Gratistesta Age of Conan

Medlem

Yes, väntat länge på en trial. Alltid velat se för egna ögon hur spelet är.

Schysst DL-speed på updatern också

Medlem

Blir att dra ner och prova.

Inaktiv

Drog ner den, ligger på 11.6 Gb men man kan ladda ner hela spelet om man känner för det. Kommer dock inte in i spelet för jag får "account has not been verified". Kul, kul.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

Drog ner den, ligger på 11.6 Gb men man kan ladda ner hela spelet om man känner för det. Kommer dock inte in i spelet för jag får "account has not been verified". Kul, kul.

Finns inte heller någon information om detta. Tänkte att jag kanske skulle behöva någon trialkod men en sådan har jag inte fått när jag registrerade mig.

Tänkte sedan att det kanske var mailen, hade ett mail för verifikation men när jag sedan tryckte på länken fick jag "your email has already been verified". Känns väldigt flummigt.

Har exakt samma problem =/

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Silvarn:
Skrivet av Lilleputten:

Drog ner den, ligger på 11.6 Gb men man kan ladda ner hela spelet om man känner för det. Kommer dock inte in i spelet för jag får "account has not been verified". Kul, kul.

Finns inte heller någon information om detta. Tänkte att jag kanske skulle behöva någon trialkod men en sådan har jag inte fått när jag registrerade mig.

Tänkte sedan att det kanske var mailen, hade ett mail för verifikation men när jag sedan tryckte på länken fick jag "your email has already been verified". Känns väldigt flummigt.

Har exakt samma problem =/

Fick det att fungera till slut. Jag var tvungen att öppna port 7000 (tcp) i routern.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av Silvarn:
Skrivet av Lilleputten:

Drog ner den, ligger på 11.6 Gb men man kan ladda ner hela spelet om man känner för det. Kommer dock inte in i spelet för jag får "account has not been verified". Kul, kul.

Finns inte heller någon information om detta. Tänkte att jag kanske skulle behöva någon trialkod men en sådan har jag inte fått när jag registrerade mig.

Tänkte sedan att det kanske var mailen, hade ett mail för verifikation men när jag sedan tryckte på länken fick jag "your email has already been verified". Känns väldigt flummigt.

Har exakt samma problem =/

Fick det att fungera till slut. Jag var tvungen att öppna port 7000 (tcp) i routern.

Sweet nu funkar det, behövde öppna 7001-7999 också. Tror bara det behövs om man kör vista.

Medlem

Att dom inte kan ha en enkel liten stream-klient... o_O


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Allt jag har att säga är: ALDRIG MER.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Allt jag har att säga är: ALDRIG MER.

|Förklara mer.

Bra spel, blir nog inte ett test dock! Men kul för er som gillar barbarer. Ska spela Mortal Online istället när det kommer ut


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av bjosarn:

Allt jag har att säga är: ALDRIG MER.

|Förklara mer.

Bra spel, blir nog inte ett test dock! Men kul för er som gillar barbarer. Ska spela Mortal Online istället när det kommer ut

Videon från mortal online såg ruskigt bra ut för att vara alfa version....helt klart att man lär följa det spelet.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av bjosarn:

Allt jag har att säga är: ALDRIG MER.

|Förklara mer.

Bra spel, blir nog inte ett test dock!

Hur kan du veta om det är bra utan att ha testat det?

Är det bara för mig som uppdateringen har tagit drygt 5 timmar och är fortfarande inte färdigt?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Måste bara säga att det här spelet är så otroligt kasst.
Spelade det vid release ett tag efter hypen var jag grymt sugen på det.

Grafiken är ju riktigt snygg, tyvärr spelar det ingen som helst roll när animationerna är vidriga.

Första 20 levlarna är ju helt okay, man blir indragen i spelet och det är en story med sidoquests och talad dialog.

Sedan börjar riktiga spelet och man börjar inse hur dåligt spelet faktiskt är.

Klasserna är rejält tråkiga, för att inte tala om fult designade (med ett fåtal undantag).

Sen det som spelet verkligen faller på är instancesystemet.
Det DÖDAR hela iden med ett MMO direkt.

Går och klickar på en vagn, loadingscreen sen är man på andra sidan världen. Man får absolut inte känslan av en massiv "seamless" värld.
Man kunde ju gjort det snyggt i alla fall som i typ Eve online.

Jag gillar inte Wow speciellt mycket men där har man i alla fall verkligen lyckas med en stor fri värld man måste ta sig igenom för att komma någonstans.

Sen det allra värsta.
Instance systemet som introducerades.
Fick kalla kårar när jag insåg hur det fungerade.

Det finns alltså flera kopior av samma zon på en server!
Man kunde springa runt i en zon som var nästan tom, med vetskapen att det fanns 4-5 kopior av zonen med spelare i.

Inte som att man bara kan springa på folk som i wow t.ex om man är i en zon, chanserna är stora att dom är i en annan version av zonen.
Tänk i wow typ "kom till wetlands 4"..

Man har helt missat iden med en massiv fri värld.

Animationerna är verkligen kräkframkallande.
Sen ser nästan alla armour likadan ut.
Sen så är det ingen realistisk day/night cycle, dagarna går jättefort.

Installerade trialen idag och testade, och visst spelet är riktigt snyggt med allt maxat på DX10 på stranden och i djunglen, man blir sugen på att spela vidare...men sen tänker man på zonerna som är högre levels och hur vidriga dom är.

Age of conan är det enda spel jag fysiskt SLÄNGT bort när jag flyttstädade, orkade inte ens se det längre.

Testa gärna och bilda er en egen uppfattning, men bli inte förförda av de första 20 levlarna som håller betydligt högre kvalitet en de senare.

Medlem
Skrivet av BigD:

Måste bara säga att det här spelet är så otroligt kasst.
Spelade det vid release ett tag efter hypen var jag grymt sugen på det.

Grafiken är ju riktigt snygg, tyvärr spelar det ingen som helst roll när animationerna är vidriga.........

Stackare

Medlem
Skrivet av Tompa:

Från nedladdningssidan:

Citat:

Please note that trial accounts have some restrictions to them, the most noticeable are inability to trade with others, restrictions to use public channels, inability to post on forums and inability to send in-game mail.

Men va fasen då? Jovisst ska det väl vara begränsningar när det är trialversion. Det tycker jag inte är fel... men det där var lite smått uselt.

Medlem

Jag måste erkänna att det där instancesystem som används är riktigt jobbigt. Det hör verkligen inte hemma i ett mmorpg.

Angående restrictions, de finns nog där för att bekämpa sk goldspammers. Blizzard har liknande restriktioner för trial accounts eftersom goldspammers hela tiden gjorde trial accounts för att spamma folk om deras sajter, och en ban gjorde ju liksom inte så mycket då.

Medlem

Har testat spelet vid launch och för några veckor sedan, det är fortfarande likadant.

Jag finner inga ord som kan beskriva det här spelet(jag skojar inte), man måste testa det själv för att verkligen få en överblick över hur riktigt dåligt det här spelet är.

Medlem

Tack FZ tack...

Efter att läst den här nyheten fick jag känslan av.. ni vet. "Varför inte? Varför inte ta upp AoC igen?"

Sagt och gjort:

-In och aktivera sitt konto igen.
-Leta reda på installationsskivorna
-Installera
-2h senare
-Patcha
-3h senare
-Logga in

Så nu jävlar! Efter att ha väntat 3min på att min bild på min gamla lvl 60 Demo ska komma fram bestämmer jag mig för att hoppa över den egotrippen och bege mig direkt in i hetluften!

