Blir Modern Warfare 2 störst?

Medlem
Skrivet av moberg:

hur många kopior har wow sålt? de måste väl ligga ganska högt i toppen.

Några hundra skulle jag tippa på 8)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Problemet som jag ser med CoD-spelen och förmodligen även detta spel är att de inte vågar göra något nytt. Visst, storyn ändras, grafiken förbättras och nu har tidsperioden ändrats men spelsättet är fortfarande detsamma som i första spelet, du springer fram och försöker hålla dig levande där du sitter vid dörren, helt öppen för att bli skjuten på och väntar på att dina kamrater ska öppna dörren för du själv har tydligen inte lärt dig hur man gör. Fiender som aldrig tar slut förrän dina kamrater och du själv tagit sig igenom denna dörr och en massa annat.

Men vem kan klandra utvecklarna/utgivarna? Dom tjänar så mycket pengar på serien så det vore ju idiotiskt att ändra på något. Som någon annan nämnde är CoD4 förbannat lätt men samtidigt förbannat svårt men när det är svårt är det svårt av fel anledningar (det blir svårt på grund av scenarion som liknar det jag beskrev i första stycket).

Jag blir inte upphetsad av den här serien längre, jag var helt lyrisk när jag spelade första spelet men jag orkar inte spela det igen och igen.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av moberg:

hur många kopior har wow sålt? de måste väl ligga ganska högt i toppen.

Några hundra skulle jag tippa på 8)

Ca 12-13 miljoner kopier så Cod4 är ganska nära.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

Problemet som jag ser med CoD-spelen och förmodligen även detta spel är att de inte vågar göra något nytt. Visst, storyn ändras, grafiken förbättras och nu har tidsperioden ändrats men spelsättet är fortfarande detsamma som i första spelet, du springer fram och försöker hålla dig levande där du sitter vid dörren, helt öppen för att bli skjuten på och väntar på att dina kamrater ska öppna dörren för du själv har tydligen inte lärt dig hur man gör. Fiender som aldrig tar slut förrän dina kamrater och du själv tagit sig igenom denna dörr och en massa annat.

Men vem kan klandra utvecklarna/utgivarna? Dom tjänar så mycket pengar på serien så det vore ju idiotiskt att ändra på något. Som någon annan nämnde är CoD4 förbannat lätt men samtidigt förbannat svårt men när det är svårt är det svårt av fel anledningar (det blir svårt på grund av scenarion som liknar det jag beskrev i första stycket).

Jag blir inte upphetsad av den här serien längre, jag var helt lyrisk när jag spelade första spelet men jag orkar inte spela det igen och igen.

Spelets glädje ligger ju främst i MP efter att man lirat igenom SP en gång.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

Problemet som jag ser med CoD-spelen och förmodligen även detta spel är att de inte vågar göra något nytt. Visst, storyn ändras, grafiken förbättras och nu har tidsperioden ändrats men spelsättet är fortfarande detsamma som i första spelet, du springer fram och försöker hålla dig levande där du sitter vid dörren, helt öppen för att bli skjuten på och väntar på att dina kamrater ska öppna dörren för du själv har tydligen inte lärt dig hur man gör. Fiender som aldrig tar slut förrän dina kamrater och du själv tagit sig igenom denna dörr och en massa annat.

Men vem kan klandra utvecklarna/utgivarna? Dom tjänar så mycket pengar på serien så det vore ju idiotiskt att ändra på något. Som någon annan nämnde är CoD4 förbannat lätt men samtidigt förbannat svårt men när det är svårt är det svårt av fel anledningar (det blir svårt på grund av scenarion som liknar det jag beskrev i första stycket).

Jag blir inte upphetsad av den här serien längre, jag var helt lyrisk när jag spelade första spelet men jag orkar inte spela det igen och igen.

Varför ändra ett vinnande koncept. ^^


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av rolle90:

jag vet att jag kommer köpa det på releas dagen i alla fall

haha samma här.

