Microsoft kände till problem med repade skivor

Medlem

idioter som flyttar på den när den är igång....

Inaktiv

dom kände ju till att konsollen repar skivor, och skickar ändå ut eländet på marknaden...det är ju inte så snyggt

kvalitetstest....

Medlem

Självklart att man inte ska röra på den när den läser skivor! Känns som fz vill publicera lite negativt om xbox efter alla dåliga nyheter om ps3 senaste tiden.

Medlem

Varför gjorde dom inget åt det där...

Medlem

Är man inte idiot bör ju inte detta vara något problem.

Medlem

Vem fan vill skramla med lådan då man spelar? Enda tänkbara scenariot är väl att man hoppar runt och dunkar till Guitar Hero men då får man fan skylla sig själv

#33 har en poäng.

Medlem

Är man så jävla osmart så man flyttar en enhet när den läser får man fan skylla sig själv :).. det krävs ju ingen kunskap för att fårstå detta.

Medlem

Problemet var ju att ett antal tidiga utgåvor av konsollen repade skivorna även när den stod blick-stilla. Jag har några gamla spel som jag aldrig nånsin kan byta in efter att min första box gjort sallad av dom hehe.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Aresz:

dom kände ju till att konsollen repar skivor, och skickar ändå ut eländet på marknaden...det är ju inte så snyggt

kvalitetstest....

Läs manualen istället.

Medlem

Jag prövade med min PS3 en gång, visserligen var jag försiktig, men ändå. Jag ställde den upp(under drift, med skivan i full fart), inga problem. Jag har även puttat till den(så att den flyttats 1-3 cm), både med och utan mening. Nemas problemas.

Medlem
Skrivet av kabex:

Jag prövade med min PS3 en gång, visserligen var jag försiktig, men ändå. Jag ställde den upp(under drift, med skivan i full fart), inga problem. Jag har även puttat till den(så att den flyttats 1-3 cm), både med och utan mening. Nemas problemas.

Det kan du också göra med en ny xbox om du så önskar, utan att skivan repas. Mest på tur förstås, men det gäller Playstation också.

Medlem

Det enda jag flyttat rejält på under drift är en DVD-spelare som jag var tvungen att komma åt kablar på baksidan på - inga problem. Eftersom det finns bärbara cd-spelare man kan jogga med och bilstereos som inte verkar ha några problem så kan det inte vara så svårt att göra.

Så länge skivan hålls fast korrekt kan den ju inte ta i något och repas oavsett hur man vänder och vrider på spelaren.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det enda jag flyttat rejält på under drift är en DVD-spelare som jag var tvungen att komma åt kablar på baksidan på - inga problem. Eftersom det finns bärbara cd-spelare man kan jogga med och bilstereos som inte verkar ha några problem så kan det inte vara så svårt att göra.

Så länge skivan hålls fast korrekt kan den ju inte ta i något och repas oavsett hur man vänder och vrider på spelaren.

jo i dessa fall så är en Xbox 360 dvd läsare 16x hastighet,

1x hastighet är 500 rpm, alltså roterar skivan 500 ggr per minut, i Xbox 360 fall blir detta fall 8000 varv per minut.

Hur snabbare dessa plastskivor rör sig destå känsligare blir det.

Förövrigt så handlar denna nyhet egentligen enbart om de som FÖRFLYTTAR sin konsol när en plastskiva spinner i totalt 8000 varv, mycket kan hända, repor, spränga skivor o.s.v.

Sedan vist har det funnits någon CD enhet de hade på vissa Xbox 360 som repade skivor när som helst, dessa var inte första upplagan och de är ganska ovanliga. Men nyheten handlar INTE om dom, många har svårt att fatta detta.

Medlem

sinnessvag äckliga idioter som jobbar på microsoft verkar det som.

Medlem

Jävligt dåligt av M$ att inte fixa det när dom vet om problemet innan dom lanserar konsollen.

Tex om Volvo visste att deras bilar inte hade några bra bromsar men säljer bilen ändå.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

M$= ondskan själv


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Men alltså det är bara inse, Microsoft vill ha pengar inget annat... den säljer och dom blir nöjda. Därför man kan lägga ut en extra peng på tex. Playstation 3 där man inte behöver skicka tillbaka sin varje månad för att man ställt den mot fel hål utan att läst manualen.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag kan ju inte säga att jag har haft några problem med min 360 från augusti 2007, men nu på sistone har min dvd läsare börjat ge ifrån ett riktigt underligt skrap-ljud varje gång skivan varvas ner.

Men skivorna är helt fläckfria efteråt, trots ljudet.

Jag kör väl på antar jag, minsta lilla repa och det blir att man ringer till xbox supporten.

Medlem

Kvalitetsprodukter från MS!

Medlem
Skrivet av fondez:

Är man så jävla osmart så man flyttar en enhet när den läser får man fan skylla sig själv :).. det krävs ju ingen kunskap för att fårstå detta.

Alla ni som påstår er vara "smarta"... ni har inte tänkt på det jag skrev i en tidigare post... "oförsiktiga småbarn och husdjur"?

Ska man verkligen behöva "spika/limma/skruva fast" sin konsol för att undvika få repade skivor?

Nej en spelkonsol ska vara konstruerad så att den tål att flyttas på utan att svarva spår i skivorna.

Tänk ifall man inte fick flytta på bilen när man ska använda cd/dvd? De vore smart.

Inaktiv

Känns lite som när de flashade Xboxen och den brickades. De ville inte ta på sig det heller. De kanske viker sig i slutändan iaf. Skit är det hur som helst.

Medlem

inte förvånad maskinen är tillverkad av microsoft, gör de någonting rätt? nej.

Medlem

Man behöver ju inte röra på krysslådan för att skivorna ska repas... det klarar den så bra själv.

Medlem
Skrivet av Rolle:

Men det är ju Microsoft, vad hade ni föväntat er? Alla Microsofts produkter suger, och xbox är största fail på markanden.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv
Skrivet av Maxiie91:

inte förvånad maskinen är tillverkad av microsoft, gör de någonting rätt? nej.

Använder du Linux eller vadå?

Sitter du inne på Msn Messenger?
Har du hotmail?

Medlem
Skrivet av Maxiie91:

inte förvånad maskinen är tillverkad av microsoft, gör de någonting rätt? nej.

Nehepp då vet vi det. Har du nån källa på det?

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Sipmo:

Detta kan väl hända vilken CD-läsare som helst?

Flytta inte på TV, Dator, TV-spel, DVD när de är igång!

Någon som flyttat på elektriska ljustakar när de varit igång?
Testa att släppa ljusstaken ifrån 1 cm (inte välta) och se vad som händer.

Jo men tack vare det där speciella Microsoft-hatet så hamnar ALLT annat lite i skymundan.

Jag och mina barn har varit rätt oförsiktiga med vårat Wii massor av gånger utan det minsta ljud eller annan störning...

Klart som fan att "leksaker" inte ska vara så kännsliga, och att MS vet om det och sen förnekar att det är något fel på maskinen är ju naturligtvis i sann MS anda... ena foten ständigt i rättegångssalen är alltid billigare än att göra saker rätt tydligen.

Medlem

min xbox repade skivor galant på egen hand. en vända till ms reparationscenter i tyskland löste det hela (än så länge...)

lwf
Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Varför gjorde dom inget åt det där...

Läste du inte nyheten? För att det skulle kostat 50 cent stod det ju.

Medlem

Min låda repade 2 skivor utan att jag rörde den =\

123
Skriv svar