Infinity Ward gör något annat efter MW2?
Treyarch är då mycket bättre än IW nu i alla fall.
Börjar bli trött på alla gråtande PC-spelare.... Snälla ni sluta gnälla innan nu testat? De är så sjukt oseriöst att gnälla på något de inte vet något om.
Alla vet att matchmaking är skräp.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Börjar bli trött på alla gråtande PC-spelare.... Snälla ni sluta gnälla innan nu testat? De är så sjukt oseriöst att gnälla på något de inte vet något om.
Hur tänkte du nu? Det är ju inte så vi inte vet något om det. IW har ju själv berättat om alla deras tilltag så vi vet ju en hel del.
Mera än nog till att tycka att IW kan skapa konsolspel utan PC-portning nästa gång. Inga blir gladare än oss.
Cod5 hade bättre SP än cod4 - och eftersom de fuckaromkring med MPn så är det skit samma... treyarch kan gott göra alla cod om de nu vill det...
Nej jag spelar på den plattform jag känner för. och har lirat på elitnivå i UT så grunden har alltid varit PC. men man är trött på gnället som florerat.
Jag har lirat på elitnivå i Might and Magic 6.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Föresten, utan att ens sett recensionen av fragzone, så vet jag att spelet kommer få 5/5 och det kommer vara på 360 verren...
Jag kan ju ha fel, men vem tror det?
Gissar att du har rätt. Skulle gärna se en recension av både en konsol- och en PC-version dock.
Börjar bli trött på alla gråtande PC-spelare.... Snälla ni sluta gnälla innan nu testat? De är så sjukt oseriöst att gnälla på något de inte vet något om.
Ser gärna att Infinity Ward testar något nytt. De har definetivt potential till att göra fantastiska spel så låt idéerna flöda!
Nu tänkte du inte till riktigt, allt vi gnäller är saker vi vet allt om i allra högsta grad, spelet I SIG är säkert jätte bra, tyvärr så drar saker som dessa ner det.
Det handlar inte om att pröva först och veta sen , vad vi vet just nu är att spelet är totalt värdelöst för clan & community scenen.
* Ingen record
* Begränsat spelarantal
* Inga mods
* Inga dedikerade serverar
And the list goes on
Börjar bli trött på alla gråtande PC-spelare.... Snälla ni sluta gnälla innan nu testat? De är så sjukt oseriöst att gnälla på något de inte vet något om.
Ser gärna att Infinity Ward testar något nytt. De har definetivt potential till att göra fantastiska spel så låt idéerna flöda!
Ärligt talat har jag inte sett något kreativt i deras spelskapande men då har jag inte lirat MW2. Sen så är de inte så svårt att räkna ut hur liret blir baserat på föregående erfarenheter.
Bara att de nämner möjligheten att använda mus+tangentbord som en feature för PC är ju ett hån!
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
Börjar bli trött på alla gråtande PC-spelare.... Snälla ni sluta gnälla innan nu testat? De är så sjukt oseriöst att gnälla på något de inte vet något om.
Ser gärna att Infinity Ward testar något nytt. De har definetivt potential till att göra fantastiska spel så låt idéerna flöda!
Det stora problemet är att dom vill att vi ska beta testa deras spel för 400 spänn. Om spelet är så bra som dom påstår så kan dom väl iaf släppa ett multiplayer demo.
Cod5 hade bättre SP än cod4 - och eftersom de fuckaromkring med MPn så är det skit samma... treyarch kan gott göra alla cod om de nu vill det...
Nej jag spelar på den plattform jag känner för. och har lirat på elitnivå i UT så grunden har alltid varit PC. men man är trött på gnället som florerat.
Jag har lirat på elitnivå i Might and Magic 6.
Konstigt att du nämner just M&M6...spelar igenom det för säkert 10:e gången för tillfället
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Ni som inte drabbas (konsollspelare), vad tusan har ni emot att pc-spelarna inte gillar det de får? Får man inte ha en åsikt som skiljer sig från er?
Jag är en av dem som hade tänkt köpa detta spel men ångrat sig. Varför? Om man tar bort features, som dedikerade servrar, i ett spel som funnits sedan (rätta mig om jag har fel) quake-tiden. Då går man åt fel håll och kommer att få färre sålda exemplar.
Ett annat spel som kör med liknande matchmakingsystem är left for dead och det älskar jag att spela, men inte public via matchmaking. Där finns det dock fortfarande dedikerade servrar så det går att avgränsa vilka som har tillgång till den. Utan detta hade jag aldrig lirat multiplayer i det spelet. De fåtal gånger jag gjort misstaget att lira public har det _alltid_ funnits en nöt som ska sabba för alla andra och pga vote-systemet så kan det ta lååååång tid innan denna kickas.
Att sedan hålla fram dice som ett bra exempel på hur företag tar hand om communityn så säger jag: läs upp på er historia. BF1942 väntar fortfarande på utlovat materiel. Det sista jag hörde om det var att maskinen de använde för att kompilera spelet på var borta(?).
PC load letter? WTF is that!?!
Hehe kul med lite reaktioner!
Tyvärr, har de "konsolifierat" PC versionen genom att antagligen göra spelet väldigt användarvänligt. En katastrof enligt vissa men också bra i vissa anseenden. De om något är väl kreativt även om många tycker till de sämre?
Personligen tycker jag att det fungerar så pass bra utan de dedikerade servrarna på både Xbox och PS3 i MW1 att jag inte riktigt kan se detta som ett problem. Idag har i alla fall vi i europa riktigt bra linor så överlag lär vi inte se någon större försämring. Kanske t.o.m kommer att fungera bättre överlag. Vem vet? Hade ni hellre sett ett dåligt skrivt nätverksprotokoll snabbt ihophaffsat för att de måste? De här måste de nog ha lagt en del tid på för att få de att fungera.
Det är dock väldigt tråkigt att de inte går att köra mods. Detta sätter lite käppar i hjälen på små, mycket duktiga utvecklare som kanske har många fina idéer men inte kapacitet till ett helt spel.
Sen är de väl inte första gången man ser ett begränsat spelarantal i FPS? 9vs9 tycker i alla fall jag rent personligt låter som en siffra jag ändå är ganska ointresserad av. Banorna lär inte vara större och eftersom de inte verkar kunna gå att lägga till fler lär de inte bli större banor heller.
Angående rekord så hade jag faktiskt missat detta. Synd måste jag säga... Jag tror på något sett att de bara är att inse att de är ett Xboxspel. Det som däremot är bra på så vis att de andra versionerna inte saknar något funktionalitet utöver Rekorden och mappacks(?) gent emot Xboxen. Själv ser jag en massa dåliga portningar till PC. Tänk Gears of War eller Halo, som ver riktigt dåliga på PC...
Anledningen varför jag reagerar är för att p.g.a. några få saker har så många PC spelare reagerat lite väl överdrivet och är direkt berädda att bojkotta något de precis innan nyheterna prisade. Jag hoppas inte att de blir så eftersom jag är ganska säker på att spelat kommer erbjuda en hel del underhållning, vilken version man än väljer. Att de dessutom är billigare på PC är ingen som pratar om?
Xarvaz, det är brqa med åsikter. Att du personligt tycker det fungerar bra på Xbox och PS3 är ju bra för dig.
Det hjälper dock inte oss som spelar på PC speciellt mycket.
Grejen är att ni som spelar konsol accepterar en mycket sämre standard vad gäller nätspel än vad vi PC spelare gör.
Och varför undrar du om vi hellre ville se en hafsig nätkod när det fanns en redan fullt fungerande sådan i förra spelet (vi snackar om Q3 motorn här, visst med extra allt, men fortfarande Q3).
Vad vi är upprörda över är att vi blivit lovat något som inte finns. "PC is the same"... yeah right.
I stort allt som är bra med PC FPS saknas i denna release.
Samtidigt så slipper de crackade ryska servrar och en hög inlärningskurva för nya spelare. "above casual" är nog ingen prioriterad grupp i dagens läge, de som vill spela FPS på "elitnivå" har ju Quakelive och CS.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Med tanke på hur de har behandlat sin community så kan jag bara tycka att det är en bra idé. Antingen för att de inte ska få fortsätta missbruka en så fin spelserie som Call of Duty, eller för att de behöver låta serien (och fansen) vila en stund och sedan komma tillbaka, göra om och göra rätt..
Samtidigt så slipper de crackade ryska servrar och en hög inlärningskurva för nya spelare. "above casual" är nog ingen prioriterad grupp i dagens läge, de som vill spela FPS på "elitnivå" har ju Quakelive och CS.
Varken Quake eller CS har ju ironsights...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Samtidigt så slipper ...och en hög inlärningskurva för nya spelare. "
Och precis vad är det denna "höga inlärningskurva" består av??