Aliens vs Predator-demo släppt

Medlem
Medlem

Jävla skit demo, inte ens en browser som i left 4 dead.. suttit nu i över 10min.. händer inte ett jävla skit och vi är inte ensamma det är många som har detta problem.. vafan FIXA FFS !!!!!

Medlem

Som tidgare personer har sagt så är det ett förbannat jävla skit matchmakingsystem som används i demot (ska vara dedicated servers i fulla dock) så det kan ta ett tag att hitta. Det bästa är att försöka hitta så många vänner som möjligt och bjuda in dem för då ska det tydligen gå fortare.

Och när det gäller demot så är det snyggt men det känns väldigt konsolifierat. Ta t.ex. "Håll in E för att plocka upp vapnet". Vad är det för jävla skit? Och sedan så känns spelet otroligt slött och förvirrande. Oftast vet man inte vart man tittar och det är irriterande som fan att man blir "stunned" när man blir slagen och kameran tiltar till.

Såg fram emot det här och har förköpt det via Steam men börjar nu fundera på att ta avboka ärligt talat.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av bf07:

Jag hoppas innerligt att spelet inte kommer att kräva Steam.

newsflash!

tyvärr är det precis vad spelet kommer kräva

Någon mer än jag som hatar Steam? Om spelet kommer kräva det blir det kanske inget köp.


signatur
Lej
Medlem

RUNDGÅNG ARRRRRGH
Voicechat automatiskt på i lobbyn, hur fan tänkte dem där?
Hittar inget options för att stänga av dem heller.

Medlem

Fy fan va fail, skitspel! Gameplayen sög ju...

Medlem
Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Usch va mycket sämre det var än vad jag förväntade mig. En riktig konsollport var det.

Då skiter jag i att ladda ner, hatar dåliga konsolportar.

Medlem
Skrivet av bf07:

Jag hoppas innerligt att spelet inte kommer att kräva Steam.

Sega har redan bekräftat att spelet kommer att använda sig av Steam.

Skrivet av Shimo:

Och om en predator börjar boxa på en så är man rökt... kan inte ta sig ur närstriden och man står bara där och tar slag efter slag tills man dör.

Spelet använder sig av tre olika typer av "melee-moves." Light Attack, Heavy Attack och Block. Där Light är vanlig attack. Block slår Light medan Heavy slår Block. Ungefär. Kände att det var knepigt att komma in i men när man väl börjar göra det blir det lite lättare. Har mest spelet som Aliens hittills.

Sega/rebellion har dessutom sagt att dedikerade servrar, server browser med mera kommer att vara närvarande i det slutgiltiga spelet. Detta är ju till trots bara en demo.


signatur

"To do all that one is able to do, is to be a man; to do all that one would like to do, is to be a god."

Medlem

Här är min mini-recension på MP-demot.

Alien = lite svårt i början att vänja sig vid och klättra på väggar, men när man väl kommer igång så är denna klass överlägsen, grymma kill moves.

Colonial marine = rörelsedetektorn är kärnan i det hela här, tycker jag. Så fort den börjar göra ljud ifrån sig så kollar man varje hörn i ren panik.

Predator = väldigt besviken, detta var den klass jag såg mest fram emot. När man börjar spela, så har man inga vapen förutom sina claws, man måste alltså springa runt och leta efter vapen. Visst, det får man göra som CM också, men där får man åtminstone en handpistol och pulse rifle. Predators vapen ska ingå i hans arsenal från början!

Sammanfattning: detta var endast ett multiplayer-läge, Deathmatch, och där är 6 typer till. Ser fram emot dem, särskilt typen där en spelare är Predator och resten är Colonial Marines, men efter att spelat som Predator i Deathmatch så är jag lite reserverad. Det var en fröjd att spela Deathmatch som Alien, det kändes riktigt bra när man förföljde en CM för att till sist genomborra honom med min svans.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

Känns som alla som klagar är för insnöade i CS/Call of duty.

Om ett spel inte är likadant så blir det grinande direkt.

Ja tyckte det va ruskigt krånligt i början och Quick match är rena skiten. Men när man väl kommit igång är det sjukt kul, trodde verkligen inte de skulle bli så läskigt att spela MP men första mötet sket ja ner mig..av en predator från ingenstans.

Står även att demot är nå "pre work grejs" eller läste ja fel?

Blir ett direkt köp när det släpps helt klart, och det kommer bara bli bättre!


signatur

FUBAR

Medlem

Här ska liras!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag förstår in varför folk säger "det här är bara ett demo". Om det hade varit en beta så hade jag hållit med er, men ett demo ska demonstrera ett färdigt spel så att kunden blir sugen på att köpa det. Det gör tyvärr inte det här, utan det avskräcker tydligen många från att köpa.

Jag har inte testat det själv än, men jag ska ladda ner det och testa på Ps3 sen så att jag får en egen uppfattning.

Nä fy fasen de har verkligen lämnat gamla AvP känslan bakom sig. Steam är skit men jag var villig att tåla det men jösses spelet är ju skräp :(.

Nej fy sjutton har precis avbokat survival edition på Webhallen.:down:


signatur
Medlem

Kunde de inte slängt in en SP-level.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag förstår in varför folk säger "det här är bara ett demo". Om det hade varit en beta så hade jag hållit med er, men ett demo ska demonstrera ett färdigt spel så att kunden blir sugen på att köpa det. Det gör tyvärr inte det här, utan det avskräcker tydligen många från att köpa.