Sagt och gjort:

-Laddningsruta
-Spawna
-Gankad vid första försöket
-Spawna
-Ganka vid andra försöket
-Spawna
-Försöker att springa
-Gankad vid tredje försöket
-Spawna
-Gankad
-Spawna
-Gankad
-Spawna

-Ser mig omkring, till min stora för förvåning ser jag att snubben som slaktat mig de senaste gångerna håller på att bli slaktad av vakter! Sweet! Kalla på hästen och fly! Fort som fan, med vinden i håret flyr jag mot staden. Halvvägs möts jag av ett fryslagg:

-Lagget släpper
-Fireaero from hell!?!?
-Freeezingaero from the snail?!?

Till min stora.. eh.. mindre förvåning inser jag att en hunter fått tag på mig. Efter att piskat på hästfan så han blöder så hinner jag undkomma, med minimalt med liv. Men ändå lycklig. Jag undkom ju. Så fort som fan in bakom ett hus för att buffa upp och summona mitt fina pet. Sagt och gjort, tada! Jag och mitt pet kliver fram bakom knuten..

-Ser 2st grabbar som glor på mig
-Gankad.

Så, vad hände sen?

-escape
-Logga ut
-Surfa till https://register.ageofconan.com/account/
-Cancel subscription

Tack FZ.. tack..


signatur

living let die

Medlem
Skrivet av helmesjo:

Haha. Roligt att se folk böla och säga "Nä jag spela det vi release och de va en besvikelse...". No shit? Hur många tror ni tyckte WoW var världens ballaste spel vid release? Jag säger inte att ni ska tycka att detta spel är roligt, men om ni prövar det IDAG vs vid release så kan ingen säga att de är "lika dant" som innan. Peace (:

Om man nu ska göra en "wow-dödare" kan man ju för helvete inte släppa ett skitspel och skylla på att "wow var inte världens ballaste spel när det släpptes".

Medlem
Skrivet av Rotab:

Om man nu ska göra en "wow-dödare" kan man ju för helvete inte släppa ett skitspel och skylla på att "wow var inte världens ballaste spel när det släpptes".

"skitspel"? Mkay.

Man bör ha lite förståelse över att WoW patchats väldigt, väldigt många gånger. Det säger något om vad Age of Conan kan bli med lite mer tid.

3,09Gb i en Patch. Fuck me, det där kommer ta lång tid.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

AoC äger så bara sätt igång och lira gott folk.


signatur
Inaktiv

Spela inte på en PVP server? Ditt eget fel helt enkelt. Varken Fz´s eller conans (om du inte räknar lagget men det det händer i alla spel mer eller mindre och kan vara lika mycket din dator som deras server. )

Kör själv på en pve-server numera för jag inte pallade pvp-servern. Har inte den mentaliteten.

Har aldrig blivit gankad sen dess

Spelar inte numera dock då jag har annat för mig men det blev mycket bättre när det patchats lite. Fungerar smärtfritt i windowmode på medium-high nu på min laptop vlket är rätt respektabelt. Fungerade inte ens på low i fullscreen innan

Skrivet av BigD:

Måste bara säga att det här spelet är så otroligt kasst.
Spelade det vid release ett tag efter hypen var jag grymt sugen på det.

Grafiken är ju riktigt snygg, tyvärr spelar det ingen som helst roll när animationerna är vidriga.

Första 20 levlarna är ju helt okay, man blir indragen i spelet och det är en story med sidoquests och talad dialog.

Sedan börjar riktiga spelet och man börjar inse hur dåligt spelet faktiskt är.

Klasserna är rejält tråkiga, för att inte tala om fult designade (med ett fåtal undantag).

Sen det som spelet verkligen faller på är instancesystemet.
Det DÖDAR hela iden med ett MMO direkt.

Går och klickar på en vagn, loadingscreen sen är man på andra sidan världen. Man får absolut inte känslan av en massiv "seamless" värld.
Man kunde ju gjort det snyggt i alla fall som i typ Eve online.

