Bättre förr?

Medlem
Bättre förr?

Pollen talar för sig själv. Det är bara att tycka till
Ni har tre röster. Rösta på musik, film och spel.

Mitt tycke:

- Musik var bättre förr.
- Film är bättre nu för tiden.
- Spel är bättre nu för tiden.

/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Japp samma här musiken bättre förr syftar på Metallica. Filmen bättre nu med en hel av nya filmer nästa år. Spel bättre nu syftar där på gears of war 2.:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Saknar alternativet "Spel, film och musik var bra både förr och nu".

Varför välja när man kan ta det bästa från båda?

Medlem

precis.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Yap, håller helt och hållet med Walt. 80-talets metal ftw!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av båtsman:

Saknar alternativet "Spel, film och musik var bra både förr och nu".

Varför välja när man kan ta det bästa från båda?

Något av alternativen måste väga tyngre. Tycker inte om svaret "båda".


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

- Musik var bättre förr.
- Film är bättre nu för tiden.
- Spel är bättre nu för tiden.

Som kära WaltX:)

Medlem
Skrivet av WaltX:

Något av alternativen måste väga tyngre.

Måste det verkligen det?

Citat:

Tycker inte om svaret "båda".

Att du inte tycker om det är ju en annan sak.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Pollen talar för sig själv. Det är bara att tycka till
Ni har tre röster. Rösta på musik, film och spel.

Mitt tycke:

- Musik var bättre förr.
- Film är bättre nu för tiden.
- Spel är bättre nu för tiden.

/Walt

Samma här!;)


signatur

Wai

Medlem

Om man uppriktigt sagt kan säga att någonting var bättre förr eller nu så måste man ha oerhört begränsad musik-, film- och spelsmak.

Det låter ganska trist enligt mig.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Citat:

Tycker inte om svaret "båda".

Att du inte tycker om det är ju en annan sak.

Nu är det så att jag har skapat pollen, eller hur?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Lusen:

- Musik var bättre förr.
- Film är bättre nu för tiden.
- Spel är bättre nu för tiden.

Som kära WaltX:)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Intressant fråga, personligen tycker jag att både film & musik var bättre förr, medans spel är bättre nu för tiden


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

de va bättre förr! på min tid var vi glada om vi hade mat på bordet och inte blev ihjälslagna. De var tider det.

Men dunno, vissa saker var ju bättre förr, andra saker inte,, svårt att säga O och T.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

de va bättre förr! på min tid var vi glada om vi hade mat på bordet och inte blev ihjälslagna. De var tider det.

Oj oj oj du måste vara gammal du IceMan

På min tid då hade vi flera mil till skolan som vi traskade till i djupsnön i den bittra kylan och några vägar var det inte tal om.

Medlem

Jag tycker allt är bättre nu för tiden


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av IceMan:

de va bättre förr! på min tid var vi glada om vi hade mat på bordet och inte blev ihjälslagna. De var tider det.

Oj oj oj du måste vara gammal du IceMan

På min tid då hade vi flera mil till skolan som vi traskade till i djupsnön i den bittra kylan och några vägar var det inte tal om.

oh yeah? Jag njöt av att gå ute i leran vid sidan av vägen. Mat?! HAH!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Musiken bättre nu. Säger inte att musiken va dålig förr men musiken idag har inslag av äldre musikstilar samt nytt kreativt
Film bättre förr. Finns det något bättre än specialeffekterna under 80-talet? Star Wars episod IV - VI, Conan etc. CGI blir tröttsamt efter ett tag, till exempel King Kong.
Spel bättre förr. Då menar jag Second Generation och tidigare. Längre och i vissa fall bättre SP.

Tycker "dålig" grafik och specialeffekter ger en mer rum att fantisera upp bilder hur man själv uppfattar världen regissören/spelutvecklarna försöker återge, blir mer som att läsa en bok och därför roligare. Men sen har man en jävla fantasi också

Medlem
Skrivet av WaltX:

Nu är det så att jag har skapat pollen, eller hur?

För att andra ska kunna svara, eller?

Medlem

Bättre förr?

Jag valde att det var bättre idag på alla tre, men det har nog med kvantitet istället för kvalitet att göra. Guldkorn finns överallt i tiden.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Förr är ju subjektivt också.
Förr för mig är kanske före 1950 i alla fall.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Musik var väl ungefär som idag, minst lika mycket skit gjordes, det är bara att tid har gått och den skit som fanns under den tiden har försvunnit, och det som har varit bra har blivit bättre iochmed nostalgi.

Man får leta djupare i musiken om man vill hitta något som är bra, skivbolagen är fortfarande lika giriga som när dom startade.

Film är ju också typ, samma sak då som nu, dom dåliga filmerna har försvunnit ur folks medvetande medans dom bra står kvar, om 10 år kommer vi minnas bara dom bra filmerna från våran generation och jag är säker på att vi kommer ha ett gäng filmer som fortfarande kommer vara något folk ser med nöje.

Spel däremot tycker jag nog att det var bättre förr, har blivit större publik som ska ta del av spelen och därmed så blir dom enklare och mer komersiellt, vilket kan sänka kvaliten för dom som är lite mer erfarna i spelens värld.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Allt var bättre ''förr'' enligt mig.
Musiker var inte så fruktansvärt inställda på att sälja som dessa idol människor.

Spel var inte överdrivet avancerade på 80/90 talet, numer så skall man pressa in halva filmer i spel, med en jävla massa funktioner.

Filmer har jag inte lika lätt att styrka, men jag har mer favoriter gjorda innan vi trädde in i 2000talet än efter. Betydligt fler dessutom.

Medlem

Film, musik och spel på 30-talet skiljer sig ganska hårt från film musik och spel på 90-talet men båda faller under kategorin "förr" - du behöver precisera vad du menar med förr för att pollen skall visa något av "nytta".

Hur skall film, musik och spel gjorda senaste fem åren kunna mäta sig med ALLT gjort innan - det går ju inte riktigt...

Men... för att spela med så...

Musik var bättre förr, jag lyssnar mest på musik gjord på eller runt 70-talet. Nej, ingen disco. Idag är det mesta som kommer riktigt skräp imo men samtidigt har jag inte örat mot rälsen på samma sätt som jag hade när jag var runt 20 - då lyssnade jag mycket på "det senaste".

Film var bättre förr över lag för att dels var det lite av en "event" att se en film och som ung och naiv var det lite lättare att filtrera bort dumma handlingar, korkade plots och dialoger, keffa effekter osv - Idag är jag borskämd och stänger ofta av en film halvvägs med orden "så tråkigt kommer jag aldrig att ha" - det gör så mycket skit.
I min undom räckte det med Arnold och en uzi för att jag skulle sitta klistrad. Ibland ser jag om filmer jag gillade som ung och blir nästan alltid besviken - Indiana jones tex, vilken oerhört smörja de filmerna är. Riktigt dåliga... men gosse vad jag har gillat dem som ung. Många av mina barndomsvänner har fortfarande märken efter mina piskor som vittnar om min kärlek till Indy.

Spel blir bara bättre och bättre i takt med tekniken. Jag spelar helst FPS eller liknande så jag uppskattar förstås så bra grafik, fysik och interaktivitet som möjligt. Man behöver inte den senaste tekniken och grafiken för att göra ett bra spel men det hjälper. För att summera; tekniken är bättre nu men storyn och ideérna är samma eller sämre nu för tiden. En del tål att upprepas dock... *host, COD, host, host*


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det var väl Claes Eriksson som sa något i stil med att "Ju äldre man blir, desto mer förr får man att tyckta var bättre".

Medlem
Skrivet av Lusen:

- Musik var bättre förr.
- Film är bättre nu för tiden.
- Spel är bättre nu för tiden.

Som kära WaltX:)

Samma här.


signatur
Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av WaltX:

Nu är det så att jag har skapat pollen, eller hur?

För att andra ska kunna svara, eller?

Men lägg ner nu. Finns inte alternativet som du vill ha så behöver du inte rösta alls.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

jag röstade 1., 2., 3.. tyvärr kunde man bara rösta 3, annars hade jag röstat på precis allt


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av WaltX:

Nu är det så att jag har skapat pollen, eller hur?

För att andra ska kunna svara, eller?

Men lägg ner nu. Finns inte alternativet som du vill ha så behöver du inte rösta alls.

Dessutom så kan du ju alltid skapa en egen tråd med det alternativet, båtsman.

Everybody happy!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Allt har blivit bättre.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar