00-talets viktigaste spel

Medlem
Skrivet av Loxus:

"Kan bortåt 12 miljoner betalande spelare ha fel?"

Ja.

Tja.. tekniskt sett så ja, men du kan ju börja räkna på hur större chans det är att just du har fel
Spel jag saknar här är

Diablo 2- Jag tycker visst den är viktig och ny tänkande, till en viss grad en del ligger nog också till grund av vad wow slutligen blev

Cod4- jag tycker den var mycket revolutionerande med dess upp lägg om perks levling etc (jag har inte spelat dom tidigare) och verkligen håller en sorts standard idag , att MW 2 floppa på Pc det är en annan sak

Final Fantasy X- visst jag kanske inte har majoriteten med mig men steget från PS1 till PS2 var enorm och ffx vissa verkligen det
Det var här som karaktärerna fick röst skådespelare för första gången (i ff historia) sjukt snyggt i jämförelse med ff9 och ett skämt i jämförelse med ff8 och rent revolutionerade ifall man har spelat ff8 ff9 och ff10 i följd

Visst mettal gear solid 2 kom ju vid ungefär samma tid men ifall jag ska vara ärlig så var den nog inte så revolutionerade men sjukt bra, troligt viss det bästa spelet någonsin! i min åsikt såklart 8)

Medlem

Att folk har förbisett Neverwinter Nights som ett av årtiondets viktigaste spel är ju nästan en synd. Det om något ändrade väl hur RPG's ska se ut och spelas med bra story, bra grafik (för tillfället) samt unika modmöjligheter.

Medlem

WoW viktigt? Det har ju bara dragit in en massa knarkar-lodisar på socialbidrag på IT-snöret. Ingen vidare bedrift...


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Att Diablo II (som släpptes 2000) och Baldurs Gate 2 (oxå det släppt 2000) inte är med är väldigt förvånande.

Deus Ex är en idag ett förnämligt bra spel...som står ut i mängden....


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Half-life 2 så klart.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Bort med HL2, Bort med ICO. Ico är knappast ett spel som var direkt viktigt vare sig för utveckling, försäljning eller något annat för den delen.

Max Payne borde vara med, och jag saknar även .skate och som med sin extremt innovativa kontroll och sköna grafik visar att frihet kan vara så mycket mer än att man kan gå var man vill.

WoW är nog det viktigaste spelet någonsin och bör ses som en given vinnare.

Saknar även diverse sonic spel, viktiga på så sätt att de visar på ett tragiskt förfall.

Flakmonkey

Om Ico (och "uppföljaren" Shadow of the colossus) är viktigt på något sätt så är det ju för att de med all oönskvärd tydlighet visar att hur bra spel än är så kommer de sälja kasst om de inte har ett stort namn att falla tillbaka på och saknar en massiv PR-kampanj bakom sig...

Tycker det är en av de viktigaste trenderna under 00-talet faktiskt... att PR är lika viktigt (för att inte säga viktigare) än kvalitet...

Inaktiv

Kom inte Counter Strike -99?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om Ico (och "uppföljaren" Shadow of the colossus) är viktigt på något sätt så är det ju för att de med all oönskvärd tydlighet visar att hur bra spel än är så kommer de sälja kasst om de inte har ett stort namn att falla tillbaka på och saknar en massiv PR-kampanj bakom sig...

Tycker det är en av de viktigaste trenderna under 00-talet faktiskt... att PR är lika viktigt (för att inte säga viktigare) än kvalitet...

tycker du gör det för lätt för dig. Det finns flera titlar som inte alls haft en massiv pr bakom sig men sålt massor och åter massor medans tex. Ico faktiskt var über hypat i tidningar innan det kom.

Jag tycker ett spel som Ico tilltalar en för liten, smal Skara spelare. Tänk "finkultur", spelet känns äckligt pretantiöst. Menar, helt ärligt, hur jävla bra är Ingmar Bergman filmer?

Medlem

eh ICO ? Aldrig hört talas om

Medlem
Skrivet av xhosa - A True Legend:
Skrivet av Nosnos:

Om Ico (och "uppföljaren" Shadow of the colossus) är viktigt på något sätt så är det ju för att de med all oönskvärd tydlighet visar att hur bra spel än är så kommer de sälja kasst om de inte har ett stort namn att falla tillbaka på och saknar en massiv PR-kampanj bakom sig...

