Medlem

Nått som gör en förbannad är ju artister/kultur-folk/media-horer som kommer till P3 kl 09:00 och gnäller och gäspar att dom var tvunga att gå upp så tidigt -_- ghaaaa


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Eh?!

Hur kunde du citera ett inlägg som kom efter utan att du har redigerat Walt?

Hmm.. fattar inte alls hur det där gick, redigerade 1 gång bara.

Medlem

Själv så hoppar man ur sängen 03:55 och gör tio sittups och 50 armhävningar. Slänger i sig frulle och drar till jobbet 04:25. Slutar 13:30.

Överdrev kanske lite med sittupsen och armhävningarna. Sanningen är att man släpar sig ur sängen, hasar mot köket för att göra några mackor. Sen ut till bilen och vidare till jobbet, som jag HATAR för övrigt.

Medlem

Sommarjobbade på lager i två månader från kl. 11:00 till 20:00 en gång i tiden. Helt värdelösa tider! På morgonen går man och tänker att man snart ska gå och jobba, och kvällen är det snart dags att lägga sig. Fy och tvi.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Nått som gör en förbannad är ju artister/kultur-folk/media-horer som kommer till P3 kl 09:00 och gnäller och gäspar att dom var tvunga att gå upp så tidigt -_- ghaaaa

Word.

Att börja jobba:

07:00 är funkar inte,
15:42 är lagom,
00:36 är underbart.

Att sluta:

15:42 funkar, fast det är en sånn rusning överallt, köer i affärer osv.
00:36 lagom.
07:00 underbart, tills att man behöver göra något, som att träna med dagtidare, sjukvård, tandläkare.

Sen behövs det bara ett nackskott till allt folk som ringer nattarbetare mellan 10:00-16:00, för att de vet att man inte är på jobbet då.

Det är gyllene sovtimmar, inget annat!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag är verkligen ingen morgonmänniska. Skulle gärna jobba kväll. Kanske till och med natt.

Just nu ska jag börja studera dock.

Medlem

Pigg som en mört stövlar jag upp kl. 04:45 på morgonen. En halvtimme senare kör jag mina sex mil till jobbet som börjar kl. 06:30 (gillar att ta en kaffe och snacka med några få andra morgonpigga innan jag börjar jobba).


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vilken stol är skönast, vilket väder är roligast att spela boll i, vilka länder vill du åka till, vilket är bäst av kola och choklad, vad skall jag döpa min katt till, vad tycker ni om björn gustavsson, vem skall vinna idol, hur lång är den längsta gurka ni sett, hur många semlor har ni ätit denna vecka, vad är klockan, blir två A4 ett A8, kan karma delas ut genom kosmos, vilket parti röstar dina föräldrar på, vet du vad en människas huvud väger, vilket mönsterdjup är godkänt för dubbfria däck, hur många kompisar har du, är du allergisk mot bark eller knark, kan du ge förslag på snygga skor, vilken filmjölk är godast, vad heter din första fröken?

Min kritik är inte riktad till trådskaparen personligen - jag tycker bara att kvalitén på trådarna har gjort ett jättedyk på sista tiden. Bara en massa fjanterier, alla vill vi fjanta till det ibland men inte hela tiden...

Nu sätter vi igång och bråkar om religion igen som tidigare istället för att prata om vilken marmelad som passar bäst på rostat bröd. (fikon)

Vilken stol är skönast
en mjuk stol som man kan luta sig tillbaka på

vilket väder är roligast att spela boll i
molnigt väder!

vilka länder vill du åka till
alla

vilket är bäst av kola och choklad
choklad, men ibland är kola gott också

vad skall jag döpa min katt till
husdjur #(valfri siffra beroende på hur många husdjur du har)

vad tycker ni om björn gustavsson
nervös, men bara han mognar lite så blir det säkert bra

vem skall vinna idol
den var svår, hoppas de alla förlorar?

hur lång är den längsta gurka ni sett
den var säkert hela 40 cm lång, kanske 42 t om

hur många semlor har ni ätit denna vecka
inga men en del pepparkakor

vad är klockan
klockan är ett redskap för att visa aktuell tid. Tid ska jag inte gå in på.

blir två A4 ett A8
nope, jag tror 2 a4 blir a3.

kan karma delas ut genom kosmos
den här är lite knivig, egentligen förstår jag inte din fråga, men om karma existerar så tror jag att den sträcker sig över hela universum. Ska man även anta att det existerar en del parallella universum, typ 7 eller nåt, så är i alla fall min personliga åsikt att den inte sträcker sig över de parallella universumen, utan gäller endast det universum där karman utdelas. Annars vore det ganska vidrigt om en dubbelgångare till mig gör fel nån helt annanstans och jag får lida av det.

vilket parti röstar dina föräldrar på
ingen aning

vet du vad en människas huvud väger
6-7 kg?

vilket mönsterdjup är godkänt för dubbfria däck
1,5-2 mm kanske..?

hur många kompisar har du
allt för få

är du allergisk mot bark eller knark
bark

kan du ge förslag på snygga skor
svarta

vilken filmjölk är godast
bollnäsfil

vad heter din första fröken
anneli tror jag hon hette

så, om alla svarar på dessa frågor så behöver vi inte göra en ny tråd för alla. Bra intiativ castor
Håller med dig, det tråkiga är bara att de intressantaste trådarna blir låsta.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Ingen dålig lista!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Håller med:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Eh?!

Hur kunde du citera ett inlägg som kom efter utan att du har redigerat Walt?

That's pretttty freaky


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Börja tidigt sluta tidigt. Det känns då om man för ut mer av dagen annars ligger man i sängen några timmar längre utan ngn nytta. Går man dock till skola eller jobb tidigt och slutar tidigt kan man hitta på ngt senare i stan t.ex.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Exeron:

Tycker det är värt att gå upp tidigt om man sedan får sluta tidigt...

:up::up:

Medlem

Att börja 7 eller 8 är nästan ingen skillnad. Man sover inte den där extra timman ändå som Iceman tidigare skrev, men sitter istället uppe 1 timma längre på kvällen/natten. Att jobba kväll är ingen hit heller kan jag säga. Jobbar 16:10 till 01:00 ibland och då är man inte trött när man kommer hem, utan man sitter uppe några timmar till och sover bort nästa dag istället.

Ni som säger "jag är nattmänniska och vill jobba natt" borde testa det först, för det är fan inte kul att sluta jobba vid 5 på nätterna och försöka ta sig upp dagen efter för att hinna göra saker innan man måste till jobbet igen. Kroppen behöver så pass mycket mer timmar sömn på dagar för att få samma energi och det kostar ens dag att ta igen sig. Och nej, man är inte så starka att kroppen orkar för min börjar ge upp efter 3 års shiftjobb.

Upp tidigt, man vaknar hur trött man än känner sig, för att få komma från jobbet runt eftermiddagen och spendera tid med vänner/familj som faktiskt oxå är hemma då är helt klart värt det.


signatur
Medlem

För mig är det stor skillnad att gå upp 7 mot 8 och komma hem en timma tidigare är guld värd för mig iaf.

men allt detta är ju helt beroende på person det trixfiz tycker är sämst betyder inte att någon annan kommer tycka likadant.

Ska tillägga nattarbete lämpar sig mindre till en person som har familj till ex. någon som bara har en sambo eller fru imo.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar