Ladda ner filmpremiärer lagligt!

Inaktiv

Bio skulle vara överlägset allt om det inte vore för de gaskammarberättigade som bara måste väsnas. Bion kontrar med att skruva upp volymen så högt att man får bestående nervskador och andra problem. Jag lider fortfarande av flashbacks sedan jag såg Twister.

Inaktiv

Det finns ställen där du kan hyra och köpa filmer, men nått gratis vet jag inte än.

Medlem

Nog för att jag älskar volym och bas då dj'ing är mitt gebit, däremot har jag en flickvän som mer än väl klarar sig utan hörselskador på i synnerhet bio eller nattklubbar!

Flera som har fått varningar då många klagat på för hög volym!

Snart kommer väl även DB vakter på bios precis som vi har på klubbarna!

Då kanske det blir tyst på alla som skriker under filmen, d.v.s musik/ljudet sänks markant så fort någon gapar . . .

"Tänker", hahaha fan vad roligt det skulle se ut!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

någon som har nån mer information om detta föresten?
var finns möjligheten? är det kommande iTunes (Music) Store funktion tro?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

På tal om senaste inläggen:
Är det bara jag som aldrig blir störd på bio? Jag är rena "arga gubben" som blir sur för ingenting och retar mig på att folk har för gröna kläder typ men på bio kan jag inte minnas att jag blivit arg för att någon pratar eller låter mobilen ringa...

Kanske har vi bättre bio-kultur i jönköping?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

SWEDISH_-_M@SSACRE: Hehe, det vore något.

Eller varför inte (eller också) slänga in ett par kameror som glider runt uppe i taket och spelar in samt övervakar det folk gör.
Varje kamera skulle kunna vara utrustad med en spotlight som tänds och riktas mot sätet där gapungen sitter.

Castor: Förmodligen. Här kan man få se flygande läskburkar... och har man tur får man en i huvudet. :/

Medlem

CastorFiber: du är inte ensam, hela det här "hata dem som prasslar med godispapper"-tjafset känns som något man lär sig att instämma i utan någon direkt anledning.

missförstå mig rätt, jag är själv tyst som en mus när/om jag är på bio, men jag bryr mig inte om någon viskar lite tyst eller stoppar i sig popcorn som en annan apa.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

håller med CastorFiber och Hwergelmer - aldrig varit irriterad över andra människor i salongen.

och går man på Royal så är stolarna och utrymmet mer än godkänt, och sitter man vid en "gång" så har man säkerligen 3 meter benutrymme, MVG+

*edit* ser nu att både jag och CastroFiber kommer från JKPG... härlig stad, härlig stad


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

*host*bibelbältet*host**host*


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

*host*bibelbältet*host**host*

Jajamensan. Vet inte om det är en lite förlegad syn... njae, kanske inte...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Efter att jag shopat en fin fin projektor och nytt ljud system hemma så finns det ingen anledning att gå på bio. Bild och ljud är betydligt bättre hemma. så om man nu kan tanka ner en ny bio film med bra bild och DTS lagligt, så kommer jag verkligen använda den siten.

Medlem
Skrivet av PapaBear:

Efter att jag shopat en fin fin projektor och nytt ljud system hemma så finns det ingen anledning att gå på bio. Bild och ljud är betydligt bättre hemma. så om man nu kan tanka ner en ny bio film med bra bild och DTS lagligt, så kommer jag verkligen använda den siten.

Det finns ju redan... SFanytime och BBB har väl något system man kan "hyra" film på?
Jag har testat och det funkade ju men vad fan... betala 39:- för att få streama en film från datorn... njae... kanske för er med HTPC.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av PapaBear:

Efter att jag shopat en fin fin projektor och nytt ljud system hemma så finns det ingen anledning att gå på bio. Bild och ljud är betydligt bättre hemma. så om man nu kan tanka ner en ny bio film med bra bild och DTS lagligt, så kommer jag verkligen använda den siten.

www.movielink.com har skapligt nya filmer. vet inte om det kallas olagligt att hyra eller köpa därifrån, men du måste använda en proxy med USA IP.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Vissa filmer är bara störande att se på bio, typ såna som man går och tittar på med sin flickvän.
Alltid gapiga teens som har mobilen på och pratar smink och ringsignaler, nyblivna villaägarpar som diskuterar tapeter och inte verkar titta på filmen, popcorn-Snickers-kexchocklad-tjockisen som smaskar som en gris, ensamme svett-Olle 40 år o s v.
Slipper man sega sej ut till filmkiosken och hyra en repig kopia som börjar hacka på andra spåret så blir jag glad.

haha håller med till 100 %

Medlem

ser hellre film hemma,

på bio är det alltid nån fjant som leker med mobilen,
någon är förskyld hostar å har sig,
nån tomte som käkar skit i extremt prassliga påsar,
nån punkare på 2 meter som sitter framför en och luktar svett,
nån person som har problem med sina kropps funktioner och delar med sig av sina giftgaser,

man kan bli nerslagen och rånad när man går ut från biografen och är lite trött och förvirrad,

någon passar på att göra inbrott i lägenheten när man sitter på bio,

en snygg tjej ringer din mobil och du har den avstängd för att du sitter i en biosalong,

nån galning med ak4 och handgranat tar alla i salongen som gisslan,

det finns många anledningar med att inte gå på bio...

Medlem

Knirk går från seriösa anledningar till rena rama actionfilmen :D.

Medlem
Medlem

Har någon testat den här sidan (lite halvt OT fråga, sorry)?

http://www.zml.com/

De erbjuder previews och screenshots ur filmerna

"No additional software or browser plug-ins required!
All downloads are available instantly.
You can play them for unlimited number of times whenever you want.
Downloaded movies will work perfectly on any PC, DVD player, PDA etc.
You will be able to burn downloaded files on a CD or DVD."

Priserna är helt OK.

och ingen popup har gnällt på att jag använder firefox.

Känns som det perfekta stället att handla på.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Har någon testat den här sidan (lite halvt OT fråga, sorry)?

http://www.zml.com/

De erbjuder previews och screenshots ur filmerna

"No additional software or browser plug-ins required!
All downloads are available instantly.
You can play them for unlimited number of times whenever you want.
Downloaded movies will work perfectly on any PC, DVD player, PDA etc.
You will be able to burn downloaded files on a CD or DVD."

Priserna är helt OK.

och ingen popup har gnällt på att jag använder firefox.

Känns som det perfekta stället att handla på.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Håller med ReDog om att det är lite fest-känsla över att gå på bio.

Det är faktist fett skönt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av PapaBear:

Efter att jag shopat en fin fin projektor och nytt ljud system hemma så finns det ingen anledning att gå på bio. Bild och ljud är betydligt bättre hemma. så om man nu kan tanka ner en ny bio film med bra bild och DTS lagligt, så kommer jag verkligen använda den siten.

Det finns ju redan... SFanytime och BBB har väl något system man kan "hyra" film på?
Jag har testat och det funkade ju men vad fan... betala 39:- för att få streama en film från datorn... njae... kanske för er med HTPC.

Kvaliten suger rätt rejält på de tjänsterna. Dessutom tror jag inte någon av dem funkar på mac.

Det vore grymt bra om en sådan tjänst lanserades, jag hatar att gå på bio. Man får betala för sämre ljud, sämre bild (om än marginellt större), dessutom måste man se reklam, sitta tillsammans med störande folk, man kan inte pausa och man kan inte ta en öl till filmen.
Enda gångerna jag går på bio är när jag fått fribiljetter, och även då är det motvilligt.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

12
Skriv svar