Medlem

Bästsäljande spelet någonsinn? Njaa, kan bli svårt! Dock så tror jag att detta kan bli iaf 2009 bäst säljande spel iaf!

Medlem

Tror ni att det släpps en bra map editor till detta spel, göra egna banor ? typ som den som finns med till farcry2 ?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lilleputten:

Problemet som jag ser med CoD-spelen och förmodligen även detta spel är att de inte vågar göra något nytt. Visst, storyn ändras, grafiken förbättras och nu har tidsperioden ändrats men spelsättet är fortfarande detsamma som i första spelet, du springer fram och försöker hålla dig levande där du sitter vid dörren, helt öppen för att bli skjuten på och väntar på att dina kamrater ska öppna dörren för du själv har tydligen inte lärt dig hur man gör. Fiender som aldrig tar slut förrän dina kamrater och du själv tagit sig igenom denna dörr och en massa annat.

Men vem kan klandra utvecklarna/utgivarna? Dom tjänar så mycket pengar på serien så det vore ju idiotiskt att ändra på något. Som någon annan nämnde är CoD4 förbannat lätt men samtidigt förbannat svårt men när det är svårt är det svårt av fel anledningar (det blir svårt på grund av scenarion som liknar det jag beskrev i första stycket).

Jag blir inte upphetsad av den här serien längre, jag var helt lyrisk när jag spelade första spelet men jag orkar inte spela det igen och igen.

Spelets glädje ligger ju främst i MP efter att man lirat igenom SP en gång.

Själv spelar jag inte MP alls. Därför håller jag med "Lilleputten" när jag tycker att IW gör det lite för lätt för sig när de ändrar så pass litet. Visst, kampanjen är asbra, men den kunde varit så mycket bättre bara genom att låta spelaren få lite större frihet. Vid ett uppdrag skulle man bryta strömmen till en dörr och sen storma huset. Jag uppfattade inte riktigt min egen position utan gick för att bryta strömmen som var ett litet kraftskåp på sidan av huset. Jag sköt och slog och hade mig, men inget hände. Sen förstod jag att jag skulle visst stå vid dörren, varpå en följeslagare på något magiskt vis har sönder kraftskåpet istället. Sånt tycker jag är totalt oacceptabelt i ett modernt spel.

Även när man pratar om det überstämningsfulla uppdraget i Pripyat som verkligen var som att delta i en riktigt spännande film, så förstördes det ju helt av den otroligt fjantiga och näst instill omöjliga slut shoot-outen vid pariserhjulet. Vad hände med realismen? Nä, om Modern Warfare 2 ska falla i god jord hos andra än fansen så måste IW ta itu med sånt här. Annars riskerar de att skjuta både COD-serien och MW-serien i sank, vilket jag verkligen inte hoppas på.

Skrivet av luiga:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lilleputten:

Problemet som jag ser med CoD-spelen och förmodligen även detta spel är att de inte vågar göra något nytt. Visst, storyn ändras, grafiken förbättras och nu har tidsperioden ändrats men spelsättet är fortfarande detsamma som i första spelet, du springer fram och försöker hålla dig levande där du sitter vid dörren, helt öppen för att bli skjuten på och väntar på att dina kamrater ska öppna dörren för du själv har tydligen inte lärt dig hur man gör. Fiender som aldrig tar slut förrän dina kamrater och du själv tagit sig igenom denna dörr och en massa annat.

Men vem kan klandra utvecklarna/utgivarna? Dom tjänar så mycket pengar på serien så det vore ju idiotiskt att ändra på något. Som någon annan nämnde är CoD4 förbannat lätt men samtidigt förbannat svårt men när det är svårt är det svårt av fel anledningar (det blir svårt på grund av scenarion som liknar det jag beskrev i första stycket).

Jag blir inte upphetsad av den här serien längre, jag var helt lyrisk när jag spelade första spelet men jag orkar inte spela det igen och igen.

Spelets glädje ligger ju främst i MP efter att man lirat igenom SP en gång.

Själv spelar jag inte MP alls. Därför håller jag med "Lilleputten" när jag tycker att IW gör det lite för lätt för sig när de ändrar så pass litet. Visst, kampanjen är asbra, men den kunde varit så mycket bättre bara genom att låta spelaren få lite större frihet. Vid ett uppdrag skulle man bryta strömmen till en dörr och sen storma huset. Jag uppfattade inte riktigt min egen position utan gick för att bryta strömmen som var ett litet kraftskåp på sidan av huset. Jag sköt och slog och hade mig, men inget hände. Sen förstod jag att jag skulle visst stå vid dörren, varpå en följeslagare på något magiskt vis har sönder kraftskåpet istället. Sånt tycker jag är totalt oacceptabelt i ett modernt spel.

Även när man pratar om det überstämningsfulla uppdraget i Pripyat som verkligen var som att delta i en riktigt spännande film, så förstördes det ju helt av den otroligt fjantiga och näst instill omöjliga slut shoot-outen vid pariserhjulet. Vad hände med realismen? Nä, om Modern Warfare 2 ska falla i god jord hos andra än fansen så måste IW ta itu med sånt här. Annars riskerar de att skjuta både COD-serien och MW-serien i sank, vilket jag verkligen inte hoppas på.

Att köpa ett CoD spel och bara spela kampanjen kan bara beskrivas på ett sätt: Fail. Det är som att ta spelet och såga av det på mitten.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av noodles:
Skrivet av Exxo:

Hoppas att de satsar på en gedigen SinglePlayer-kampanj... och inte ger största delen till MultiPlayer bara. =/

Håller med. De bästa uppdragen i SP var ju helt klart det stealthiga sniperuppdraget i Pripyat och "death from above". Mer sånt tack.

En annan aspekt som gjorde COD 4: MW till en hit var ju musiken. Jag fick lite Metal Gear Solid 3 känslor p.g.a. sniper uppdraget i Chernobyl. När man sedan såg Eftertexterna så var ju Harry Gregson-Williams med och producerade musiken. Så hoppas att han är med i Modern Warfare 2 också

Skrivet av Hardboiled15:

Alla COD spel som IW har gjort är mästerverk som varenda gamer borde spela. Jag tror också att nu då COD4 har sålt så bra och dom har fått in så grymt mycket pengar. Att dom nu kan göra ett spel med ännu bättre kvalité vilket kommer att äga sönder allt.

Kan inte göra annat än att hålla med till fullo!

Medlem

som att battlefield är annorlunda? bf1942, bf2 + 5 expansioner, bf2142, bf: bc... och NADA singleplayer eller story dessutom...

gå tillbaks till erat bf istället och låt oss spela cod så blir allt bra.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lilleputten:

Problemet som jag ser med CoD-spelen och förmodligen även detta spel är att de inte vågar göra något nytt. Visst, storyn ändras, grafiken förbättras och nu har tidsperioden ändrats men spelsättet är fortfarande detsamma som i första spelet, du springer fram och försöker hålla dig levande där du sitter vid dörren, helt öppen för att bli skjuten på och väntar på att dina kamrater ska öppna dörren för du själv har tydligen inte lärt dig hur man gör. Fiender som aldrig tar slut förrän dina kamrater och du själv tagit sig igenom denna dörr och en massa annat.

Men vem kan klandra utvecklarna/utgivarna? Dom tjänar så mycket pengar på serien så det vore ju idiotiskt att ändra på något. Som någon annan nämnde är CoD4 förbannat lätt men samtidigt förbannat svårt men när det är svårt är det svårt av fel anledningar (det blir svårt på grund av scenarion som liknar det jag beskrev i första stycket).

Jag blir inte upphetsad av den här serien längre, jag var helt lyrisk när jag spelade första spelet men jag orkar inte spela det igen och igen.

Spelets glädje ligger ju främst i MP efter att man lirat igenom SP en gång.

Jag har aldrig förstått vad som är det roliga med MP? När det gäller FPS-spelen. Allt det handlar om är ju att springa omkring och skjuta på varandra... vad är roligt med det? :$

Inaktiv

jippi tidig julklapp..;8


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem

Längtan är stooooooooor

Medlem

COD4 äger så hårt! Go go IW!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

uhh. Wow säljer ju ändå lätt mer än det där kommer. Cs också. säljer ju ton med spel varje vecka sen release.


signatur

Rawr

Inaktiv

Det blir inte det bäst säljande någonsin man kan bli det bästa CoD nådonsin8)

Medlem
Skrivet av mackebacke:

Tror ni att det släpps en bra map editor till detta spel, göra egna banor ? typ som den som finns med till farcry2 ?

Det lär väl komma en mapeditor liknande de till cod2 och 4, radiant... Jag har bara testat på radiant till cod4 men den till cod2 är i princip likadan om jag har förstått det rätt; flera tutorials som är till cod2 fungerar även till cod4

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lilleputten:

Problemet som jag ser med CoD-spelen och förmodligen även detta spel är att de inte vågar göra något nytt. Visst, storyn ändras, grafiken förbättras och nu har tidsperioden ändrats men spelsättet är fortfarande detsamma som i första spelet, du springer fram och försöker hålla dig levande där du sitter vid dörren, helt öppen för att bli skjuten på och väntar på att dina kamrater ska öppna dörren för du själv har tydligen inte lärt dig hur man gör. Fiender som aldrig tar slut förrän dina kamrater och du själv tagit sig igenom denna dörr och en massa annat.

Men vem kan klandra utvecklarna/utgivarna? Dom tjänar så mycket pengar på serien så det vore ju idiotiskt att ändra på något. Som någon annan nämnde är CoD4 förbannat lätt men samtidigt förbannat svårt men när det är svårt är det svårt av fel anledningar (det blir svårt på grund av scenarion som liknar det jag beskrev i första stycket).

Jag blir inte upphetsad av den här serien längre, jag var helt lyrisk när jag spelade första spelet men jag orkar inte spela det igen och igen.

Spelets glädje ligger ju främst i MP efter att man lirat igenom SP en gång.

Jag har aldrig förstått vad som är det roliga med MP? När det gäller FPS-spelen. Allt det handlar om är ju att springa omkring och skjuta på varandra... vad är roligt med det? :$

No offense Exxo men det där var minst sagt korkat sagt. Skall man bryta ner saker på det stadiet verkar ju allt löjligt... fotboll/hockey .. vuxna män som springer runt och sparkar på en boll.

(Nu har jag inget emot fotboll lirade det som fan mellan 8-17 års åldern men bara visar hur korkat det kan låta)

Medlem
Skrivet av Sk4j:

Personligen gillar jag CoD 1 mest i hela serien. Visst är 2,4 och 5 är bra spel men alldeles för "arkadiga". Tycker det är tråkigt att IW gått från stora välgjorda banor, aim, "singelshot > spray" mer och mer i varje spel.

CoD 4 är ett bra spel, men perks och "bara" sprayvapen förstör i längden. Alla klagar på WW2 men jag tycker det är en lagom mix av vapen i WW2 mot Moderna krig. (Sen finns det ju säkert minst lika många krigsspel i Modern tid som WW2 så varför inga fler WW2?)

Sen vet man ju inte hur dom tänker nu, men fordon verkar ju vara på G vilket borde innebära större banor igen. Hoppas dom verkligen balanserar vapnena bättre så att det inte bara är spray som ger.

Skämtar du med mig? Minst lika många krigsspel i modern tid som WW2 lir?

Medlem
Skrivet av spikes:
Skrivet av Sk4j:

Personligen gillar jag CoD 1 mest i hela serien. Visst är 2,4 och 5 är bra spel men alldeles för "arkadiga". Tycker det är tråkigt att IW gått från stora välgjorda banor, aim, "singelshot > spray" mer och mer i varje spel.

CoD 4 är ett bra spel, men perks och "bara" sprayvapen förstör i längden. Alla klagar på WW2 men jag tycker det är en lagom mix av vapen i WW2 mot Moderna krig. (Sen finns det ju säkert minst lika många krigsspel i Modern tid som WW2 så varför inga fler WW2?)

Sen vet man ju inte hur dom tänker nu, men fordon verkar ju vara på G vilket borde innebära större banor igen. Hoppas dom verkligen balanserar vapnena bättre så att det inte bara är spray som ger.

Skämtar du med mig? Minst lika många krigsspel i modern tid som WW2 lir?

Stämmer nog ganska bra, folk har kört med argumentet att ww2 är uttjatat i x antal år nu och det är så att åren dem har gått och Modern combat spel finns i minst lika många varianter, tbh är jag dö trött påt.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lilleputten:

Problemet som jag ser med CoD-spelen och förmodligen även detta spel är att de inte vågar göra något nytt. Visst, storyn ändras, grafiken förbättras och nu har tidsperioden ändrats men spelsättet är fortfarande detsamma som i första spelet, du springer fram och försöker hålla dig levande där du sitter vid dörren, helt öppen för att bli skjuten på och väntar på att dina kamrater ska öppna dörren för du själv har tydligen inte lärt dig hur man gör. Fiender som aldrig tar slut förrän dina kamrater och du själv tagit sig igenom denna dörr och en massa annat.

Men vem kan klandra utvecklarna/utgivarna? Dom tjänar så mycket pengar på serien så det vore ju idiotiskt att ändra på något. Som någon annan nämnde är CoD4 förbannat lätt men samtidigt förbannat svårt men när det är svårt är det svårt av fel anledningar (det blir svårt på grund av scenarion som liknar det jag beskrev i första stycket).

Jag blir inte upphetsad av den här serien längre, jag var helt lyrisk när jag spelade första spelet men jag orkar inte spela det igen och igen.

Spelets glädje ligger ju främst i MP efter att man lirat igenom SP en gång.

Jag har aldrig förstått vad som är det roliga med MP? När det gäller FPS-spelen. Allt det handlar om är ju att springa omkring och skjuta på varandra... vad är roligt med det? :$

No offense Exxo men det där var minst sagt korkat sagt. Skall man bryta ner saker på det stadiet verkar ju allt löjligt... fotboll/hockey .. vuxna män som springer runt och sparkar på en boll.

(Nu har jag inget emot fotboll lirade det som fan mellan 8-17 års åldern men bara visar hur korkat det kan låta)

Han har dock en poäng i att MP är inte för alla. Som jag själv skrev tidigare så spelar jag ALDRIG MP. Dels för att det tar för mycket tid, och dels för att jag inte blivit "biten" så att säga. Jag tycker helt enkelt inte det är särskilt roligt. Men det är klart att jag förstår att många tycker om det.

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av luiga:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lilleputten:

Problemet som jag ser med CoD-spelen och förmodligen även detta spel är att de inte vågar göra något nytt. Visst, storyn ändras, grafiken förbättras och nu har tidsperioden ändrats men spelsättet är fortfarande detsamma som i första spelet, du springer fram och försöker hålla dig levande där du sitter vid dörren, helt öppen för att bli skjuten på och väntar på att dina kamrater ska öppna dörren för du själv har tydligen inte lärt dig hur man gör. Fiender som aldrig tar slut förrän dina kamrater och du själv tagit sig igenom denna dörr och en massa annat.

Men vem kan klandra utvecklarna/utgivarna? Dom tjänar så mycket pengar på serien så det vore ju idiotiskt att ändra på något. Som någon annan nämnde är CoD4 förbannat lätt men samtidigt förbannat svårt men när det är svårt är det svårt av fel anledningar (det blir svårt på grund av scenarion som liknar det jag beskrev i första stycket).