Tycker det är en av de viktigaste trenderna under 00-talet faktiskt... att PR är lika viktigt (för att inte säga viktigare) än kvalitet...

tycker du gör det för lätt för dig. Det finns flera titlar som inte alls haft en massiv pr bakom sig men sålt massor och åter massor medans tex. Ico faktiskt var über hypat i tidningar innan det kom.

Jag tycker ett spel som Ico tilltalar en för liten, smal Skara spelare. Tänk "finkultur", spelet känns äckligt pretantiöst. Menar, helt ärligt, hur jävla bra är Ingmar Bergman filmer?

Nu är du väl ändå ute och seglar. Vad har Ingemar Bergman med ICO att göra? ICO är inte på något vis ett "pretto"-spel. Anledningen till att det kan ha fått en sådan stämpel är att det knappt spelades av någon när det släpptes, men så här efteråt uppnått kultstatus. De flesta av oss som spelade spelet när det var färskt kan nog hålla med om att det inte var någon vanlig spelupplevelse som levererades, utan något, för sin tid, unikt. Att spelet inte tilltalar alla gör det inte sämre, inte heller tror jag att vi som älskar spelet ser oss som ett gäng finkulturella människor.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om Ico (och "uppföljaren" Shadow of the colossus) är viktigt på något sätt så är det ju för att de med all oönskvärd tydlighet visar att hur bra spel än är så kommer de sälja kasst om de inte har ett stort namn att falla tillbaka på och saknar en massiv PR-kampanj bakom sig...

Tycker det är en av de viktigaste trenderna under 00-talet faktiskt... att PR är lika viktigt (för att inte säga viktigare) än kvalitet...

Vilket krystat jävla resonemang. Det finns till att börja med ingen objektiv sanning som säger att ICO och SotC var mästerverk. Faktum är att SotC hade kunnat ratas som ospelbart pga sina 10fps.

Med din logik så hade spel som Psi-Ops och Shenmue platsat betydligt bättre.

Det du skriver ovan tyder bara på att ni plockat fram en bunt populära spel och kalla dem för viktiga utan att för den sakens skulle veta vad ni talar om. Argumenten för varför de står med verkar hittas på efterhand, vilket är riktigt jäkla tragiskt.

Sedan var inte Halo viktigt på något sätt. Inte för att placera Xbox på kartan och inte för att etablera onlinegaming till konsol. Xbox var ett stort misslyckande som sålde dåligt och innebar brakförluster för Microsoft. MS hade kunnat sätta stopp för varumärket Xbox redan där och en hel spelbransch hade förstått dem.

Gällande onlinegaming så kanske ni valde att ignorera det faktum att bland annat Unreal Tournament släpptes till Sega Dreamcast år 2001 och hade stöd för 8 spelare online.

Flakmonkey
Skrivet av kebbe:

Vilket krystat jävla resonemang. Det finns till att börja med ingen objektiv sanning som säger att ICO och SotC var mästerverk. Faktum är att SotC hade kunnat ratas som ospelbart pga sina 10fps.

Med din logik så hade spel som Psi-Ops och Shenmue platsat betydligt bättre.

Det du skriver ovan tyder bara på att ni plockat fram en bunt populära spel och kalla dem för viktiga utan att för den sakens skulle veta vad ni talar om. Argumenten för varför de står med verkar hittas på efterhand, vilket är riktigt jäkla tragiskt.

Sedan var inte Halo viktigt på något sätt. Inte för att placera Xbox på kartan och inte för att etablera onlinegaming till konsol. Xbox var ett stort misslyckande som sålde dåligt och innebar brakförluster för Microsoft. MS hade kunnat sätta stopp för varumärket Xbox redan där och en hel spelbransch hade förstått dem.

Gällande onlinegaming så kanske ni valde att ignorera det faktum att bland annat Unreal Tournament släpptes till Sega Dreamcast år 2001 och hade stöd för 8 spelare online.

