Inaktiv

Min polare lirade detta.. var bara button mash så det skrek om det, dock rätt sjukt brutala och coola fighter... men aning vrickade. För en hack n slash japansk mupp är väl detta en självklar femma. För mig är det en trea .. typ. Fyra om jag är sugen på japanska tuttar

Medlem

Ne, blir att hyra detta spel. Är inte övertygad även fast alla ger det bra betyg. Demot sög, men demon brukar ju inte vara som slutprodukten, men det ska ändå övertyga en. Och det gjorde det verkligen inte.

Medlem
Medlem

Det här spelet är på allvar bättre än dmc serien.. Men det tar tid innan man märker dess storhet..

Medlem

Smaken är som baken, utseendet och storyn tilltalar inte mig, är förövrigt grymt trött på DMC likaså! Men ni som gillar det Ha så skoj, jag kör nog hellre GoW3 om jag välja nåt liknade!

Och det spelar väl ingen roll om den huvudansvarige för spelet oxå har legat bakom DMC? Bajonetta kan väll tyckas "vilja" vara i samma klass som DMC iallafall? det är knappast meriterande att de spel han leder utvecklingen av blir så lika, man tröttnar!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Men 5/5? Jag har bara spelat demot ska väl sägas... men endast musiken borde ju dra ner betyget 3 poäng. Den är verkligen horribelt äckligt slemigt japansk och irriterande. Och även om det är meningen så blir den inte mindre irriterande för det...

Jag tycker det verkar som att "japanska" spel av någon anledning slipper bedömas på samma grunder som andra spel bara för att "de ska vara så". Eller har Hideki Kamiya kanske lyckats utveckla ett spel som hjärntvättar spelaren? Kanske finns en massa dolda budskap bland alla galna effekter och ljudslingor.

Medlem

Famitsu gav Bayonetta 40/40 i betyg, första 360-spel som någonsin fått det, och det säger en hel del...
Demot kan jag dock hålla med om att det suger, efter att ha testat det så tyckte jag spelet verkade nästan lika uselt som Dante, högst 3/5 om man är på bra humör.

Dock så lånade jag spelet av en kompis (import FTW) och min åsikt ändrades genast, spelet var underbart. Devil May Cry, för nu blir det smisk, märks visserligen att samma person ligger bakom spelen men det märks också att spelet är så mycket mer finslipat, förbättrat och optimerat jämfört med DMC-serien.

Musiken under fighterna är ruskigt skön, soundtracket är allmänt grymt och kan nog bli ett separat köp. Banorna är vackra och varierade, från storstad, till kyrkogård eller hav. Även bossar och fiender erbjuder en välbehövlig variation.

Den största fördelen med Bayonetta är dock att spelet inte är en ren button-mash titel, utan tvärt om lär dig som spelare att variera combos etc. Jag brukar sällan spela fightingspel, eller DMC, mest då jag sällan orkar lära mig/komma ihåg alla combos. I Bayonetta känns de alltid naturliga, lätt att glida från en till en annan, och lätt att lära sig sina favoriter utan att nöta, känns naturligt på något sätt.

Istället för att bli ett spel man skrattar åt, med den obligatoriska "sexiga" huvudpersonen, så var det snarast ett grymt spel som förtjänar all respekt. Blir nog att köpa en "Special Edition" av spelet, för det är grymt. Att någon sedan kan skapa en seriös, snygg hjältinna, och frångå den uttjatade mallen med en "mörk, hård kille med stort svärd" är underbart.

Bayonetta är och förblir ett grymt bra spel, årets bästa (iaf förra året) och potential att hamna i topp i år, iaf inom sin grenre utan konkurrens. Att vissa har svårt att tolerera en kvinnlig hjältinna som inte bara är bröst och ett sött leende, utan har grym "personlighet", charm och humor, är bara synd. Spelet påminner mig lätt om animen "Hellsing", på ett bra sätt. Speciellt i början

Tycker synd om de som inte inte kommer att testa spelet, men det blir å andra sidan eran förlust, speciellt med tanke på att det tråkiga demot helt kan förstöra spelupplevelsen. Jag ska spela och njuta iaf, självklart också låta mina vänner testa. För ett spel som erbjuder mig mer spelglädje än Halo, Uncharted, Mario eller FPS på PC har äntligen producerats. Lätt att bli lite lyrisk när man pratar om ett så bra spel

Medlem

hehe grymt! jag måste säga att jag gillade demot som fan på 360n blir nog ett köp! nice

Medlem

Oj va rätt Jonas verkar ha!

Läser man bara alla kommentarer här så verkar folk väldigt skeptiska.
Har sett fram emot detta spelet ett bra tag nu o jag har aldrig gillar Dmc alls egentligen.

Men sån här snabb action o japansk jävla underhållning klarar man sig väl bara inte utan? lr?

