Lord of the Rings Online: Hur ligger det till hos oss på FZ?

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Ni som har testat flera klasser - vilken tycker ni bäst om och varför? Jag kör som Hunter - och då har man stora problem (läs omöjligt) med att ta fler än 2 monster på samma gång. :/

Jag har bara spelat Hunter och Champion. Med Champion fungerar 3 mobs ganska bra än så länge, tack vare deras AoE-attacker. Jag är bara Lv11 dock och vet inte hur karaktärerna utvecklas längre fram.

Annars så river man igenom en mob i taget skitfort. Mobsen tar slut för fort bara! :'(

Medlem

Finns det någon inställning så man kan köra i Window Mode?

Medlem
Skrivet av Spectral:

Finns det någon inställning så man kan köra i Window Mode?

Tryck ALT + Enter så växlar du till fönsterläge.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ok, får testa det efter att jag skaffat spelet. Ville bara säkerställa att möjligheten finns

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Ni som har testat flera klasser - vilken tycker ni bäst om och varför? Jag kör som Hunter - och då har man stora problem (läs omöjligt) med att ta fler än 2 monster på samma gång. :/

Jag har inga problem med 2mobs.

Dax
Medlem

Jag svarade kasst, hade det haft PvP och inte PvMonster så hade jag röstat annorlunda.

Mvh Dax

Medlem

Jag är redan ganska så trött på detta spel... Jag tyckte att det var väldigt kul i början, fanns ju en hel del nya saker att se, men jag tröttnade väldigt snabbt. Tog till och med längre tid för mig att tröttna på WoW!!
Verkar som om jag inte kommer att hitta ett MMORPG som jag gillar lika mycket som FFXI...

Inaktiv

kanske för att ffxi är det bästa mmorpg som skapats


signatur

Final Fantasy XI, lvl75Ninja, lvl75Monk - retired :(
WoW, lvl60 Hunter - retired :(

Inaktiv

Tja,
Man e ganska ny på detta forum och jag undrar om nån snäll själ har en buddy key över som jag kan få.

Min hotmail e dashti_6@hotmail.com

(skit najs forum btw):up:

Medlem

tycker det e betydligt trevligare än wow att spela.. sitter med min collectors ed


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Hejsan alla spelare, nu har jag några frågor som jag inte vill ha några otrevliga svar på, är säker på att det finns något svar men nu vill jag gärna ha ett korrekt svar!:)
Vad är maxlevel?
Är det stort,finns bossar?
Vad är "mobs"?
tack på förhand!

Inaktiv

Maxlevel 50 kommer säkerligen höjas vid nästa expansion, kanske till nästa stora patch med free content
Ja det är stort(kommer bli mycket större) o finns mängder med elites, master elites, signatures och unika mobs/bossar
mobs är bara ett annat ord för dom du slåss mot, fiender/monster

Inaktiv

Ser ut som ett upputsat WoW, och är juh mer jag hör från vänner som lirar, precis så.. ett upputsat WoW precis som WoW ÄR ett hopkok av upputsade och urvattnade saker och features från andra MMO's....


signatur

For a wounded man shall say to his assailant: "If I live, I will kill you, If I die, you are forgiven."
Such is the Rule of Honor.

Medlem

Även jag tröttnade innan gratis månaden var slut.
Tyckte det var vääldigt kul i början, men ack, det är så likt wow, blev lixom inga nyheter efter ett tag.

Så jag lägger LOTRO på hyllan brevid Wow.

Väntar på ett nyskapande mmo, ingen kopia, i need something new.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv
Skrivet av Groggo:

Även jag tröttnade innan gratis månaden var slut.
Tyckte det var vääldigt kul i början, men ack, det är så likt wow, blev lixom inga nyheter efter ett tag.

Så jag lägger LOTRO på hyllan brevid Wow.

Väntar på ett nyskapande mmo, ingen kopia, i need something new.

Håller med till 100%. Dock så tror jag att jag lägger MMOG-spel på hyllan för gott. Genren är helt död för mig. Samma samma hela tiden.

Medlem

Jag gillar LOTRO! JAg tycker spelet växer med tiden. OM man ger sig tid att avnjuta det och inte rusar igenom det som en levlingsgalning. Alla får spela som de vill, men jag tror LOTRO passar de som har inlevelseförmåga och gillar atmosfär och skönhet. Kanske minder de som vill powerlevla sig till endgame.

Väldigt snygga miljöer och väldigt skön atmosfär i spelet!
Att bara gå runt och upptäcka och avnjuta miljöerna och atmosfären är underbart! Sedan är djuren realistiska och välgjorda. Bergskatten som fräser o kurar ihop sig innan attack, Björnen som sätter sig och som sedan ställer sig på bakbenen och skrämmer en i en kamp - som riktiga djur.

Att jämför det med WoW är lite orrättvist då WoW funnits ute i 3år(?), men för att vara ett nytt mmorpg så är LOTRO väldigt buggfritt och flyter på fint.

Alltså, är man trött på WoW och är en powergamer som inte stannar upp för att avnjuta ett vackert landskap är spelet inget för dig.

Jag tror att LOTRO kan utvecklas till ett mycket bra mmorpg!

//Mvh, M

Medlem

någon som har en budd key ?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Måste hålla med ett par föregående talare, det är väldigt roligt och engagerande i början men det återgår snart till det gamla vanliga slaktandet. Tror det var Lone-lands som fullkomligt dräpte spelet för mig samt att minstrels är horribelt tråkiga som healers. Ja, man ska buffa också, men det gör bara saken ännu värre. Jag kan hantera att vara healbot eller buffbot men båda samtidigt känns som spirituellt självmord.


signatur

LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU

Medlem

fick hem mitt idag har spelat ett par timmar och tycker faktiskt det är helt underbart förutom att gubbarna är lite stela som alla codemasters online spel (Vad jag har spelat).
otrolig fin stämining osv i spelet

Inaktiv

Är det så pass bra att man kan slita sig från WoW?

Medlem

En del säger det, en del inte, kolla bara i den här tråden. Kan bara säga att jag har spelat både Vanguard och WoW utan att fastna, men LotR Online kan jag ägna flera timmar per dag åt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mjo har fastnat för WoW.. eller ja.. rätt jävla trött på skiten nu och vill ha något sådant hära spel.. Något folk rekommenderar?.. finns det instances på detta? Låg och Höga instances? och vilken lvl kan man bli?

Medlem

Tror lvl 50 är gräns nu, men kommer att ändras i och med de fria tilläggen som kommer med jämna mellanrum. Den första nu i juni.

Ja det finns instances, många av de quests som till hör den så kallade Epic Questen, dvs huvudstoryn, är instances. Nivån på dessa är oftast högre än de "normala" som förekommer i samma område och är oftast grupp-quests, där man uppmuntras att spela i grupp ist f ensam. Man kan köra mkt av spelet ensam om man vill, men det är både roligare och enklare att spela flera, åtminstone två till tre.

BTW, "guilds" i LotR O är "Kinships" här och om man tillfälligt skall köra en eller ett par quest så kan man bilda en "Fellowship" som upplöses efter att man loggat av, eller väljer att lämna gruppen när questen/questerna är gjorda.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ok tack så mycket Conthrox

Medlem

Bjarkas inlägg fick mig att sukta lite smått, jag tror inte jag har tid och rum för LotRO dock. tycker det är trevligt att det äntligen kommit ett LotR-spel som inte känns 100% gjort för att tjäna några slantar på namnet, inte innehållet.. iaf om man tolkar folk som spelar.

Medlem

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

funkar fint i triplescreen
(bild)

Woo ha, nice


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Btw.. jag har inte sett några bilder på att man kan vara dom "onda" ... Kan man det? =O Ingen film eller bild har jag sett på att man kan vara dom

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Btw.. jag har inte sett några bilder på att man kan vara dom "onda" ... Kan man det? =O Ingen film eller bild har jag sett på att man kan vara dom

Man spelar som the free people of middle-earth, de "goda".

Finns monsterplay.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

någon som vet hur populärt monsterplay är just nu?


signatur

tjenare!

Skriv svar