Uwe Boll vinner tveksam utmärkelse

Robot
Uwe Boll vinner tveksam utmärkelse
Medlem
Uwe Boll vinner tveksam utmärkelse

uuusch! Uwe Boll tycker jag INTE om! han tar bra spel titlar å förvandlar dom till urusla B filmer....
håller inte han på att förvandla det under bara Far Cry liret till en B film nu med?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Hahaha, fan han är så dålig, gött att In the name of... bla bla bla, gick i så stor förlust.

Medlem

Go Uwe!

Det är väl inte så konstigt att skitstorys blir skitfilmer..?

Medlem

Enda filmen han har gjort som kan betraktas som hyfsad är Postal thats it


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Enda filmen han har gjort som kan betraktas som hyfsad är Postal thats it

Fast Postal sög ju tyvärr ändå. Fanns några delar av filmen som var lite roliga men överlag så var den ju rätt värdelös.

/ LordDaimos

Medlem

Hahahaha ska han bara ha den där jäveln! Postal var ju tråkig om man jämför med spelen:(


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Avstängd

Fattar inte var han får pengar ifrån, han får ju ingenting från filmerna. Måste vara några idioter till investerare tror jag.

Medlem

Uwe Boll is the shit.. älskar hans riktigt "B-iga" filmer..

Medlem

Uwe är skön, 'nuff said.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Uwe är skön, 'nuff said.

Ja faktiskt.

Medlem

Hans möjligheter till finansiärer har med det tyska skattesystemet att göra, istället för att betala in extra beskattning så kan pengarna investeras i projekt som filmer där de "eventuellt" kan generera mer pengar om filmen spelar in tillräckligt. Tycker dock att Boll:s finansiärer borde ha ställt lite högre krav på produktionskvaliteten vid det här laget, men pengarna skulle ju ändå ha gått bort i skatt så de kanske inte bryr sig så mycket...

Medlem

Tycker han får ta betydligt mycket mer skit än han förtjänar... Visst större delen av hans filmer är rätt dåliga men jag tycker ändå han har bättrat sig. Postal var väldigt bra och tunnel rats var helt okej. Sen är det inte konstigt att många av filmerna blir dåliga när spelen de baseras på även de har värdelös story.

Medlem

Postal var ändå helt ok. Men han förstör karaktärer med sina filmer, vilket jag inte gillar. :/

Inaktiv

Bilden är ju fan det bästa:)


signatur

couldnt care more

Medlem

"Worst Career Achievement Award".

Ja, ngt skall man var bäst på... eller sämst, eller hur det nu blir.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hur folk kan hylla honom är mer än jag förstår. Har sett 3 av hans filmer och dom var verkligen USLA. Fullständigt utan finkänsla. Riktigt pinsamt dåliga faktiskt.

Hyllar man boll's filmer har man nog för låga krav på film

Inaktiv

Postal och tunnelrats, var helt ok imo. Verkar som det är "inne" att spotta på alla hans filmer. Slår vad om att folk inte ens slängt ett öga o givit en chans åt dessa två nämnda filmer och givit urusla kommentarer och betyg bara för att Uwe Bolls namn är på förpackningen.

På tal om underskattade regissörer, vrider jag lite på detta o tänker på överskattade sådana. Exempelvis en viss Tarantino. Hans senast verk är ju bara för mkt... Pulp fiction däremot var inte det.

Medlem
Skrivet av GREY_task:

Postal och tunnelrats, var helt ok imo. Verkar som det är "inne" att spotta på alla hans filmer. Slår vad om att folk inte ens slängt ett öga o givit en chans åt dessa två nämnda filmer och givit urusla kommentarer och betyg bara för att Uwe Bolls namn är på förpackningen.

På tal om underskattade regissörer, vrider jag lite på detta o tänker på överskattade sådana. Exempelvis en viss Tarantino. Hans senast verk är ju bara för mkt... Pulp fiction däremot var inte det.

Det är inte "INNE" att spotta på hans filmer. Folk har ALLTID spottat på hans filmer. Dom är ett hån mot folk som faktiskt försöker göra film på riktigt.
Dom är till och med ett hån mot andra B-filmer. B-filmer kan vara tuffa, kolla bara på t.ex Bruce Campbells filmer, eller mutant chronicles (som faktiskt var hyffsad för en B-rulle).