Jag har inte varit med och tagit fram listan och visst hade Shenmue passat lika bra på listan av den anledningen... eller varför inte Seaman eller Beyond Good and Evil eller Ikaruga eller Psychonauts eller Okami... Vad man än personligen tycker om dem så är det alla spel som älskas av väldigt många men som gemene man inte ens känner till eftersom de inte har haft en massiv marknadsföringskampanj och det är något som skiljer 2000-talet från tidigare år eftersom spelandet inte längre enbart är något för de som läser speltidningar som fallet var under 80 och 90-talet.

Sen har inte jag varit med att ta ut något spel på listan. Om jag skulle valt något så hade det förmodligen blivit Guitar Hero. Inte för att det var det första (att vara först med någonting gör det inte till det viktigaste) rytmspelet då det fanns en rad spel innan det utan för att det satte rytmspelen på kartan och bidrog till att göra gaming betydligt mer "rumsrent".

Förstår inte hur man inte kan se Halo som viktigt. Det var mycket riktigt inte först. Satt själv och spelade Quake 3 och Unreal Tournament på min Dreamcast mot folk online, men genomslagskraften hos de spelen går ju inte att jämföra med Halo.

Men men, to each his own

Medlem

Vet inte om Mafia har förändrat spel världen så mycket men det var iallafall ett bra spel.:)

Medlem

[quote=Nielsen][quote=xhosa - A True Legend]

Skrivet av Nosnos:

Nu är du väl ändå ute och seglar. Vad har Ingemar Bergman med ICO att göra? ICO är inte på något vis ett "pretto"-spel. Anledningen till att det kan ha fått en sådan stämpel är att det knappt spelades av någon när det släpptes, men så här efteråt uppnått kultstatus. De flesta av oss som spelade spelet när det var färskt kan nog hålla med om att det inte var någon vanlig spelupplevelse som levererades, utan något, för sin tid, unikt. Att spelet inte tilltalar alla gör det inte sämre, inte heller tror jag att vi som älskar spelet ser oss som ett gäng finkulturella människor.

Nej, faktiskt inte. Jag förstår inte hur ett spel kan vara viktigt när det antagligen inte setts eller spelats utav ens 5% utav de som spelar spel, om ens 2% faktiskt spelat det. Att sätta en karaktär som är ett barn och som sedan utvecklar en relation med en flicka han inte förstår förutom på ett spirituellt och känslomässigt plan, det är vad jag kallar ett pretantiöst försök till att förmedla något. Jag minns hypen som var kring detta spel, den var relativt stor och det hyllades hit och dit men inte var det många som förstod det, och långt mulet färre som faktiskt ens spelade det. Det känns som att de. Kommer med i listan just för att det gjort ett intryck samt att de är ett typiskt "måste vara med spel" i en sådan här lista, titta på kommentarerna.

Att du jämföras med Ingmar Bergman tycker jag är helt ok. Att säga att Ico inte är ett pretto lir anser jag är helt felaktigt. Visst är det ett mycket bra spel, men hur det skulle varit ett utav de viktigaste för spelbranchen under 00talet är ta mig fan helt ofattbart.

Vart är Guitar Hero? Vart är Max Payne? Vart är LBP?
Vart är Farm Ville?

Medlem

[quote=xhosa - A True Legend][quote=Nielsen]

Skrivet av xhosa - A True Legend:
Skrivet av Nosnos:

Nu är du väl ändå ute och seglar. Vad har Ingemar Bergman med ICO att göra? ICO är inte på något vis ett "pretto"-spel. Anledningen till att det kan ha fått en sådan stämpel är att det knappt spelades av någon när det släpptes, men så här efteråt uppnått kultstatus. De flesta av oss som spelade spelet när det var färskt kan nog hålla med om att det inte var någon vanlig spelupplevelse som levererades, utan något, för sin tid, unikt. Att spelet inte tilltalar alla gör det inte sämre, inte heller tror jag att vi som älskar spelet ser oss som ett gäng finkulturella människor.

