World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Medlem

Perfect recension. expansionen fick helt klart det betyg den fortjande. WoW borjar ju att bli lite urmjolkat vid det har laget.

WoW har ju i grunden snott sa gott som allt fran Warhammer sa varfor klaga pa att WAr far ett battre betyg and WoW?. Att saga att allt som har med att Wow att gora maste ha en 4 eller 5 ibetyg ar bara dumt specielt om man inte kan komma med ett valdig bra argument varfor.

Sa starkt av Fz att get spelet ett vardig betyg,sen att 90% av alla som klagar pa betyget rakar vara Wow fantaster ar en annan sak.

Medlem

Som militant motståndare till betyg ser jag bara än mer anledning till att slopa betyg helt och hållet. Spelar ingen roll att 3 = BRA KÖP enligt vår betygsskala när alla har sin egen interna sådan - och _samtidigt_ ser betyg som någon objektiv, slutgiltig Sanning som inte får vara Fel.

Det handlar bara om tycke och smak.

"För helvete Nisse, du kan ju inte sätta en 3/5 på calzone när pasta carbonara fick 4/5! Och hur fan kunde du sätta 2/5 på blodpudding, det som är så gott?! Jag kommer aldrig lita på dina matråd igen!!!"

Medlem

Mmmmm blooodpudding


signatur
Medlem

Hur går det för FZ och deras Warhammer Online-replay? När ni recensera det efter någon månads spelande.
Eller alla kanske slutat spela det?

andman: Sluta slösa din energi. Betyg-klagomål har väl funnits i all evighet. Och det kommer aldrig sluta.

Medlem
Skrivet av Cypher:

Perfect recension. expansionen fick helt klart det betyg den fortjande. WoW borjar ju att bli lite urmjolkat vid det har laget.

WoW har ju i grunden snott sa gott som allt fran Warhammer sa varfor klaga pa att WAr far ett battre betyg and WoW?. Att saga att allt som har med att Wow att gora maste ha en 4 eller 5 ibetyg ar bara dumt specielt om man inte kan komma med ett valdig bra argument varfor.

Sa starkt av Fz att get spelet ett vardig betyg,sen att 90% av alla som klagar pa betyget rakar vara Wow fantaster ar en annan sak.

Bara för att WAR var före betyder inte det att de har gjort det bättre.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skrivet av MrMud:
Skrivet av dofilusåkaffe:

LOL just därför jag lämnade WoW för några år sedan. Kändes som jag var för gammal helt enkelt. Hmmm lustigt.

Nä det är nog inte så att ett spel med en playerbase på över 11 miljoner har spelare i alla åldrar.
Tror du själv att det där inlägget fick dig att uppfattas som "gammal"?

Ja faktiskt!!!!!!!!!!!!!!


signatur
Inaktiv

Måste vara svårt att se något så älskat bli så "krossat"...


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Betyget är ju inte alls viktigt, och verkligen inte informativt. Dock alltid intressant att läsa om vilka plus och minus det finns.

Inaktiv
Skrivet av darknshy:

Måste vara svårt att se något så älskat bli så "krossat"...

Förklara gärna vars det blir krossat.

Medlem

Gillar denna exp bättre än den förra. Mera handling och mycket bättre områden. This is Spartah!

Medlem
Skrivet av Izuel:

Är det ingen förutom jag som stör sig på att det alltid måste vara en ny kontinent som kör över allt det gamla, inte bara med utrusting utan själva zonen. F*n gör lite ny zoner runt de gamla, lägg lite nytt i de gamla zonerna istället för att göra en "everquest" och expandera ihälj sig.

Fast det är väl meningen med spelet, pumpa ut nya zoner med allt nytt. Hela tiden försöka att hålla intresset hos ett stort antal minderåriga med nya upplevelser, den ena mer spektakulär än den andra, medan gamla fossil som jag sitter i shadowfang keep och gråter.

haha, shadowfang keep ftw!

Medlem

jäkla gnäll de var här, smaken är som baken, delad och ur mitten kommer det skit.

Folk tycker helt enkelt olikt.

Medlem

Bra recension.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Gillar dialogen, det blir underhållande läsning. Kul att läsa lite om expansionen även om jag slutade spela för 1,5 år sedan.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ja faktiskt!!!!!!!!!!!!!!

Vilken självinsikt du måste ha!
LOLande, flamebaiting och 14 utropstecken efter en mening är sannerligen tecken på en mogen person.

Medlem

Mycket bra recension, trevlig och intressant läsning, aldrig spelat wow dock. Fast av det jag förstår så får man alldeles för lite för pengarna, eller? Ska iaf pröva, en polare ska använda sig av "invite a friend".

Skrivet av John:

En recension är en subjektiv upplevelse och aldrig en faktuell sanning. Vi är två personer som tycker på ett visst sätt om det här spelet - det innebär på intet sätt att vi har "rätt". Ni är fria att bilda er en egen uppfattning om spelet - det här är vår.

Och till de av er som jämför det här betyget med det som Warhammer Online fick - ja men för i helvete klipp er. Det var inte samma recensent, så det finns inte på kartan att betygen ens kan komma i närheten av att jämföras.

Det har gått nästan två år sedan TBC kom, det är mer än tusen pix i löpande månadskostnad. Nu får man betala 400 kronor till och frågan jag och Calle ställer oss är "för vadå?". Är det här ett spel värt 1 500 kronor? Det är trots allt ett faktum att flera andra MMOer ger tunga uppdateringar gratis, andra tar betalt för expansionerna men inte för spelandet.

Som sagt: Det här är vår åsikt, om du har en annan så varför inte starta en FZ-blogg och skriva en egen recension om spelet? Varken jag eller Calle är några avancerade WoW-spelare, vi är båda av typen casual och ingen av oss har nått 80 än. Som vi nämner i slutet av recension - en uppföljning kommer senare.

Hahahaha!!!.... Hahahahaha!!!! Så rätt, så rätt.. phew... hehehehe

till er alla andra LOL!!!

här är ett troll - WAAAGH!!!

Medlem

suck, folk...

det äre värsta med mmoprg spel, man spelar inte själv


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Recensionen speglar inte alls mitt intryck av Wotlk.
Första recensionen på FZ som jag tycker är vääääääldigt svag. Finns så mycket mer att ta upp som tidigare har nämnts.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Cypher:

Perfect recension. expansionen fick helt klart det betyg den fortjande. WoW borjar ju att bli lite urmjolkat vid det har laget.

WoW har ju i grunden snott sa gott som allt fran Warhammer sa varfor klaga pa att WAr far ett battre betyg and WoW?. Att saga att allt som har med att Wow att gora maste ha en 4 eller 5 ibetyg ar bara dumt specielt om man inte kan komma med ett valdig bra argument varfor.

Sa starkt av Fz att get spelet ett vardig betyg,sen att 90% av alla som klagar pa betyget rakar vara Wow fantaster ar en annan sak.

Bara för att WAR var före betyder inte det att de har gjort det bättre.

Sant... men har inte wow spelare lämnat för WAR, för att det är bättre?
och gällande alla som pratar sig varma om all lore i wow, har inte den skrivits om ett par ggr? eller har man ljugit för mig?
Gällande att wow har snott, det var meningen att Games Workshop och Blizzard skulle skapa ett spel med Warhammer setting men GW drog sig ut så blizzard gjorde något "eget".
Snälla tjafsa inte emot, det stämmer.....

8)

Medlem

Om betyget är högt är vi "prostituerade" med utvecklare som pimpar. Skulle betyget vara lågt så är vi fortfarande idioter... av den anledning att vi endast sätter lågt betyg för att vara speciella.

WAAAGGGH, finns det möjlighet att sätta betyg utan att folk gnäller? Hur många läste hela recensionen? Grrr... blir så förbannad!

Medlem
Skrivet av John:

Det är trots allt ett faktum att flera andra MMOer ger tunga uppdateringar gratis, andra tar betalt för expansionerna men inte för spelandet.

Uhm?
Nu tror jag inte riktigt att jag hänger med i svängarna.
Påstår du att WOW inte släpper tunga content patches gratis?

Dire Maul, Blackwing Lair, zul gurub, Silithus revamp, Ahn'Qiraj20, Ahn'Qiraj40, Naxxramas, ELP revamp, Mount Hyjal, Black Temple, Zul'Aman och Sunwell. Detta är en de största contentuppgraderingarna som jag kan komma på just nu (allihop gratis).

En recensents åsikter om ett spel må vara subjektiva men fakta ska vara objektiv (om man inte är idiot, dvs post-modernist).

Medlem
Skrivet av Plommon:

Sant... men har inte wow spelare lämnat för WAR, för att det är bättre?
och gällande alla som pratar sig varma om all lore i wow, har inte den skrivits om ett par ggr? eller har man ljugit för mig?
Gällande att wow har snott, det var meningen att Games Workshop och Blizzard skulle skapa ett spel med Warhammer setting men GW drog sig ut så blizzard gjorde något "eget".
Snälla tjafsa inte emot, det stämmer.....

8)

Självklart har blizzard snott som bara fan frpn Games Workshop, det kan väl vem som helst se.

Orcherna i warcraft är otroligt lika Orks i WH, Terrans i Starcraft är Space Marines i WH40k och zerglings är Tyranids.

Allt detta är det förhoppningsvis ingen som motsätter sig.

Att det var en massflykt från WOW till WAR var knappast förvånande. Spelet var ganska stagnerat, för de flesta spelarna fanns det inget nytt content (sunwell var för svårt för nästan alla). Den stora frågan är hur många som stannade med WAR när 3.0 och WOTLK släpptes.

