Vilket spel har bäst soundtrack?

Avstängd

Jeremy Soules musik toppar listan för min del (bl.a. Guild Wars, KotOR och Dungeon Siege). Dungeon Siege tema är väldigt bra, den låten alltså. Oj. Om det är någon som kan lägga känsla i musik så är det Soule.

Annars så gillar jag musiken i Metal Slug (hela serien) väldigt mycket, och även en hel del som jag inte kommer på så här på rak arm.

Inaktiv

GTA 3 (tror det var 3an iaf, med all 80-tals musik, luv it)

Morrowind och Oblivion - Sjukt bra musik, skapar grymt bra stämning

Bejeweled - Ett pusselspel med jäkligt go musik

Jee
Medlem

Zelda serien har ju väldigt bra musik men soundtracket som har satt sig djupast är det ifrån Final Fantasy VII.
Ed Hunter soundtracket är ju iofs bäst.


signatur

Eller inte?

Medlem

Mafia!
Och hitman givetvis. Åtminstone Hitman 2

Medlem

Detta kanske inte räknas men jag tog starship troopers temat och blåste på som bara den i winamp medan jag lirade Starship troopers fps spelet, satt i komplett extas.

Övriga: Red alert 1, supcom, SHOGO M.A.D., sektionsvis I NWN2, och något gammalt batman spel jag inte kommer ihåg mer än musiken och att man skulle kapa jokerns ballonger med batman flygplan.

Medlem

Frank Klepacki alla dagar, och alla spel som han har varit med på.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Hade helt glömt bort Rainbow Six, bästa musiken jag kommer ihåg av Bill Brown. Samt Kevin Riepl som gjorde musiken I UT.

Inaktiv

MGS & Ninja Gaiden, känner jag just nu.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Mass Effect måste det vara, får en riktigt skön känsla när man spelar det plus att låten i credits när man klarat spelet första gången var så otroligt jävla bra.

Medlem

Fahrenheit har snyggt score också


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Wing commander serien..och alla Doom spelen,och även alla Quake spelen...Rockar sten hårt,med b.l.a. Nine inch nails:up:

Medlem

Guitar Hero

nämen, Final Fantasy har riktigt fin musik!


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

halo


signatur

Jonas

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Morrowind.

Kan bara hålla med. Musiken i Morrowind är fantastisk.

Edit: Missade att det var fet-necro... hoppsan


signatur
Medlem

Metal Gear Soild och Half Life -serien.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Själv tycker jag Oblivion har lugn och bra soundtrack.


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem

Final Fantasy 8

Inaktiv
Medlem

MGS och Kane & Lynch


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Alla metal gear solid, annars så är det svårt att komma på ett spel som utnyttjar musikens kraft på ett bra sätt. De flesta tror att det räcker med att man betalar massa pengar till någon etablerad stråkorkester-nisse. Sedan sätter man in den musiken i alla cutscens och dramatiska ögonblick.

Man måste lära sig att less is more, och att det finns mer dramatisk msuik än en stråkorkester. Rytmer, percussion och spännande ljud kan höja upplevelsen otroligt mycket. Detta är mycket viktigt för mig, och jag dör lite varje gång en stor titel tillkännager att de har anställt en sömnig dirigent.

Jag fick iallafall lite hopp när det nya Prince of Persia hade den fantastiska saeglopur av Sigur Ros i E3-trailern. Håller ett öga på det spelet


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

MX VS ATV UNTAMED!!!

00a
Medlem

Morrowind theme har aldrig låtit bättre

Medlem

Många som gillar Morrowind! Bara genom att lyssna på huvudtemat i Morrowind gör att jag blir sjukligt sugen på att spela det. Nästan så man fäller en tår så fort man hör den.

En lite hårdare låt som jag inte skrev med i första inlägget är ju Duke Nukem Theme med Megadeth, även den är sjukt bra.

00a
Medlem
Skrivet av Eschricht:

Många som gillar Morrowind! Bara genom att lyssna på huvudtemat i Morrowind gör att jag blir sjukligt sugen på att spela det. Nästan så man fäller en tår så fort man hör den.

En lite hårdare låt som jag inte skrev med i första inlägget är ju Duke Nukem Theme med Megadeth, även den är sjukt bra.

kan inget annat än att hålla med dig om Duke. riktigt skön

Medlem

Warcraft 2.
Morrowind.
Guild Wars.
Det mesta av Jeremy Soule. Och det mesta av Blizzards musik. Och Star Wars-musiken.
Öhm... listan kan göras rejält lång.

Skriv svar