Jag gillar inte Wow speciellt mycket men där har man i alla fall verkligen lyckas med en stor fri värld man måste ta sig igenom för att komma någonstans.

Sen det allra värsta.
Instance systemet som introducerades.
Fick kalla kårar när jag insåg hur det fungerade.

Det finns alltså flera kopior av samma zon på en server!
Man kunde springa runt i en zon som var nästan tom, med vetskapen att det fanns 4-5 kopior av zonen med spelare i.

Inte som att man bara kan springa på folk som i wow t.ex om man är i en zon, chanserna är stora att dom är i en annan version av zonen.
Tänk i wow typ "kom till wetlands 4"..

Man har helt missat iden med en massiv fri värld.

Animationerna är verkligen kräkframkallande.
Sen ser nästan alla armour likadan ut.
Sen så är det ingen realistisk day/night cycle, dagarna går jättefort.

Installerade trialen idag och testade, och visst spelet är riktigt snyggt med allt maxat på DX10 på stranden och i djunglen, man blir sugen på att spela vidare...men sen tänker man på zonerna som är högre levels och hur vidriga dom är.

Age of conan är det enda spel jag fysiskt SLÄNGT bort när jag flyttstädade, orkade inte ens se det längre.

Testa gärna och bilda er en egen uppfattning, men bli inte förförda av de första 20 levlarna som håller betydligt högre kvalitet en de senare.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

fan vad alla grinar på AoC, rent objektivt är det ju ett bra gjort MMO (med en hel del tekniska bekymmer, vilket aoc knappast är ensam om). Om du inte gillar det så spela det inte. Segt med grin. Blir less. Och grinig.

@ BigD: Själv gillar jag spelet efter lvl 20 mycket bättre. Öppnas upp mer och blir mer MMO. Iaf point is sluta säga att ett spel suger bara för att du personligen inte gillar det.


signatur

subterranean homesick alien

Skrivet av Preed:

fan vad alla grinar på AoC, rent objektivt är det ju ett bra gjort MMO (med en hel del tekniska bekymmer, vilket aoc knappast är ensam om). Om du inte gillar det så spela det inte. Segt med grin. Blir less. Och grinig.

@ BigD: Själv gillar jag spelet efter lvl 20 mycket bättre. Öppnas upp mer och blir mer MMO. Iaf point is sluta säga att ett spel suger bara för att du personligen inte gillar det.

Bra sagt


signatur
Medlem

Jag testade aoc för första gången igår och jag gillar det mer än wow. Visst det saknar en del innehåll men det har inte funnits lika länge som wow. Men i grund och botten handlar alla mmorpg om samma sak; grajnda, loota fet gear, lvla. Rince and repeat...
Det som skiljer de olika spelen åt är förpackningen, vissa gånger knappt det. Denna gången skiljer det så pass från "kungen" att det faktiskt är omväxlande och roligt.
Det som jag vill ha mer av är utvecklandet av stridssystemet. Kanske mer som m&b. Men det är redan på god väg, åtminstonde i jämförelse med wow vars stridssystem är pinsamt...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Märkligt att folk gnäller på instanserna när det är likadant i andra mmos med. Känns ju riktigt välarbetat i t ex WAR när det kommer en laddningsskärm när man ska flyga från ett ställe till ett annat som ligger i samma område, sen när man ska gå till ett annat område, jo då ligger där en portal för att ta sig dit.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Hejsan alla!!!
Hur många här är det som spelar på Severn "Fury"
I så fall vilken guild är ni med i
Alltid kul att veta ju

Inaktiv

25 GB? OMG! Tar typ 2 minuter att ladda ner Wow-Trial för att man sedan laddar ner extra Content för den klassen man väljer.

Aldrig i livet!

Mitt buggar, flimrar sönder med en massa svarta grunks över hela skärmen när det kommer NPC's :/

123
Skriv svar