Microsoft sägs vilja snabba på Fallout 5-utvecklingen

Robot
Microsoft sägs vilja snabba på Fallout 5-utvecklingen
Chefredaktör
Dex
Medlem

Även om dom skyndar på ett nytt Fallout spel så lär det var rent för sent att "rida på tåget" av tv-seriens lansering så känns inte så lönt att skynda på det. Speciellt inte om det innebär att det blir lite sämre spel för att dom skyndar på.
Och framför allt så tror jag Elder Scrolls 6 nog är ett större spel släpp än ett Fallout 5 är om inte Fallout 5 hade släppts nu lagom när serien är som störst.
Lite så som Sony missade tåget med att släppa ett nytt Last of Us Spel när serien kom och var som störst.

Medlem

TV-serien blev så lyckad att all personal på Bethesda får jobba 25-timmarsdagar och åttadagarsveckor så man hinner få ut en produkt lagom till säsong 2.

Crunch. Crunch never changes.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kommer det inte ut nästa 2-3 år blir jag väldigt förvånad


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Pjotor:

TV-serien blev så lyckad att all personal på Bethesda får jobba 25-timmarsdagar och åttadagarsveckor så man hinner få ut en produkt lagom till säsong 2.

Crunch. Crunch never changes.

Blir Fallout76 all over again.

Medlem

Borde inte vara några problem med Microsofts resurser. Släng pengar på projektet så kan de säkert ha ett Fallout redo till releasen av säsong 2 om drygt två år.

Dex
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kommer det inte ut nästa 2-3 år blir jag väldigt förvånad

Som skrevs i artikeln så verkar Bethesda vara väldigt ovilliga att "lämna över" Fallout till någon annan studio och Todd Howard har ju sagt att dom ska göra Elder Scrolls 6 innan Fallout 5 så det är nog mer troligt att det tar 10 år till
Om så klart inte Microsoft tvingar dom att släppa det till en annan studio, men känns ganska osannolikt också då det ändå tar typ 5 år att göra ett nytt AAA spel och om 5 år lär ju TV-seriens stora hype ha lagt sig rätt rejält.

Men man kan ju verkligen hoppas att dom släpper det till en annan studio så man slipper vänta 10 år

Medlem

Efter succén med serien så förstår jag varför aktieägarna har bråttom med att få ut ett nytt spel utan någon som helst omtanke till kvalitet.

Medlem

Obsidian ägs väl av Microsoft numera så dom skulle gärna få ta den pucken 😁

Ja, ett Bethesda-spel som dessutom är framstressat låter ju som ett bra recept. Verkligen.

Medlem

Gör dom Fallout/Starfield vill dom ha Elder Scrolls, gör dom Elder Scrolls vill dom ha Fallout.

Om dom vill att det här varumärket inte ska börja akut tappa sin kredibilitet så får dom helt enkelt lugna sig mellan spelen.

Sen känns det ifs som Bethesda (Game Studios) sjunger lite på sista värsen.
Dom må antingen förnya sig eller så är dom på vägen ut, eller iaf neråt.

Så inte vet jag, kanske ge Fallout till någon annan - Obsidian?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Som får gärna skynda på lite, jag börjat bli gammal

Medlem

Om man även vill ha uppföljare till Starfield så måste man sätta in en till studio som kan jobba med Bethesdas IP:n. Annars kommer det ta 10-15 år mellan varje del.

Medlem

Klart det ska smidas medan järnet är varmt. Hade serien floppat hade det knappast varit särskilt bråttom

Medlem

Låter bra Bethesda arbetar ju i snigelfart öka takten! Vill även ha ett Starfield 2 och en uppföljare på Fallout 76 nu nu nu!! Make it happen 😎

Medlem

ett litet tips från mig, eller se det som en gyllene regel....

STRESSA ALDRIG BETSHITSTA

Fallout 5 kommer släppas om 2 veckor i pre-alpha stadiet, blir sedan spelbart runt 2029

Medlem

New Vegas 2!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Borde inte vara några problem med Microsofts resurser. Släng pengar på projektet så kan de säkert ha ett Fallout redo till releasen av säsong 2 om drygt två år.

MS äger Bethesda, men de är fortfarande ett eget bolag med egna pengar. Tvivlar på att MS är sugna på att kasta pengar på dem.

Med det sagt, efter Starfield så känns Bethesda spel som något man inte köper längre.

Skrivet av Sphere Of No-Form:

Ja, ett Bethesda-spel som dessutom är framstressat låter ju som ett bra recept. Verkligen.

De blir inte bra ens med gott om tid längre...


signatur

I drank what?

Medlem

Spelar ingen roll när det släpps för det kommer inte se bra ut ändå.

Medlem

det är lugnt, barnen får ta över efter fallout 5 så man kan gå i pension. allt detta väntande är väldigt slitsamt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Dex:

Även om dom skyndar på ett nytt Fallout spel så lär det var rent för sent att "rida på tåget" av tv-seriens lansering så känns inte så lönt att skynda på det. Speciellt inte om det innebär att det blir lite sämre spel för att dom skyndar på.
Och framför allt så tror jag Elder Scrolls 6 nog är ett större spel släpp än ett Fallout 5 är om inte Fallout 5 hade släppts nu lagom när serien är som störst.
Lite så som Sony missade tåget med att släppa ett nytt Last of Us Spel när serien kom och var som störst.

Om man vill vara lite optimistisk så har de ju faktiskt inte gjort den sista säsongen av serien ännu. Om den fortsätter att vara lika poppis över de kommande säsongerna kan det ju faktiskt bli riktigt bra att "samsläppa" ett spel i framtiden, mot seriens final kanske?

Med det sagt så tror jag inte riktigt att det kommer att te sig just så, men den som lever får se.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Noll procent hype från min sida. Titta hur mediokert Starfield blev, nej Bethesda har aldrig imponerat mig. Stelaste animationerna spelvärlden sett och medioker dialog, förstår verkligen inte hur de kan vara så hajpade.

Medlem

Fallout 5: It just works

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kommer det inte ut nästa 2-3 år blir jag väldigt förvånad

Jag skulle bli mer förvånad om det kommer ut under dom kommande 2-3 åren. Jag skulle till och med bli förvånad om Elder Scrolls 6 kommer ut inom 2-3 år.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Hoppas det blir med en grafikmotor som inte har låst fps.. däremot får den gärna vara egenutvecklad då jag kräks på unrealmotorn

Medlem

Bättre att lämna över IP't i så fall, för de kan knappast jobba på FO5 och ES6 samtidigt, där ett ska stressas fram. Kommer behövas mer än buggfixning för moddare i så fall


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Hoppas det blir med en grafikmotor som inte har låst fps.. däremot får den gärna vara egenutvecklad då jag kräks på unrealmotorn

Jag kräks på Creation Engine. Ska vi kräkas i kors?

Medlem
Skrivet av Odee:

Jag kräks på Creation Engine. Ska vi kräkas i kors?

Trots sina skavanker är den betydligt charmigare än Unreal

Medlem

Efter hur det gick med Starfield är jag tveksam till att den faktiska utvecklartiden hos Bethesda spelar roll. Andra studios kan göra bättre spel på halva tiden så låna gärna ut IPt till någon annan att göra nästa Fallout istället. Det kanske inte blir bra ändå, men det kan knappast bli sämre så risk/reward är bra.

12
Skriv svar