Blizzards egna siffror var att ungefär 50% av alla som angett WAR som anledning till att avsluta sin prenumeration hade återvänt ungefär en månad innan WOTLK och jag skulle bli förvånad om den siffran inte steg i samband med att expansionen släpptes.

Medlem

Jag håller med om 3:an.

Inaktiv

Release the beast! Lite roligt att det har kommit cirka 50 kommentarer på 2 timmar och det är inga korta kommentarer precis. Kan tänka mig att det är wow folk som tabbat ner spelet för en gångs skull och sett detta och skriver nu en upprörd kommentar såsom personer kan skriva till politiker.
Jag förstår inte att folk måste försvara spelet så mycket, om det tycker det är kul så borde väl inte en recension spela någon roll?

Medlem

Jag lirar WoW för glatta livet och jag håller med om trean...
Alldeles för lite nytt för låglevel gubbar drar ner betyget rejält.

Medlem
Skrivet av MrMud:
Skrivet av Plommon:

Sant... men har inte wow spelare lämnat för WAR, för att det är bättre?
och gällande alla som pratar sig varma om all lore i wow, har inte den skrivits om ett par ggr? eller har man ljugit för mig?
Gällande att wow har snott, det var meningen att Games Workshop och Blizzard skulle skapa ett spel med Warhammer setting men GW drog sig ut så blizzard gjorde något "eget".
Snälla tjafsa inte emot, det stämmer.....

8)

Självklart har blizzard snott som bara fan frpn Games Workshop, det kan väl vem som helst se.

Orcherna i warcraft är otroligt lika Orks i WH, Terrans i Starcraft är Space Marines i WH40k och zerglings är Tyranids.

Allt detta är det förhoppningsvis ingen som motsätter sig.

Att det var en massflykt från WOW till WAR var knappast förvånande. Spelet var ganska stagnerat, för de flesta spelarna fanns det inget nytt content (sunwell var för svårt för nästan alla). Den stora frågan är hur många som stannade med WAR när 3.0 och WOTLK släpptes.

Blizzards egna siffror var att ungefär 50% av alla som angett WAR som anledning till att avsluta sin prenumeration hade återvänt ungefär en månad innan WOTLK och jag skulle bli förvånad om den siffran inte steg i samband med att expansionen släpptes.

självklart steg det igen, absolut. Fast alla kom ju inte tillbaks, men nu släpper också WAR content patchar så det skriker, mer är på g och jag läste nyligen här på fz att dom teasar om Vampire Counts(ny ras, undead).
Wow kommer fortf. ha större spelarbas, WAR kommer inte att gå förbi, alldeles för många är för djupt rotade i wow och vill inte någon annanstans, dom känner sig bekväma där de är.

Medlem

Slutade spela i och med denna expansion faktiskt, riktigt tråkiga miljöer och quests. TBC var episkt, miljöerna väldigt varierande, inte alls lika mycket recylat som i denna.. överlag börjar hela spelet bli ett alldeles för stort hopkok av saker, jag gillar visserligen Steampunk, men WoW tog det lite för långt, blandar vikingar, aliens, pirater, demoner osv osv.. näää blä.


signatur
Medlem

Jag slutade också iochmed denna expansion, slutade ungefär 2 veckor innan den släpptes p.g.a total uttråkning. Dom fördubblar allting med expansionerna så allting man kämpat för är totalt värdelöst, förutom mounts då. Sen tröttnade jag extremt mycket på gameplayen, grafiken, skillsen, content, ja.. Allt som har med WoW att göra i princip. Bara att vänta på Aion: The Tower of Eternity nu :)!

Flame away fanbois!

Medlem
Skrivet av Chris:

Om betyget är högt är vi "prostituerade" med utvecklare som pimpar. Skulle betyget vara lågt så är vi fortfarande idioter... av den anledning att vi endast sätter lågt betyg för att vara speciella.

WAAAGGGH, finns det möjlighet att sätta betyg utan att folk gnäller? Hur många läste hela recensionen? Grrr... blir så förbannad!

Det bästa hade ju varit om man faktiskt tagit bort betyget, men då kommer det väl gnäll på det också...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skrivet av MrMud:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ja faktiskt!!!!!!!!!!!!!!

Vilken självinsikt du måste ha!
LOLande, flamebaiting och 14 utropstecken efter en mening är sannerligen tecken på en mogen person.

Det är ju faktiskt DU som flamebaitar t.ex. när du försökte jaga upp mig genom att säga att tack vare mitt "omogna" inlägg ansåg jag alltså att jag är vuxen.

Ja jag är alltså omogen för att jag gjorde en massa sådana här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!då?

ooookeeej.


signatur
Skriv svar