World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Medlem
Skrivet av Cane:

Haha var ju inte direkt oväntat att folk skulle komma hit och försvara sitt älsklings spel. Jag menar hur bra kan spelet egentligen vara om det kommer en miljon "försvars inlägg" så fort spelet får sämre betyg än bästa möjliga?

Vad vill du ha sagt? Länken lyder "diskutera recensionen", jag förstår inte problemet.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Cane:

Haha var ju inte direkt oväntat att folk skulle komma hit och försvara sitt älsklings spel. Jag menar hur bra kan spelet egentligen vara om det kommer en miljon "försvars inlägg" så fort spelet får sämre betyg än bästa möjliga?

Handlar inte om att försvara WoW som sagt, utan att recsensenterna uppenbarligen inte har spelat spelet tillräckligt för att ge sig på en rättvis bedömning.

Medlem

Ye, eran recension känns lite klen. Många saker som är värda att nämna är inte med i artikeln, som den nya PVP instancen, hur man NU reppar för factions m.m. WOTLK är värd en stark 4'a i mitt tycke hur som helst. Att det är riktigt hårigt ute på fältet vid release är en självklarhet och lite utav det roliga med det hela... så vill nästan ställa frågan om ni var stressade utav att pumpa ut en artikel? Och det fick er att bli lite griniga för det. Lite legitimt whine är det iofs men vad förväntar du dig då du lirar ett spel som är ett av de allra populäraste där det inte finns nå skit instance system (har sina plus och minus) i zonerna som i AoC?

Nahh en fair view på expansionen var detta icke i mitt tycke.

Btw, alliance är som sagt rätt mesiga. Synd att ni inte var hordes!(!?) Välkomnandet som Horde var nog lite mer att hörra över. No offense!

Föresten, introt och slutet på er artikel lyder som sådant. Om man nu kan säga så.
FZ recenserar WoW: Lich King
"... så bra är Lich King" länkar till artikeln...! Blir det shreddern eller årets julstjärna av FZ.se?
"Detta var alltså hur FZ:s skribenter uppfattar Lich King efter drygt tre veckors spelande." här var det lite mer ur personlig synvinkel. Hur skall ni ha det

Medlem

Alla som inte klarat av wow this far är en våldtäktsman

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mikaelh:

Snålt betyg. Det här är en av de skönaste expansioner jag spelat. Väldigt många annorlunda och roliga quests.

Så bara för att det heter WoW så måste det ha en 5:a trots att det är ett lika tråkigt spel efter en stund?

Nej.

Jag är ett Warcraft-fan (har spelat sen Warcraft II) och tycker mycket om loren. WotLK är ett mycket bra tillägg. Jag gillar det skarpt.

Givetvis blir det en del tråkiga moment som i alla andra MMO:s med tusentals quests. Men det får man ta. WotLK är bättre än både WoW och TBC.

Medlem
Skrivet av Kestrel:

Tänker inte ge mig in i diskutionen om det är värt en femma eller etta, men är väldigt uppenbart att ni som recenserat inte spelat väldigt långt. Får känslan av att ni skrev den vid level 75 ungefär.

Levla klart, och tänkt igenom recensionen en gång till. Dåligt.

EDIT: Att Warhammer online fick 4/5 och det här 3/5 är ju mer eller mindre skrattretande. Som sagt, spela igenom hela expansionen innan ni försöker er på recensioner av det här slaget.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Medlem
Skrivet av Harmonix:
Skrivet av Kestrel:

Tänker inte ge mig in i diskutionen om det är värt en femma eller etta, men är väldigt uppenbart att ni som recenserat inte spelat väldigt långt. Får känslan av att ni skrev den vid level 75 ungefär.

Levla klart, och tänkt igenom recensionen en gång till. Dåligt.

EDIT: Att Warhammer online fick 4/5 och det här 3/5 är ju mer eller mindre skrattretande. Som sagt, spela igenom hela expansionen innan ni försöker er på recensioner av det här slaget.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Håller med.

Skribent

World of Warcraft är skit och alla som inte håller med mig har fel. Varför? Därför jag säger så!

Medlem

Jag håller iallafall med eran bedömning. De nya uppdragen är mycket bättre än de i outlands och azeroth, där finns även vissa story uppdrag som är helt underbara. Tyvärr är de för få. Det borde finnas minst en "Wrathgate" kedja i varje zon för att jag skulle bli nöjd. Jag gillar nya sättet att instanca delar av kartan, dock så är det jobbigt ibland då de som inte gjort questen som förändrar den delen av kartan är i sin egen värld och kan inte hjälpa dig där förrän de gjort de quest och kommit ifatt dig.

Världen är stor och välgjord, däremot flörstår jag inte riktigt varför där finns en hel zon som bara står tom. Crystal forest stället borde ha varit en ordentlig zon med en 75-100quest i den med.
Jag håller även med om att innehållet är något begränsatt och inte alls så stort som man kanske trodde, men jag antar att de planerar att lägga till fler raids.

Musiken har tagit ett steg i rätt riktning, tyvärr ligger de dock ljudår bakom vilket annat spel som helst. Men jag har en känsla att det är blizzard som snålar för kompositörerna är väldigt duktiga och det enda som saknas är all deras musik får samma uppmärksamhet som Cinematic themat och mainmenyn. Full orkester baby!
Jag tror tyvärr att många kommer att tröttna på denna expansionen tidigare än de gjorde på outlands, man tog max level på en vecka och är man inte en hårtinsatt raidare, som kör raids 6 timmar tre gånger veckan bara för sällskapet med guilden, så kommer man nog söka sig till ett annat spel inom någon månad.

Jag tycker faktiskt att blizzard skulle bygga lite på bredden och inte bara på höjden, där finns gott om plats i Azeroth för nytt material, inte bara på max level utan helst även på lägre level. Har man levlat upp ett par toons står man knappt ut att dra igenom de gamla tråkiga zonerna, speciellt inte runt lvl 40. ush. Fyll ut de tomma zonerna i Azeroth! Där finns massa story som bara väntar på att besökas!

Jag har spelat alliance och horde, jag har raidat stenhårt och gjort myspys RP. Jag har levlat flera toons till max level och spelat wow i ca 3 år. Så säg iallafall inte att jag inte vet nått om det

Medlem

Mikaelh på dig låter det som om spelet är skitbra bara för att Loren (woo svengelska) är bra. Vilket är rätt skevt. Bra lore är ju såklart en bonus. Och där är generellt Blizzard i topp (förutom dravlet med Draenei och space paladins etc...). Men spelet i sig måste ju ha något att komma med...

Har inte provat WotLK och kommer nog aldrig göra det heller då jag tröttnade på WoW för länge sedan, eller rättare sagt tröttnade på hela MMO genren helt och hållet. Så ska väl inte uttala mig så mycket om denna expansion men ser inte vad Blizzard kan göra om för att få spelet att... ja inte bli WoW med mer innehåll vilket är vad som skulle krävas för att förtjäna mer än en 3:a...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Håller inte med recensionen, den verkar baserad på level 75 som någon nämde tidigare. Phasing tekniken förtjänar en hel del cred, den kan förändra spelet på många sätt och tyvärr skulle vi haft den redan när vanilla släpptes, men nu är den här och den gör att DK questarna blir jävligt coola och Icecrown är också nice. Ska även nämna det nya systemet för att åka runt i olika fordon och bland annat styra Arthas och direkt uppleva loren. Revolutionerande om man är insatt i spelet.

Allt content i övrigt är totalt översvämmat med lore, och det var det redan i vanilla dock i en betydligt lägre grad. Jag orkar inte läsa alla questarna längre och då ska sägas att jag är något av en mid-Lore person, dvs, jag uppskattar loren och är inte den som sitter på vent och säger "you do know these people you're talking about don't exist?" när nån snackar lore.

"Svagt första intryck" - Medvetet. WotLK ska bli mer av en karamell du suger på och inte en mjukglass du sopar i dej som TBC var på många sätt (Illidan dog efter några månader)

"Trängseln i inledningen" - Uhm, vad har det med spelets funktionalitet och content att göra? Det visar bara att intresset är stort. Vill ni göra hela Northrend till en instance per person eller? Ligger man i mitten av klungan är det förjävligt, men ligger man i täten eller längst bak ser jag inga problem här.

"Ont om content" - Japp, definitivt ur ett hardcore perspektiv. Jag har för ca en vecka sen fått Sons exalted och kan därmed inte påverka min karaktärs utveckling utanför raids längre. Softcore? Ni borde ha massivs med content kvar.

"Blizzard-touchen knappt märkbar" - Ingen aning vad de syftar på här, jag tycker all voice acting, det innovativa i att få styra alla olika fordon (och karaktärer, host) VIDEON I SLUTET AV DRAGONBLIGHT förkroppsligar Blizzard-touchen.

"Azeroth nu ännu mer tomt" Det här är snarare ett problem för hela genren. Phasing kan göra underverk på den fronten om de bestämmer sig för det.

All-in-all är WotLK en helt värdig uppföljare och en avsevärt bättre expansion än TBC var (så långt).

Inaktiv

"Azeroth nu ännu mer tomt" ... Hade nog kunna uttryckas bättre då Northrend är en kontinent på Azeroth.

Medlem

Ha, som sagt; killarna med koll.

"Azeroth nu ännu mer tomt"

Northrend är ju en ö precis som Kalimdor och Eastern Kingdom - Azeroth

Medlem

WOW verkar ju bestå av enbart PVE och ingen PVP. Svintråkigt. Och väntetider för att göra sina "missions"... betala för att vänta hehh"

Nä, wow låter som ett av de mer töntiga spelen på marknaden. blää

Kvalificierar wow som ett MMO egentligen? Låter mer som ett MCCG (Massive cooperation carebear game).

Tack o hej o/

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Btw, alliance är som sagt rätt mesiga. Synd att ni inte var hordes!(!?) Välkomnandet som Horde var nog lite mer att hörra över. No offense!

enbart 14isar som lira horde


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Redan tröttnat på Wotlk, kom till 77ish ungefär, instancerna jag har kört är iof grymt kul, men jag blir lika omotiverad att försöka dinga en till level när man väl levlat, har man skrapat ihop 1.6mil xp för att sen göra samma skit för att skrapa ihop 1.6+mil xp så blir det bra tråkigt, det är väl så mmos fungerar iof..
Warcraft loren är underbar, men jag hade hellre sett ett nytt Warcraft lir.. :/

Och om det händer mongomycket mellan 77-80 så får ni gärna säga vad det är.. Bästa delen utav World of Warcraft var helt klart pre-tbc, Azeroth är heltklart mysigast.. Northrend är nog däremot snyggast (Crystalsong forest, yay!)

Medlem

- Trängseln i inledningen
Hade ni trott att det skulle vara tomt eller?

- Azeroth nu ännu mer tomt

Lika dumt minus som det första.

- Ont om content

Hade mycket att göra från 70 - 80.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blev inte speciellt sugen på att återuppta min WoW-karriär när jag läste detta. Mer av samma sak bara. Hade i och för sig inte förväntat mig något annat.

Väntar på Diablo3 och förlustar mig med Entropia så länge.

Tack för en hyfsad recension.

Medlem
Skrivet av Mykee:

Redan tröttnat på Wotlk, kom till 77ish ungefär, instancerna jag har kört är iof grymt kul, men jag blir lika omotiverad att försöka dinga en till level när man väl levlat, har man skrapat ihop 1.6mil xp för att sen göra samma skit för att skrapa ihop 1.6+mil xp så blir det bra tråkigt, det är väl så mmos fungerar iof..
Warcraft loren är underbar, men jag hade hellre sett ett nytt Warcraft lir.. :/

Och om det händer mongomycket mellan 77-80 så får ni gärna säga vad det är.. Bästa delen utav World of Warcraft var helt klart pre-tbc, Azeroth är heltklart mysigast.. Northrend är nog däremot snyggast (Crystalsong forest, yay!)

Du tröttnar för du spelar bara för att bli lvl 80 inte för att du tycker det är kul. Nått sorts tvång?

Medlem
Skrivet av marduk:

Blev inte speciellt sugen på att återuppta min WoW-karriär när jag läste detta. Mer av samma sak bara. Hade i och för sig inte förväntat mig något annat.

Väntar på Diablo3 och förlustar mig med Entropia så länge.

Tack för en hyfsad recension.

Det är inte mer av samma sak bara....fz får folk att tro det nu

Blizzard revolutionerar mmogenren på många sätt med wotlk.

Medlem
Skrivet av Niethrel:
Skrivet av marduk:

Blev inte speciellt sugen på att återuppta min WoW-karriär när jag läste detta. Mer av samma sak bara. Hade i och för sig inte förväntat mig något annat.

Väntar på Diablo3 och förlustar mig med Entropia så länge.

Tack för en hyfsad recension.

Det är inte mer av samma sak bara....fz får folk att tro det nu

Blizzard revolutionerar mmogenren på många sätt med wotlk.

Det är dock högst tveksamt

Inaktiv

Wotlk är ju betydligt bättre än TBC enligt mig iaf. Förstår dock inte hur ni tänker när ni tar med "fullt med folk i startzonerna vid release"? Det är väl ganska logiskt att det blir så och det var minst likadant när TBC släpptes.


signatur

War never changes.

Medlem

haha detta är nästan som när Metro gav 300 minus i betyg. Vilka jävla nollor. Och nej jag är ingen rabid wow-fan.

Inaktiv

Som dom sa, Azeroth kommer bara bli tommare, och då är det tråkigareatt börja köra WoW igen, ne, jag kommer nog aldrig mer tillbaka, min "Braverose", får nog sitta på den där bänken i Stormwind, förevigt, för det var där, för sista gången, loggade ut.....
*snyft*

Medlem

Bra recension helt rätt med det svaga betyget.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Niethrel:
Skrivet av marduk:

Blev inte speciellt sugen på att återuppta min WoW-karriär när jag läste detta. Mer av samma sak bara. Hade i och för sig inte förväntat mig något annat.

Väntar på Diablo3 och förlustar mig med Entropia så länge.

Tack för en hyfsad recension.

Det är inte mer av samma sak bara....fz får folk att tro det nu

Blizzard revolutionerar mmogenren på många sätt med wotlk.

Upplys mig som är ytterst kritiskt till vad som är så oerhört revolutionerande. Däremot håller jag med om att dessa 4 sidor hade kunnat användas till ett mycket mer matnyttigt innehåll. Alldeles för generellt nu - mer detaljer... det är trots allt den 2:a expansionen och merparten av de möjliga köparna är säkerligen ganska väl insatta redan.

Och sluta jämföra WoW mot WaR... WaR är RvR och WoW förblir PvE. ;>

Medlem

*Svagt första intryck (visst tyck det då)
*Trängseln i inledningen (Konstigt?)
*Ont om content (eh....?, antar att ni menar endgame hardcore då?)
*Blizzard-touchen knappt märkbar (skojar ni eller, det osar ju blizzard)
*Azeroth nu ännu mer tomt (Northrend tillhör azeroth)

Detta på minussidan.......är ju skrattretande. Jag hade faktiskt respekt för FZ innan denna recension.

Medlem

Kört Lich King vid ett flertal gånger, och delvis håller jag med om det ni sejer, men allt går inte hem tycker inte jag.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Tror inte en recension kommer stoppa de inbitna wow spelarna(är väl alla som spelar wow?) att sno pengar från mammas plånbok och springa ner till närmaste spelbutik:)

Medlem
Skrivet av Jericho:

Kört Lich King vid ett flertal gånger, och delvis håller jag med om det ni sejer, men allt går inte hem tycker inte jag.

Har du kört Lich king ett flertal ggr?

Skriv svar