DirectX 11 försenar Dirt 2 till pc

Robot
Medlem
DirectX 11 försenar Dirt 2 till pc

Men nej! Kan dom inte patcha in det senare istället? De flesta kommer ändå inte ens ha ett directx 11 grafikkort ändå... (iaf inte jag )

Medlem

Det är helt klart värt väntan ifall de gör det bra.

Medlem

...Och här sitter jag med mitt gamla 8800 GTX. Haha. Jag var så cool back in the days, men jäklar vilken inkomst man måste ha om man ska klara av att hänga med i svängarna...

Medlem
Skrivet av SebbeSkarp:

Men nej! Kan dom inte patcha in det senare istället? De flesta kommer ändå inte ens ha ett directx 11 grafikkort ändå... (iaf inte jag )

Det är ju kul att utvecklarna tar vara på möjligheterna direkt. Är trots allt ganska meningslöst med ny teknik som ej nyttjas.

Medlem

jag tycker mitt 8800GTX hänger med bra fortfarande fast blir no dags att uppgradera när priserna faller på Dx11 korten.

OT: det här spelet ser ganska bra ut, titta lite snapt.

Medlem
Skrivet av tavlam:

jag tycker mitt 8800GTX hänger med bra fortfarande fast blir no dags att uppgradera när priserna faller på Dx11 korten.

OT: det här spelet ser ganska bra ut, titta lite snapt.

Har ett 8800GTX jag med och det fungerar fint ännu.

Men ska se till o uppgradera när andra generationen Direct X-11 kort kommer. Eller... tester får säga vilket som är mest prisvärt.

Medlem

trams.. har dom inte lärt sig nåt från crysis fiaskot?

Medlem

*Gilla*
Måste dock bara skaffa nytt graffekort. Andra är ju lite kasst, så då kan man kanske byta ut det ^^

Medlem

Jag gillar en del av colin-spelen... men jag blev besviken när Dirt släpptes. Något med styrning, fysik och bromsar som inte passade mig... Spelet samlar damm i bokhyllan. :,(


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Längtar, första spelet som jag har hört kommer ha DX11 i alla fall, ska lätt skaffa DX11 kort i vinter och skönt om Microsoft släpper DX11 till Vista så slipper man skaffa W7.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Qjt
Medlem

Finns det fortfarande folk som kör racing-spel till PC alltså? Coolt.
Använder ni ratt och pedaler eller tangentbordet?

Inaktiv

Är inte Colin McRae död?

Medlem
Skrivet av Thunde:

Är inte Colin McRae död?

jo det är han dog i en helilopter krasch för några år sedan. nu när man tänker på det varför gör dom då ett nytt racing spel i Colin McRae serien när han är stendöd :P. lika bra att göra en ny serie imo.

Medlem

Spelar rallyspel på PCn med ratt.

Medlem

mjo , antingen så finns det verkligen features i dx11 som codemasters tänker använda för att snygga till spelet , eller så är det en coverup för att inte lansera pc versionen samtidigt som konsoll versionerna , jag gissar på båda.

Inaktiv
Skrivet av Qjt:

Finns det fortfarande folk som kör racing-spel till PC alltså? Coolt.
Använder ni ratt och pedaler eller tangentbordet?

Trådlös gamepad/joypad, äsh, handkontroll helt enkelt.

Medlem

Neeeeej, måste man vänta ännu längre......suck
Hoppas det blir bra då, men då måste jag inhandla ett dx11 kort med....hoppades på att jag skulle klara mig på mitt 4870x2 årt ut.

Givetvis spelar man(jag) bilspel på PC, bästa ratten(G25) och grafiken är oftast överlägsen

Medlem

Nu blev jag riktigt sugen på det här! Jag gillade Dirt och älskade verkligen att köra snabbt på smala skogsvägar och krascha in gång på gång i en jävla stock Det här får mig nog att uppgradera datorn känner jag (A)


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem
Skrivet av xplojt:
Skrivet av Qjt:

Finns det fortfarande folk som kör racing-spel till PC alltså? Coolt.
Använder ni ratt och pedaler eller tangentbordet?

eh? är du helt mentalt efterbliven eller?

alla spel blir som bäst på en pc! oavsätt vad eller vilket spel det än är. och ja man använder ratt eller tangentbord. dummaste jävla frågan jag hört asså."finns det forfarande folk som kör racing-spel till pc alltså?"... har du bott i en stock eller?

Tyvärr måste jag krossa din världsbild här, 2d och 3d fighters kommer alltid vara bättre till konsol. gamepad, enkelt att sätta upp och oftast redan lätttillgängligt där man kan sitta flera stycken och lira. Så nej, alla spel blir inte "bäst" på PC.

Medlem

Tummen upp! Bra med utvecklare som vågar flytta ram ett lanseringsdatum för kvalitetens skull.

Och nej, man kan inte bara patcha in en helt ny version av spelmotorn...

Medlem

Jag har inte ens testat DX10 än.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

löjligt onödigt.. fan dx10 används ju knappt.

Inaktiv
Skrivet av xplojt:
Skrivet av Thunde:

Är inte Colin McRae död?

jo det är han dog i en helilopter krasch för några år sedan. nu när man tänker på det varför gör dom då ett nytt racing spel i Colin McRae serien när han är stendöd :P. lika bra att göra en ny serie imo.

Spelet har troligen namnet kvar i och med att det säljer och får folk som tidigare spelat de enda bra Colin Mcrae-spelen (CMR1 och CMR2) att förstå att de kanske hör ihop.

Fult tycker jag personligen. Dirt talar så bra för sig själv ändå som arkadracing.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av xplojt:
Skrivet av Qjt:

Finns det fortfarande folk som kör racing-spel till PC alltså? Coolt.
Använder ni ratt och pedaler eller tangentbordet?

eh? är du helt mentalt efterbliven eller?

alla spel blir som bäst på en pc! oavsätt vad eller vilket spel det än är. och ja man använder ratt eller tangentbord. dummaste jävla frågan jag hört asså."finns det forfarande folk som kör racing-spel till pc alltså?"... har du bott i en stock eller?

Ratt och pedaler är oslagbart, åtminstone när det gäller bilspel. (qjt talade om racing som kan vara lite av varje.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Funkar inte DX 11 med DX 10 kort då?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Funkar inte DX 11 med DX 10 kort då?

Knappast!

Inaktiv

Ack. Tänk er att sitta med två G25 och mysa med en kompis i vinter. Dirt 2 ser ut att bli fantastiskt!

Medlem

Varför ha bråttom, släpp det när det är färdigt... Bra av Codemasters...

Medlem

Dirt 2-längtar som fan!

12
Skriv svar