Nej, faktiskt inte. Jag förstår inte hur ett spel kan vara viktigt när det antagligen inte setts eller spelats utav ens 5% utav de som spelar spel, om ens 2% faktiskt spelat det. Att sätta en karaktär som är ett barn och som sedan utvecklar en relation med en flicka han inte förstår förutom på ett spirituellt och känslomässigt plan, det är vad jag kallar ett pretantiöst försök till att förmedla något. Jag minns hypen som var kring detta spel, den var relativt stor och det hyllades hit och dit men inte var det många som förstod det, och långt mulet färre som faktiskt ens spelade det. Det känns som att de. Kommer med i listan just för att det gjort ett intryck samt att de är ett typiskt "måste vara med spel" i en sådan här lista, titta på kommentarerna.

Att du jämföras med Ingmar Bergman tycker jag är helt ok. Att säga att Ico inte är ett pretto lir anser jag är helt felaktigt. Visst är det ett mycket bra spel, men hur det skulle varit ett utav de viktigaste för spelbranchen under 00talet är ta mig fan helt ofattbart.

Vart är Guitar Hero? Vart är Max Payne? Vart är LBP?
Vart är Farm Ville?

Antalet sålda kopior är väl knappast relevant i sammanhanget? Vad jag såg till när jag nominerade ICO var vad det lyckats förmedla/prestera som spel, och där anser jag att man lyckats med något som väldigt få lyckats med förut. Sedan om du anser att det är pretentiöst eller inte, tar jag ingen hänsyn till. Att det skulle vara med på listan bara för att det ska vara med kan jag avfärda. Jag hade aldrig nominerat ett spel "bara därför att", jag bedömer ett spel efter vad det gett mig. Att lättvint avfärda ett spel som älskas av så många för att du inte tycker det är av rätt tyngd, verkar mest arrogant.

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Antalet sålda kopior är väl knappast relevant i sammanhanget? Vad jag såg till när jag nominerade ICO var vad det lyckats förmedla/prestera som spel, och där anser jag att man lyckats med något som väldigt få lyckats med förut. Sedan om du anser att det är pretentiöst eller inte, tar jag ingen hänsyn till. Att det skulle vara med på listan bara för att det ska vara med kan jag avfärda. Jag hade aldrig nominerat ett spel "bara därför att", jag bedömer ett spel efter vad det gett mig. Att lättvint avfärda ett spel som älskas av så många för att du inte tycker är av rätt tyngd, verkar mest arrogant.

Det är ju skit samma vad ICO lyckades förmedla om ingen spelade det? Om spelet var "viktigt" så skulle det lämna ett avtryck som t.ex. Guitar Hero.

ICO hyllades av vissa, ratades av betydligt fler och åstadkom ingenting i branschen. Det enda spåret som finns kvar av ICO är Shadow of the Colossus och The Last Guardian och newsflash - De utvecklades/utvecklas av samma personer som gjorde ICO(!).

ICO ändrade inte hur folk såg på spel, det ändrade inte hur spel var uppbyggda, det lämnade inget avtryck i branschen och det glömdes bort illa kvickt av alla utom de som spelade det. Det kallar jag inte att vara viktigt för spelbranschen.

Personligen så tror jag på teorin att spelet står på listan för sakens skull. Det närmsta vi lär få som förklaring till dess placering lär väl vara att vi är för dumma för att förstå - Vilket inte direkt är hållbart.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Nielsen:

Antalet sålda kopior är väl knappast relevant i sammanhanget? Vad jag såg till när jag nominerade ICO var vad det lyckats förmedla/prestera som spel, och där anser jag att man lyckats med något som väldigt få lyckats med förut. Sedan om du anser att det är pretentiöst eller inte, tar jag ingen hänsyn till. Att det skulle vara med på listan bara för att det ska vara med kan jag avfärda. Jag hade aldrig nominerat ett spel "bara därför att", jag bedömer ett spel efter vad det gett mig. Att lättvint avfärda ett spel som älskas av så många för att du inte tycker är av rätt tyngd, verkar mest arrogant.

Det är ju skit samma vad ICO lyckades förmedla om ingen spelade det? Om spelet var "viktigt" så skulle det lämna ett avtryck som t.ex. Guitar Hero.

ICO hyllades av vissa, ratades av betydligt fler och åstadkom ingenting i branschen. Det enda spåret som finns kvar av ICO är Shadow of the Colossus och The Last Guardian och newsflash - De utvecklades/utvecklas av samma personer som gjorde ICO(!).

