Intel q6600 eller Amd 9950?

Medlem
Intel q6600 eller Amd 9950?

Vilken är egentligen snabbast för spel? En intel q6600 eller en amd x4 9950 black edition?

Edit: Titeln blev lite dum då det redan fanns en liknande tråd, ändrade den.

Mvh Victor:up:


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ja skulle säga att Q6600 är bäst för spel, men det beror självklart också på vad du har för andra komponenter i datorn...

Medlem

okej, glömmde säga att den processorn inte kommer att klockas. Kommer sitta ati kort från 4850- eller 4870 serien i datorn.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Helt klart Q6600, där har du 8mb cache istället för 2 och det gör skillnad.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Hmm, har inte 9950 2+2 mb?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag vet inte säkert, kollade bara snabbt på Prisjakt men det är lite som Wiki att alla kan ändra, men ja, 2mb kändes lite lite så den kan mycket väl ha 4mb, dock är 8 fortfarande mer


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

aa men den har 2.6 ghz istället för 2.5 på q 6600n. Ganska marginell skillnad.. Den är även några hundra billigare så jag blev sugen på en sån istället för q6600n.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

nj
Medlem

Klockfrekvenser och cachemängd är fullständigt ojämförbart när det handlar om två fullständigt olika processorarkitekturer.
Enda sättet att jämföra dem är att kolla upp riktiga benchmarks.

Medlem

har du några länkar?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Intel! Iaf har jag en å e jävligt nöjd, har dock inte testat AMD men har inte tänkt det heller


signatur

If you want to infrigment on my life, please leave a message.
Intel Q6600, 4GB RAM, Asus 9600GT, 1.5 TB HDD, Xilence 600W PSU, Antec 182p.

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Vilken är egentligen snabbast för spel? En intel q6600 eller en amd x4 9950 black edition?

Edit: Titeln blev lite dum då det redan fanns en liknande tråd, ändrade den.

Mvh Victor:up:

Om du har tänkt att använda datorn till spel, då är amd(9950 BE ) bästa valet , då den klarar av mer "tänkande" än q6600, dvs tyngre strider osv = mycket som händer under spelet osv.

Men om du tänker använda den till allt annat och inte spela så mycket , då skulle jag ha valt q6600.

Om du nu väljer att köpa amd(9950 BE) så köp ett 790gx moderkort, då de passar utmärkt ihop.

Jag hade också svårt att välja mellan dessa , men jag köpte mig en e8500(som jag ska klocka snart) då den är det bästa valet just nu = snabbare, ingen idé att köpa en quad nu om du inte använder massor med program samtidigt osv, Quaden kommer ju också att sjunka i pris nu när i7 kommer ut osv.

Mitt tips:

Köp dig en e8500 och klocka upp den till 4,0 vilket den lätt kommer klara av, så har du en ganska snabb dator som du klarar dig bra på.

Inaktiv

David vänligen lämna en källa på det där med att AMDn "klarar av mer tänkande". Jag tror inte jag har sett en enda benchmark där AMDn vinner över Inteln...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

hoppas priset sjunker ett par hundra vid i7 release


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Absolut Intel Q6600!!!!

In my opinion8)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Om du har tid att vänta så kommer AMD med sina nya processorer med 45nm-teknik i början av Januari, enligt en tidig kinesisk review presterar dom 5-15% bättre än en 65nm Phenom i samma klockfrekvens.

Det ryktas också om att man skall kunna klocka upp dom till 4.3Ghz med luftkylning.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Om du har tid att vänta så kommer AMD med sina nya processorer med 45nm-teknik i början av Januari, enligt en tidig kinesisk review presterar dom 5-15% bättre än en 65nm Phenom i samma klockfrekvens.

Det ryktas också om att man skall kunna klocka upp dom till 4.3Ghz med luftkylning.

Ungefärligt pris?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Skulle chansa på runt 1400-2000kr.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Skulle chansa på runt 1400-2000kr.

Grymt, min budget tillåter en prolle för ca 1800kr.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag själv gillar AMD processorerna, om du inte kan hålla dig tills nästa generations processorer kommer ut, så hade jag tagit AMD processorn ändå, tycker att den är lättare att jobba med:)

1
Skriv svar