Bilder från Lich King-släppet

Medlem

Lirade det i ca 5 timmer för att sedan bestämma mig för att återigen lägga WoW på hyllan... fan va tråkigt det är

Antikvitet

När jag köper spel brukar jag också sitta drömskt på tunnelbanan hem och läsa på kartongen. Det spelar ingen roll hur insatt jag är i spelet, jag kan ju ändå knappt bärga mig tills jag får köra det och då är kartongen en temporär fix.

Det är för mig ett tecken på min genuina spelkärlek och jag tycker det känns jätteskönt att ha den där pirriga känslan i magen inför ett nytt lir.

Ni som tycker att man borde skämmas för att klä ut sig, för att visa att man har köpt ett spel eller för att man brinner för sin hobby: jag tycker ni är ena riktiga fjantar!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Fan vad kul att se att folk är så engagerade! Riktigt härligt! Tycker inte speciellt mycket om wow och är inte intresserad av Wrath of the lich king. Men detta hade nästan varit kul att gå på ändå bara för att få se alla människor

Medlem

Jag klarade av WoW igår..
Idag ska jag klara av internet..
I have no life - _ -

Skrivet av 2infinity:

Fan vad kul att se att folk är så engagerade! Riktigt härligt! Tycker inte speciellt mycket om wow och är inte intresserad av Wrath of the lich king. Men detta hade nästan varit kul att gå på ändå bara för att få se alla människor

Sant det fanns ju iallafall en massa söta tjejer där :up::P


signatur
Medlem

Jag skulle mer än gärna gå på en natt release av ett spel någon gång i mitt liv, men klä ut mig sådär? nej tack!


signatur

<3

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Kan vara för att FZ har ganska högmedelålder från många andra sidor av någon anledning, vilket gör att dom har annat att göra än att stå i kö mitt i natten? Ser du ingen skillnad på att vara väldigt spelintresserad och stå i kö mitt i natten utklädd till en Nightelv för att få ett spel som du likaväl kan få imorgon på dagen när du kommer hem från t ex jobb eller skola?

Det finns viktigare saker här i livet än jobb och skola.

Skrivet av John:

Ni som tycker att man borde skämmas för att klä ut sig, för att visa att man har köpt ett spel eller för att man brinner för sin hobby: jag tycker ni är ena riktiga fjantar!

Skamkänslor och osäkerhet är inget annat än rädsla för att man inte ska bli accepterad, och att frukta för sin sociala acceptans, det är inte tufft.

Nu vill jag inte hoppa på någon och påstå att denne är feg, det är i mina ögon helt ok att tycka att maskerader är tråkigt. Men om man håller sig undan för att man blir obekväm av sig och skämms, då bör man tänka efter vad det är man egentligen är rädd för.

Visst, jag skämdes också över att vara nörd när jag var yngre. Men jag växte upp och insåg att barnslighet är positivt.
Det enda rätta är att jobba mot att bli så självsäker att man aldrig skämms över något!

Medlem

Det där med att skämmas över att man köpt ett spel gjorde jag med när jag var yngre. Alla som spelade var då nördar och det ville man ju inte vara. NU gör jag inte de längre men det är ju för att alla spelar idag. Däremot tycker jag att dom som klär ut sig och väntar på ett spel mitt i natten känns lite nördiga.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Ni som tycker det är töntigt eller vad ni sa kan ju blunda när ni tittar på bilderna... *suck*
Det är ju de som är grejen med det här, träffa likasinnade IRL.
Håller med John om det där med att läsa på kartongen. :heart:

Är det bara jag som inte spelar WoW. Haha!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av John:

När jag köper spel brukar jag också sitta drömskt på tunnelbanan hem och läsa på kartongen. Det spelar ingen roll hur insatt jag är i spelet, jag kan ju ändå knappt bärga mig tills jag får köra det och då är kartongen en temporär fix.

Det är för mig ett tecken på min genuina spelkärlek och jag tycker det känns jätteskönt att ha den där pirriga känslan i magen inför ett nytt lir.

Ni som tycker att man borde skämmas för att klä ut sig, för att visa att man har köpt ett spel eller för att man brinner för sin hobby: jag tycker ni är ena riktiga fjantar!

Jag gör samma sak, men samtidigt känner jag oftast lite skam över att ha köpt ett spel när jag står där i tunnelbanan. När jag väl kommer hem dock så vänder jag och vrider på kartongen, tar ut manualen och luktar i den, riktigt drar in doften av ett nytt spel

Skrivet av Tony:

Jag gör samma sak, men samtidigt känner jag oftast lite skam över att ha köpt ett spel när jag står där i tunnelbanan. När jag väl kommer hem dock så vänder jag och vrider på kartongen, tar ut manualen och luktar i den, riktigt drar in doften av ett nytt spel

Kommer inte ihåg vilket, men det var något spel som jag kysste i ren lycka när jag kom hem.

Medlem
Skrivet av Remus:

Ska man skratta eller gråta? Undrar hur många det är som stannar hemma från skolan/jobbet...

Just detta är den springande punkten. Nu har de arbetande 1 barn, 1 sjukskriven, 1 stämplare och 1 WoW-spelare på ryggen.

Edit: http://www.nyteknik.se/bloggar/rogers_blogg/article457538.ece...


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av wwraver:

Edit: Åh! Jag måste ju bara tillägga att det är så mycket skitsnack här på Fragzone överlag (från communityn). En renodlad gamer-sida där folk försöker övertyga varandra om att De minsann är den minst spelberoende coola killen. Komiskt in i det sista

Kan vara för att FZ har ganska högmedelålder från många andra sidor av någon anledning, vilket gör att dom har annat att göra än att stå i kö mitt i natten? Ser du ingen skillnad på att vara väldigt spelintresserad och stå i kö mitt i natten utklädd till en Nightelv för att få ett spel som du likaväl kan få imorgon på dagen när du kommer hem från t ex jobb eller skola?

En högmedelålder borde väl leda till mindre skit snack? Folk brukar ju vanligtvis växa upp och börja respektera andras värderingar och tankar osv. Men å andra sidan är det oftast samma personer som är inne i alla trådar och gnäller.

Att göra nåt sånt här handlar väl om gemenskapen, precis som att åka på festival? Är det lika töntigt och dumt när man ändå kan lyssna på musiken hemma och snacka med kompisar i soffan framför tvn?

Inaktiv

Löjligt..hörde precis något om att ca 10% av sveriges befolkning spelar WoW ca 750.000 -.-
Pinsamt imo.

Skrivet av Spectral:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av wwraver:

Edit: Åh! Jag måste ju bara tillägga att det är så mycket skitsnack här på Fragzone överlag (från communityn). En renodlad gamer-sida där folk försöker övertyga varandra om att De minsann är den minst spelberoende coola killen. Komiskt in i det sista

Kan vara för att FZ har ganska högmedelålder från många andra sidor av någon anledning, vilket gör att dom har annat att göra än att stå i kö mitt i natten? Ser du ingen skillnad på att vara väldigt spelintresserad och stå i kö mitt i natten utklädd till en Nightelv för att få ett spel som du likaväl kan få imorgon på dagen när du kommer hem från t ex jobb eller skola?

En högmedelålder borde väl leda till mindre skit snack? Folk brukar ju vanligtvis växa upp och börja respektera andras värderingar och tankar osv. Men å andra sidan är det oftast samma personer som är inne i alla trådar och gnäller.....

Hahaha du skulle bara veta hur mycket skit det snackas på jobben. Skitsnack har ingen åldersgräns.


signatur
Medlem

Om dom ska klä ut sig så ska dom göra det på riktigt! Bara skin & pälskläder och det obligatoriska muskedundret och en stor grizzlybjörn som "pet"

Inaktiv

Skrämmande.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Varför skriver ni inte ut att det va Webhallen som det här var vid? Vill ni inte göra reklam eller vaddå?


signatur

CZorg will rise again...

Medlem
Skrivet av darknshy:

Skrämmande.

Redaktör
Skrivet av CZorg:

Varför skriver ni inte ut att det va Webhallen som det här var vid? Vill ni inte göra reklam eller vaddå?

Butiker hade nattöppet i 70 svenska orter. Finns ingen som helst anledning att lyfta fram en enskild butik. Vill Webhallen göra reklam får de sköta den detaljen själva.


signatur
Inaktiv

The eighties is back in style!.

Medlem

Lol, alla som röstade på årets WoW:are röstar på Matilda bara för att hon är snyggast


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

haha fy faen lite väl mkt nerd alert

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av wwraver:

Edit: Åh! Jag måste ju bara tillägga att det är så mycket skitsnack här på Fragzone överlag (från communityn). En renodlad gamer-sida där folk försöker övertyga varandra om att De minsann är den minst spelberoende coola killen. Komiskt in i det sista

Kan vara för att FZ har ganska högmedelålder från många andra sidor av någon anledning, vilket gör att dom har annat att göra än att stå i kö mitt i natten? Ser du ingen skillnad på att vara väldigt spelintresserad och stå i kö mitt i natten utklädd till en Nightelv för att få ett spel som du likaväl kan få imorgon på dagen när du kommer hem från t ex jobb eller skola?

En högmedelålder borde väl leda till mindre skit snack? Folk brukar ju vanligtvis växa upp och börja respektera andras värderingar och tankar osv. Men å andra sidan är det oftast samma personer som är inne i alla trådar och gnäller.....