ICO ändrade inte hur folk såg på spel, det ändrade inte hur spel var uppbyggda, det lämnade inget avtryck i branschen och det glömdes bort illa kvickt av alla utom de som spelade det. Det kallar jag inte att vara viktigt för spelbranschen.

Personligen så tror jag på teorin att spelet står på listan för sakens skull. Det närmsta vi lär få som förklaring till dess placering lär väl vara att vi är för dumma för att förstå - Vilket inte direkt är hållbart.

Allt bygger på åsikter, du har dina, jag har mina, de andra har sina. Men du skriver som om du för talan för alla människor i välden. Är det ett faktum att ICO inte har lämnat något avtryck i spelbranschen? Knappast. Det är ett påstående av dig.

Är ett musikalbum som köps av 100,000 sämre än ett som sålts i 2 miljoner? I så fall borde Backstreet Boys vara ett av de bästa bandet genom tiderna och således även vara ett av de viktigaste. Där faller hela det argumentet. Och jo, har man lyckats förmedla känslor via ett spel, så är det en prestation som väldigt få inom spelbranschen lyckats med. Att säga att ingen har spelat det är på ren svenska skitsnack. Det blev ingen försäljningssuccé, men det gör heller ingen skillnad på hur spelet faktiskt var. Har ICO förändrat hur människor ser på spelbranschen? För mig har det förändrat synen på spel som underhållningsplattform. Förmodligen för många andra också, eftersom det ändå lyckats kamma hem en rad med olika utmärkelser och priser.

Du får ha vilka teorier som helst angående ICOs vara på denna lista. Det finns där, av ett flertal anledningar, sedan får du mer än gärna tycka och tro vad du vill om den saken.

Medlem

Röstade på Deus Ex i veckans fråga men hade Thief 2 (Release date: March 21, 2000) varit med så hade den fått rösten.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Kom inte Counter Strike -99?

Är möjligt. Men tycker man borde få tänja gränserna en aning då spel släppta XYZ9 har sin påverkan under nästa årtionde. Fast med den logiken borde iofs AoE fötjäna sin plats kanske. Men men.

Medlem

Kom att tänka på en sak när jag läste texten, jag vill spela sims med frostbite och naturkatastrofer ala sim city!


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

Nielsen - Du är ta mig fan riktigt inte på riktigt.

Så om jag säger att världens viktigaste spel någonsin är FromWithinToOutside, så förtjänar det att vara med på en site utav fz:s kaliber? Motiveringen är att det förmedlar något för MIG och två andra personer, det handlar om två såpbubblor som driver omkring i vinden utan att kunna kommunicera med varandra men när den ena spricker så spricker även den andra pga. Att den känner sig ensam.

Det känns inte som att du förstår vart vi vill komma. Och ännu löjligare blir det när du tar upp Backstrert Boys och sarkastiskt påstår att det är ett utav världens bästa/viktigaste band.

Ska hjälpa dig lite på traven - Det är det. De var i frontlinjen för hela pojkbandsvågen som senare mynnade ut i popgenrens solo artister som Britney, Beyonce , Justin T osv. Som inte bara är artister tan även opinionsbildare bland unga. Sorry, men du blev just helt jävla fetägd.

De här priserna du nämner som ico dragit hem - tänkte bara upplysa dig om att det är ska. "Finkulturella" utmärkelser, som ändå ingen bryr sig om. Att ett spel lyckats röra dig i hjärtat, fint, några till, men hur Ian det leda till att det nomineras till GotD?

Och vad gör ico mera viktigt än Max Payne, Guitar Hero och för att inte tala om FarmVille?

Medlem
Skrivet av bladefinor:

Jag kulle hellre ha viljat se BF1942 utbytt till BF2, som sagt i tidigare inlägg. Även ifall 1942 var själva debuten så tycker jag att 2:an blev mer viktig pga modd-möjligheten som har blivit så pass stort.

Har du ens spelat BF1942? det fanns ju hur många moddar som helst. Desert Combat var otroligt stort och spelades av massor.

Inaktiv

Blir så ledsen när jag ser Ico på listan, inte för att det inte förtjänar det utan för att jag vart ägd på tradera. köpte Ico och Shadow of the colossus av ngn mupp som sedan "postade" dem när han fått sina pengar. har till denna dag inte sett röken av dem.

