyn är egentligen det jag är ute efter plus lite svingande och kul fighting mellan varven.

Har väl kanske gett upp lite när det gäller meningsfullt fluff i open world-spel. Senast jag kände att jag hade kul med sidospår var i The Witcher 3 och det är ett tag sen nu.

Jag köpte Death Stranding och Ragnarök när de släpptes. Jag tyckte det var kul att spela spel som funkade. Jag har alltid föredragit produkter som funkar när jag har köpt dom.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag köpte Death Stranding och Ragnarök när de släpptes. Jag tyckte det var kul att spela spel som funkade. Jag har alltid föredragit produkter som funkar när jag har köpt dom.

Har inte spelat Ragnarök än men Death Stranding köpte jag ett tag efter releasen och det var fantastiskt. Vet inte hur det var på releasen dock.

1
Skriv svar