Hår/Frisyrer

Inaktiv
Hår/Frisyrer

Hår är enligt mig en mycket viktig "accessoar" som ger så mycket utseendemässigt.
Det finns många som kan enkelt fixa ruskigt snygga frisyrer genom att slinga, färga och styla. När det gäller tjejer så är håret nästan det första jag kollar på. En tjej som är söt i ansiktet och har fint hår är viktigare, mycket viktigare än deras bröst och rumpa. Dock föredrar jag rumpa före bröst, tycker jag att ni borde veta (:

Men det är två saker som killar alltid gör fel i när de "fixar" sitt hår; har gelé i hela håret så det både syns och, om man känner på det, är helt stelt och hårt och ser helt enkelt fettigt ut. Andra är att de bara fixar en liten del av håret, oftast luggen, med gelé/hårspray/Wax så att det syns jätte tydligt, då man ser att håret är framme är mörkare än resten av håret på huvudet.

Jag står inte ut med det. Nu påstår jag inte att jag är bäst på att fixa mitt hår så att alla gillar det, verkligen inte. Men jag bara påpekar att det ser extremt töntigt med sådan frisyr där man dränkt håret (åtminstone vad det ser ut som) med Gelé eller dylikt.

Håret för mig är viktigt och kan samtidigt visa lite hur en person är. En person med taskig frisyr är inte alltid bästa sättet att visa att man vill ha tjej(er) och visar att personen inte bryr sig såååå himla mycket om sitt utseende. Inget fel på det såklart.
En person som du ser har lagt ner mycket tid på sitt hår (sålänge han/hon inte är fjortis och har antingen fyllt handen med wax och bara dragit upp håret så det står åt precis alla håll utan någon som helst tanke med det hela, även att luggen står upp mot himlen. Då tjejen har volym som är på 1,5 kubikmeter och taskig hårfärg och slitet hår) utan har slingat sitt hår fint, kanske en rosett, lugg eller liknande (tjejer) och killar med sidolugg eller spretigt hår på ett sätt som visar att det tog mer än fem minuter att fixa.

Men det säger så mycket om personer om ni frågar mig.
Ett tips för er som bryr sig, fixa håret ofta under lediga dagar då man bäst ser vad man gjort fel, kanske kommer på en ny frisyr, använder nya produkter etc.etc. Öva så att säga. Det hjälper verkligen.

Jag har varit besatt av att fixa mitt hår i snart 3 år, observera att jag fixar så gott som varje dag. Duschar håret, plattar, hårspray, wax på ett lagom sätt (har slutat med wax).
Ett annat tips är att inte använda Gelé utan t.ex. Dax Wax i små mängder och använd det vid hårroten för volym. Lägg burken i kylskåpet så den blir seg att ta ifrån. Det funkar bäst och håller bäst med oerhört små mängder.

Tokio Hotels Bill Kaulitz är min inspirationskälla till mitt hår. Älskar hans hår, stil och musik. En vacker dag har jag likadan frisyr som honom, inte länge till nu.

#blogg


signatur

When It's Game Over. It Is.

Skägg.
10 Chambers
Hår/Frisyrer

Har i princip kört rakat de senaste åtta åren, med bara ett litet fall "off the wagon". Skönt att slippa allt stök.


signatur
Medlem

Är det inte Tokyo Hotelkillarna som ser ut som japanska animesnubbar?

Jag har aldrig förstått viktigheten i att sitta och fixa till håret i evigheter... Lite gelé på fingertopparna och dra igenom och platta till: klart.

KoP
Medlem

Rakad skalle is the shit. Slipper man fixa håret innan man går ut.

Inaktiv

spiken & KoP: Jo, jag håller med att rakat skulle vara bäst. Men jag skulle definitivt inte passa i det, I know!

Jozo: Han på bilden, Bill Kaulitz, han är den ända med sådant hår. Dock inte längre likadant längre. Nu är det antingen Mohawk eller liggande hår.


signatur

When It's Game Over. It Is.

1
Skriv svar