Medlem

Hur ska man i omröstningen kunna välja bara ett spel? Listan är ju klockren! Visst hade jag kanske också tagit med Diablo II men då kunde lika gärna Warcraft III ha varit med också. För att inte tala om att jag tycker att Vice City är höjdpunkten i GTA-serien- men det är klart att det var GTA III som satte standarden.

Däremot förstår jag inte hur ni som argumenterar EMOT Half-Life 2 tänker? Det är ju ett mästerverk!

En tanke som slår mig är att jag i någon gammal intervju med DICE-gänget läste att dom egentligen tyckte att dom tog i för mycket med BF1942. Dom skulle ha fokuserat, tyckte dom, på en del av kriget istället för att försöka få med hela spektrat- allt från strid i vintrig stadsmiljö till stilla havets övärld.

Det blir en intressant parallell till WoWs framgångar- jag tror att en klart avgörande faktor till WoWs fördel var de varierande landskapen och karaktären på zonerna. Alla har sina favoriter. I expansionerna har dom på gott och ont snöat in mer på enskilda teman.

Jämför med t.ex. GTA III eller Deus Ex på listan- öppenheten men också variationen är central. När spelstudiorna nu stramar åt inför 2010-talets början är jag rädd för att just det som skapade flera av dom intressantaste titlarna under förra decenniet kommer att kapas till förmån för mer strömlinjeformade produkter.

Vilka spel blev INTE förra decenniets viktigaste? DOOM 3, Everquest 2 och Duke Nukem Forever.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av xhosa - A True Legend:

Nielsen - Du är ta mig fan riktigt inte på riktigt.

Så om jag säger att världens viktigaste spel någonsin är FromWithinToOutside, så förtjänar det att vara med på en site utav fz:s kaliber? Motiveringen är att det förmedlar något för MIG och två andra personer, det handlar om två såpbubblor som driver omkring i vinden utan att kunna kommunicera med varandra men när den ena spricker så spricker även den andra pga. Att den känner sig ensam.

Det känns inte som att du förstår vart vi vill komma. Och ännu löjligare blir det när du tar upp Backstrert Boys och sarkastiskt påstår att det är ett utav världens bästa/viktigaste band.

Ska hjälpa dig lite på traven - Det är det. De var i frontlinjen för hela pojkbandsvågen som senare mynnade ut i popgenrens solo artister som Britney, Beyonce , Justin T osv. Som inte bara är artister tan även opinionsbildare bland unga. Sorry, men du blev just helt jävla fetägd.

De här priserna du nämner som ico dragit hem - tänkte bara upplysa dig om att det är ska. "Finkulturella" utmärkelser, som ändå ingen bryr sig om. Att ett spel lyckats röra dig i hjärtat, fint, några till, men hur Ian det leda till att det nomineras till GotD?

Och vad gör ico mera viktigt än Max Payne, Guitar Hero och för att inte tala om FarmVille?

För att runda av denna diskussion som spårat ur, motiveringen är och förblir att ICO skapat något unikt och lyckats med något som så många har försökt med, men misslyckats. Det satte även ribban högt för efterkommande spel om hur samspel mellan spelare och NPC kan se ut och fungera. Om du anser att de utmärkelse spelet rönt, är "finkulturella" får det stå för dig.

Angående Backstreet Boys, som bara var en jämförelse, anser jag även där att du har fel. Men det är en helt annan diskussion som du och jag kan ta via PM eller i forumet, och då under "Allmänt prat / Off-topic".

Medlem

ska nog köpa mig ett nytt ex lr 2 av bf1942 o ha på båda datorerna glömt bort hur awesome de är

Medlem

åååååååååhhh Deus Ex!

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Att Deus Ex är med men inte Thief är trams.

¨

Instämmer 100%

Kom visserligen ut 1998, men jag spelar fortfarande.

Kommer nya missions hela tiden.

http://www.ttlg.com/forums/forumdisplay.php?s=5460e221d29b7bd...

Medlem

kommer ihåg när brossan kom hem med en PS2 och GTA III, kan säga att vi inte gick till skolan dagen efter:D

Skriv svar