Helldivers 2 har sålt omkring 150 000 ex i Sverige, säger vd:n

Robot
Helldivers 2 har sålt omkring 150 000 ex i Sverige, säger vd:n
Medlem
Medlem

Bara att gratulera! Hade tänkt det kanske skulle svalna snart, men verkar finnas mycket underhållning i spelet.

Jag såg ingen marknadsföring för detta spelet; hörde om det när polare började nöta det 24/7. Bevis på att ett bra spel bara säljer, oavsett PR-avdelning.

Skribent
Skrivet av Weeks_death:

Bara att gratulera! Hade tänkt det kanske skulle svalna snart, men verkar finnas mycket underhållning i spelet.

Jag såg ingen marknadsföring för detta spelet; hörde om det när polare började nöta det 24/7. Bevis på att ett bra spel bara säljer, oavsett PR-avdelning.

Kändes som Sony inte direkt ville ge det här spelet en chans. Eller trodde det skulle bli något större, utan mest hålla det som ett mellanspel mellan större spel.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kändes som Sony inte direkt ville ge det här spelet en chans. Eller trodde det skulle bli något större, utan mest hålla det som ett mellanspel mellan större spel.

Mja, med tanke på att det första också släpptes i princip"samtidigt" på Windows redan 2015 så kan man kanske undra både över vad förväntningarna från utgivaren var då, och hur rimliga folks förväntningar på om det betyder att även andra spel ska släppas samtidigt nu är.

Annars händer det ju hursomhelst rätt frekvent att spel upplevs få oförtjänt lite utrymme i PR och reklam. Oftast för att de lanseras i skuggan av något annat. Men minns inte vad det skulle varit i Helldivers fall isåfall.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kändes som Sony inte direkt ville ge det här spelet en chans. Eller trodde det skulle bli något större, utan mest hålla det som ett mellanspel mellan större spel.

Mjo, är det en "liten studio från Sverige" med "svalt presterande" spel så var det nog bara ett spel att lista som "finns i Sonys bibliotek".

Men skoj att det blivit en succe, speciellt för alla som spelar där ute!

Medlem

Jag köpte det. Hade kul i typ 40 timmar. Fick ett kul spel för pengen men kommer inte ta upp det igen men roligt att det går bra 🥰

Medlem

omkring 150k, jag undrar hur många återköp?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kändes som Sony inte direkt ville ge det här spelet en chans. Eller trodde det skulle bli något större, utan mest hålla det som ett mellanspel mellan större spel.

Sony gav nog detta den chansen/budgeten det var värt då. Helldivers var verkligen inget stort spel innan, det är först nu. När Helldivers 3s marknadsföring skall hanteras så blir det nog en annan femma, men det kan säkert vara minst 5 år framåt, om det ens blir så eller med Sony (Sony kanske äger Arrowhead då iofs)


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Morricone:

omkring 150k, jag undrar hur många återköp?

Minst ett iaf, jag refundade efter typ 1½ timme. Detta var innan hela PSN konto grejen.
Jag gillade VERKLIGEN inte mekaniken i spelet, det SER kul ut, men då en stor del av spelet bygger på att vara omständigt bara för att vara omständigt (knappkombos för calldowns osv.) så går det bort för mig.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Minst ett iaf, jag refundade efter typ 1½ timme. Detta var innan hela PSN konto grejen.
Jag gillade VERKLIGEN inte mekaniken i spelet, det SER kul ut, men då en stor del av spelet bygger på att vara omständigt bara för att vara omständigt (knappkombos för calldowns osv.) så går det bort för mig.

Helt försteåligt!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Har de börjat sälja spelet i regioner utan PSN igen?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Har de börjat sälja spelet i regioner utan PSN igen?

Nej det kommer nog aldrig att hända heller för den delen.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Minst ett iaf, jag refundade efter typ 1½ timme. Detta var innan hela PSN konto grejen.
Jag gillade VERKLIGEN inte mekaniken i spelet, det SER kul ut, men då en stor del av spelet bygger på att vara omständigt bara för att vara omständigt (knappkombos för calldowns osv.) så går det bort för mig.

Det är ju inte där för att vara omständigt, det är för att skapa stress. Men många lär man sig utantill och är väldigt enkla kombinationer. Det är ju inte avancerat direkt att komma ihåg många av dem, en del är till och med medvetet enkla.

1
Skriv svar