Det finns bra B filmer och det finns dåliga B filmer. Uwe Bolls verk är inte ens filmer. Det är en spark i kulturens ansikte.

Medlem
Skrivet av andman:

Det är väl inte så konstigt att skitstorys blir skitfilmer..?

True that, my friend and allied!

Men han är ändå ganska rolig som person tycker jag, den där Uwe. Coolt namn också!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Hahahahah av sopigt!


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Inaktiv

Jag såg "tunnel rats" häromveckan - den var inte alls så fy skam som jag hade förväntat mig.

Inaktiv

Bollen verkar vara en skön människa, iaf i då man ser han i intervjuer, men hans filmer är fortfarande ruggigt dåliga. :/

Skrivet av GREY_task:

På tal om underskattade regissörer, vrider jag lite på detta o tänker på överskattade sådana. Exempelvis en viss Tarantino. Hans senast verk är ju bara för mkt... Pulp fiction däremot var inte det.

Tarantino har en del sköna filmer i bakfickan, men dock tycker jag att Death Proof är väldigt överskattad, jag blev inte så värst underhållad då jag såg den. Men man får hoppas att Inglerious Basterds kommer bli bra

Inaktiv
Skrivet av floube:

Bollen verkar vara en skön människa, iaf i då man ser han i intervjuer, men hans filmer är fortfarande ruggigt dåliga. :/

Skrivet av GREY_task:

På tal om underskattade regissörer, vrider jag lite på detta o tänker på överskattade sådana. Exempelvis en viss Tarantino. Hans senast verk är ju bara för mkt... Pulp fiction däremot var inte det.

Tarantino har en del sköna filmer i bakfickan, men dock tycker jag att Death Proof är väldigt överskattad, jag blev inte så värst underhållad då jag såg den. Men man får hoppas att Inglerious Basterds kommer bli bra

Är du helt sneseglad eller? Om man tar death proof för vad den är kan den vara bland det bättre jag sett i filmväg på länge

Har sett Alone in the Dark och Postal.
Alone in the dark var ju inte precis den bästa filmen man sett men den gick att titta på utan att tråkas ihjäl iallafall;)
Postal däremot var otroligt bra tycker jag, den har som en..jag vet inte...konstig humor faktiskt, har inte sett många filmer som den förr(finns säkert liknande filmer men ändå) Postal kan jag verkligen rekommendera, även om du inte spelat spelet:)
Han kanske ska satsa på action/humor-filmer, då kanske han kan få till riktigt schyssta filmer, funderar på att se resten av alla hans filmer också bara för att kolla om alla är som AitD.
Är faktiskt ganska taggad på Far Cry-filmen som jag har hört att han ska göra;)

Medlem

Att han inte ger upp, jävla bollen.

*rulla in en boll och låt den rulla!*

Medlem

han gör ju något han gillar och tjänar förmodligen på det, b-filmer eller inte. finns ju gott om b-spel med. jag hade gärna gjort b-filmer istället för att knega på någon dryg arbetsplats...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag tror snubben har potential, men han måste sluta göra filmer baserat på spel som inte har någon vidare story. Han ska hålla sig till att regissera och inget annat, lämna manus och story till andra som kan. Inte ens Steven Spielberg skriver eget material, och han är en av världens främsta regissörer.

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Uwe är skön, 'nuff said.

Japp, håller absolut med. Skulle finnas fler som han där ute... våga satsa på det som DU tycker om istället för att bara fokusera på vad folket vill ha HELA tiden.

Det kan inte gå mer än åt helvete.

Men hur man än ser på det så är ju Uwe en riktig stjärna. Iallafall i de här kretsarna. 8)

Inaktiv
Skrivet av blesserad:

Är du helt sneseglad eller? Om man tar death proof för vad den är kan den vara bland det bättre jag sett i filmväg på länge

Mja, första halvan av filmen var ju hyffsat bra men den andra halvan blev bara långtråkig :/ menmen, smaksak

12
Skriv svar