Jag blir inte upphetsad av den här serien längre, jag var helt lyrisk när jag spelade första spelet men jag orkar inte spela det igen och igen.

Spelets glädje ligger ju främst i MP efter att man lirat igenom SP en gång.

Själv spelar jag inte MP alls. Därför håller jag med "Lilleputten" när jag tycker att IW gör det lite för lätt för sig när de ändrar så pass litet. Visst, kampanjen är asbra, men den kunde varit så mycket bättre bara genom att låta spelaren få lite större frihet. Vid ett uppdrag skulle man bryta strömmen till en dörr och sen storma huset. Jag uppfattade inte riktigt min egen position utan gick för att bryta strömmen som var ett litet kraftskåp på sidan av huset. Jag sköt och slog och hade mig, men inget hände. Sen förstod jag att jag skulle visst stå vid dörren, varpå en följeslagare på något magiskt vis har sönder kraftskåpet istället. Sånt tycker jag är totalt oacceptabelt i ett modernt spel.

Även när man pratar om det überstämningsfulla uppdraget i Pripyat som verkligen var som att delta i en riktigt spännande film, så förstördes det ju helt av den otroligt fjantiga och näst instill omöjliga slut shoot-outen vid pariserhjulet. Vad hände med realismen? Nä, om Modern Warfare 2 ska falla i god jord hos andra än fansen så måste IW ta itu med sånt här. Annars riskerar de att skjuta både COD-serien och MW-serien i sank, vilket jag verkligen inte hoppas på.

Att köpa ett CoD spel och bara spela kampanjen kan bara beskrivas på ett sätt: Fail. Det är som att ta spelet och såga av det på mitten.

Jag har förstått detta. Men vad ska jag göra? Jag njuter inte av MP helt enkelt. Tycker det är meningslöst. Poängen för ett spel enligt mig är att ge mig en upplevelse av en story. Helst en riktigt gripande och driven story som får mig att vilja veta mer om hur det slutar. Det är därför som jag tycker att GTA IV är ett fantastiskt spel i ungefär 30 timmar tills man upptäckt de grundläggande grejerna i spelet. Efter det tappar spelet driv och mycket av charmen utbyts i tristess. För det finns ingen grundläggande story som verkligen griper tag i mig. Det är därför som Mafia alltid kommer vara kung över GTA enligt mig, för det bygger på en hårt driven story i bakgrunden. Det är även därför som jag inte är intresserad av MP. För det ger mig inget.

Men jag ska villigt erkänna att visst finns det undantag. När Jedi Knight kom lirade jag massor av MP, men det var mest för att jag älskar att använda Force grip och släppa personen över en avgrund i kombination med att man får svinga ljussablar.

Medlem

Jag är också en av dom som mer eller mindre bara spelade singleplayer, jag körde igenom det flera gånger. men det finns nåt som jag stört mig på genom alla dom cod spelen jag kört.
Spelen satsar på att få en skön atmosfär vilket dom lyckas med, inte minst i cod4, men varför måste dom göra spelet svårare genom att ta bort det som gjorde spelet kul att köra. man känner sig totalt ensam då man är den som alla väntar på, och den som alla motståndare bara ser senare i spelet. det finns inget vi längre utan jag mot alla andra. inget imot att det är mig det beror på att jag måste fixa saker, men det blir för tydligt att motsåndarna bara kan bli svårare genom antalet dom är och att allt eftersom bara siktar på mig, jag menar senare så bryr man sig inte om att täcka sin kamrater längre för dom gör ändå ingen nytta, hinner dom inte med, ingen mening med att vänta.

MP har jag varit på gång att köra så många gånger, men jag är allmänt insnöad i bf2 och jag kom lite sent in i cod4 och många av dom jag kört med hade redan dissat cod4 MP, får se hur nästa ser ut. större kartor och mer taktiska möjligheter glöm inte fordon.

123
Skriv svar