Tyvärr åkta jag på en Ylod innan jul så blir utan konsol ett tag fram över.
Men kanske kan hoppas på ett prisras tills dess.
För om detta intresset håller i sig så ska de nog kunna sjunka rätt fort.

Kanske skulle boka en kopia från Australien så man får en rosa pistol med i paketet

Medlem
Skrivet av Sundance83:

Läser man bara alla kommentarer här så verkar folk väldigt skeptiska.

När du säger skeptisk så brukar jag tänka på personer som är lite kritiska till innehållet i spelet av några särskilda och väll framtagna anledningar. Här är folk bara insnöade som tusan och tycker allt som ser underligt, färglatt och annorlunda är dåligt.
Folk borde lära sig att se på spel i en lite mer neutral synpunkt, just nu är det bara mycket "Hon är bröst! Sexism!" "Det här suger! (tänker inte säga varför.)" "Musik som inte är techno? Wtf? Vad är jazz?", tycker det är trist. Det är en sak när man läser en sådan kommentar på engelska och tänker sig att det är en dum person i en annan nation. När man läser det på svenska förstår man, det här är någon i min närhet.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Jag tyckte om DMC4, vilket var det första DMC-spelet jag har kört, men detta verkar bara vara mer av samma sak. Trånga områden och linjärt så det heter duga. Kollade på några boss-strider på youtube, och såg inget utöver det vanliga. Stora bossar som slår långsamt, springa upp på armen och slå dem i ansiktet, repetera.

Förstod inte heller vad som var så "oooh" med slutet. Om det var det jag trodde att det var, så har det gjorts förut i Monkey Island 3 och Hitman.

Medlem

Faktum är att det är enkelt men snyggt!, men inte värt 5/5 eller 10/10

1. DMC 4
2. Tomb Raider Anniversary
3. Darksiders
4. Bayonetta
5. Bullet Witch

Detta gäller för 360

Men visst sjutton är det kul det går inte att förneka!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag är sjuk fan utav ninja gaiden spelen, jag fastnade inte för det senaste devil may cry till xbox.

Det gav dig mer valmöjligheter med hur du uppgraderade din ubbe men det blev också lite obalanserat i.o.m om du valde fel uppgradering vid fel skede i spelet så blev det genast mycket svårare.


signatur

P.L.U.R

Medlem

HAHA ett fult spel med Sarah Palin som protagonist

Medlem

1. Bayonetta
2. Tomb Raider Anniversary
3. DMC
4. Darksiders
5. Bullet Witch

Detta gäller för 360.
Bayonetta är överlägset bäst, även om konkurrensen är ganska svag då DMC verkligen inte erbjudit något nytt/spännande på länge. Tomb Raider är en klassiker, även om spelen även där skulle behöva mer själ.

Darksiders är ett skämt, tråkiga miljöer, få fiender, otroligt klumpig karaktär, dåligt stridssystem och ingen variation på fienderna, lägg till usel grafik som dessutom är överdrivet inspirerad av WoW. Stora fiender har inte ens ögon, bara vita/gula områden, suck.
Bullet Witch får väl hamna sist då det var riktigt repetivt och tråkigt, snitslade banor och lite variation. Samt grötig story..

Moderator | Testpilot

Köpa!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kovski:

Känner spontant att hade inte spelet haft en så löjlig huvudkaraktär, hade jag känt "YEAH GONNA PLAY THIS MOFO", men nu känns det mest "meh" ...

Quoted for truth!

Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Kovski:

Känner spontant att hade inte spelet haft en så löjlig huvudkaraktär, hade jag känt "YEAH GONNA PLAY THIS MOFO", men nu känns det mest "meh" ...

Quoted for truth!

Så en stilmedveten och snygg kvinlig huvudkaraktär passar inte?
Måste det vara muskulösa män eller pojkar med fjolliga frisyrer och gigantiska svärd för att passa?
Bayonetta är "snygg och sexig", men på ett bra sätt. För en gång skull handlar det inte om japanskt snusk utan om en stark och medveten kvinlig karaktär. Tur att det finns män som vågar vara män, och kvinnor som vågar vara krinnor, även om de bara är animerade 8)

Vill man ha fula kvinnor finns fullt av dem i ODST, ser ut som män, bara att hugga in XD

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Kovski:

Känner spontant att hade inte spelet haft en så löjlig huvudkaraktär, hade jag känt "YEAH GONNA PLAY THIS MOFO", men nu känns det mest "meh" ...

Quoted for truth!

Så en stilmedveten och snygg kvinlig huvudkaraktär passar inte?
Måste det vara muskulösa män eller pojkar med fjolliga frisyrer och gigantiska svärd för att passa?
Bayonetta är "snygg och sexig", men på ett bra sätt. För en gång skull handlar det inte om japanskt snusk utan om en stark och medveten kvinlig karaktär. Tur att det finns män som vågar vara män, och kvinnor som vågar vara krinnor, även om de bara är animerade 8)

Vill man ha fula kvinnor finns fullt av dem i ODST, ser ut som män, bara att hugga in XD

Ja hon är verkligen en stark och medveten kvinnlig karaktär utan någon fokus på omöjliga kroppsideal. Att hon klär sig i tight spandex (hår) som ibland "försvinner" är bara rena tillfälligheter.

Själv klarar jag inte av spel som försöker ha story och failar. Minnesförlust, vad ska de hitta på härnäst, att de kidnappar en familjemedlem... Banbrytande och originellt.

Oh onimusha du är fortfarande bäst.

Medlem

har inte så mkt att säga om valet av huvudkaratär, att hon inte har stora bröst och är lite goth a la Lisbeth Salander är väll bara ett plus enligt mig.

Men allt det andra runt i kring, den japanska manga stilens filterande av historia att blanda upp allt i en stor sörja? jag menar kasta in mythologi från alla världens hörn, blanda det med robotar, vampyrer och total avsaknad av logik och tyngdlag så blir det just det, en sörja med småflickor i kortkort som tar tag i lillfingret på en tvåhundra kilos sumobrottare och svingar runt honom som ett hopprep, kan vi få slippa det framöver? samma sak med alla dessa svärd som är större och bredare en de små figurerna som svingar dem, im sick of it! =D

MEN ett bra spel är ett bra spel, och uppenbarligen är detta bra enligt många, kanske missar jag nått som ger up efter demot men åt andra sidan är det så jäkla många andra spel att spela nu så man hinner inte med allt, är snart klar med Dragon Age, Uncharted2, Batman och Brütal på PS3an nu, sen får vi se.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Har varit högst tveksam till detta spel i evigheter, bidragande faktor är att jag aldrig lirat DMC eller andra närliggande titlar. Men då det finns ingen som har lirat detta spel och tycker att det är dåligt så är jag tämligen intresserad.

Blir nog ett köp om några månader.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Jag har aldrig förstått de som trott att spelet skulle floppa... Själv så tror jag att de som inte gillar spelet är PS3 spelare. Jag vill ha detta, tips till de som inte prövat båda vesioner, köp inte PS3 versionen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Demon var riktigt underhållande, så köper ligger inte långt borta när spelet hamnar i reabackarna.

Medlem

Enda jag kan klaga på är kameran, lite dålig bilduppdatering några enstaka gånger och ibland lite väl långa mellansekvenser, jag vill slåss mer NU liksom. Men annars, ett jävlarns roligt spel med fullt av awesomeness som är lätt att komma in i. Jag har inte spelat DMC, men jag känner på mig att Bayonetta är mycket bättre.

Och musiken äger.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

men lägg av, bayonetta är inte en femma av fem möjliga. spelet är en direkt kopia av devil may cry, banorna, fienderna fan till och med sättet dom låser in en i stridsfälten och animationen när man låser upp vägen framåt är direkt kopierad, ända skillnaden är att Dante har fått glasögon och långt svart hår. DÅLIGT säger jag...

Inaktiv

haha


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av chewiee:

men lägg av, bayonetta är inte en femma av fem möjliga. spelet är en direkt kopia av devil may cry, banorna, fienderna fan till och med sättet dom låser in en i stridsfälten och animationen när man låser upp vägen framåt är direkt kopierad, ända skillnaden är att Dante har fått glasögon och långt svart hår. DÅLIGT säger jag...

Ska vi behöva gå igenom det här hela jävla tiden?

HIDEKI KAMIYA, SKAPARE AV DEVIL MAY CRY, GJORDE BAYONETTA.

Låt mig repetera det där för förtydligande.

HIDEKI KAMIYA GJORDE DEVIL MAY CRY OCH DET ÄR HAN SOM HAR GJORT BAYONETTA, AV DENNA ANLEDNING ÄR SPELEN LIKA OCH HELT RÄTT ÄR DET!

Ursäkta capsen, jag bara hoppas att detta syns och folk lägger märke till det och slutar kommentera just samma förbenade sak hela tiden.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

ingen merit i sig självt att skapa spel som är lika varandra!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Kan inte FZ recensera ps3 versionen också? :/

Medlem
Skrivet av toast:

ingen merit i sig självt att skapa spel som är lika varandra!

*host* Blizzard *host* Infinity Ward *host* Treyarch *host* Dice *host*
Ge upp grabben, alla gör spel som påminner om ett tidigare spel, grejen är dock den att dem försöker förbättra formeln för de spelen och göra mycket bättre. Du snackar om hur du tycker att spel ska vara nyskapande osåvidare, och det första spel du nämner att du hellre spelar är GOD OF WAR, ens pel serie som inte ligger verkligen främst i att så säga "utveckling".

Hideki Kamiya i detta fall har använt sig av formeln för action spel i stil med Devil May Cry och gjort en otrolig förbättring till hela genren.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

123
Skriv svar