Hahaha du skulle bara veta hur mycket skit det snackas på jobben. Skitsnack har ingen åldersgräns.

Precis vad jag tänkte säga, universitet är precis likadant.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Skamkänslor och osäkerhet är inget annat än rädsla för att man inte ska bli accepterad, och att frukta för sin sociala acceptans, det är inte tufft.

Nu vill jag inte hoppa på någon och påstå att denne är feg, det är i mina ögon helt ok att tycka att maskerader är tråkigt. Men om man håller sig undan för att man blir obekväm av sig och skämms, då bör man tänka efter vad det är man egentligen är rädd för.

Visst, jag skämdes också över att vara nörd när jag var yngre. Men jag växte upp och insåg att barnslighet är positivt.
Det enda rätta är att jobba mot att bli så självsäker att man aldrig skämms över något!

Måste poängtera att jag stod i kö till tbc utan att ens köpa spelet eftersom ja hade beställt det via webhallen, men inte fan skolkade jag eller skippa jobbet dagen efter för att få spela spelet som så många både påpekat på forumet att dom kommer göra.

Men som sagt, förstod inte hur folk inte kunde förstå att jag skrev lite skämtsamt det där med att man inte vågade visa sin påse, speciellt när man var yngre. Trodde helt seriöst att många gamers skulle känna igen sig i situationen.. Men är väl bara den "äldre" generationen som gör det nu förtiden, eftersom så många gick loco över det.

Medlem

vad är det för nån asocial tomte som har klockan på höger hand??


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av wwraver:

Edit: Åh! Jag måste ju bara tillägga att det är så mycket skitsnack här på Fragzone överlag (från communityn). En renodlad gamer-sida där folk försöker övertyga varandra om att De minsann är den minst spelberoende coola killen. Komiskt in i det sista

Kan vara för att FZ har ganska högmedelålder från många andra sidor av någon anledning, vilket gör att dom har annat att göra än att stå i kö mitt i natten? Ser du ingen skillnad på att vara väldigt spelintresserad och stå i kö mitt i natten utklädd till en Nightelv för att få ett spel som du likaväl kan få imorgon på dagen när du kommer hem från t ex jobb eller skola?

En högmedelålder borde väl leda till mindre skit snack? Folk brukar ju vanligtvis växa upp och börja respektera andras värderingar och tankar osv. Men å andra sidan är det oftast samma personer som är inne i alla trådar och gnäller.....

Hahaha du skulle bara veta hur mycket skit det snackas på jobben. Skitsnack har ingen åldersgräns.

Jaja, byt ut skit snack till barnsligt smutskastande på lågstadienivå. Får du dras med sånt på ditt jobb tycker jag synd om dig såvida du själv inte är delaktig i det.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Måste poängtera att jag stod i kö till tbc utan att ens köpa spelet eftersom ja hade beställt det via webhallen, men inte fan skolkade jag eller skippa jobbet dagen efter för att få spela spelet som så många både påpekat på forumet att dom kommer göra.

Tror vi är lite på samma plan här ändå. Jag skolkar inte från arbetet, men om jag skulle vilja stå utklädd i en kö på natten så skulle jag lätt göra det och jobba dagen efter ändå.

Man får inte sluta ha roligt bara för att man blir gammal och ansvarsfull!

Avstängd

Jag förstår de som köar så där. En kompis till mig var först i kön här i Skellefteå. Han köade i sex timmar. Det är ju en lite kul grej. Han gjorde det inte för att han var absolut tvungen att ha spelet, utan helt enkelt för att det var en kul grej.

Sedan tycker jag att det känns lite väl nördigt att dessutom lägga ner timtal på att klä ut sig, som i kungliga huvudstaden, men det är ju mer ett evenemang i och för sig.

Folk som sedan är sugna på det så mycket att de köar en hel kväll och rusar in i en butik mitt i natten för att köpa ett spel och sedan sitter och spelar hela natten och skiter i skolan flera dagar efteråt, det är en annan sak. En kompis sa att en av hans kompisar hävdade att han skulle ta ledigt i en vecka för att spela WotLK. Hm.

Medlem

Jag varken spelar eller har spelat WoW så har ingen åsikt huruvida det är kul eller ej. Det som jag tycker är coolt och kul är att folk som (antagligen) gillar spelet vågar bjuda på sig själva och klä ut sig! Inget jag hade vågat, dock!

Är jag den första som säger "Vilka söta töser det fanns där!"?

Edit: Okej, dofilusåkaffe hann före mig.

Och håller med fullständigt med John, bra sagt.


signatur

Målet är inte att lyckas, utan att få alla andra att misslyckas

123
Skriv svar