Jag har inte testat det själv än, men jag ska ladda ner det och testa på Ps3 sen så att jag får en egen uppfattning.

Anledningen till att vi säger det bara är ett demo är för att när man startar spelet, så står de verkligen att detta inte är en färdig produkt och att dom kmr ändra spelet mer inför releasen, så det demonstrerar inte ett färdigt spel, det står tydligt när du startar spelet, sen om folk inte kan läsa det och klagar så visst,

Själv så tyckte jag ändå spelet va rätt kul, tog tid o komma in i som sagt, men det va skoj och det blir ett köp för mig, för dom kmr som sagt bara patcha det och fixa till de mer efter realesen och jag tror på att dom kmr fixa det, till det bättre.

Medlem

får hoppas på ett hyffsat singel player läge

Medlem

Finns de inge SP läge? Blä, förutsätter ju att servrarna funkar, vilket dom inte verkar göra enligt kommentarerna

Medlem
Skrivet av Horzie:

Finns de inge SP läge? Blä, förutsätter ju att servrarna funkar, vilket dom inte verkar göra enligt kommentarerna

tog 3 minuter o hita en server för mig, lita inte på alla kommentarer, dom som klagar e välmest kräsna, bara testa det ist.

Och nej ingen SP eftersom det är ett MP demo..

Medlem

Har inte kommit in i spelet ens, de säger att de ska fixa dedikerade servrar och allt sånt, sen så släpper de en matchmaking funktion som är dålig i teorin, och som knappt fungerar i praktiken.

Någonting säger mig att man inte ska vara godhjärtat och tro på att de faktiskt kommer att släppa DS, Mod tools, eller något utav de saker de lovat PCspelarna. De verkar ju ha ljugit om att det inte är en konsolport, så de kan ju lika gärna ljugit om allt annat med.

Medlem

Kan inte installera.

När ja trycker install demo så händer de ingenting.

Någon?

Medlem
Skrivet av StereoX:

Visst, det får man göra som CM också, men där får man åtminstone en handpistol och pulse rifle.

Bara en handpistol? Jäklars, jag som hade hoppats på en ryggpistol eller möjligtvis en höftpistol

Medlem
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av Horzie:

Finns de inge SP läge? Blä, förutsätter ju att servrarna funkar, vilket dom inte verkar göra enligt kommentarerna

tog 3 minuter o hita en server för mig, lita inte på alla kommentarer, dom som klagar e välmest kräsna, bara testa det ist.

Och nej ingen SP eftersom det är ett MP demo..

hållr på o tanka hem de

Medlem

Laddade hem det under lunchen och hann precis till starta upp spelet med andra läget. Dock så disconnectades jag. Kanske dålig kodning gällande hur man sköter den biten.

Mitt andra frågetecken ligger kring antalet spelare i multiplayer? ska man bara kunna vara 8 spelare? om det ska vara något att köpa bör de nog få upp antalet till minst 32 i alla fall och inte ens då är det säkert jag köper

Medlem
Skrivet av RedEye:
Skrivet av bf07:

Jag hoppas innerligt att spelet inte kommer att kräva Steam.

newsflash!

tyvärr är det precis vad spelet kommer kräva

Och där dog all hopp för spelet. Inte för att man hade så mycket hopp för spelet i början men nu är det helt tomt iaf


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Ska tanka xbox demot, ngn som vet när det kommer?

Medlem

Att det bara är DM Demo är lite tråkigt, då det är det man inte kommer lira alls i det fulla spelet.
Inte när det finns så mycket roligare spellägen.

Men skall skaffa det till ps3 och inte PC

Medlem

Ingen som lirar ju, Letar efter session men inget händer..
Eller är det bara för friends lr?

Medlem
Skrivet av Eddz0r:

Anledningen till att vi säger det bara är ett demo är för att när man startar spelet, så står de verkligen att detta inte är en färdig produkt och att dom kmr ändra spelet mer inför releasen, så det demonstrerar inte ett färdigt spel, det står tydligt när du startar spelet, sen om folk inte kan läsa det och klagar så visst

Det är dock bara en lam ursäkt för att presentera ett dåligt demo som är grundat på vad som mycket väl kan bli ett lika dåligt spel. Demo erbjuder alltid sämre grafik etc. (mindre installationsfil) men spelmekaniken kommer inte att ändras, en beta kan utvecklas men ett demo visar verkligen spelet. Rör man sig segt i demot så gör man det i spelet också, såvida man inte zerg-spammar officiella forumet med klagomål

Snarast kommer väl spelet att släppas som en beta (som vanligt) så det blir lika buggigt, drygt och uselt de första månaderna. Sen när de har gått nån månad, och spelet fått ett välbehövligt antal patchar, då kanske det blir riktigt trevligt att spela, men det är troligen för sent då. Behöver de köra en beta så gör de, släppa dåliga demon vinner inga kunder, speciellt inte när spelet kommer att vara lika till 90% plus lite bättre grafik (kan man hoppas). Ska sätta mig en runda till framför 360 och ge demot en chans, det kan ju växa med tiden precis som BC2 gjorde och bli kul, men nått fullpris är det då absolut inte värt nu (tyvärr Zavvi).

Skriv svar